Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tetrahydrocannabinol

curen van wiet blijft me kopzorgen geven

Recommended Posts

Hoi WF

 

Ik kweek nou al 6 jaar.

 

Ik heb steeds lekkere wietjes , maar ook steeds grote hoeveelheden omdat ik een keer per jaar een jaarvoorraadkweek doe in de Kas.

 

Nu ik ben curen al een paar jaar aan oefenen maar het blijft gewoon mislopen.

 

Vorig jaar heb ik mijn wiet zelfs neit gecured , ik heb ze gewoon na het drogen in kartonnen dozen gezet voor 2 weken en toen ingevroren , de wiet was lekker en vooral had hetzelfde effect en smaak/geur.

 

Steeds als ik mijn wiet in potten steek dan gaat het een paar dagen goed en dan ineens begint mijn wiet minder te' ruiken en wordt de smaak heel erg vies en wordt het effect heel oppervlakkig.

 

DUs dit jaar heb ik weer een poging gedaan met de kleinere topjes die ik op een droognet heb gedroogd.

 

Zal ff situatie schetsen:

 

Dus wiet hangt op zolder , op zolder is eht tamelijk vochtig maar er is ventilatie en een ontvochtiger.

 

Als ik mijn wiet van de zolder haal , dan breekt het takje doormidden , maar het vlees van de toppen voelt dan nog best vochtig aan omdat het op de zolder dus vochtig is.

 

In ieder geval op dit punt ruikt de wiet héééél erg lekker en rookt ze ook goed met een goed effect , de smaak is dan een beetje zwaar omdat de toppen dus wat vochtig zijn.

 

Vervolgens leg ik de toppen op een droognetje voor een nacht om wat uit te dampen , soms ook maar een paar uur , het hangt af van de grootte van de toppen.

 

Nu als ik merk dat de buitenste laag van de toppen droog is en de top dus eigenlijk verkruimeld , maar het binnenste nog beetje nat is , dan gaan ze in de potten.

 

Heb ze ook al droger en natter als dit in potten gezet om te testen.

 

Ik lucht dan de potten dagelijks zoald alle curing handleidingen zeggen. Ik heb de potten zelfs gelucht in een kamer met 21 graden en een luchtontvochtiger is.

 

Nu dat curen lijkt de eerste dagen goe te gaan , wiet wordt elke dag ook ietsje droger en de geur wordt lekkerder

 

En dan opeens na 3-4 dagen is die lekkere wietgeur weg en krijg ik de toppen alleen terug rookbaar als ik ze paar dagen in een kartonnen doos zet.

 

De wiet is op dit punt goed droog , verkruimeld goed maar als je op een top drukt dan is ze nog wat zacht , dus neit zanddroog.

 

 

 

Heeft iemand hier miss tips , kan me best voorstellen dat er wel meeer mensen zijn die dit probleem moeten hebben in curen.

 

Is het misschien normaal dat de smaak even vies wordt? moet je de pot miss dan gesloten laten??

 

Kan alleen zeggen dat het best vervelend is om een lekker sterk wietje te hebben dat in die potten dan eigenlijk ROMMEL wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je wiet wil curen moet je een paar dingen doen,

Als je wiet zoals je zelf al aangeeft een bbetje vocht bevat.. dan kun je het in weckpotten doen.. (iedere dag even openen).

zowieso in het donker laten staan voor minimaal 2 weken.

 

Maarrr.. waar het een beetje mis gaat.. als je takkjes erin laat zitten kan dit de smaak van de wiet enorm verpesten.

dus alleen topjes curen.. geen takken.

 

als het goed is moet het gewoon lekker zacht smaken.

 

weet wel dat de smaak anders zal zijn als wiet uit de koffieshop.. omdat je de wiet laat curen word je smaak zoeter en zachter... als de wiet nog voedingsresten bevat ed.. zal dat de smaak ook niet ten goede komen.

 

Ik weet zeker dat het moet lukken! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

topicbump. je reageert op een 3 jaar oud topic!

 

Gesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...