Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FoolOnTheHill

Blue Hammers in half-pipe scrog.

Recommended Posts

Vlak voor de kerst viel dit vuurwerkpakket op mijn deurmat:

 

gallery_20098_7015_131392.jpg

 

Omdat ik erg nieuwsgierig ben naar de potentie van zaailingen, in vergelijking met produktie-stekken,

en omdat ik wel eens een beetje kleur in mijn hok wil, en iets meer variatie in persoonlijke rookwaar,

besloot ik om de blue hammers maar eens te proberen.

De omschrijving in Sannie's shop belooft heel wat spektakel, en de gebruikte genetica heeft een enorme reputatie.

Voor langbloeiers ben ik niet bang, ik laat mijn amneesjes altijd lang afrijpen, dus kom maar op.

 

gallery_20098_7015_352681.jpg

 

En omdat de nieuwe stekken voor mijn hok niet op de gewenste datum uit de lucht kwamen vallen, kregen de hamers een flinke voorsprong.

Ashiva heeft al een topic met o.a blue hammers erin, en KTM heeft zijn beha-kweekje nu ook op wietforum gezet.

In het begin leek dat erg op mijn teelt, maar nu ze binnenkort hier de bloei in gaan, zet ik mijn kweekverslag ook maar online.

Bij mij moeten de blue hammers laten zien wat ze kunnen in een dubbele halfpipe scrog samen met amnesia-hees.

 

gallery_20098_7015_117879.jpg

 

De setup heb ik afgekeken van "fotografe", en rekende deze om naar mijn situatie.

Mijn hok is eigenlijk iets te klein voor de 600watters die er hangen (twee op 1bij2.30meter),

en ik had ook liever wat meer hoogte gehad.

Dit waren geen problemen meer toen ik over ging op de dubbele halfpipe scrog.

Door twee halfronde stukken gaas te gebruiken, kan ik 3,6 vierkante meter bladerdek kweken, boven 2,2 meter bodem.

Alle toppen komen zo even dicht bij het licht, en ook de wat lagere toppen krijgen meer licht dan bij een vlakke scrog.

Je moet wel een soort hebben dat zich laat scroggen.

Met SSH en Amnesia had ik zeer goede resultaten in dit systeem.

Die hezen blijven nog lang doorstrekken op 12/12, in een te laag hok kan dit een probleem zijn, maar met een scrog, kun je ze lekker lang doorvlechten.

Het hoogste punt middenin de dubbele halfpipe is de beste plek, de toppen daar worden van twee kanten egaal aangelicht,

en ze staan ook op de gunstigte plek in de grond, midden in de bak. Daar groeit dan een "wall of green" (een WOG?).

En laat ik daar nou met twee behaatjes hebben neergepoot...

 

Maar ik loop op de zaken vooruit.

Dit is de samanvatting:

Ingezaaid 21/12/08

alles boven 24/12

 

gallery_20098_7015_311558.jpg

gallery_20098_7015_56460.jpg

gallery_20098_7015_84694.jpg

gallery_20098_7015_131198.jpg

 

Getopt, topstekken bewaard, als back-up.

 

gallery_20098_7015_153163.jpg

 

Regelmatig overgepot. 20/4 tl-licht

eind januari onder Son-t.

De eerste 2 mannen gespot 1 feb, en de 4 mooiste planten in de aarden bak gepoot.

 

gallery_20098_7015_232611.jpg

 

5 feb,

 

Ik heb ze allemaal aandachtig bestudeerd, en zie bij sommige planten wel een begin van iets,

maar voorlopig hebben ze nog allemaal het voordeel van de twijfel want nog even de ruimte. in het hok.

Zaterdag krijgen ze gezelschap, en zal het snel druk worden in het hok.de vier bh's in de volle grond zijn aan het strekken geslagen.

Ik ben blij dat ik de hammers al voortijdig heb getopt (gestekt), anders waren ze nu tamelijk onhandelbaar geworden.

Nu heb ik een flinke wortelkluit, een een stevige stam, terwijl de lengte nu nog binnen de perken is, en het blad niet meer zo enorm groot.

 

Ik ben bang dat ik er net als KTM en Ashiva ook maar drie of vier zal overhouden.

Gelukkig heb ik nog een zakje bh-zaad (en de stekken van deze) achter de hand,

om ze nog een tweede kans te gunnen en eventueel meer feno's op kunnen te sporen

Van de mooiste planten wil ik straks ook een stekje buiten zetten.

Allemaal toekomstmuziek, eerst een paar weekjes geduldig verwennen, nu, en wachten op de bloempjes

.

