Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

twindaddy80

Coffeeshop Reports

Recommended Posts

hoelaat ben je vandaag in de toermalijn? enig idee?

kom ik ook nog even een bakske doen :D :wave:

 

gr. frutske :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je eens naar maastricht gaat, laat maar wat weten, daar is namelijk mijn stamshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga over kwartier naar de toermalijn.dus zal er tegen half 1 zijn.het zonnetje begin er spontaan van te schijnen hier.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een begrip in Tilburg.Zo mogen we de Toermalijn met zekerheid noemen.Al 19jaar is deze coffeeshop nadrukkelijk aanwezig in het brabantse land.Met een ruim assortiment en gezellige,gastvrije sfeer staan zij al jaren aan de top.

 

gallery_12558_7307_839168.jpg

 

Ook zijn zij 1 van de weinige coffeeshops waar je heerlijk kan loungen in een mooie tuin.

 

gallery_12558_7307_417626.jpg

 

gallery_12558_7307_428076.jpg

 

Tidens het foto's maken geniet ik een bakje koffie aan de bar en raak aan de praat met enkele vaste bezoekers.Hun weten mij te melden dat het een shop is waar altijd gezelligheid heerst.Nooit zijn er problemen en altijd is er iemand paraat voor een gezellig gesprek.De persoon die ik spreek is zelf een hasjroker en kan mij melden dat de hasjes van goede kwaliteit zijn.De wiet kon ik zelf al bevestigen dat die van goede kwaliteit is.Vooral nepal temple ball spreekt hem aan.Dit is een soortje wat je weinig meer ziet.Daarnaast hebben ze veel keuze aan ice hasj.

 

de wietbar,met personeel.netjes en overzichtelijk,met uitgebreide beschrijvingen van elke soort die er aanwezig is.De wiet en hasj zijn weliswaar voorverpakt,maar kan bij vraag gewoon bekeken worden.Geen enkel probleem bij toermalijn.

 

gallery_12558_7307_82146.jpg

 

Ook is er een vitrinekast met zaden,waaronder basicseeds van sjoerd.Hiernaast verkopen ze ook soma,TH seeds,KC brains en een eigen selectie.Naast de zaden zijn er grinders en andere aanverwante artikelen te verkrijgen.

 

gallery_12558_7307_655165.jpg

 

En om het allemaal nog uitgebreider te maken,zijn ze ook officiele leverancier van de verdamper.Hij staat hier altijd klaar voor gebruik.

 

gallery_12558_7307_170714.jpg

 

Ondertussen vallen mij wat schitterende kunstwerken op die ik jullie niet wil onthouden.Toppie die inrichting!

 

gallery_12558_7307_667512.jpg

 

gallery_12558_7307_676548.jpg

 

Wat mij opvalt in de tijd dat ik er doorbreng is dat er mensen uit alle rangen en standen binnenkomen.Je zou het haast een plek waar de hele maatschappij samenkomt kunnen noemen.Dit zie je niet in alle coffeeshops.Dat hun dit wel kunnen bereiken kan te maken hebben met,dat alles netjes opgeruimd is.Ook de directe omgeving.Je ziet haast geen lege zakjes of hulsjes op straat.Ook hier een complimentje voor.

 

Dan komen we weer aan bij de bereikbaarheid.Met de auto kan je er voor de deur komen.Er is ruime parkeergelegenheid,weliswaar betaald.Met het openbaar vervoer is het 5minuten lopen vanaf het centraal station.

 

De kaart.

 

Er is ruime keuze aan wiet en hasj.Alles met een duidelijke uitleg.Is die niet duidelijk genoeg dan kan het personeel je altijd nog wat meer vertellen of adviseren.Voor de wietroker is er pp,white widow,jack,cheese en la confidential aan indica's.Voor de haze roker zijn 7 soorten met als uitblinkers de space haze en chocolope.Dit alles in een prijsklasse van 7,30-12,50 per gram.

Ben je meer een hasjgenieter dan is er ook een ruim scala aan soorten.Naast 4 buitenlandse hasjes zoals afghaan en nepal hebben ze de beschikking over 9!!! soorten Ice-o-lator.Van elke soort wiet is er haast 1.De prijs is er ook naar,maar voor goeie ice betaal je.voor de buitenlandse hasj wisselt de prijs tussen 4,90 en 15 euro.Voor de Ice moet je rekenen op 18,50-30euro per gram.Maar dan heb je ook iets.

