Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannaz

4x4 in de tuin

Recommended Posts

Thnx voor alle nuttige info! Alleen ik wil een hok gaan bouwen van 4 bij 4 meter, alleen dan buiten achter in de tuin. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, denk dat gipsplaten niet echt werken buiten.. Toch? En is een fundering nodig of is het ook voldoende als ik gewoon de grond egaliseer en betegel? Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan B)

 

 

Hoi ,komt dat hok al in een bestaand tuinhuisje ? , of staat er nog helemaal niks ? en met hoeveel lampen wil je gaan werken ?

Als je echt nog niks heb staan kan je beter een tuinhuisje kopen en dat super goed isoleren en daar het hok in bouwen of Keter kast plaatsen ....,

maar met deze buiten themperaturen ?!

Word een moeilijk verhaal denk ik aangezien je toch altijd moet aanzuigen vanaf buiten ...

 

mvgr. Hori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hori, thnx voor je snelle reply!

Er staat inderdaad nog helemaal niks..

Het hok word 4x4 dus zat zelf te denken aan 4x600w, dit is voldoende toch?

Is een compleet tuinhuis kopen niet duurder dan zelf bouwen?

Buiten temperaturen zijn idd wel een probleem, maar komt wel naast een grote/dichte duivenkooi, kan eventueel daaruit aanzuigen..

Hoe word dit normaal gesproken opgelost in een vrijstaand hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhm... zou kunnen moet je wel weer hard afzuigen .... en met de nachtvorst blijft dat een probleem , je krijgt moeilijk de temperatuur onder controle hoor .

Beter zet je dat tuinhuis aan je woning indien mogelijk , kan je daar uit aanzuigen .... en een lampie minder anders krijg je het een beetje koud thuis .... :rolleyes:

Zelf bouwen is denk ik duurder dan een kompleet huisje aan schaffen , en daar appart je hokje in bouwen moet ook denk ik , anders gaat die sneeuw niet blijven liggen op je dakkie , anders koop je een grote keter tuin huis en zet je dr een kleinere in .... :verrygood

oja , ik zou wel min. 10cm piep schuim onder mn vijverfolie leggen

 

 

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net een chalet gekocht in de bossen, met daaronder een kruipkelder. Deze kruipkelder is van de grond tot het plafond 1,25m; maar op de plafond hangen balken zodat de hoogte maar 1,00m bedraagt. Nu wou ik hier mijn meisjes planten. Nu wou ik vragen:

 

-Is dit technisch mogelijk?

-Moet ik dan zoeken naar een plant die niet zo groot wordt?

-Moet ik ze maar 3dagen in groei steken?

-Welke verlichting gebruik ik dan het best voor groei/bloei, want met hps zullen de meisjes een zonnebrand oplopen.

 

PLz Help me :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowiezo cooltubes.... anders ga je niet wegkomen met je warmte.

(Ondanks tubes houdt je er nog vloerverwarming aan over hoor)

 

Om ze kort te houden kun je ze direct op 12/12 zetten.

Daar hou je ze kort mee, en je hebt het voordeel doordat ze kort blijven dat onder in de plant ook voldoende licht komt,

waardoor je weer onderop ook compacte topjes hebt, en niet van dat fluffy spul.

 

Een lowryder is een korte plant. Maar dan moet je wel vanuit zaad gaan kweken,

want lowryder ga je nergens bij een stekkenboer vinden. (ik zowiezo niet)

 

Of het technisch mogelijk is kun jij beter bepalen dan wij.

Bekijk je ruimte goed, en neem alles goed in oogschouw.

Waar ga je heen met je luchtafvoer, waar haal je je verse lucht vandaan?

 

Al met al een hoop om op te letten dus voor je.

Mijn vraag aan jou is; lijkt het je zelf verstandig onder een chalet te kweken?

Neem aan dat het volledig van hout is?

 

Veiligheid staat boven aan het vaandel... dus aan jezelf de keuze :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Ten eerste, bedankt voor je reactie!

 

Ind, heb ook ged8 aan cooltubes, heb ondertussen al een schets getekent en men materiaal al aangeschaft. Je hebt daar een mooi punt over de brandveiligheid, want zoals je zelf al zegt, bestaat de chalet uit hout. Maar de chalet is geplaatst op een betongegoten fundering/kruipkelder. Maar ik moet je wel vertellen dat alles in de kruipkelder uit beton bestaat, buiten 4 enkele houten balken (die denk ik als steun bieden,die zijn zelf maar 10cm breed en 25cm hoog) op de betonnen plafond hangen.

 

Om je een antwoord te geven op de vraag over de toe/afvoer van de lucht, kan ik je zeggen dat de kruipkelder bestaat uit 4 compartimenten. Ik wou deze leiden naar één van de (door lucht geventileerde) compartimenten. Of ik boor e mooi gaatje :verrygood .

 

Om de brandveiligheid te behouden wou ik gebruik maken van een soort hittewerende alu. isolement. Ik ben bezig met een houten skelet en als wand betonplaten gebruiken, die zijn redelijk vuurbestendig en daarachter/voor de alu. isoleerrol.

 

Ik heb de voorkeur dat je met me discussieert want ik wil alles op safe spelen. Wil geen chalet van 175 000€ in vlammen zien opgaan ;)

Edited by whazzup
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een lowryder is een korte plant. Maar dan moet je wel vanuit zaad gaan kweken,

want lowryder ga je nergens bij een stekkenboer vinden. (ik zowiezo niet)

 

hoihoi,

 

een lowryder zul je nooit geen stekken van vinden, omdat dat een autoflower is.

een moederplant moet je laten groeien, en een lowryder gaat vanzelf in bloei, dus die kun je niet alleen maar laten groeien.

eigenlijk wel jammer, maar uit zaad werkt het prima.

 

groetjes stampertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thnx voor alle nuttige info! Alleen ik wil een hok gaan bouwen van 4 bij 4 meter, alleen dan buiten achter in de tuin. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, denk dat gipsplaten niet echt werken buiten.. Toch? En is een fundering nodig of is het ook voldoende als ik gewoon de grond egaliseer en betegel? Alvast bedankt!

 

Koelcel kopen, en die plaatsen in jouw tuin. Verplaatsbaar (zo uit elkaar te halen), dus geen vergunning nodig! Ze zijn waterdicht (hechtnaden wel ff afkitten) en goed isolerend, dus ideaal voor een klimaatkamertje ;) .

Je kan eventueel nog tuinhout er tegenaan schroeven, dan heb je net een tuinhuisje. En zeg nou niet dat het te duur is, want ze staan er wel eens gratis op!

 

Succes, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...