Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

4x NLX 2e ronde

Recommended Posts

Goede avond allemaal

 

De tweede ronde is alweer begonnen :verrygood

Eerst zal ik nog wat voorbereidingen moeten treffen, morgen ochtend ga ik aan de linkerkant van mijn kastje extra luchtinlaten maken en voor beide luchtinlaten ga ik een deel van een panty plaatsen om de lucht te filteren om ongewenste gasten buiten te houden.

Ook zal ik alles onder de dubbele bodem zwart verven om het licht wat uit m'n luchtinlaat komt zoveel mogelijk tegen te gaan.

En zal ik m'n 230v fan ophangen en aansluiten.

 

gallery_13095_6597_110813.jpg

 

Dus aan de luchtcirculatie word aan gewerkt :rolleyes:

 

Morgen zal ik meer foto's plaatsen van wat ik allemaal veranderd heb....

De NLX dames komen halverwege volgende week, als de verf goed uitgedroogd en uitgedampt is.

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks El fish 't is zeker een leuk soortje :verrygood

 

Ik heb trouwens niet stil gezeten, heb zojuist 4 gaten geboord en de bodem zwart geschilderd.

 

gallery_13095_7227_259291.jpg

 

gallery_13095_7227_190796.jpg

 

gallery_13095_7227_15274.jpg

 

morgen weer verder

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag m'n bodem weer terug geplaatst en de luchtinlaat mooi afgewerkt met een ventilatierooster....

Alleen heb dat zwart verven niet of nauwelijks verschil gemaakt helaas :verrygood , hij zuigt nu wel beter af.

Ook heb ik heb ik m'n fannetje een plaatsje gegeven, die heb ik opgehangen onder de lamp dmv in het plaatje van de lampenkap (waar de fitting opgemonteerd zit) links en rechts een gaatje geboord en in beide gaatjes een splitringetje gehangen.

Ook aan de fan heb ik op beide hoeken een splitring gehangen en op die manier hang ik de fan recht onder de lamp, Moet m alleen nog aansluiten...... Heb te dik draad liggen(2,5) Heb daar geen adereindhulzen meer voor en die stekkertjes kan ik niet daarop vastknijpen, zal morgen even een stukje 1,5mm meenemen.

En ik ga morgen De wanden van binnen even opnieuw in de grond zetten, heb gister een paar schroeven eruit gehaald en aangezien ik mdf gebruik wil ik geen vergiftiging dus heb ik die gaatjes dichtgekit.

En ik vond dat m'n kast er niet meer zo wit uit ziet van binnen :rolleyes:

Ik had ook nog een leuk ideetje om m'n scrognet op te hangen dus zal ik dat mooie combineren met het witten.

 

Foto's komen nog

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het weer wit he?

 

gallery_13095_7227_719346.jpg

 

gallery_13095_7227_191189.jpg

 

Hier komt het scrognet aan te hangen,

aan iedere kant zes gaten waar ik grote tyrapes doorheen doe en het strak aantrek.

 

gallery_13095_7227_294203.jpg

 

Als alles weer droog is hang ik weer de lamp op, en kan ik de dames ophalen :verrygood

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze gaan we zeker volgen

mooi kastje trouwens :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee SmokeyB!!

 

JIj zit ook niet stil zie ik wel. Prachtig hokje.

Heb je vorige topic met plezier gevolgd en zal dat met deze ook zeker gaan doen!

 

Succes deze ronde.

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tim19: :verrygood

 

@kweekaddict: leuk dat je er weer bij bent.

 

Ik heb m'n lamp en ventilator opgehangen en aangesloten, verf is droog....

ga nu even een nachtje draaien om even de juiste temp te krijgen.

De afzuiger draait nu volle toeren en de ventilator is regelbaar dmv een dimmer.

morgen avond gaan de dames in een hun nieuwe huisje :rolleyes:

 

gallery_13095_7227_507166.jpg

 

gallery_13095_7227_216338.jpg

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal

 

Ik heb vandaag m'n stekjes gehaald (stekjes??!!!Het zijn al flinke dames)

Ik had even te vroeg gevraagd om ze te snijden :rolleyes:

 

gallery_13095_7227_837081.jpg

 

zoals je ziet zijn ze al een paar keer getopt.

ze staan nu op 20/4 lichtregime over een paar dagen gaan ze op 18/6.

 

plant 1 en 2:

 

gallery_13095_7227_237298.jpg

 

plant 3 en 4:

 

gallery_13095_7227_238194.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokkie heb je daar :D

En stevige dames :rolleyes:

 

Wat zijn de maten van je hokje?

Leuk onder 250, ik ga volgen :D

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee B!

 

Zijn inderdaad flinke dames. Je kan je scrognetje al wel bijna ophangen :rolleyes:

Temperatuur al onder controle?

 

Groeten,

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bedankt voor de positieve reacties

 

@banaan: de werkelijke binnenmaten zijn 46x56x110 met m'n dubbele bodem erin.

 

@kweekaddict: de temp zal nu een stuk beter worden, toen ik net ging kijken was het in de potten 21gr en op de hoogte van m'n hygrometer was het 27gr en als de lamp uit is gaat af en toe een ventilator kachel aan (die staat buiten m'n hokkie gericht naar de luchtinlaat) dan is de temp ongeveer 18 tot 20gr.

