Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

de groeifase (voor beginners)

Recommended Posts

Alle hrowthguides gaan ervan uit dat je begint met stekjes, hoelang duurt de groeifase als je met zaadjes begint? Vanaf wnr is het een stekje?

 

Edit: Okay heb de topic hierover gevonde ^^

Edited by EllaWeeDnaV

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alle hrowthguides gaan ervan uit dat je begint met stekjes, hoelang duurt de groeifase als je met zaadjes begint? Vanaf wnr is het een stekje?

 

Edit: Okay heb de topic hierover gevonde ^^

 

Een stekje is`t als het van een andere (moeder) plant komt,uit zaad heet`t gewoon een plantje...groeifase ligt er aan hoe groot je ze wilt hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een zaadje plant zijn ze meestal na een 7-tal dagen (week) even groot als een stekje. Dan begint dezelfde groeifase als bij een stek en vervolgens bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de groeifase is er een lichtcyclus van 18 uur licht en 6 uur volledig donker;

 

 

Is deze lichtcyclus ideaal? Want ik las ergens op dit forum dat de planten in het donker een groeihormoon aanmaken waardoor het niet verstandig is om ze bv. 24 uur lang licht te geven. Ik heb mijn zaailingetjes daarom inmiddels maar in een donkere kast gezet omdat ik ze nou niet zo denderend zag groeien onder een 24u combi van zonlicht en TL 30W(sorry) (A)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej stoned monkey

 

Dat ligt er helemaal aan hoe groot jij jou plant wil hebben.

En als je weet wat voor soortje en met wat voor een hoogte gaat werken kunnen we een redelijk accurate groeitijd aanbevelen.

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vroeg me af van wanneer je nu net met voeding moet beginnen, heb een fles voeding gekocht die ik kan meegeven met het water, maar kan je al beginnen met kleine hoeveelheden voeding te geven vanaf ze 2weken oud zijn? ( eerste blaadjes aan, 20 cm groot...))

 

 

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb problemen met mijn luchtvochtigheid en las dit "Als de Lv te laag blijft voor de stek, dan kan je een boterhamzakje over het stekje heen doen, hierdoor ontstaat er een microklimaat in het zakje en er zal ook condens aan de binnenkant van het zakje komen; hierdoor kan de plant ook genoeg vocht via de bladeren opnemen."

 

Kan ik dan dus over mijn gekochte stekjes boterhamzakjes hangen? en zo ja hoe lang?

zou zelf denken dat het blad slap wordt en ok gaat hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste medegrowers,

ik heb dit keer reguliere zaadjes gekocht,want de kronocaine is nog niet gefemd.

ik ga het in de scrog zetten omdat ik een tent heb van een dikke vierkante meter

Ze staan nu 14 dagen in de groei,moet ik ze in de bloei gooien om te kunnen zien

wat de vrouwtjes zijn of kan ik ze nog door laten groeien tot ik ze kan sexen,ze gaan per twee

in 30 liter bakken met onderin een laag klei korrels met daarin een dreinage buis zodat ik

ze van onder af water kan geven.En ik kan niet wachten tot het zover is,ik ben erg nieuwschierig

naar de kronocaine en wat er met deze plant mogelijk is.

met vriendelijke groet

dogbos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...