Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weiman

zaadjes kweken

Recommended Posts

Ik heb zowel in growguide als t forum gezocht, maar ik kan nergens iets vinden over het kweken van zaadjes:

 

Vraag waar ik mee zit is of het mogelijk is zaadjes van dezelfde plant te gebruiken om de daaruitkomende (sterkste) vrouwtjes te bestuiven door de (sterkste) man. Of treedt er dan zoiets als inteelt op?

 

M.a.w. moet er gekruist worden met andere planten (eventueel andere soorten), of kunnen broertjes en zusjes onderling toch gezond, potent nageslacht opleveren zonder groeistoornis of lagere thc-waarden, etc.???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker kan dit, en is in sommige situaties zelfs noodzakelijk, afhankelijk van het doel van je kruising.

Door dit een keer of vijf te doen, zou je een stabiele kruising moeten krijgen.

Ik ben daar net mee bezig.

Ik kruiste eerst twee verschillende soorten, en ga nu de broer en zus nakomelingen gebruiken om mee verder te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan .. gedurfd hoor, dat kruizen .. duurt n tijdje al voor je weet dat je een lekker en potent soortje hebt (alhoewel je combi niet voor niets is, neem ik aan. (welke trouwens?)

 

Tijdig zaad trekken lijkt me eigenlijk noodzakelijk als je de kwaliteiten van een plant optimaal wilt behouden en niet langer dan een 6 tot 12x maandelijks stekken wilt afsnijden van dezelfde moeder. Of kan je van de betere clones vervolgens ook weer moeders maken?

 

Thanks Fool :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...