 

Ben je net te lui om te rollen,ook daar is aan gedacht.21 soorten voorgedraaide joints staan er op de kaart.Teveel keus om op te noemen.

 

Dacht ik alles opgenoemd te hebben,blijken ze ook nog buitenwietjes te hebben zoals skunk,thai en jamaica.dus echt voor iedereen zit er wel een smaakje tussen.

 

Mocht je behoefte hebben aan een drankje dan is er een ruime dranken kaart.De eetkaart is wat beperkt,maar met de tosties kon je een eind.

 

Ik was dik tevreden over deze shop.Heb eigenlijk alleen maar positieve dingen kunnen ontdekken en kan daarom dus niks negatiefs melden.Wat mij betreft mag toermalijn zich 1 van de beste shops van ons land noemen.Ik heb een gezellig tijdje doorgebracht en ga er zeker me neus vaker laten zien,zoals met de meetings van ons.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOPPIE REPORT TWIN :verrygood

 

dit is nouw de eerste shop wat ik nu zie waar je in de zomer lekker achterom kunt geieten van een rokertje wat wil je nog meer B)

zal deze shop zeker eens gaan opzoeken TOPPIE TOPPIE

 

greetz st0ny

Share this post


Link to post
Share on other sites

topreport over een topshop!!

 

hier vind je de lekkerste weedjes B)

 

moet er dringend nog es heen voor die lekkere chocolope :verrygood

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_7024_206812.jpg

Hier een fotootje van de chocolopehaze, op t tafeltje van t terrasje genomen. <_<

 

Jammie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wa blijven de andere REPORTS :rolleyes:

 

greetzz st0ny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als zuiderbuur kan ik zeggen dat ik al zo'n kleine 10 jaar op regelmatige basis naar de grensstreek ga om met vrienden de lokale middenstand te steunen :verrygood

 

In die jaren zijn we een paar keer van locatie veranderd, maar omdat er een paar tussen zitten die ik persoonlijk toch vrij goed ken, zal ik er toch maar een verslagje van maken.

 

Aangezien de gemiddelde Nederlander niet snel geneigd zal zijn om naar de grensstreek te gaan voor zijn of haar wiet, kan ik misschien ook de vergelijking maken met de foto's die ik al heb gezien van andere shops in het binnenland.

 

In de periode 2002-2007 ben ik talloze keren naar de Black Widow gegaan in Maastricht (buiten de stad, net over de grens met België). Dat was eigenlijk onze "main" shop.

Door vrienden ooit terecht bestempeld als "een wiethol in de grond" is het ook niet veel meer dan dat. De bediening is redelijk vriendelijk, maar zoals je later in dit verslag zal opmerken, lijkt dat een gegeven te zijn voor grensshops. Dat kan ik ook wel snappen, er komen dan ook véél toeristen van allerhande allooi en da's niet altijd leuk kan ik me inbeelden.

 

Op het gelijkvloers is er een bar met krukken en een aantal zithoekjes. Geen zetels, wat de ervaring wel een stuk minder chill maakt. Er is ook wel snoep en je kan er de basics kopen zoals vloeitjes (blaadjes, zoals wij dat noemen) tips, grinders e.d. Ook wel een goeie tas koffie daar.

 

In de kelder zijn er nog eens een 10, 15 zithoekjes, zeker nu sinds een aantal jaar een tweede stuk kelder is afgemaakt met zithoekjes en amusementsspellen (kicker, flipperkast, pool enz.)

Dat verhoogt de entertainmentwaarde wel van de keet.

 

Er zijn twee loketten, wat ook wel nodig is aangezien er zeker in het weekend vaak een bende volk staat.

De bediening aan de loketten is wel vaak héél vriendelijk geweest, zeker eens ze je kop kennen.

Ik heb nooit de indruk gehad dat ik er afgeript buiten kwam.

 

Toch is dit één van de mindere shops die ik ken. De nadruk ligt niet op het blijven hangen en je amuseren, hoewel je merkt dat ze dat proberen. Er staat ook vaak irritante house muziek op, wat mijns inziens ook niet past bij de wiet cultuur, maar bij de Widow jammer genoeg een weerspiegeling is van het standaard publiek dat er komt: Belgen die snel over en weer willen voor wiet en veel Fransen die lijken gecast in één of andere R&B kutvideo. Smaken verschillen.

