Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenGuru

Kunnen wietplanten goed tegen wind?

Recommended Posts

Ik ga dit jaar voor de tweede keer wiet kweken. Vorig jaar was leuk, maar een aantal dingen gingen mis. Ik vond het niet zo erg omdat ik er veel van geleerd heb. Ik heb voor alles een oplossing gevonden op één ding na. Vorig jaar stonden mijn planten op mijn balkon en daar krijgen ze maar 8 uur direct zonlicht per dag, en dat is volgens mij veel te weinig. Ik had dus bedacht om ze dit keer op het dak te zetten, waar ze het maximale licht krijgen. Maar toen bedacht ik me dat het misschien niet kon, omdat er op mijn dak behoorlijk wat wind is (ik heb een plat dak). Ik vroeg mij dus af of wietplanten goed tegen die wind kunnen. Kan ik ze gewoon op het dak zetten, of moet ik nog extra maatregelen nemen?

 

GreenGuru :verrygood

Edited by GreenGuru

Share this post


Link to post
Share on other sites

- boeren gebruiken hennep als windscherm.

- hennep is beroemd om de sterke vezel.

 

mooie plant toch? eind van de zomer.

gallery_7538_393_1653698.jpg

 

Dit was hem begin van de zomer:

gallery_7538_393_61649.jpg

 

In de laatste weken van de bloei, kan het wel je opbrengst verminderen.

 

Heb ik je vraag afdoende beantwoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken mensen die op 6 hoog, dicht bij de zee planten op het dak hebben staan, van 2 meter hoog, je zult langs al je lange takken een stok moeten maken, deze onderling met bamboestokken verbinden, dan overleeft de plant vrijwel iedere storm.

 

Wat de plant normaal doet bij een windstoot is dood liggen, de celspanning wordt heftig verlaagd waardoor de tak gaat "liggen" na de storm gaat de spanning weer omhoog en daarmee je tak. Wat je dus moet doen is zorgen dat je takken niet breken...

 

Op deze foto zie je mijn 2 meter hoge Easy Sativa in een volle storm staan, vol in de wind, de plant was door de regen helemaal dubbel gevouwen, de top hing op 1 meter hoogte... De volgende dag was het alsof er niets gebeurd was.

gallery_9137_4875_13027.jpg

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Scheelt het trouwens veel als je alleen maar 8 uur licht hebt of de hele dag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zaaide elk 2e pad met hennep tegen de wind. :verrygood

 

Als ze het maar van jongs af aan gewend zijn. Zorg dat ze voldoende Silicium in de grond hebben. (klei, lava, of basalt)

Dan worden de celwanden steviger.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Net als wat hjm hierboven schrijft.Een paadje hennep met wat Artemisia annua!!!

 

gallery_16467_4905_649167.jpg

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

HJM,

 

Misschien dan toch een weilandje nemen ? (met Mais...)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direct in vollegrond of grote pot/kuip inzaaien geeft een nog beter verankerde plant.. Natuurlijk wel zorgen dat je kuip niet kan omvallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natuurlijk wel zorgen dat je kuip niet kan omvallen.

 

En zorgen dat je ze genoeg water geeft want anders waaien ze nog om... Dit is me overkomen toen ik een weekje wegging ergens in 2004/5 en terugkwam om een half overleden moeder te zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elk 2e pad tussen de bollen op de duin kant. :verrygood

Per akker, het ene jaar vlas, het andere jaar hennep.

 

Daar zochten we dan steeds de mooiste paarste planten uit en gaven die een label om later de zaden uit te oogsten. Zo is mijn eerste purple ontstaan. Je begrijpt dat de wiet toen rond de 5% zat en vol zaad.

Gaf wel een heerlijke creative high.

Toen maakte nog niemand lawaai over hennep, het was gewoon een landbouw gewas.

 

Groet, hjm

 

 

 

HJM,

 

Misschien dan toch een weilandje nemen ? (met Mais...)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...