Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smoky_D

Eerste kweek 150w hps

Recommended Posts

als je plant een vocht met een ph van 7.1 slurpt, neemt hij heel slecht voeding op, vandaar <_<

een ph tussen de 5.2 en 6.4 is binnen de norm en er word zelfs geadviseerd om binnen deze waardes niet te veel te corrigeren daar een cannabisplant dit zelf oplost...

daarintegen is ec/voeding wel heel erg belangrijk, meer dan alle boosters en zooi wat daar buiten hangt.... kun je beter je voeding goed in de gaten houden en goed meten, te veel en je blad verbrand / te weinig en je blad word geel omdat de voedingsstoffen eruit ontrokken worden.

 

ik wens je veel succes in de juiste ballans zoeken....

 

groetjes.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt weeds maar het gaat ten slotte om de ph van het medium bij de wortels.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

@ deffy

Ik snap echt wel dat je met een 400w meer opbrengst heb dan bij een 150w en de stroomkosten zijn ook niet veel meer dat weet ik!

Maar er zijn een paar problemen voor mij met een 400w atm!

1: Ik mag het niet van mijn ouders !!

Ok als ik deze in geniep hang zullen ze er niet direct achter komen! Heb je gelijk in, maar als ik dat doet en zouden ze er toch achter komen dat ik een 400w heb hangen! Dan lig ik met mijn klikken en klakken buiten!!!

Mijn ouders zijn niet de gemakkelijkste, ik mag wel veel van mijn ouders, maar ze hebben altijd gezegd dat ik geen stap te ver moet zetten of ik lig buiten! <_< En dat heb ik er niet voor over!

2: de stroom kabels van dit oude huis moeten vernieuwd worden! ook 1 van de redenen dat ik maar een 150w heb hangen! (we zijn aan het verbouwen dus dit prob is binnenkort opgelost!)

3: moet ik weer nieuwe spullen kopen waar ik op het moment geen geld kan aan uitgeven, spijtig genoeg! (lamp, vsa, afzuiger, filter)

Het voordeel is dat ik niet lang meer thuis woon en dan kan ik wel een 400w hangen of zelfs een 600w!

En als ik nu een paar kweekjes kan draaien op 150w leer ik ook heel wat bij en kan ik binnenkort als ik alleen woon knallen onder de 400 of 600 watter :wacko:

 

ik hoop dat je een beetje begrijpt waarom die 150w en niet een 400w!

 

 

@ weeds

Mijn Ph is 6.0 deze zou dan goed moeten zijn!

Mijn ec is 1.0 voor de grootste plant geen probleem!!!

Maar voor de 2 kleinste planten wel een probleem . Ik denk dat een Ec van 1.0 een beetje teveel is geweest voor de 2 kleine planten. ivm de batmix aarde!

Dus ga ik voor een paar dagen alleen afgezuurd water geven aan de 2 kleinste en zien hoe ze hier op reageren!

 

 

@ knockie

Ik ga morgen proberen een bodemstaal te nemen met een stukje pvc buis !

Ik hoop dat dit een goede methode is om aan een bodemstaal te geraken ! Ik heb hier is gelezen dat je het met een theelepel moet doen maar ik ben niet van plan om met een lepeltje de aarde te gaan uitgraven!

Dus dacht ik een dun pvc buisje er voor te nemen en deze in mijn aarde te stoppen?

OF is hier een Betere methode voor ??

 

Over de vraag die ik een paar posts geleden ook al had gesteld!

Zou ik binnen 2 of 3 dagen mijn planten mogen besproeien met plagron Phyt-amin??

of zou dit Nu niet goed zijn voor mijn planten ?

 

 

Greetz

 

Smoky_D

Share this post


Link to post
Share on other sites
klopt weeds maar het gaat ten slotte om de ph van het medium bij de wortels.

 

greetz

 

Medium??? :wacko:

 

deze jongen heeft geen medium hahahahahaha vandaar dat ik er daar niet op hoef te letten <_<

ik kweek op water en lucht en mist :wacko:

wat niet wegneemt dat ook ik me planten goed moet onderhouden....

ec van 1.0 lijkt mij niet te hoog,want in het meeste kraanwater in nederland is de ec al 0.53 en die moet je niet mee tellen dus geef je eigelijk maar 0.47 maar inderdaad in een medium kan al heel veel zitten.

in ieder geval wens ik je veel succes,

 

keep it green

 

groetjes......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...