 

Toch moet gezegd dat ze een aantal standaardsoortjes in huis hebben die mij zéér lang hebben kunnen bekoren: de White Widow, Silver Haze, Northern Lights, Crystal en Super Jack Herer die ik er probeerde zijn best wel goed, al moet gezegd dat ik persoonlijk van hun Crystal vaak hoofdpijn kreeg.

De hasj soorten zijn wat ik zou noemen normaal tot ondermaats.

Prijzen zijn een paar euro duurder dan shops verder Nederland in, wat ergens ook wel begrijpelijk is, maar eens je boven de 60€/5gr uitkomt, is het het mij niet meer waard.

 

Al bij al geef ik deze shop een 5/10 en dat dank zij de vriendelijke bediening van de loketbedienden (is dat geen vreemd woord voor de kerel die je wiet verkoopt? :wOOt ) en de zeer acceptabele wietsoortjes.

 

Min punten zijn het gebrek aan parkeerplaatsen voor de deur (maar voldoende op wandelafstand), het gemiddelde clienteel (persoonlijke smaak), de houten banken die niet uitnodigen tot blijven zitten, de gebrekkige afzuiginstallaties, de prijzen van de drank en het algeheel onhygiënisch voorkomen van de shop, in z'n totaal toch wel een oppervlakte om U tegen te zeggen, maar waar véél meer had kunnen uitgehaald worden. Maar ja, wiet verkoopt zichzelf, zeker aan de grens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn nog een aantal andere shops in Maastricht zelf, die zeker voor Belgen het vermelden waard zijn.

 

Als je voor een dagje in Maastricht bent, zou ik zeker de Mississippi aanraden. Duurder dan de gemiddelde shop, maar ZO'N mooie inrichting. Dit schip is misschien wel het beroemdste van Maastricht voor de blowers onder ons en past ten zeerste in het kader van een daguitstap. De Mississippi past perfect bij de oude binnenstad van Maastricht, de inrichting is klassiek en natuurlijk "zee"-geïnspireerd.

 

Er zijn tafels en zeteltjes en eerlijk gezegd is de inrichting in z'n geheel heel evenwichtig, met veel donkere houtsoorten. Er is plaats genoeg overal ook. De prijzen van de drank en de wiet herinner ik me niet precies, maar ik weet wel nog dat ik ver boven de 55€ zat voor wat mij een incorrect afgewogen hoeveelheid leek :S

 

Als ik me niet vergis heb ik toen één of andere cheese soort genomen en wat ik me wél nog herinner is, dat ik een paar uur OP M'N KOP heb gestaan en dat heb ik niet snel :verrygood

 

De bediening is wel ronduit ONvriendelijk te noemen, wat een domper drukt op de totale ervaring.

Toch vind ik dat iedereen die in de buurt is, deze shop moet gezien hebben.

 

Ik geef deze shop een 6 omwille van de bediening en het mij bekruipende gevoel dat ik er in de zak werd gezet.

Als dat niet het geval was geweest had ik de Mississippi misschien wel een 8 gegeven.

 

Dicht in de buurt daarvan, maar van een totaal andere grootte orde is de Kosbor. Kleiner en veel volk wel, maar een héél cleane en lichte inrichting. De tafeltjes staan wel vrij dicht bij elkaar en er staat vaak een bende volk aan de loketten, maar ze hebben naar mijn oordeel wel héél goeie wiet. Aangezien ik niet zo'n tester ben (ik kom daarvoor te weinig in Nederland en wil gewoon goeie wiet) heb ik er altijd dezelfde wiet gekocht (haze, maar ik weet niet meer welke -> gevolg van roken veronderstel ik :wOOt ) die mij ZEER goed beviel. Ik kreeg de indruk dat het meer bio was dan de wiet uit de Black Widow, die soms wel eens een chemische hoofdpijn gaf.

 

De bediening is vriendelijk en het voelt meer aan als een café. Blijven zitten in de Kosbor is best aangenaam, als je het niet erg vind om in een volle tent te zitten, zeker in de weekends. De muziek is er afwisselend en staat ook niet te luid.

