Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skiz

WIET versus ALCOHOL........

Recommended Posts

dit probleem heb ik dus vaak mensen,

dus ik nou ff de voordelen van alcohol en wiet op (aanvullen mag uiteraard altijd)

 

Wiet:

het voordeel bij wiet is. het is in verhouding (zelfs bij de shop) goedkoper als alcohol. je beleving van tijd en ruimte word anders. Je hebt meer begrip voor dingen en je wordt zo sociaal als de tering (dat heb ik altijd dat ik mensen ga trakteren als ik een vreetkick heb. dit geld trws niet voor iedereen dus als ik ga smoken neem ik altijd maar een deel van me zakgeld mee anders is het op). DE LACH KICK dit is ongeveer een van de DE redenen dat ik blow, oftewel wiet is vet......

 

Alcohol:

van alcohol wordt je losser. je gaat makkelijker lullen en je krijgt er meer lef van omdat je niet nadenkt. dit kan wel degelijk positief uitvallen in bepaalde gavallen. het wordt meer getollereerd en het stinkt minder hard. Ook van alcohol kun je lachkicks krijgen maar je lokt er makkelijk ruzie mee uit. Ook wordt je flesje alcohol niet zo snel geript door mokks of ander tuig en je wiet wel. een fles wijn op je bakkes krijgen doet meer pijn dan een zakje wiet (dit is meer een nadeel). wiet is op een irritante manier verslavend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het losser worden zie ik bij een hoop mensen ook bij wiet als een voordeel.

werkt toch vaak wat drempelverlagend voor inoverte (stille/in zichzelfgekeerde) mensen.

ze durven eerder iemand aan te spreken, durven eerder te dansen enz (al zijn er ook die daar te "moe" voor worden door wietgebruik :wink: )

 

denk verder dat het een voordeel is dat wiet (voor zover tot op heden bekend :? ) minder schadelijk is dan alcohol.

 

wiet wordt je meer relaxed van, zeker bij veelgebruik, veel alcohol maakt vaak agressief.

 

 

(al moet ik zeggen dat ik zelf liever naar de nadelen kijk die aan (evt) gebruik zitten)

maat topic gaat over voordelen :wink:

 

:arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En groot voordeel van wiet is toch voor mij dat je niet zon grote kater heb na afloop eigenlijk helemaal geen kater. Daar komt ook nog bij dat ik van wiet veel beter slaap alsvan alcohol(word ik altijd wakker van s,nachts).

Een voordeel van alcohol is dat het bij meer mensen geaccepteerd is en veel meer kannik op dit moment niet bedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordelen wiet

 

- idd goedkoper

- minder verslavend (zolang je niet nicotine-verlaafd wordt i.i.g.)

- minder aggressie (lees je weleens over vernielingen en gevechten als gevolg van overmatig wietgebruik? Stonenede voetbalfans die het stadion afbreken? Nee, zijn ze te lui voor..huiselijk geweld (en dan emt name tegen vrouwnen en kinderen gericht) als gevolg van drankmisbruik komt te vaak voor)

- heeft vele medicinale voordelen (en met alcohol kan je enkel ontsmetten..)

- kan zonder gevaar zelf gekweekt worden..bij het zelf stoken van alcohol onstaat nogal vaak methanol, een soort alcohol waar je blind van wordt

- hoewel stoned rijden ook niet verstandig is, is het i.i.g. minder gevaarlijk dan met alcohol. Je wordt eerder voorzichtiger dan overmoedig. Maar dan nog, eigenlijk gewoon niet doen natuurlijk...

- Wanneer wiet gelegaliseerd zou worden (mondiaal) zijn er zat landen die daarmee zo hun Bruto Nationaal Product kunnen verveelvoudigen. Afghanistan zou bijv. zo zijn eigen wederopbouw kunnen bekostigen zonder leningen bij de Wereldband.

- Weinig wiet-gerelateerde ongevallen/ziektes: je bespaart dus heel veel kosten in de gezondheidszorg (en helemaal als je puur rookt of thc in cakes e.d. verwerkt!)

- GEEN KATER

- minder naar de wc

- zelfs Bob Saget kan leuk worden (nou ja, moet je wel erg stoned zijn, maar je snapt wat ik bedoel)

- Minder kans op onverstandige acties (zoals vreemdgaan met het excuus: " Ik was dronken"), je blijft je iets beter bewust van de realiteit (t.o.v. alcohol)

 

 

Voordelen alcohol:

 

- dronken zijn is en blijft erg leuk

- idd makkelijker in omgang en dansen (maar dat gebeurd met wiet ook)

- maatschappelijk geaccepteerd. (Maar dat is puur een praktisch voordeel, m.i. zou wietgebruik beter geaccepteerd moeten zijn dan drankgebruik, maar dat is helaas niet zo)

- overal verkijgbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voordelen wiet

 

1 hoewel stoned rijden ook niet verstandig is, is het i.i.g. minder gevaarlijk dan met alcohol. Je wordt eerder voorzichtiger dan overmoedig. Maar dan nog, eigenlijk gewoon niet doen natuurlijk...

