Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kareltje

Welke klimaatregeling heb jij? Of welke vind jij de beste?

Recommended Posts

@Kareltje

 

Wat jij zoekt is vrij prijzig...je moet dan al kijken voor een co2 controller zoals de SHIVA VIP3300

die regelt zowel je temperatuur/luchtvochtigheid en co2 injectie.(1955 euro)

 

1501.jpg

 

Maar misschien is er een manier om een controller om te bouwen met een los component zodat hij ook de LV kan regelen,maar hiervoor heeft whazzup misschien een idee.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja schenkie dat is precies wat ik zoek!!!! :verrygood Wist zeker dat ze bestonden, de prijs is inderdaad hoog maar dan heb je wel wat. Als Wazzup een betere oplossing heeft is natuurlijk nog beter, maar gaat dat wel? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb deze nu de multifan aew 6,3 mfnet controller

geen klachten stelt perfect bij en mijn af/aanzuiger brommen nog niet op de zachtste stand :rolleyes:

gallery_12749_6237_759690.jpg

vantevoren altijd van die losse dimmers gehad werkt ook maar altijd met de hand weer bij stellen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo , ik zie verschillende goede controllers hier , maar met welke kan je de min/max inblaas en uitlaat van je afzuigers apart regelen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Astra16,

 

Volgens mij bij geen een regelaar kun je afzuiger en inblazer apart regelen..de 2 stopcontacten op de fan controller zijn gewoon doorgelust.

Je zou anders je inblazer harder kunnen laten draaien dan je afzuiger waardoor je overdruk zou krijgen en het gaat ruiken.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo , BBB

 

Daar kan je alleen de min. speed mee regelen en niet de max. speed.

 

Ik dacht eerder aan deze "Davin DV11T II Fancontroller+ Thermostat (2 fans)" te koop bij Alien

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_17838_6155_5301.jpg

 

Phason SEC-HD. wat ie kost weet ik niet, ik heb m gekregen. komt uit de veehouderij en heb ik eens laten proefdraaien. werkt tot op 0,3C nauwkeurig, stuurt 2 fans onafhankelijk+3 kachels/aircos/1 speed fans en evt warmte/koude alarm aan. Weet wel dat t prijzig is, maar super betrouwbaar. Vee kan kapot gaan als de koeling uitslaat en dan is t fijn als je kwaliteit hebt, datzelfde geld voor onze hobby denk ik dan maar.

 

max regeling heeft ie niet, je kunt wel zelf aangeven waar de traploze band ophoud om vervolgens naar 100% te gaan.uitschakelen bij een bepaalde temp is mogelijk wat handig is als je verwarming t niet trekt/min instelling van de afzuiger toch iets te hoog is in de koude dagen. inschakelen 2de fan is apart in te stellen. 5 programmas zijn in te stellen voor bv. een winter/zomer setup. t is ff een gepiel met de instellingen maar dan werkt t ook perfect (25 C met 3200 afzuig, 1500 inblaas, 2,5kW kachel getest) de afzuiger kan 24% hebben, de inblaas 18%, geruisloos.

 

enige dingetjes die ik eigenlijk echt mis is een harde max instelling, voor mij niet nodig maar kan me voorstellen dat dat handig kan zijn. Ook een handmatige override mist. ventilatie is wel los in/uit te schakelen.

 

phason heeft wel meer leuk spul zoals lichtcontrolesystemen en klimaatcontrollers op temp, periodeinstellingen en rlv en dat in meerdere zones tegelijk (handig als je met 12/12/moeder-stekkenruimte zit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Geilgroen

Super spul maar vind nergens hoeveel het kost want volgens mij kost dit wel wat euro's...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kareltje ik heb geen idee wat t kost, maar reken op 500+? (toen ie net leverbaar was kostte t gekke ding 1300?)

misschien is t wat voor DOC om uit te zoeken wat t nou kost, animo voor is.. voor de grotere kweken lijkt t me erg geschikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me echt een vet apparaatje en 500 vind ik niet veel voor zo'n uitgebreide regelaar. Ik ben benieuwd na de prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kareltje,

 

Google.nl...dan phason intikken...dan kom je op www.phason.ca terecht ...en zo googled men verder. :verrygood

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Phason kocht ik een keer via marktplaats voor 200 euro nieuw in doos, van een stallenboer :P

 

Nu gebruik ik deze naar alle tevredenheid: Multifan AEW-D

 

gallery_12359_3532_9347.jpg

 

Alles instelbaar en 'with ease'

 

gallery_12359_3532_1270236.jpg

 

Gr. El Shamano

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Schenkie

Bedankt voor de gouden tip :P maar ik vind niks over leveranciers hiero in NL, of ben ik nou zo :verrygood

 

@ Al Shamano

Hoe lang gebruik je deze en hoeveel kost hij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kareltje,

 

Ik kan idd geen leverancier vinden in NL...maar misschien dat ze informatie kunnen geven als je ze mailt.

Ze kosten ongeveer 500 dollar..en die staat nu laag en komt op 337 euro uit.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nog nuttige info voor diegene die hem nog willen aanschaffen of tegen komen in de shop....

05594.jpg

ze worden niet meer geproduceerd...ik heb de mijne terug laten sturen naar eurosales(groothandel) ter reperatie...nu 6 weken geleden...vandaag navraag gedaan bij de GS en blijkt dat ze idd niet meer gerepareerd worden en niet meer geproduceerd..wel regelt eurosales een X bedrag wat ik terug krijg ivm het overlijden van de controller.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Al Shamano

Hoe lang gebruik je deze en hoeveel kost hij?

 

Ik gebruik hem nu sinds een jaar (3 kweken) en geen problemen gehad! Fijn is dat hij digitaal is, maar toch alles met knopjes af te stellen is wat het lekker overzichtelijk maakt. Verder helemaal stil, geen gebrom.

 

Zelf kocht ik hem via marktplaats nieuw in de doos voor 200 euro.

 

Hier is hij onder andere ook te koop

 

Gr. El Shamano

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...