Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Pot vs. Zak,......zal mij benieuwen.

Recommended Posts

he BBB

 

zag je topic net pas ga het volgen succes toegewenst.

ga je nog een keer binnenkort iets met cocos proberen?

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opzet bigbuttbram

 

Ben benieuwd wat het gaat worden .

Denk dat de potten het beter gaan doen .

Denk ook dat de planten in de zakken lager blijven en lange zijtakken gaan krijgen , waardoor je toppen meer omvallen

Oww ja en als je toppen omvallen dan kun je moeilijk een stok in een ondiepezak gaan steken :rolleyes: valt ook om :whistle:

Maar met jou kweek ervaring komt het toch wel weer goed :verrygood

Succes man

 

Greetzz knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kfk, op verzoek van sannie heb ik toen "beide" (met en zonder tabs) kanten niet afgezuurd.

Ik durf je eigenlijk geen antwoord te geven ivm. 11 liters,.....vraag het sannie anders even.

 

@parve, cocos/mapito blijft me trekken,.....maar of dat binnekort is ???? :verrygood

 

@Knutsel, mijn gevoel zegt precies hetzelfde :rolleyes:

 

@Salinas, ik hoop dat ze willen omvallen,.....haal ik wel een paar plant jojo's :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, zitten geen gaatjes in,.....zie ik ook de noodzaak niet van in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben weer eigenwijs zoals gewoonlijk ik ga voor de zakken omdat ik denk dat de aarde temp hoger is van de zakken, en dit geen zou het hoogte voordeel van de potten kunnen opheffen en mischien zelfs een voordeel geven ook al zegt me verstand iets anders (wortels willen naar beneden)

 

bbb als het kan zou ik graag de grond temp willen weten van allebij met lamp aan natuurlijk oftewel de lamp al 6 uur aan of zo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen grondthermometer,.....maar als ik bij de GS in de buurt ben zal ik er één meenemen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voeding doe ik juist wel,....weet het resultaat bij een 18 liter pot wel, maar omdat ik nog geen resultaat weet van een "zak"

met alleen water,.......hierdoor zou er al een verschil kunnen ontstaan in beide opstellingen.

 

ja ok maar denk je dat dat verschil gaat maken..? hebben ongeveer evenveel liter aarde per plant.. ik denk dat je ze zo al snel gaat overvoeden (misschien de een meer dan de ander). ik had in week 7, op 25L potten met 3 tabs per pot, een beetje pk 13+14 meegegeven.. niet goed gelijk verbrandde puntjes!

 

maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, ga er even voor zitten :verrygood

 

ltrs,

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bram,

 

geloof dat er al een keer antwoord op gegeven was maar weet het niet zker en kan het zo gauw niet meer terugvinden.

Ben je niet bang voor een zwembad mocht er water seipelen aan de onderkant?

 

verder zet ik in op de potten :verrygood met reden: wortels diepte, ipv breedte

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze ook niet meteen voeden :rolleyes: vanaf week 3-4 bloei ga ik voorzichtig wat voeding meegeven. Niks geen overdaad, maar gewoon wat bloei voeding, en op het einde een boostertje. Let wel ik gebruik geen tabs :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tering dit word grappig..! :whistle:

 

Ik ga voor de zakken, al heb ik wel een kleine twijfel... :verrygood

 

We hebben in die neptenten een hoop ellende gezien met verkeerd plastic, vraag mij hardop af of de plastic van de zakken geen probleem gaat geven.. :rolleyes:

 

Tara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf er zelfs een neptent bij te hangen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben weer eigenwijs zoals gewoonlijk ik ga voor de zakken omdat ik denk dat de aarde temp hoger is van de zakken, en dit geen zou het hoogte voordeel van de potten kunnen opheffen en mischien zelfs een voordeel geven ook al zegt me verstand iets anders (wortels willen naar beneden)

 

bbb als het kan zou ik graag de grond temp willen weten van allebij met lamp aan natuurlijk oftewel de lamp al 6 uur aan of zo .

 

mij lijkt het net intressanter het verschil te weten als de lamp al 6u uit is :verrygood

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masteryero, Heb niet voldoende blumats voor beide tenten,.......het zou dus geen eerlijke vergelijking zijn als ik bij één van de twee tenten blumats erin steek :verrygood

 

 

 

ai das duidelijk brammie

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey BBB :lol:

ik heb nog ff een vraag over het wel of niet afzuren :rolleyes:

in jou vorig verslag zuurde je het niet af i.c.m buffertabs op 18 liter potten.

mijn vraag is :verrygood of ik het wel af moet zuren omdat ik op 11 liter potten met buffertabs kweek ? daar staan amnesia's in trouwens en ik gebruik een all mix medium.

 

alvast bedankt :whistle:

 

 

hey kfk

 

Als ik me voedingen klaar maakt met me grow/bloom/vismix/algenmic/guano/topmax.

En ik houd de ec op 1,2 a 1,4 dan is de ph door al de voedingen toevoegingen al van zichzelf 6,0 a 6,2.

Makkelijk toch <_< Dus ik zuur nooit af :likken: Dat doet me voeding voor me :lol:

 

Je kan beter ipv de tabs van sannie gewoon klei uit de natuur scheppen of kopen als je daar een adres voor hebt.

Klei is de beste buffer die er is en de natuurlijkste, bezit ook zeer veel goed mineralen . Ik kan mensen die laten natuurklei drogen en raspen het daarna om het dan weer in het medium toe te voegen ,die kerel haalt op aarde gr/watt 1,25. higgleytownhereo heb ik het dan over.

 

Laterzzz

 

 

 

laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blauw kleipoeder zit in Special Mix potgrond. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even een tekening gemaakt, omdat ik er nogal wat vragen over krijg.

 

gallery_9381_2898_92745.png

 

gallery_9381_2898_112588.png

 

gallery_9381_2898_34842.png

 

gallery_9381_2898_84181.png

 

 

Ik zal morgen wat foto's nemen van het jonge grut :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht eerst..... :rolleyes: Wat is dat voor apparaat??? Maarrrrrrr nu begrijp ik het :D

Er staat niet bij wat het is, maar na 2x kijken weet ik ook waar het over gaat. De verdeling van je inblaas/afzuig etc. van je 2 tenten :D

 

Ja,...ik ben wakker ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee BBB...

Hypothetisch...

 

Als je nu geen Cooltubes zou gebruiken en normale afzuiging zou gebruiken via je tweede kweekruimte, heb je toch nog meer win/win situatie?

Kleiner ventilatiesysteem. Meer warmte voor je tweede ruimte en meer licht door een directer licht van een normale lamp versus de cooltube. (dat had ik tenminste begrepen)

 

Of zie ik dit verkeerd? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Holy Buddy, Zonder cooltubes is 's zomers bij mij geen optie :rolleyes:

Waar komt jouw verse lucht dan vandaan, als je net zo veel inblaast, als je uitblaast ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Triple B,

 

ik heb nog een stukje bouwgrond waar nog een huis(je) op gebouwd moet worden met een kelder! Als je net zo goed kan tekenen als je kan kweken dan mag je wel eens aan de autocad voor mij gaan hahaha!

 

Ziet erg leuk uit je tekening, denk dat dat voor velen duidelijkheid geeft!

 

Toppie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...