Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

salinas

90 x Big Buddha Cheese 4 x 600 watt

Recommended Posts

hey,

 

zo eindelijk kan ik weer beginnen met een kweekje!! heb hiervoor een igrow senior gehad maar dat was een beetje verkeerd afgelopen door gezeik met de huiseigenaar :)

blij dat ik nu weer een verse start kan gaan maken en helemaal blij dat ik door me eigen setup en een tent meer ga leren van het "echte kweken". want met de igrow wist ik geeneens wat voor afzuiger ik had en het voelt toch minder als je er zelf niks voor heb moeten doen..

 

bij deze mijn setup :P :

 

Ruimte: Secret Jardin tent

afmetingen: 2.40/2.40/2.00 (LxBxH)

lampen + trafo's: philips 4 x 600 watt

schakelkast: voipbox (???) 4 x 600 watt + kachel ingang (kachelingang ga ik niet gebruiken)

afzuiging: softbox eurotech 3250m3 met torin motor

actieve inlaat: softbox 500m3 (heb deze nog niet aangesloten wil dit eigenlijk even aankijken of het nodig is in de testronde die nog gaat komen..)

fancontroller: trafotronic 7amp

filter: carboriginal 2500m3

medium: aarde, special mix 22 x 50 liter

potten: 11 liter x 100

irrigatie: dompelpomp en sproeistuk

PH & EC: eutech basic ph en ec tester

afvoerslangen: sonodec en sonoconnect

voeding: bio bizz

 

zoals ik al zei, dit wordt mijn eerste keer op aarde en eigenlijk de eerste keer dat ik het zelf allemaal bij elkaar moest zetten. heb door veel te lezen op het forum dit kunnen doen want zonder had ik nooit geweten dat het allemaal toch een stuk dieper gaat dan de meeste (niet growers) denken.

Ik heb 2 x 6kg automatische poederblussers besteld dus die zijn als het goed is onderweg. 1 ga ik boven mijn bord met trafo's hangen en 1 in de tent. kost aardig wat die blussers maar levert denk ik een hele hoop veiligheid op (en rust in me hoofd :P )

heb 1 groep voor de 4 x 600 watt en de randapparatuur zal ik op een andere groep zetten.

heb erg me tijd genomen voordat ik van start ga omdat ik het (voor mijn doen) toch best groots vind en wil het graag goed doen ;)

ga de komende dagen alles goed neerzetten en ordenen en zal dan wanneer de stekken binnen zijn (ik ga ervan uit over een klein weekje) beginnen met de updates! oja de bedoeling is dat er amnesia haze stekken in komen maar hangt er helemaal vanaf of dit geleverd kan worden via mijn "connectie B) ".

hoop dat ik alles zo een beetje duidelijk heb uitgelegd over me darkroom! uiteraard is commentaar of gezeik of een complimentje welkom in mijn topic!!! :D

 

2 lampen hangen op een spanband omdat de filter de bovenste stang naar de zijkant trekt en de lampen anders niet op de juiste plek zouden hangen..

gallery_17670_7312_561561.jpg

 

hier kun je beter zien waardoor de stang verder naar de zijkant van de tent zit.

gallery_17670_7312_23447.jpg

 

de andere kant van de tent

gallery_17670_7312_154938.jpg

 

externe voeler van me trafotronic om de temperatuur bij te houden. hoop dat deze zo goed geplaatst is.. hoorde namelijk iets over dat hij onder direct licht te warm kan aangeven ??

gallery_17670_7312_560329.jpg

 

thermo/hygro meter (en weersverwachting :verrygood )

gallery_17670_7312_791594.jpg

 

ec & ph metertjes!

gallery_17670_7312_715899.jpg

 

dompelpomp met sproeistuk

gallery_17670_7312_403670.jpg

 

filter carboriginal 2500 m3

gallery_17670_7312_474605.jpg

 

schakelbord kan ik het noemen denk ik??

gallery_17670_7312_351553.jpg

 

op de stang die je boven het bord ziet komt de blusser.

gallery_17670_7312_555477.jpg

 

wat duidelijker me fancontroller en schakelkast.

gallery_17670_7312_26504.jpg

 

voeding

gallery_17670_7312_498357.jpg

 

 

tussen mijn afzuiger en fancontroller in zit deze voltregelaar.

gallery_17670_7312_136226.jpg

 

special mix

gallery_17670_7312_609327.jpg

 

 

zo dat was het even voor nu!!

 

 

Salinas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen; heb dezelfde tent (ook met 4 x 600) dus ben benieuwd.......

