Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

Belgische tieners grootste wietrokers in Europese Unie

Recommended Posts

Meer dan 30 procent van de Belgische jongeren tussen 14 en 16 jaar heeft vorig jaar cannabis gerookt. Dat is het hoogste percentage in de Europese Unie. Dat schrijft de krant De Morgen. De cijfers werden bekendgemaakt door Raymond Yans, lid van de International Narcotics Control Board (INCB), het VN-orgaan dat toeziet op de uitvoering en naleving van de internationale drugsconventies. De organisatie pleit voor het invoeren van preventiecampagnes tegen het gebruik van cannabis.

 

Yans noemt verschillende verklaringen voor het toenemend gebruik van cannabis door Belgische jongeren. "Kort na de versoepeling van het beleid ten opzichte van de vervolging van het gebruik van softdrugs werd al een sterke verhoging van het cannabisgebruik vastgesteld", zegt hij. "Vanaf 2003, twee jaar na de versoepeling van het beleid, noteerde men al een sterke stijging van het gebruik bij jongeren."

 

Voorts wijst Yans op het gedoogbeleid tegenover softdrugs in Nederland, op de nabijheid van de Nederlandse coffeeshops en op het ontbreken van primaire preventiecampagnes tegen cannabisgebruik. "Vooral voor jongeren en andere kwetsbare bevolkingsgroepen zijn dergelijke preventiecampagnes absoluut nodig", stelt hij. (belga/adv)

19/02/09 08u05

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zijn de media toch mee bezig... van de week stond ook nog in de kranten dat het aantal Cannabisverslaafden die in de kliniek zitten met de helft is toegenomen (+45%) ... Maar wat ze er dan niet bijzeggen is dat het aantal gebruikers nog veeeel meer is toegenomen, en dus eigenlijk, relatief gezien, er MINDER Cannabisverslaafden zijn die in de kliniek zitten dan anders. Ook zouden er meer ouderen zitten.... zal in veel gevallen misschien wel ana de druk van de wederhelft liggen... Of via de werkgever enz... Het percentage dat vrijwillig zich laat opnemen is vrij klein. Zo zie je maar dat de media van alles een vertekend beeld kan geven.

 

En wat die tieners betreft.... Zou wel eens kunnen, maar ik zou er niet mee gaan overdrijven ... heb er toch mn bedenkingen bij...

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je als tiener hier iets wel kopen ik het eigen kweek

Vage opmerking en ik lees het volgende: " als je als tiener hier iets wil kopen ik heb eigen kweek" ,

oftewel een flagrante schending van de regels, goed voor een ban.....

Bij deze p_report.gif

 

suf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig dat jongeren van 14 tot 16 wiet kunnen gaan halen in de coffeeshops.

Ik dacht toch dat dit enkel vanaf 18jaar was? :rolleyes: Als Belgie het grootste aantal wietrokers heeft in de europese Unie en niet Nederland waar er coffeeshops zijn, zijn die politici dan zo naïef?

Zo zie je maar zever, gezever

 

Greetz

Hannes from Belgium

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vage opmerking en ik lees het volgende: " als je als tiener hier iets wil kopen ik heb eigen kweek" ,

oftewel een flagrante schending van de regels, goed voor een ban.....

Bij deze p_report.gif

 

suf

 

Kan het niet zijn dat hij bedoelde : "Als je als tiener hier iets wilt kopen is het eigenkweek"

 

Kan het mishebben he Suf, maar moeten we niet uitgaan van het goede? Denk gewoon dat hij bedoelde dat je als tiener bij hem in de streek alleen zelfkweek kunt kopen. En dat is in vele streken ook zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daaruit blijkt dan weer het belang van een verzorgde post.

Het bericht is in 10 seconden gepost, zonder na te lezen [enter] drukken, waarna het (in dit geval bijvoorbeeld) 10 UUR duurt voordat blijkt wat poster, mogelijkerwijze, bedoelde.....

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gelukkig dat jongeren van 14 tot 16 wiet kunnen gaan halen in de coffeeshops.

Ik dacht toch dat dit enkel vanaf 18jaar was? :rolleyes: Als Belgie het grootste aantal wietrokers heeft in de europese Unie en niet Nederland waar er coffeeshops zijn, zijn die politici dan zo naïef?

Zo zie je maar zever, gezever

 

Greetz

Hannes from Belgium

 

 

Inderdeed... de enige reden dat er hier zoveel smoorende jongeren zijn is omdat er totaal geen controle is op de leeftijd, das makkelijk te voorkomen zoals in de coffeeshops in NL maar idd dat wilt de politiek hier duidelijk niet verstaan, helaas, want 14 jaar is tochwel erg vroeg om te beginnen :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...