2 Wanneer wiet gelegaliseerd zou worden (mondiaal) zijn er zat landen die daarmee zo hun Bruto Nationaal Product kunnen verveelvoudigen. Afghanistan zou bijv. zo zijn eigen wederopbouw kunnen bekostigen zonder leningen bij de Wereldband.

3 zelfs Bob Saget kan leuk worden (nou ja, moet je wel erg stoned zijn, maar je snapt wat ik bedoel)

 

1 klopt, k zal ff een artikel uit de highlife hierover hier posten

2 denk niet dat dat zo is, er zullen dan nl ook in de rijkere landen mensen wiet gaan kweken die van een veel hogere kwaliteit is en dus zal de wiet uit afghanistan dan minder gewild zijn

3 dit is idd een groot voordeel van wiet tov alchohol, als je dronken bent moet je nog wel iets gaan doen, anders is het saai (tenzij je helemaail plat ligt natuurlijk :wink:) maar met wiet is een beetje droog lullen, of tv reclames kijken al leuk :evil:

 

en nog iets, als je veel gedronken hebt, en je moet de volgende dag sporten, heb je een probleem, ook zonder kater. Maar met wiet heb je nergens last van :cry

 

later 8)

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ja, misschien heb je wel gelijk in punt 2 maar het is net als met tomaten e.d. ... 3e wereldlanden kunnen wiet veel goedkoper produceren. Wil je in Nederland een hele kas volzetten met wiet (en wie wil dat nu niet ;-) ), zal je toch heel wat lampen moeten hebben en flink moeten investeren in klimaatbeheersing e.d. In een land als Marokko heb je prima omstandigheden om te kweken, en je bespaart er ook nog eens behoorlijk op kosten als arbeid, opslag e.d. Tomaten komen nu met name uit spanje, daar zijn ze goedkoper, ze hoeven die kassen niet warm te stoken.

 

Sowieso vind ik dat een groot deel van de tuinbouw uit Nederland weg zou moeten (maar uit sociaal oogpunt begrijp ik ook wel dat je niet zomaar een hele bedrijfstak weg kunt doen: veel banen e.d.). Wietteelt kan goedkoper en beter in andere landen, die er dan ook nog eens geld aan overhouden, omdat er geld wordt verdiend aan de export (belastingen e.d.). Dat geld wordt nu illegaal verdiend en komt ten goede aan 'de grote jongens'. Misschien krijg je zelfs wel Max Havelaar-wiet (kom ik emt mijn 5 plantjes ook in aanmerking als kleine kansarme boer?)

 

MAar, het ging om de voor- en nadelen van wiet t.o.v. alcohol!! Ben wel benieuwd naar dat Highlife-artikel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat ik jullie de voordelen en nadelen even vertel moeten jullie weten dat ik nu al 13 maanden geen alcohol heb aangeraakt.

 

Voordelen van alcohol: Sociaal beter aanvaard als cannabis, legaal te verkrijgen in elke winkel.

 

Nadelen van alcohol: Groot gevaar op verslaving, katers de dag erna, verminderde leverfuncties door het gebruik van alcohol, risico op levercirose, als je gezopen hebt kan je gewoon niet meer met de auto rijden.

 

Voordelen van cannabis: NIET verslavend, GEEN katers de dag erna, geen risico op lever en andere aandoeningen, cannabis wordt als medicijn gebruikt voor verschillende ziektes, neveneffecten van chemo, enz, enz

 

Nadelen van cannabis: Ik heb zelf nooit nadelen ondervonden, jullie wel? Misschien kan ik als enige nadeel opnoemen dat in wiet behoorlijk wat teer zit die je natuurlijk mee inademt en daardoor een verhoogd risico op ----EDIT---- oplevert. Maar ja, dan weet je tenminste aan wat je doodgaat!!!

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergat ik nog even te melden dat je van cannabis geen overdosis kan nemen, bij alcohol kun je jezelf zelfs dood drinken!!!! 8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het grootste nadeel van wiet is volgens mij dat het zo schadelijk is voor je longen... en volgens mij is het zeer schadelijk, als ik mijn eigen ademhalingsstelsel beschouw...

 

MAAR TABAK is de grootste boosdoener, daar ben ik heilig van overtuigd!

Tabak is mijn grootste vijand, ik zal heel mijn leven moeten vechten tegen de nicotineverslaving.

 

je bent sneller verslaafd dan je denkt, zelfs niet rokers die elke dag hun jointje roken met tabak hebben een nicotine verslaving, zeker weten... alleen weten ze het zelf niet en zullen ze het niet toegeven.

