Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
skunkmonster

buitenkweek 2009 (voorbereidingen)

Recommended Posts

@ guess who: ben bang dat het niet gaat lukken tenzij ik voor het licht word het doek er alsnog weer op doe dit zou wel gunstig zijn om budrot te voorkomen, maar het levert me zo wel een hoop extra werk op, ik denk dat een staande ventilator in de tunnel dit zal voorkomen.

hier nog ff dat tabelletje van de verduister uren die ik vond op dit forum:

 

 

 

gallery_5211_120_204524.jpg

 

 

het zou dus wel kunnen wat jij zegt maar dan ben je 4maanden aan het verduisteren voor 1 oogst

 

 

gewoon lekker van 8 tot 8 en dan zien we wel:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuke opzet en lekker de ruimte!!! :smoke

 

Blijf je volgen ................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je trekt toch gewoon (als het bijvoorbeeld om 7hr licht word) om 19.00 het doek eroverheen...

En als het dan rond een uur of 11 donker is, haal je het er weer vanaf.

 

Dan worden de plantjes met het natuurlijke ochtendlicht wakker.

 

Ik ben benieuwd wat het gaat worden :smoke

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

snelle update:

 

med_gallery_9296_7246_858605.jpg

med_gallery_9296_7246_2076505.jpg

med_gallery_9296_7246_1411285.jpg

med_gallery_9296_7246_2252773.jpg

med_gallery_9296_7246_2489929.jpg

 

 

 

gaat lekker zo, ik denk nog een maandje voorgroei..

de dutch dragon staat er nog een beetje treurig bij maar groeit wel,

ook gaat het met de zaadjes voor mn geurilla ook lekker denk dat die eind van de maand wel sterk genoeg zijn om te verhuizen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

 

Je plantjes zien er al lekker uit.. Gaat vast helemaal goed komen, laat ze niet te lang voorgroeien, in de volle grond kan het snel gaan met de hoogte als je ze op 12/12 zet..

 

Een ding, als je je kasje snachts verduisterd hebt zit hij potdicht, ook geen ventilatie dus.. Daarmee schiet je luchtvochtigheid naar het maximum.. Nu maakt het nog geen bal uit, maar zodra er toppen in zitten staat het garant voor een flink portie toprot in week 5 bloei.. :verrygood Iets om over na te denken.. :D

 

Ik heb al eerder een foto gezien van een zelfde ontwerp.. Misschien leuk ter inspiratie!

gallery_5639_1537_17026.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg leuk uit,, had ik maar zo een plekje,, zit te denken om dit jaar ook n kweekje in het bos te beginnen

maar ik blijf je nog wel even volgen !! gr kl kw

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ plantkas:

 

grappig die foto was de aanleiding van dit project :P :)

om terug te komen op die lucht vochtigheid: ik ben wel vanplan na zons ondergang het zwart folie zovaak mogenlijk eraf te halen zodat de boel nog ff lekker kan luchten.

misschien wat ventilatoren, er moet ook nog licht in en daarnaast moet ik nogsteeds de laatse gaten dichten tegen de licht inval, het frame versterken en moet ik nog wat gaten vullen voor mn geruilla projectje, kortom veelste veel:P hehehe

tips zijn verder zeer welkom aangezien jij ervaring hebt met "zelfbouw kassen" :)

 

@ Kleine kweker:

 

tja er zijn altijd mooiere plekjes, en het de skunk bij de buren lijkt altijd groener :D of was het nou gras? :huh:

ik wens je veel suc6 met je boskweek, hou wel rekening met: wilde dieren, boswachters, voedingarme grond, hoe ga je water bij je planten krijgen? (slootkanten zou hiervoor een oplossing zijn)enz enz..

ik ga je zeker volgen. hoop dat je het goed doordacht hebt en je eind van de zomer een paar mooie toppen kan knippen :)

 

 

greetz skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo skunkmonster ben zelf ook aan mijn 2e kweekverslag bezig, je hebt alles goed voorbereid!

Alleen spreek ik uit ervaring als ik zeg dat ze in de vaste grond meer opleveren dan in kuipen.

Maar aan de andere kant blijven ze dan mischien wel kleiner wat weer handig is in je kas, zou zonde zijn als je ze moet gaan knakken omdat ze te groot worden.

Ze groeien nog een flink eind door als ze in de bloei staan he, mischien een idee om ze een paar keer te toppen?

Verder zeker een mooi bouwwerkje, ik ben zelf ook nog wat aan het verzinnen voor het verduisteren..

Ik zou iig wel savonds als het donker is het verduister zeil weer verwijderen dat is veel makkelijker dan kloten met lampen enzo en dan krijgen ze ook nog wat frisse lucht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk nieuwtje, gister 100 early pearl zaden in ontvangst genomen:) heb er meteen maar ff 20 in spongepots gedaan om te ontkiemen. de andere 80 laat ik nog even rusten, dus nu opzoek naar een mooie plek voor mn Pearls. ben erg benieuwd wat dit soortje gaat doen, ik ga proberen in overleg met "de boer" de pearls in het maisveld te planten (zo niet dan toch:P) (aangezien hij me vroeg of ik niet zijn schuur wou huren voor mn hobby, dit vond ik iets teveel van het goeie maar een geombineerde oogste moet dan tochwel los te peuteren zijn..)

