Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rock fever

Afrikaanse soorten

Recommended Posts

Het lijkt me wel leuk om eens meer exotische soorten te kweken. Heb op het internet deze site gevonden:

http://www.afropips.moonfruit.com

 

 

Iemand toevallig al ervaring met deze site? En denken jullie dat deze soorten ook hier buiten kunnen groeien? Want de site is nogal vaag qua informatie.

 

Andere goede links naar zo'n soortjes mag je ook altijd posten :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

die afrikanen zijn er best tevreden over.Bestaat ook al een tijdje geloof ik (even stil gelegen gloof ik)

Ik heb c99 x nigerian liggen gloof ik,,,nog niet getest. maar ze zijn wel redelijk serieus volgens Garmel en consorten.

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Seedsman heeft een goede beschrijving van de Afrikaanse soorten.Ik ga zelf dit jaar een soort uit Ghana kweken en kruisen met een andere sativa.Weet alleen niet op dit moment welke.

De meeste Afrikaanse soorten zullen vrij laat klaar zijn met bloeien, omstreeks november.Deze soorten zijn het beste om in een kas te telen, dan buiten.

Hier nog een veldje Gambiaase sativa's

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, ik dacht al zoiets. Ik heb al wel bronnen gevonden die vermelden dat die planten midden oktober kunnen klaar zijn in het noordelijk halfrond...

 

Misschien ook een ideetje om je soortje uit Ghana te kruisen met een echte vroegbloeier?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Misschien ook een ideetje om je soortje uit Ghana te kruisen met een echte vroegbloeier?

 

Leb27 of Danish Passion of Highland Oaxacan

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Seedsman heeft een goede beschrijving van de Afrikaanse soorten.Ik ga zelf dit jaar een soort uit Ghana kweken en kruisen met een andere sativa.Weet alleen niet op dit moment welke.

De meeste Afrikaanse soorten zullen vrij laat klaar zijn met bloeien, omstreeks november.Deze soorten zijn het beste om in een kas te telen, dan buiten.

Hier nog een veldje Gambiaase sativa's

 

Namaste :verrygood

 

heerlijk dankje voor dat linkje

(big up africa and the african farmers.)

 

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten!

 

Van wat ik zo effe vlug heb gezien moet ik zeggen dat kwa afrikaanse soortjes afropips nog intresanter lijkt dan seedsman O_o

Spijtig wel dat ze enkel hybrids hebbe gemaakt met malawi i.p.v. wat hybrids met de durban poisen en de swaziwiet; rooibaard :verrygood

 

Edit: haha; ik moest gewoon scrolle, die hybrids zen er dus wel ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eens in gambia wiet gerookt, puur, sjezus heftig spul man!!!!! je proeft de zon en de natuur, kan geen lamp tegen op!!! sorry, ben en blijf voorstander van buitenwiet. en hasj.

Vroeger kweekte ik altijd al colombia zaad, ging prima, niet erg veel opbrengst maar wel prima wiet. en vreemd genoeg altijd vrouwtjes, raar eigenlijk. Maar nu met het vrouwelijk zaad doe ik dat niet meer, er is bijna ookgeen columbia te koop.

 

Buitenlandse wietsoortjes, altijd lekker, en dan heb ik het niet over de jamiaca en thai, te high voor mij.....a hoewel het heerlijk kan zijn om soms eff te spacen.

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guys,

 

Binnenkort ga ik weer op een kleine vakantie naar Afrika.

Ik was zowiezo van plan zaden naar Nederland te sturen maar nu ik zie dat er best veel mensen geinteresseerd zijn in afrikaanse soortjes zal ik er wat meer dan gepland sturen.

 

De landen die in de planning staan zijn Nigeria, Ghana en Togo...de connecties heb ik er overal al dus een flinke bak zaad krijgen zal geen probleem zijn.

Dus als er interesse is in seeds, stuur me een PM <_<

 

 

Greetz el NeGrow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

heb jij een beschrijving van de wiet uit Togo????

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

Ik zie dat je bekend bent met wiet uit Ghana dus dan weet je ongeveer kunt verwachten van de wiet uit Togo.

 

De wiet heeft een soort van apart Hazey smaakje die goeie wiet uit Ghana af en toe ook wel wil hebben.

De wiet die ik gerookt heb uit Togo kwam uit het regenseizoen en zat zoals gewoonlijk vol met zaad, desondanks een heerlijke langdurige high die je de hele dag vooral in je hoofd voelt, niet zozeer lichamelijk dus.

 

De plant zelf ziet er ietsjes indica achtiger uit dan de planten die ik in Ghana heb gezien.

Hiermee bedoel ik dat het blad wat breder is en niet zo overdreven spits als die uit Ghana hij lijkt wat dat betreft meer op de planten uit Nigeria.

 

Ik ben overigens alleen Togolese planten tegengekomen in de bergachtige gebieden richting Benin en daar gaat deze beschrijving dan ook over.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat de wiet uit Nigeria de beste is uit West Afrika naar mijn mening, maar smaken verschillen...

De Togolese bergwiet is overigens wel een snellere bloeier.

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
De Togolese bergwiet is overigens wel een snellere bloeier.

Greetz

 

Kijk dat moeten we nou hebben!!

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...