Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Gavita IR 600W

Recommended Posts

Het was al aangekondigd dat hij er weer op de markt komt: de Gavita HPS lamp met interne reflector, en ja hoor hij wordt ook alweer getest op Wietforum! DrLivingstoned had wat pech met de Sun Pulse lampen (eentje brak) waarop we hem dus gelijk gebombardeerd hebben tot tester van de Gavita IR (Interne Reflector) lamp. Deze is 600 watt, maar hij komt ook beschikbaar in 400 watt.

 

De 600 watt zal zo rond de 95 euro gaan kosten, het bijbehorend beschermkapje zo'n 20 euro. Bij Gavita zijn ze inmiddels ook aan het testen met de Lumatek ballast maar ze verwachten daar geen problemen mee.

 

Binnenkort zullen we eens bij Gavita langs gaan om meer over deze speciale lamp te weten te komen. Zet hem op Dr :D Lamp is bijna binnen dus de volgende ronde kan je hem gaan gebruiken. Veel succes!

 

post-5211-1234985128_thumb.jpg

 

Oh, het wordt bijna afgezaagd maar raad eens waar deze lamp vandaan komt? Natuurlijk! Van K.J.! :rolleyes: tnx Doc!

 

(ook andere leveranciers zijn van harte uitgenodigd om eens wat te laten uittesten op Wietforum, laat daar geen misverstand over bestaan!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schrijf me in voor 2 lampen :rolleyes:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel een 400...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil er wel 8 testen hoor...geen probleem :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

uh, volgens mij is er al een tester?

 

stelletje Nederlanders :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja....8 Gavita's maken nog geen zomer he.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe als we wat moeilijks vragen omn te testen dan (zoals een RO installatie) dan komt er geen kip, gaat het om een lampie dan staan ze in de rij :rolleyes:

 

Eerlijk is eerlijk, Dr Livingstoned heeft (net als Ert overigens!) erg zijn best gedaan en wat ongeluk gehad met zijn bloeilamp dus die verdient de herkansing.

 

Ikzelf denk niet dat ik een test afwacht en ga eens kijken wat die lamp in een tentje doet - ik heb behoorlijk last van de warmte met een diamond kap. De resultaten van deze lamp heb ik al een aantal keren gezien.

 

Het zal jullie wellicht niet ontgaan zijn dat doc van K.J. er weer bovenop gesprongen is he :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

 

Wanneer liggen ze in de winkel bij KJ Products?

Wil wel een eigen test doen 4xPhilips Son-T vs 4xGavita IR.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk spul maar ik word zo moe van producenten.alleen 600watt of 600 en 400 watt.nooit is er eens iets in 250watt.ja philips en verder weinig soeps.dus ik wacht met smart tot er iets leuks komt voor club van 250.

 

succes whazzup want zulke dingen blijven we natuurlijk wel volgen

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk over 1,5 a 2 weken schenkie, pm doc daar even voor. De prijzen heeft Doc bevestigd.

 

@twindaddy: ik voel met je mee maar het is commercieel niet interessant om een 250 watt kweeklamp te laten maken. Er zijn ook heel erg weining speciale 250 watt kweeklampen daardoor op de markt (if any). Geen GreenPowers en geen Gavita's in ieder geval :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzup

ik heb net even de site van gavita bekeken en zag dat deze lampen(600watters) aan lumen 95.000

en de 400 watters 45.000 lumen

maar dat verschilt niet veel van de gewone hps lampen :D

ben wel benieuwd na de test of deze lampen goed zijn en hun geld waard zijn

ik vind ze zelf persoonlijk een beetje duur 90 euro voor 1 lamp

maar als deze lampen 10% meer opbrengen ,heb je geld snel eruit :D

let the test begin :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus, we zijn al weer los met de gavita. Dat gaat weer mooi vlot. Alle lof voor @doc, van KJ. Die gooit alles voor de test, maar met de positieve feedback van de testers kopen we ook al gauw vertrouwd de spullen in bij @doc, "ons kent ons".

