Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wolkewietje

Bloeddruk en hartslag

Recommended Posts

een tweetal vragen bereikten mij de afgelopen periode:

 

1. heeft cannabis een positieve invloed op een hoge bloeddruk?

antwoord:

- Cannabis kan de bloeddruk verlagen, maar het effect ervan op de bloeddruk

verandert gedurig aan, zodat het zeker geen efficiënt middel is om de

bloeddruk te verlagen.

 

2.heeft cannabis een positieve invloed op een te snelle hartslag?

antwoord:

- Cannabis kan het hartslagritme verhogen in plaats van verlagen. Gebruik

van cannabis op lange termijn kan anderzijds het hartslagritme wel verlagen.

Antwoord ontvangen van:

 

de.iacm@cannabis-med.org>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die punt 2 merk ik soms zelfs uit eigen ervaring :evil:

 

Die snellere hartslag merk ik meestal wel, komt ook vaker voor,

maar als ik soms lekker op me bedje lig, dan kan het ook voorkomen dat de hartslag juist laag is :cry .

 

Meest aparte eraan vind ik nog dat ik door eraan te denken me hartslag zelf kan beínvloeden. Vindt het zelf wel grappig, maar is het ook gezond :? :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh... geen idee.. Ik heb wel hetzelfde, zelfs medisch bewezen.. mijn hartslag reageert heel snel op mijn ademhaling... adem ik langzaam, gaat mijn hart langzaam. Adem ik snel, gaat mijn hart ook gelijk sneller, alsof ik direct daarna iets inspannends zou gaan doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartslag en bloeddruk versnelling is normaal, komt omdat je rustig wordt en daardoor gaat de hartslag dalen en daalt de bloeddruk mee. Maar als het uitgewerkt is en je herneemt uw activiteiten gaat uw hartslag pijl snel omhoog en vandaar dat uw bloeddruk ook omhoog gaat. de normale hartslag van de mens bedraagt +/- 70 slagen per minuut, bij gebruik daalt die gemakkelijk tot +/- 50 slagen, de bloeddruk is normaal 12/7 maar dan kan die 9/7 zijn. Doordat je het niet gewoon bent die lage bloeddruk kan je duizelig worden als je recht staat.

Het zal nooit geen bloeddruk verlager kunnen zijn omdat het de hartslag niet stabiel kan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die antwoorden zijn niet juist.. Cannabis verlaagt de bloeddruk en hartslag wanneer je staat, maar doet het tegenovergestelde wanneer je zit/ligt. Over het algemeen stijgt de hartslag met 20/50% met Cannabis gebruik, bloeddruk is juist weer verlaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die antwoorden zijn niet juist.. Cannabis verlaagt de bloeddruk en hartslag wanneer je staat, maar doet het tegenovergestelde wanneer je zit/ligt. Over het algemeen stijgt de hartslag met 20/50% met Cannabis gebruik, bloeddruk is juist weer verlaagd.

bron ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, omdat je het zo aardig vraagt..

 

Nahas G, Trouve R (1985) Effects and interactions of natural cannabinoids on the isolated heart. Proc Soc Exp Biol Med 180(2):312-6

 

Malit LA, Johnstone RE, Bourke DI, Kulp RA, Klein V, Smith TC (1975) Intravenous delta9-Tetrahydrocannabinol: Effects of ventilatory control and cardiovascular dynamics. Anesthesiology 42(6):666-73

 

Johnstone RE, Lief PL, Kulp RA, Smith TC (1975) Combination of delta9-tetrahydrocannabinol with oxymorphone or pentobarbital: Effects on ventilatory control and cardiovascular dynamics. Anesthesiology 42(6):674-84

 

Birmingham MK. [1973] Reduction by 9-tetrahydrocannabinol in the blood pressure of hypertensive rats bearing regenerated adrenal glands. Br J Pharmacol 148(1):169-71

 

Williams RB, Ng LK, Lamprecht F, Roth K, Kopin IJ [1973] 9 -Tetrahydrocannabinol: a hypotensive effect in rats. Psychopharmacologia 28(3):269-74

 

Varma DR, Goldbaum D. [1975] Effect of delta9-tetrahydrocannabinol on experimental hypertension in rats. J Pharm Pharmacol 27(10):790-1

 

Nahas GG, Schwartz IW, Adamec J, Manger WM. [1973] Tolerance of delta-9-tetrahydrocannabinol in the spontaneously hypertensive rat Proc Soc Exp Biol Med 142(1):58-60

 

Trouwens, alleen het tweede antwoord was fout, de eerste was wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het daarom dat je opeens zo lazy bent en je hebt dan geen zin om nog aan je pc te zitten en dan gewoon lekker lazy op je bed liggen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg juist onwijze hartkloppingen, vooral als ik dan ook nog eens een spannende film zit te kijken (andere inspanningen heb ik dat moment geen zin in :verrygood )

En als ik klein jointje rook is dat al veel minder....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest thijsje

uhu,.... ik heb een lage bloeddruk, en soms kan ik daarvan weleens hoofdpijn krijgen, soor migraine achtige (wel minder erg maar goed :D ) das zwaar klote, eerst krijg ik een soort waas voor mijn ogen, en voel me een beetje vreemd. Ik heb een keer een sticky gerookt toen ik me een beetje vreemd voelde en een beetje wazig begon te zien. Toen hield dat op (kan ook door iets anders komen ofzo maar goed ik denk dat dat door die stick kwam).

 

 

ps. zou ik nu (als het helpt dan) medicinale wiet aan kunnen vragen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest alexie

vraag me iets af. :)

mijn man heeft last van zijn heup, door een ernstig motor-ongeluk. :D Bij nat/koud weer kan hij bijna niet meer lopen. Wanneer hij wiet rookt loopt hij iets soepeler...maar we weten niet goed welke nu het beste werkt. :D Hij heeft een tijdje "misty" gerookt, maar daar is bijna niet meer aan te komen. :) Heeft iemand nog suggesties? ;) Alvast bedankt voor de tips... :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

misschien kunje hier ook met je huisarts over praten?

maar weet zo niet echt precies wat hij t best kan gebruiken,

je kunt ook gwoon wat proberen, koop je grammetje van verschillende soorten, en kijken hoe hij erop reageerd.

 

succes en sterkte toegewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat bijna alle indica's die je loom maken en spierverslappend werken

nuttig kunnen zijn.

mits goed gekweekt en vers. :D

 

in het begin gaat de hartslag omhoog en daarna wordt hij weer lager.

Bloeddruk neemt bij snellere hartslag af.

in feite is de snellere hartslag een compensatie voor de lagere bloeddruk die

weer onstaat uit een ontspannen vaatwand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...