 

ook heb ik te horen gekregen dat als er zich problemen voordoen met ee te hoge lucht-vochtigheid ik

een zibro lucht ontvochtiger mag lenen van een maatje. dus als het tentje maar lucht dicht is als dat ding aan gaat red ik het wel met alleen een staande ventilator in de tunnel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Skunkmonster,

 

Mooi mooi mooi projectje en zoveel plaats dat je hebt prijs jezelf gelukkig.

Komt allemaal wel goed.

Zou mooi zijn als dit industrieel zou aangepakt worden en een op en top geautomatiseerde buitenverduisterkast

met timers, ventilatie, ontvochtigers etc..

Dankzij jongens als jezelf kan dit misschien ooit op de markt gebracht worden.

Zal wel iets kosten dan maar it takes money to make money.

Niet dat ik zo commercieel denk maar ik gun gewoon iedereen een lekker goedkoop kwalitatief hoogstaand eigengekweekt

lekker wietje.

 

Succes en nog van da

 

Grows, Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heeft deze paasen mij gebracht?? het geslacht van de eerste dutch dragon :o

dit is trouwens wel erg aan de vroege kant 13 april...

hier de foto's

 

 

med_gallery_9296_7246_319693.jpg

 

med_gallery_9296_7246_85843.jpg

hier het beste te zien.

 

 

med_gallery_9296_7246_1096305.jpg

 

 

 

 

vanavond begin ik met verduisteren zodat ik van de rest die niet femenized is ook het geslacht kan zien en de mannen eruit kan trekken :lol: en laat dan die dikke toppen maar komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 3 VERDUISTEREN

 

 

ff klein foto update'tje zodat jullieook weten welke soortjes het zijn:::

 

 

med_gallery_9296_7246_2255619.jpg

HimalayaGold

 

med_gallery_9296_7246_2313703.jpg

A.M.S

 

med_gallery_9296_7246_2214295.jpg

TrainWreck

 

med_gallery_9296_7246_577058.jpg

LemonSkunk (1)

 

med_gallery_9296_7246_706264.jpg

LemonSkunk (2)

 

med_gallery_9296_7246_2204908.jpg

DutchDragon

 

med_gallery_9296_7246_1031856.jpg

EarlyPearl

 

med_gallery_9296_7246_763884.jpg

overzicht met de resterende plantjes in de volle grond van mn eigen zaadkweek (kaya x ierdbei)

 

nu ga ik weer lekker in het zonnetje genieten van een kouwe klats!!!

suc6 allemaal

Greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4 verduisteren.

vandaag nog wat mini gaatjes dicht gemaakt. hopelijk heeft dit geen invloed gehad anders sta ik al 4dagen dat ding voor niks af te dekken...... :lol:

 

ik vind het toch noch niet helemaal ideaal gaan met dit slappe zeiltje,. er komen snel gaatjes in en heb het gevoekl dat ie niet helemaal lekker afsluit

zal snel opzoek moeten naar een andere oplossing

 

tips zijn van harte welkom!

 

GREETZ SKUNKMONSTER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

aangezien ik net ben begonnen met ander werk is het mij niet gelukt om een regelmatig verduister ritme aan te houden

ze staan hierdoor na +/- 9dagen 12/12 weer onder het normale ritme van zonsopgang tot ondergang

dit heeft de plantjes flink wat stress gekost, tezien aan de rooie steeltjes

het plan is nu om ze maar gewoon lekker te late staan,

de mannetjes eruit als het zover is

en maar kijken wat ie doet......

vind het zelf erg jammer ik was erg benieuwd of het zou gaan werken

maar moet toch iets verzinnen dat het automatisch te verduisteren valt danmaar voor volgend seizoen

 

voor de liefhebber nog ff een klein foto updatje:

 

Overzicht:

gallery_9296_7246_2013777.jpg

 

 

Himalaya Gold

med_gallery_9296_7246_1572426.jpg

 

 

TrainWreck met rechts: kaya x ierdbei

med_gallery_9296_7246_1760014.jpg

 

LemonSkunk

med_gallery_9296_7246_1921695.jpg

 

 

verdwaalde lowrider #1:

med_gallery_9296_7246_676256.jpg

 

 

DutchDragon

gallery_9296_7246_683425.jpg

 

 

Dutch Dragon Close Up:

med_gallery_9296_7246_56278.jpg

 

 

 

reacties zijn van harte welkom, anders heb ik ook het gevoel dat dit een dood forum begint te worden en vraag ik me af voor wie ik het eigenlijk nog bij hou ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

Ziet er mooi uit, jammer dat je het verduisteren niet hebt kunnen volhouden, volgende keer beter...

