Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Homer

buisventilator vervangen

Recommended Posts

Ik zuig nu af met een buisventilator met een capaciteit van 425m3/h. Deze zet ik niet voluit ivm herrie maar dan loopt de temp. op naar zo'n 31 graden met de lamp aan, ik blaas in dezelfde kamer uit als waar ik passief aanzuig.

Nu wil ik wat aanpassingen gaan doen en zit te denken om deze buisventilator te vervangen voor een met een capaciteit van bv. 700m3/h. Zou ik met zo'n ven de temp. wel onder de 30 graden krijgen door 'm op halve kracht te laten draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik ook al aan gedacht, maar dat gaat niet lukken ivm ruimte. Als de in-en uitlaat gaten tegenover elkaar zouden zitten in zo'n softbox zou het wel gaan. Maar aangezien dit niet zo is zou ik dan met slangen moeten gaan werken met een bijna haakse bocht erin wat de capaciteit niet ten goede zal komen. Ik wil dus wel met een buisventilator blijven werken, deze bouwen zowiezo al meer druk op dan een slakkehuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan bouw je toch zelf een geisoleerde box om je buisfan. Zal al behoorlijk schelen qua geluid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat me in de eerste plaats niet om het geluid maar om de temp. wat lager te krijgen. Alleen vraag ik me af of ik dit voor elkaar kan krijgen door mijn ventilator te vervangen voor een sterkere. Krijg ik de temp. hiermee naar beneden of gaat het alleen maar harder stormen in m'n hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan ook meteen wat meer info geeft, grootte van je hok, aantal lampen, etc. krijg je gepast advies. Nu kan iedereen maar wat gissen. In je eerste bericht zeg je dat je fan niet voluit staat vanwege geluid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Scolaris al zegt,.. meer info.

Maar je geeft zelf al antwoord op je vraag... :verrygood

 

Deze zet ik niet voluit ivm herrie maar dan loopt de temp. op naar zo'n 31 graden met de lamp aan,

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je in de zelfde kamer aanzuigt waar je ook uitblaast krijg je de temp nooit goed.

en plantjes doen het beter met wat verse lucht.

 

grt benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik het anders formuleren dan.

Als mijn buisventilator van 425m3/h een bepaald aantal db produceert, zeg 40, en daarbij een temp. van 30 gr. heeft in de kast. Zal het dan met een buisventilator van 700m3/h, die ik dan zo afstel dat ie diezelfde 40 db produceert, koeler zijn in de kast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook al hang je er een 1500 kub neer als je in de zelfde kamer uitblaast waar je ook uit ,

aanzuigt ben je alleen maar de lucht aan het circuleren en krijg je het dus nooit goed op temperatuur :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@benz, er staat wel een raam open op deze kamer waar de kast staat en 's nachts (lampen aan) staat de deur naar de rest van het huis op een kier, handig die rest warmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de softbox buiten je kast monteren kan niet of zo ?

 

je heb een geluid probleem en dan wilje van buis ventilator naar een andere buis ventilator upgreaden .

als het effe tegen zit is die 700m3 een l versie oftewel meer toeren .

 

ik wil mijn opstelling nog een keer aan passen en denk dan aan een 1500m3 softbox met 250 mm uit en in gang en denk een 700 m3 filter met geisoleerde slangen , nou dit zal wel stil zijn te minste zo stil mogenlijk .

 

tegen die tijd zit er ook een 600 watt lamp in de tent ik kom de zomer wel door dan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een idee om je vsa, buiten je hok te hangen.

Als die warm worden krijg/houd je de warmte in je hok.

Of ga voor de vsa van lumatek, die worden niet zo warm. maar zijn wel een stuk duurder. Maar dat verdien je wel terug door de meer lumen die hij geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de temp in de kamer buiten je hok?Dus waar je aanzuigt.zolang die lager is als die 31graden kan je dus je temp omlaag krijgen.

 

Alleen probeer toch echt een softboxje te maken/regelen,scheeld een berg geluid.

 

Trouwens....er is niks mis met 31graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...