Een voor mij heel belangrijk pluspunt is dat alles voor je neus gebeurt, wat me eerlijker lijkt. Dat stoorde me namelijk mateloos in de Mississippi.

 

Ik geef deze shop een 7/10 voor de goeie wiet, voldoende parkeerplaats op wandelafstand, mooie inrichting en vriendelijke bediening.

Zeker de moeite om te doen als je niet in de binnenstad van Maastricht wil gaan wandelen voor je wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervolgens zijn er nog twee shops in Geleen, die ik wil vernoemen. De Genesis en de Club 88.

Met een paar huizen tussen en met veel betere en betaalbare wiet dan in bvb. Maastricht is dit de afgelopen jaren een vaste stek geworden voor mijzelf en mijn vrienden, maar toch een aantal bedenkingen:

 

geen van beide shops nodigen uit om te blijven zitten, wat ik jammer vind. Op een flauw glimlachje na en wat afgemeten antwoorden op mijn vragen voel ik me in geen van beiden echt welkom. De keuze van de wiet is een beetje beperkt maar je krijgt zeker wel de volle 5gr.

Een echt praatje slaan is noch mij noch mijn vrienden ooit al echt gelukt.

 

Er is aan de overkant van de weg wel parkeerplaats zat en is een waardig alternatief voor Maastricht, met goeie wietsoorten (hazes, widow, nlx denk ik gezien te hebben...) die allemaal in de smaak vallen en prijzen die wat democratischer zijn dan in het gedoodverfde Maastricht (1, 2, soms wel 3€ goedkoper/gr)

 

Voor het binnen-buiten retourtje Nederland, zeker aan te raden. Shops op een steenworp van mekaar hebben ook nog bijkomende voordelen, zeker voor Belgen, maar daar ga ik hier niet verder op in :verrygood

Jammer dat er verder in Geleen (en geen kritiek aan de inwoners aldaar) geen flying fuck te zien valt... Daguitstapje is dus geen optie, tenzij Geleen een aantal verborgen pareltjes rijk is, in welk geval ik graag in reply zou horen de welke :wOOt

 

Ik geef beide shops een 6/10, maar dat heeft gelukkig niets met de wiet te maken. De hasj soorten heb ik er nog nooit geprobeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik blijf maar spammen :wacko:

 

om even mijn vergelijking af te maken met de foto's die ik heb gezien van andere shops in het binnenland: grensshops lijken me vaak niet al te veel aandacht te besteden aan vriendelijkheid of inrichting (in sommige gevallen zelfs niet aan hygiëne) en dat vind ik na al die jaren nog altijd een jammere zaak.

 

Hoewel het een feit is, dat de meeste klanten van die shops toeristen zijn die snel even binnen-buiten gaan, zou een beetje deftige inrichting veel kunnen bijdragen aan het uitstap-karakter van een roadtripje Nederland.

Hoewel wiet méér opbrengt dan een tas koffie of een paar cola's, mis ik toch het gevoel van in een café te zitten.

 

In de binnenstad van Maastricht heb je dat op sommige plaatsen dan weer wél, en dat is'm de extra kilometers wel waard. Ik ga geen anderhalf uur rijden om dan zo snel mogelijk weer naar huis te willen en ik denk dat velen die mening wel delen. Het is anders als je naast je shop woont en gewoon een grammetje gaat halen voor de avond, maar wij Belgen hebben die luxe nu eenmaal niet... :verrygood

 

Tegenwoordig ga ik geregeld wel eens naar de Fly'n'High in Breda, en hoewel dat ook overduidelijk een meer toeristische shop is, voel je je er wel véél meer welkom, met vriendelijk personeel, mooie inrichting en terrasje.

 

Als de coffeeshop ervaring niet méér is dan effe geld uit het kastje gaan halen, then what's the point?

 

Zo, ik ben uitgespamd. De andere shops die ik ooit bezocht waren allemaal éénmalig en dus ben ik niet de geschikte persoon om me daarover uit te spreken.

Hopelijk houdt dit deze thread een beetje levend.

Ik ben benieuwd om andere reviews te lezen, vergeet niet, buurman (of -vrouw): jouw review kan bepalend zijn voor ons reizend Belgenvolkje en wie weet zie je ons wel eens op weekend in jouw favoriete shop :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...