 

Ik heb wel een aanzuiger (750) op de tent liggen; ben benieuwd hoe het bij jou gaat zonder... :P

 

Succes !!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke setup !

als ik het goed zie heb je op je schakelbord geen adereindhulsjes gebruikt , misschien nog even doen

is weinig werk en een stuk veiliger.

ik heb mn temp sensor van de climatecontroller altijd op tophoogte hangen met een kapje erover ,

zodat er geen directe stralingswarmte vd lampen op komt .

verder wens ik je veel succes .

 

benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit hoor!!!

 

Ook veilig!

 

Ik kom nog wel eens kijken... :verrygood

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee klopt had hier in de buurt wel even gezocht naar die hulsjes maar kon ze nergens vinden :P ga het nu even via internet proberen te lokaliseren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze laatst bij de praxis gehaald die hebben ook tangen van het merk lux.

 

benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ peewee: ja ik hoop dat het gaat lukken maar ga vandaag alvast de 500 m3 gereed maken zodat hij meteen in werking kan als dat nodig is!

 

@kees: dank je wel!!

 

@benz: thanx! zat al op conrad te kijken omdat ik geen zin had om weer nutteloos rondjes te rijden op zoek naar hulsjes, hier bij de gamma hadden ze het niet.. ik ga zo dus even naar de praxis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die tent heb ik ook ,ik kan je nu al vertellen dat je er veel moeite voor moet doen om er 100 11 liter potten passend in te krijgen

dit ivm de verbindings stukjes van je tent(9 stuks)

ik zelf heb er 8x 600 in hangen ook met een 3250 afzuiger en ook 100x amnesia veel succes ik ga je volgen

 

 

ps aan de spullen te zien komt het van me maat af in ALMERE :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ joelles: thnx!

 

@bolf: ja had dat idee ook al maar dan plaats ik er gewoon een aantal minder in! zat er ook nog aan te denken om een soort paadje in het midden te maken zodat ik overal goed bij kan maar denk dat het wel gaat lukken want ik kan van 2 kanten van de tent werken (genoeg ruimte buiten de tent). 8 lampen op 2.40 bij 2.40 is dat niet een beetje (te) veel? hoe gaat dat met je temperatuur met die afzuiger? en heb je een actieve inlaat? nee heb het trouwens niet van je maat in almere :P

 

kleine update: Ben vandaag naar de praxis geweest en heb een zooitje adereindhulsjes gehaald en zo een tang erbij. ook heb ik de kabel vervangen die naar de ruimte gaat. eerst was er op het laatste stuk 3x 1.5 mm in zo een haspel. deze stond op dat het goed moet zijn voor 3500 watt en heeft nog een ingebouwde zekering voor overbelasten. voelde toch niet helemaal oke dus heb nu een 3x 2.5 mm wandkabel xmvk met van dat koperdraad (vd draad heet 't volgens mij). net wezen klussen en heb alle adereinden een hulsje kado gegeven en de kabel deels geplaatst moet alleen nog een stekkerdoos ervoor hebben waar de stekker van me schakelkast in kan. wil deze op me bord plaatsen tussen de trafo en de fancontroller.

 

morgen nog even een watervat, inzuigslang en ph- halen bij de GS.. twijfel nog een beetje over een tensio meter (kost allemaal bij elkaar een hooooop geld :verrygood )

 

salinas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dom, maar vraag me af wat de meerwaarde is van een voltregelaar tussen je afzuiger en fancontroller??

zodat hij nooit op 100% draait??

 

Ziet er goed uit , succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ joelles: thnx!

 

@bolf: ja had dat idee ook al maar dan plaats ik er gewoon een aantal minder in! zat er ook nog aan te denken om een soort paadje in het midden te maken zodat ik overal goed bij kan maar denk dat het wel gaat lukken want ik kan van 2 kanten van de tent werken (genoeg ruimte buiten de tent). 8 lampen op 2.40 bij 2.40 is dat niet een beetje (te) veel? hoe gaat dat met je temperatuur met die afzuiger? en heb je een actieve inlaat? nee heb het trouwens niet van je maat in almere :P

 

kleine update: Ben vandaag naar de praxis geweest en heb een zooitje adereindhulsjes gehaald en zo een tang erbij. ook heb ik de kabel vervangen die naar de ruimte gaat. eerst was er op het laatste stuk 3x 1.5 mm in zo een haspel. deze stond op dat het goed moet zijn voor 3500 watt en heeft nog een ingebouwde zekering voor overbelasten. voelde toch niet helemaal oke dus heb nu een 3x 2.5 mm wandkabel xmvk met van dat koperdraad (vd draad heet 't volgens mij). net wezen klussen en heb alle adereinden een hulsje kado gegeven en de kabel deels geplaatst moet alleen nog een stekkerdoos ervoor hebben waar de stekker van me schakelkast in kan. wil deze op me bord plaatsen tussen de trafo en de fancontroller.