 

!!!DAMPEN IS DE TOEKOMST!!! TABAK IS SLECHT!!

 

bijvoorbeeld (overgrow): I've got cancer in my tongue...

http://www.overgrow.com/edge/showthread.ph...&highlight=vapo

 

Echt, ik doe er niet meer aan mee, tabak+wiet= 1 vieze vuiligheid

 

De manier waarop mensen hun heilige kruid gebruiken is de boosdoener, niet het kruid zelf.

 

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... ik loop al maanden met stemproblemen (overmorgen weer naar de KNO-arts...). Ik moet dus ook maar eens overstappen op verdampen. Cakes bakken gaat prima... Alleen is het zo relaxed om lekker achter over te gaan zitten met een jointje. Met een plakkie cake doe je dat niet zo snel.

 

Wel weer een voordeel: alcohol kan je alleen maar drinken, wiet valt op verschillende manieren tot je te nemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

duikerke, moet je toch even tegenspreken.... maar wees gerust hoor, een hoop andere ook :wink:

 

blowen/wiet is WEL verslavend, de thc op zich valt evt. nog te bezien, maar het gevoel dat je er van krijgt is bij diverse mensen toch echt wel verslavend. Zijn er zat die er zonder problemen mee om kunnen gaan, maar zijn er ook zat die dat niet kunnen (en heeft per mens een andere uitwerking, ieder mens is anders).

 

Zo kan iemand die 10 blows per dag rookt mij niet wijsmaken dat hij niet verslaafd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, wiet is wel degelijk geestelijk verslavend.. Ik kan zelf makkelijk een tijdje zonder, maar nog veel makkelijk met. Maar dat heeft ook zeker met nicotine te maken. Ik denk wel dat iemand die verslaafd is aan wiet deze verslaving als minder ingrijpend zal ervaren dan iemand die verslaafd is aan drank. Maw de noodzaak om te moeten blowen is lager/anders dan bij drank. En iemand die elke dag blowt kan volgens mij nog steeds beter functioneren dan iemand die elke dag drinkt.

 

Nu nog huisvrouwen die om 11 uur niet aan de sherry maar aan de wiet gaan ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff vraagje?

heb hier gelezen dat wiet goedkoper is als alcohol.

vind ik wel raar betaal 3 euro per gram 3 keer high daar door (25-40 min per keer) +- 1 euro voor 1l 35cl zeer goedkoop bier 3-5 uur effect wel raar vind alchohol toch goed koper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat zijn en dan dinge doen met het excuus "ik was zat" is zalig

 

en meestal als je alcohol gaat consumeren ga je niet naar de supermarkt om een liter fles of meer tehalen maar zit je op cafe of op een fuif of iets dergelijks en dan betaal je der al snel meer aan uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis is enkel geestelijk verslavend, zoals alle plezante dingen geestelijk verslavend zijn.

Alcohol en tabak zijn ook nog eens lichaamlijk verslavend, bezie maar eens iemand die de avond daarvoor een fles sterke drank leeg getutterd heeft, die beeft nogal.

Vergeet bij de nadelen van alcohol ook niet de vele mensen die gewrichtsklachten hebben (jicht en dergelijke).

Nog een voordeel van cannabis, heb ik bij mezelf gemerkt: je gaat alles meer relativeren, zelfs de dagen dat je niet gebruikt hebt.

Daarmee bedoel ik dat je minder snel 'op je tenen getrapt' bent, je maakt je veel minder snel kwaad en zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook niet geheel onbelangrijk gezien dit hele forum : wiet kweek je zelf, en drank ... ja, dat komt niet bepaald uit mijn achtertuin. :whistling Een wijntje is lekker bij het eten, maar blow liever dan dat ik drink.

 

Er is wel een vervanging voor tabak, Oregano schijn je ook te kunnen roken, het bevat echter geen nicotine. Dus puur als opvulling voor je joint of basiskruid voor rookbare mengsels. Maar ik zou je een pijpje aanraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en al zou wiet goedkoper zijn... ik heb het altijd nog meer naar me zin met alcohol op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een pijpje heb ik, maar dat kan je niet in het park opsmoke, als iemand je tegenhoudt heb je nogaltijd dat pijpje op zak + je krijgt er een High van, ik verkies de stonedheid, want als ik high ben jaag ik me snel op en ga ik brainstorme, nadenke, van die dingen...

 

Die oregano, is iets wat ze in het eten ook wel gooien als ik me niet vergis? een soort keukenkruid? hmm, weet niemand iets anders buiten oregano?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gehoord over Knaster hanf..

 

Maar nooit kunnen uitproberen. Weet niet of het bevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb begrepen dat Knaster een alternatief zou zijn voor tabak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...