Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BAS22

Belgische burgemeesters: stop gedoogbeleid

Recommended Posts

Belgische burgemeesters: stop gedoogbeleid

 

 

Belgische burgemeesters uit de grensstreek willen dat Nederland een einde maakt aan het gedoogbeleid voor softdrugs en coffeeshops weert uit de grensstreek. ANP Photo

BILZEN (ANP) - Belgische burgemeesters uit de grensstreek willen dat Nederland een einde maakt aan het gedoogbeleid voor softdrugs en coffeeshops weert uit de grensstreek. Dat zijn de burgemeesters en andere vertegenwoordigers van 25 gemeenten vrijdag overeengekomen tijdens een zogenoemde wiettop in Bilzen (over de grens bij Maastricht).

 

De Belgische burgemeesters stelden tijdens de wiettop dat het drugsgebruik in de grensprovincies flink is toegenomen als gevolg van het Nederlandse gedoogbeleid.

 

Een Belgische delegatie wil op korte termijn met Nederlandse ambtsgenoten in de grensstreek en de ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie rond de tafel om haar standpunt kracht bij te zetten en een lans te breken voor uniforme Europese wetgeving.

 

In de loop van vrijdagmiddag verkast het gezelschap naar Maastricht voor een ontmoeting met burgemeester Gerd Leers en een bezoek aan een coffeeshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja en al het illegale vuurwerk dat over de grens van belgie naar nederland gaat? Wij zeggen toch ook niet:"België moet stoppen met de verkoop van in Nederland illegaal vuurwerk". Weed is niet gevaarlijk. Vuurwerk is niet gevaarlijk. Sommige mensen kunnen er alleen niet mee om gaan...Dus Belgie verbied eerst dat illegale vuurwerk en ga dan pas bij ons lopen zeuren !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het is ineens gestegen???......... volgens mij hebben we al 30 jaar dit gedoogbeleid, maar nu is het ineens niet goed meer??.....

Zucht zelfs mijn dochters van 4 snappen alles beter als politici..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet aan Nederland om zich aan te passen, maar aan ons om een degelijk drugsbeleid op te stellen...Maarja de gemiddelde Vlaming draagt liever oogkleppen dan dat in te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan jullie alleen maar gelijk geven.

 

Ik wens die burgemeesters t schurft toe :verrygood

 

:Thumbs Down: vaderland!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Volgens mij zitten de betreffende burgemeesters met hun gedachten nog in de jaren vijftig en ze hebben een beetje last van isolatisme.Belgische overheid maakt van hun eigen regeringsbeleid er een zootje van.Iedere keer liggen de Vlamingen en de Walen met elkaar in de clinch over de taal en bepaalde grenzen (Brussel).Gevaarlijker spul zoals wapens en vuurwerk zijn gewoon verkrijgbaar met als gevolg doden en zwaargewonden hier in Nederland door illegale smokkel.Bestrijdingsmiddelen die hier in Nederland al jaren verboden zijn zijn in Belgie ook nog steeds verkrijgbaar.Dus waar hebben het over.Laten ze in Belgie (overheid) eerst hun eigen sores opruimen voordat ze beginnen te commanderen hoe we het hier in Nederland moeten gaan doen mbt onze drugsbeleid.

Het zal me niet verbazen wanneer de Belgische overheid zometeen begint te klagen dat veel Belgen kruidensupplementen in Nederland kopen, omdat deze supplementen in Belgie niet te koop zijn zonder recept.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, kijk ik kom van België. Het probleem met de Belgische Politici is. Zolang wij maar geen overlast krijgen is het al goed voor ons! Laat Nederland er maar in stikken.

Egoïsten zijn het hier. Enkel denken aan hun eigen!

Al zeg ik het zelf over mijn eigen land!

 

Greetz from Belgium

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Helaas heeft de Belgische burger te maken met een falende overheid en bankwezen!!!!Het zal eens tijd worden dat deze mensen ook eens een :verrygood zodat er een lichtje gaat branden in hun bovenkamer.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gevaarlijker spul zoals wapens en vuurwerk zijn gewoon verkrijgbaar met als gevolg doden en zwaargewonden hier in Nederland door illegale smokkel

 

Je doet hier anders wel juist hetzelfde als de Belgische burgemeesters. De andere de schuld geven voor iets wat in eigen land gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Je doet hier anders wel juist hetzelfde als de Belgische burgemeesters. De andere de schuld geven voor iets wat in eigen land gebeurt.

 

Ik hoop wel dat je beseft dat er een wezenlijk verschil is tussen wiet/hash aan de ene kant en wapens/vuurwerk (lawinepijlen) aan de andere kant.In beide landen is het makkelijk om iets aan te schaffen dat in eigen land verboden is.Bij ons is het de wiet en bij jullie wapens, vuurwerk en zelfs t/m 2005 afslankmiddelen met amfetamine erin.De Belgische overheid moet eerst handen in eigen boezem steken voor ze een ander de schuld gaat geven.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, maar de Nederlandse overheid zou dan ook niet plots moeten beginnen hakken om de verkoop van illegaal vuurwerk...Trouwens, ik denk dat je over wapens gewoon fout geinformeerd bent, want die zijn hier allesbehalve makkelijk te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mn ballen jeuken weer :verrygood die van jullie ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verhoogd druggebruik in de grensgemeenten?? Van alle vlaamse provincies is Limburg hier veruit het minst vertegenwoordigd (afgaande over de topic hierover) en 2de en 3de meest vertegenwoordigd is Oost- en West-Vlaanderen, dat ligt toevallig aan de andere kant vd Nederlandse grens.... conclusie: ZEVERrrr gezeveerrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze belgische regering heeft meer nood aan hun eigen belangen, dan aan die van hun eigen landgenoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezelf lekker afreageren kan hier.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad... Ik vind dit niet zo leuk, Belgen slecht, Belgen dit, Belgen dat...

Het zijn niet de "Belgen", het zijn die conservatieve Belgische politici die de ogen moeten openen.

 

Dus te doen:

1) wiet uit het criminele milieu halen, compleet legaliseren

2) coffeeshops in heel België/Europa

 

BASTA!

 

En anders geen cognacs en sigaren meer voor die politieke mannetjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker Belgie-bashen op die site...wat een niveau...

Dat valt best mee. Het mag dan wel een "bash forum" zijn, het wordt door velen gelezen, ook (en vooral) door politici.

Daarbij komt dat ik (en een paar anderen) er altijd netjes met argumenten reageer. Het is dan een genot te zien dat iemand als bijstandskoning lekker blijft roepen, zonder argumenten te weerleggen.

Geenstijl/spitsnieuws vertegenwoordigen de onderbuik van de samenleving, lekker ongenuanceerd maar met realistisch sausje.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...