 

morgen nog even een watervat, inzuigslang en ph- halen bij de GS.. twijfel nog een beetje over een tensio meter (kost allemaal bij elkaar een hooooop geld :verrygood )

 

salinas!

 

hey als ik jou was zou ik het gewoon helemaal vol zetten ik had 2 verschillende 11 liter potten die elkaar overlapten dus ik kon er wel 100 zitten , bij jou zou ik er 9x9 inzetten , want je kunt niet via 4 ingangen naar binnen maar via 5 maar daar kom je zelf nog wel achter plus zou ik er nog minimaal 2x600 bij hangen kan makkelijk met die 3200 kuub wel inblaas gebuiken dan

en 1 of 2 ventilators temperatuur is bij mij 32 graden met 8 lampen zou eigenlijk veel lager kunnen zijn omdat mijn afzuiger nu 1 verdieping hoger staat, zit een slang van 8 meter tussen filter en afzuiger ,

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man een 2kilo moet er wel uit kunnen komen he!!

ik blijf je volgen, ik wil namelijk ook gewoon bij me eigen thuis

wat neer zetten maar me vrouwtje doet moeilijk dalijk een kindje erbij

dus dacht ik ook aan zoeen tent!! ik ben benieuwd mijn aandacht hebt je!!

 

Mvg,

 

DeffY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet echt niet waar het altijd vandaan komt om er altijd maar lampen bij te hangen???

 

Met die 4lampen en een BETERE kap, draaid ie gewoon 2kilo.

 

Met meer lampen in die tent gaat ie nooit meer Gr de watt draaien alleen meer stroom pakken wat weer meer gevaar oplevert aan pakkans en problemen.

 

Heel netjes vind ik het.

Had alleen nog wat in een andere kap geinvesteerd.

Dan heb je een perfect hokkie.

 

Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ boefje: nee helemaal geen domme vraag, ik gebruik hem om hem dus precies zo hard in te kunnen stellen als ik wil. de fancontroller kan ik dan bijvoorbeeld in zijn geheel op 75 procent zetten, dus wanneer hij op stand 5 aan staat draait ie 25 procentjes rustiger. volgens mij kan je zo een ding ook goed gebruiken tegen het brommen van je motor bij dimmen. maar ik zelf had zonder dit ding ertussen geen last van brommen.

 

@ bolf ga morgen of overmorgen allles even neerzetten en dan kijken hoeveel er gaan passen ;)

 

@ deffy ja dat zou mooi zijn 2 kilo :verrygood maar voorlopig ga ik deze eerste ronde meer als een testronde zien om alles een beetje te gaan snappen. jij hebt dus nog een vriendin die over te halen is :P ik zal het maar niet aan me moeder gaan vragen of ik thuis een tentje mag plaatsen.. die gaat helemaal uit der dak!

 

@ ert hou het inderdaad bij 4 lampen. dit omdat ik denk dat ik hierdoor de oppervlakte perfect belicht, 1,2 m2 per 600 watt, en omdat ik het op een groep draai en de randapparatuur op de andere groep. het staat bij een goede maat van mij thuis die ook nog een tv en xbox en koelkast enzo heeft.. en heeel af en toe de stofzuiger gebruikt maar volgens mij ook echt heeeel soms :)

die andere kap daarmee bedoel je zo een adjustawing neem ik aan.. zal er de volgende ronde als alles goed gaat wel een 4tal van aanschaffen maar ben op dit moment helemaal leeg,, zit met een hoge rekening van me huisdier die geopereerd moest worden B) en die gaat bij mij voor het growen!

 

leuk om zo veel reakties te krijgen ik ga vandaag weer aan de slag!

 

salinas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal met je eens hoor.

 

Als je een beest neemt moet je er voor zorgen ook .

 

Ja een A=Wing of een diamond kap.

Dat zijn goeie dingen die je echt meer brengen.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb weer even een paar fotos geschoten vandaag!

