Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
raudive

Groei laten stoppen door 3 dagen donker.

Recommended Posts

Heeft iemand hier ook ervaring met de 3 dagen donker cyclus zodat de plant direct hormonen gaat aanmaken voor bloei?

 

Stopt het daadwerkelijk met groeien??

 

Raudive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er geen ervaring mee, en lijkt me zo ook niks.

 

plant groeit altijd nog wel 3 weken door in de bloei, dus zie logica er niet van in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap wat je doet.

je probeert in kortst mogelijke tijd de plant bloeihormoon te laten opbouwen , om zo snel mogelijk bloem te maken.

 

ik denk eerlijk gezegd dat het wel werkt ,maar enorm je opbrengst kan verpesten.

 

uitproberen met test ruimte ernaast is enige eerlijke antwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf mijn SW-tjes eens 2 dagen in het donker gezet en dat was ook om de groei te remmen.

was uiteindelijk de beste opbrengst tot nu toe, maar dat kwam niet alleen daardoor maaar meer door het feit dat ik ze teveel groei heb gegeven.

 

3 dagen lijkt me wel wat veel maar dat moet je zelf maar ff bekijken.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank jullie wel voor de reacties, mijn vorige rondje was mislukt doordat het tegen het dak aangroeide.. (mege grote planten, hele kleine buds) ik moest zelfs snoeien.

 

Het was perfect gescroged tot dat het ineens verder de lucht in schoot.. maar mischien komt het ook door de 90 litlers dat ze zo mega groot worden?

 

het kan ook aan de strain zelf liggen. Alaskan Ice van de greenhouse.

 

het heeft een maand veg gehad en toen is het nog in de bloei tot week 7/8 gaan doorgroeien. ;)

 

mijn vorige ronde (amnesia) was een dikke gram per wat, dus ik weet wat ik doe.

 

ik heb nu weer nieuwe santiva's liggen en wou deze veggen, en dan in het donker zetten als ik de juiste hoogte heb bereikt, of weer op de oude tour in de 11 liters?

 

Raudive

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant 24uur in het donker zetten werkt natuurlijk wel, dat is een soort anabole... Stel je doel is om een mens in slaap te krijgen, je laat hem 2x zo lang wakker, wat is je resultaat ? Nou bij planten hetzelfde, ze maken gewoon extra snel hormonen aan... Wat je beter kunt doen is bijvoorbeeld beginnen met 8uur licht, en dit iedere dag één half uur opbouwen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...