Geen reacties krijgen op je topic, tja, heb ik ook bij mijn topic, denk dat iedereen enkel maar kijkt naar dikke toppen, dus nog even geduld ;)

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat het verduisteren niet lukt... De beste oplossing is om je kas dan gewoon maar helemaal weg te halen, aangezien dit nu bomen van rond de 2 meter gaan worden.. Of groter.. ;)

 

Groet PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ plantkas.

reken er maar op dat ze met een maandje er nietmeer in passen..

gelukkig kan ik de kuipen met de gefeminiseerde soortjes er zo uit pakken om te verkassen naar een mooi zonnig plekje waar ze flink kunnen uit dijen.

de rest wat her en der in de volle grond staat is van mn eigen zaadkweek vorigjaar (kaya X ierdbei) zal ik ombuigen en zolang die er nog in passen laat ik het tunneltje lekker staan anders vind ik het helemaal zonde van mn tijd en moeite ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

vandaag 8 mannelijke planten verwijderd van m'n eigen soortje die ik in de volle grond had staan,

de dutch dragon neigt ernaar een hema te zijn

eerst liet ze witte okselhaartjes zien en nu mannelijke ballen...

foto's komen later

ik heb me late adviseren het nog ff een weekje goed in de gaten te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man wat jij nu aan het doen bent ga ik over een paar weken proberen ;)

 

maar waarom wilde bij jouw het verduisteren niet ??? ik ga een groot worteldoek gebruik desnoods 2 !!!

 

ik zag dat plaatje als eerst van plantkast ergens vorig jaar wat me erg aan het denken heeft gezet :D

ik denk alleen dat je wel iets van een lucht ontvochtiger erin mag hangen of zelf een paar om rot te vermijden ...

ik weet dat je dan wel de mogelijkheid moet hebben om daar stroom naartoe zien te trekken ..

 

maar het is ene prachtig idee en volgens mij ken je heel wat oogsten uit tentjes van 1,50m breed x 10 m lang en rond de 1,80 hoog :wave: :verrygood .... ik ga zelf alleen een heel gat uitgraven ( word nog wel ene kut werk ) en dat vullen met een partij van die cocos brick van bio nova en de aarde die er al in zat scheelt een hoop gesjouw...grodn is van redelijke kwaliteit op die boerderij.

 

 

jammer dat je jowu idee niet door zet je liep namelijk dan ruim een halve kweek op me voor kon ik mooi de valkuilen ontwijken ..nou mot ik daar zelf achter gaan komen ;) en met de juiste soorten kun je zeker 2 x mooi oogsten

 

 

waarom zet je in dat tentje niet gruwelijk veel lowryder2 ( doe je nu een ronde zaad kweken ) desnoods met lowryder1 die is eerder klaar ....

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Masteryeyo: veel suc6 met je tentje! achja volgendjaar is er weer een seizoen, dit is nogmaar mn 2ejaar he. ik ben dus nog volop in de leer. ik wil er tochwel naartoe streven dat alles automatisch gaat, ik zag hier ook ergens een forum onderwerp van een gast die een Markies had bekleed met een licht dicht doek en op een tijd schakelaar gezet, die trok dus ook 2 kweken per seizoen, tja dat het verduisteren bij mij nietmeer gaat werken ligt namelijk zo: ik ga de laatste week van julie en de eerste week van augustus op vakantie als ik het verduisteren vol had gehouden dan had ik voor die tijd kunne oogsten. aangezien mn zeil niet licht dicht was wou ik bij de growshop zwart/wit folie gaat halen alleen die was gesloten. helaas pindakaas. dat het nu maar grote bomen mogen worden, of misschien klap ik er een scrogg net in, wieweet ik ga jou zeker volgen misschien kan ik daar ook nog een hoop van opsteken :verrygood

 

 

 

 

hier de foto's van de Dutch Dragon Herma??

 

 

 

med_gallery_9296_7246_159706.jpg

med_gallery_9296_7246_31826.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog ff een duidelijke foto van de herma????? wie kan het me zeggen want dit lijken mij toch gewoon dikke stuifmeelballen??

 

 

gallery_9296_7246_421408.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd u heeft een herma ...

 

die ken de prullenbak in

 

 

greetzzz masteryero

 

gefeliciteerd u heeft een herma ...

 

die ken de prullenbak in

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx, ik trek hem er meteen uit!!!!!!!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van die herma

en dat het verduisteren niet helemaal lekker gat

 

maar dat Lowrider idee is wel goed

 

Succes ermee

 

Laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto Update!!!!!!!!

 

overzichtje:

gallery_9296_7246_1078311.jpg

 

 

de jonkies in voorgoei voor de guerilla

gallery_9296_7246_144134.jpg

 

Himalaya gold

gallery_9296_7246_591789.jpg

 

A.M.S

gallery_9296_7246_763008.jpg

 

lemon skunk

gallery_9296_7246_762671.jpg

 

early pearl

gallery_9296_7246_302391.jpg

 

Trainwreck

gallery_9296_7246_1036913.jpg

 

mn eigen kruising: (kaya x Ierdbei)

gallery_9296_7246_1098162.jpg

 

 

Himalaya gold in de volle grond (A)

gallery_9296_7246_1120335.jpg

 

 

 

 

veel kijk plezier, en ik hou jullie op de hoogte!!!!!!

 

Greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...