Zo te horen zijn de verwachtingen hoog door degenen die er al eens mee gewerkt hebben, en met dit vernieuwde type zal het uiteraard goed gaan. Ben erg benieuwd hoe deze uitpakt, en vooral later met de lumatec ervoor :D

 

Veel succes @Dr LivingStoned :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

90 euro is inderdaad flink aan de prijs.

Maar ik hoor ook dat de effectieve levensduur beduidend langer is.

Dat de effectiviteit nauwelijks afneemt en dat ie wel 10 of 15 beurten meegaat.

 

Misschien weet iemand hier iets van...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil er ook wel 12 Testen hahaha, gaat dan i.c.m. met de Mamoet eventueel!

 

@Kees wat je zegt klopt inderdaad, ik heb dit ook gelezen. Sannie had in het verleden met de oude, destijds verboden lampen gewerkt en die was erg enthousiast en zou dus ook zo overgaan op de nieuwe als deze kwalitatief idem zouden zijn!

 

Ben benieuwd naar DrLivingstoned z`n verslag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

'gewone' lamp a 50 euro.

50 euro : 5 oogsten = 10 euro per oogst

 

Gavita a 90 euro

90 euro : 10 oogsten = 9 euro per oogst

of

90 euro : 15 oogsten = 6 euro per oogst.

 

Als de effectieve levensduur (en dan bedoel ik dat de lamp nog steeds een flink aantal Lumen afgeeft) zoveel langer is, dan is de Gavita dus goedkoper. (relatief dan :rolleyes: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijkomend voordeel is dat er geen grote kap boven hangt waar veel warmte in blijft hangen waardoor de Gavita dichter op de planten kan. Tenminste, dat had ik begrepen uit een ander topic hier op wietforum.

Veel voordelen ten opzichten van de gebruikelijke lamp dus.

 

Maar wacht de test geduldig af. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin nu ook een beetje nieuwschierig te worden.

 

Hoeveel scheelt het in warmte dan?

Of scheelt dat niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

De totale warmte in je ruimte zal niet toe of afnemen, het blijft 600W en de hoeveelheid lumen is ongeveer gelijk dus de efficientie ook. De warmteproductie is gelinkt aan de efficientie dus is deze ook gelijk. Echter de warmteverdeling kan wel verschillen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de hoeveelheid lumen is ongeveer gelijk dus de efficientie ook.

De output is wellicht gelijk, maar de slijtage van de lamp gaat een stuk langzamer (zo werd mij gezegd)

Dus je geniet langer van het maximale aantal lumen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ie al begonnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze worden al volop gebruikt. Hier voorbeeld met een DR120 met lumatek vsa

gallery_5211_5900_233304.jpg

gallery_5211_5900_197497.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
'gewone' lamp a 50 euro.

50 euro : 5 oogsten = 10 euro per oogst

 

Gavita a 90 euro

90 euro : 10 oogsten = 9 euro per oogst

of

90 euro : 15 oogsten = 6 euro per oogst.

 

Als de effectieve levensduur (en dan bedoel ik dat de lamp nog steeds een flink aantal Lumen afgeeft) zoveel langer is, dan is de Gavita dus goedkoper. (relatief dan :innocent: )

 

Een gewone 600 watt Philips Son-T plus gaat ook makkelijk 15 oogsten mee.

 

zomaar een vraagje, ik ken deze lamp van vroeger.

Blijft de interne reflector coating heel na 5 oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar je oogsten zullen tegenvallen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 oogsten voor een "gewone" lamp...dat is dan een philips vind ik wel weinig hoor.

In de gavita ir bulb zal ook geen eigenmerk binnenwerk in zitten...geloof niet dat gavita een eigen lampfabriek heeft.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm jij bent wel erg pienter schenkie.

Duidelijk dat je weet waarover je het hebt.

 

De burner is van Sylvania :rolleyes:

 

ps.Je hebt pm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...