 

120 liter watervat

gallery_17670_7312_158305.jpg

 

slang van de inlaat met een pantie erover heen.

gallery_17670_7312_430709.jpg

 

bijna alle aarde erin (kreeg er last van me rug van volgende keer maar met een stoel erbij ofzo :lol: ), heb nog ruim een halve zak over dus zal daarmee de potten nog zover mogelijk bijvullen.

gallery_17670_7312_308772.jpg

 

ventilator tussen de potten en draad netjes weggewerkt.

gallery_17670_7312_755915.jpg

 

heb alle draden met een kleurtje voorzien zodat duidelijk is welke lamp bij welke vsa hoort en bij welke stekker in de schakelkast ;)

gallery_17670_7312_3980.jpg

gallery_17670_7312_1254656.jpg

gallery_17670_7312_655873.jpg

 

de inblaas

gallery_17670_7312_1084520.jpg

gallery_17670_7312_992377.jpg

gallery_17670_7312_1187990.jpg

 

 

vsa's maken een beetje een zoemend geluid. als ik er stevig me hand tegen aan houdt is dit gezoem al een stuk minder. neem aan dat dit normaal is? heb voor de zekerheid 1 vsa helemaal nagelopen en alle hulzen overnieuw gedaan om te kijken of er verschil zou zijn in geluid maar dit bleef hetzelfde.

 

wacht nog op me brandblussers hoop dat deze snel binnenkomen. ga ook een losse aardlekschakelaar aanschaffen en op me bord monteren want de groep zit niet op een aardlekschakelaar.

 

nu maar hopen dat de stekkies snel komen!!!

 

Salinas! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een domme vraag ofzo hoor, maar die adereindhulsjes gebruik je eigenlijk om al die losse kleine draadjes bij elkaar te houden zodat

er geen losse draadjes losschieten die eventueel kortsluiting geven.

Volgens mij is de draad die jij gebruikt maar 1,5 kwadraats.

Is het niet beter om gewoon 2,5 kwadraats draad te nemen met een vaste kern?

Dat draad ken meer hebben en geen getob met eindhulsjes :verrygood

Ik ken het compleet verkeerd hebben ben ook geen elektricien, maar lijkt mij het makkelijkst.

 

Tis geen verkeerd bedoeld commentaar, maar vroeg het me zo is af.

 

In ieder geval succes met je kweek.

Ik kom nog wel is kijken ;)

 

gtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey danny,

 

commentaar mag altijd! ik heb inderdaad vanaf de vsa naar de lamp en van de vsa naar de schakelkast 1,5mm draad. dit is naar mijn zien genoeg en heb dus geen 2,5 mm nodig. ook is dit snoer met die losse draadjes inderdaag wat meer gedoe met adereindhulsjes enzo, maar is wel een stuk flexibeler dan vd draad. vind het wel belangrijk dat het goed meebeweegt bij me lampen wanneer ik ze ga verstellen van hoogte. na mijn schakelkast gebruik ik de 2,5 mm draad omdat daar veel meer spanning doorheen loopt. deze 3 x 2,5 mm vd draad loopt naar een schakelaar waar hij samenkomt met de draad die direct uit de meterkast vandaan komt, ik geloof dat deze draad 3x4 mm is.. heb dus ook niets anders op deze groe ;) p zitten. dus ook geen stopcontact wat op dezelfde groep zit wat per ongeluk aangezet of gebruikt kan worden voor iets anders :verrygood met de schakelaar tussen de 2,5mm en 4 mm draad kan ik makkelijk de stroom eraf halen wanneer ik bezig ben met mijn bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bij mij hielp tegen zoemen was om alle contactjes blank te vijlen. Deze zijn vaak meegespoten met de behuizing en hebben dus een laag verf erop. Dit betekent weerstand en daar kan dat gezoem van komen. In jouw geval ff de zwarte kroonstenen loshalen en de contacten vijlen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi rob,

 

bedoel je de kroonsteentjes op de vsa? deze zijn volgens mij niet gespoten ik gebruik deze philips vsa's:

gallery_17670_7312_277038.jpg

 

misschien begrijp ik je helemaal verkeerd ;)

 

de adereindhulsjes zijn alleen zwart op dat randje de rest ziet er gewoon blanco uit maar misschien zit er tog een laagje op? vond het namelijk al vreemd wat de eerste keer dat ik de lampen testte (toen nog zonder hulsjes) maaktten de vsa's volgens mij bijna geen geluid..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet om de kroonstenen zelf maar de contacten die vanuit de VSA in de kroonstenen gaan, vaak platte metalen stripjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay bedankt voor de info, zal dit morgen even gaan uitoproberen en hopelijk gaat het geluid weg.

 

salinas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, bij mij werkte het in ieder geval toen ik nog een magnetische VSA had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Salinas,

 

Het klopt inderdaad wat je zegt met flexibiliteit.

Ik had grijze grondkabel gekocht en die is erg stug.

Komt waarschijnlijk ook, omdat ik per ongeluk 6 aderig i.p.v.

3 aderig had gekocht :verrygood :lol:

Daarna heb ik ook 3 aderig gekocht maar is ook nog vrij stug. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...