Gelukkig komt het voorjaar er alweer aan en zal de temp overdag weer omhoog gaan zodat ik nog minder hoef bij te warmen. :rolleyes:

Ik zal inderdaad van de week het scrogrekje plaatsen, dat schiet alweer op zo.

 

@Tom: Als die foto's wilt zien moet je even kijken in m'n gallerij of op m'n eerste topic: Van bouwen tot knippen.

zie link http://www.wietforum.nl/Van-Bouw-Tot-Knippen-t48810.html

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig smokeyB :D

 

Ik ga in dit verslagje ook weer van je afkijken :rolleyes:

Mag ik vragen wat je ongeveer neer moet leggen voor zo'n 230V fan als jij hebt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@delcasa: doe m'n best :rolleyes: Ik durf niet te zeggen wat die fan kost omdat ik m heb gekregen....

maar ik geloof dat ze rond de 20 a 30 euries kosten.

Leuk ding is 't, gaat veel beter als een pc-fan.

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn even aan 't bijkomen, ik had ze de eerste keer even te nat staan en de tijdklok van m'n kacheltje stond niet goed tov de tijdklok van de lamp.... :rolleyes: de kachel ging een uur later aan waardoor de minimale temp 4gr was.

Nu staat het goed geregeld, de minimale temp is nu 18 tot 20 en de maximale gemeten ter hoogte van het scrogrek 30 gr en op de hoogte van hygrometer 34gr.

 

hokkie in actie

 

gallery_13095_7227_3016801.jpg

 

gallery_13095_7227_71399.jpg

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Maat

 

Ik zal je ook weer op de voet volgen en je zoveel mogelijk advies op maat geven.

Al hoop ik dat dat al weer wat minder nodig zal zijn :rolleyes:

 

Mooie planta`s trouwens !! Alleen jammer van het mozaiek.

 

Helaas is er vrijwel geen stekkenboer meer te vinden die nog wat levert zonder mozaiek ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey happydude

 

Leuk dat je er ook weer bij bent, ze gaan lekker nu.... ze beginnen nu goed te wennen aan de 250w lamp. :rolleyes:

inderdaad jammer van de mozaiek..... maar goed het gaat wel goed komen deze keer :D op naar de 100gr!!

spreek je latersz

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon het even niet laten om even een paar foto's te plaatsen, want buiten die mozaiek om zijn het wel superstekken :D zo mooi voorgegroeid krijg je ze nergens.

 

gallery_13095_7227_3201011.jpg

 

plant 1 en 2:

 

gallery_13095_7227_920801.jpg

 

plant 3 en 4:

 

gallery_13095_7227_326338.jpg

 

Ik hoef ze niet eens meer te toppen :rolleyes:

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

He m8

 

doe iets aan je vochtigheid !!! Sproeien die planten !!

 

Ze zien er al niet mer uit man .. lees ik nu 34% humidity ?? dat is echt te weinig hoor ...

bakje water ff sproeien .. natte handoek .. gewoon ff wat proberen want dit vinden ze niet leuk hoor :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Happydude

 

Die foto's heb ik gemaakt voor 't sproeien..... Ik doe m'n best de LV hoog te houden,

Maar ik denk persoonlijk dat de hygrometer even te dicht bij de lamp hangt, ik denk dat als ie lager hangt dat de LV hoger zal zijn.

Ik heb wel net een kletsnatte handdoek rond om m'n potten neergelegd.

m'n planten maken het voor de rest wel goed ondanks de mozaiek verschijnselen, Ik hou ze goed in de gaten of dat erger word ja of nee.

Vanavond krijgen ze weer een scheutje water en kennen ze er weer tegen aan voor een dag of vier :rolleyes:

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

De klok staat nu op 18/6 en mag even hier aan wennen voordat ze op 12/12 gaan,

tot nu toe gaat het prima met de temp, moet alleen zeer regelmatig sproeien om de LV hoog te houden.

De stammetjes beginnen lekker te zwellen, dus de groei zal niet achterblijven denk ik....

 

gallery_13095_7227_1569277.jpg

 

gallery_13095_7227_3302501.jpg

 

plant 1 en 2:

 

gallery_13095_7227_3723852.jpg

 

plant 3 en 4:

 

gallery_13095_7227_2864826.jpg

 

let niet op sommige gele/dorre blaadjes, zat er al op :verrygood rot mozaiek!

maar goed ik zie het niet veel erger worden (alleen de blaadjes die er al last van hadden)

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB,

 

Kastje ziet er goed uit en de plantjes ook, ik ga jouw topic volgen.

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 1x NLX gerookt van een maat van me... Zeker ERG goede wiet! Ik vroeg me af, NL staat voor northern lights, maar waarvoor is die X? En weet je welke 2 soortjes gekruist werden om NLX te maken?

 

Voor derest, het gaat goed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij NLX staat X voor onbekende, is nogal eens een topic hierover geweest een tijd geleden, wat ik me daar van herinner is dat et orgineel White Widow was maar uiteindelijk kan het vanalles zijn, het is sowiezo toch Northern Lights x X

 

Smokey, klote van die rot wel, hopelijk gaat et ondertusse terug beter, mooie plantjes allesinds. Wel redelijk wat paarse steel maar dat kan mss geen kwaad.

 

Succes nog

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...