7 feb de zeer miniscuul waargenomen eventuele voorbloei zet niet echt door.

De lampen iets laten zakken, en twee Lumatek e-vsa's opgehangen.

"Pok" zei het relais, en de lampen sprongen meteen aan.

Een minuut later waren ze al vol opgegloeid. Vandaag zijn er geen amnees-stekken uit de lucht komen vallen, het wordt nu dinsdag.

Ongunstig voor mij, maar de BH's krijgen zo nog meer voorsprong.

 

zondag 8 feb.

Bij één plant nu vrouwelijke voorbloei gezien. Geen foto's vandaag, ik was te laat, de lampen waren al aan.

Alles wat in de bak staat groeit erg goed en is mooi groen.

De bodem is slechts gedeeltelijk afgedekt. Zo houd ik de luchtvochtigheid iets hoger.

Ik giet af en toe van bovenaf. De tensiometers beginnen al op te lopen, dus ga ik er binnenkort ook wat onderin gieten.

 

Van plant nummer 1, 2, 5, en 7 verwacht ik dus het meest.

De stek van nummer twee is het kleinst, die van 7 het grootst. Die wortelde ook als eerste, en heel uitbundig.

Vanaf het begin viel de plant op, doordat hij lichter blad had, dat zachter aanvoelde.

De stekken zijn nu ook getopt, om de lengte in bedwang te houden.

Ballen gezien bij stek 8, en deze geprullebakkeerd. Morgen weer speuren.

Bij Ashiva zie ik al bloemen, en KTM twijfelt over 12/12.

Sannie waarschuwt daar al voor groei-monsters, dus ik laat ze fijn nog even doorgroeien.

Kan ik mooi vooruitblikken, terwijl ik zit te scroggen.

Een tak of twaalf per plant, dat moet dan zo'n vijftig toppen geven.

Benieuwd hoe ze zich laten snoeien en vlechten.

 

Ma9feb

De gewenste voorbloei nu bij twee planten zichtbaar.

 

gallery_20098_7015_56481.jpg

 

Een update komt rond 17 februari.

gegroet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey,

 

Ik weet hoe klein die voorbloei haartjes zijn bij de blue hammer, jij hebt een mooie lens op je camera zitten als je dit zo in beeld weet te krijgen...

 

Ik wacht af tot je netje hangt en je los gaat...

 

Groetjes,

 

Kees.

 

PS: Wat een hoogtekanonnen zijn het B).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees, een Tamron 1:1 macro-lens, niet heel bijzonder, wel leuke resultaten ermee.

En een handig hulpmiddel bij het observeren.

Ik wil ook nog een ringflitser erbij, voor schaduwloze macro's.

 

Het scrog-gaas hangt al, je ziet het op de foto nog niet, want ze zijn daar nog niet lang genoeg voor.

Ik ga een weekje weg, en ga hopelijk schrikken van hun lengte, als ik terug kom.

Waarschinlijk zet ik dan de boel op 12/12.

Tot volgende week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeien gaan ze wel doen, maak je geen zorgen...

 

Ik ben bang dat je wel gaat schrikken... Misschien niet nadat je terug komt, maar wel als je er achter komt hoe lang ze nog doorgroeien... Haha

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je dit keer inhoudelijke reactie, Kees.

Niet geschrokken, toch wel blij.

Vijf van de tien zaden gaven een vrouwtjesplant!

Hier een plaatje van drie van hen, en het gaas waar het moet gaan gebeuren.

 

gallery_20098_7015_66773.jpg

 

Ze zijn nu een halve meter hoog, en je ziet de schuine scrog-helling erboven.

Ze staan op 15/9 licht, een compromis.

Over een week gaan ze op 12/12.

 

Hier een groepsfoto van de vier stekken.

 

gallery_20098_7015_501892.jpg

 

Één plant liet zich niet stekken, ik kan dit morgen over doen.

De andere vier zijn al zo mooi, dat ik erover twijfel om ze morgen ook in de bloeibak te poten,

onder een lage plek van het gaas,

na er een stek van te hebben genomen.

Dan wordt het een beste scrog.

Fijn plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo gezegd, zo gedaan, van plant nummer 4 voor de zekerheid maar liefst twee stekken genomen,

en van de stekstruikjes op bovenstaande foto ook één stek per plant.

En deze plantjes daarna ook in de bak gepoot.

Toen alles nog een keer gegoten, en de hele bovenlaag nog een keer flink natgemaakt.

Daarna de hele bodem bedekt met dun zilverkleurig folie, dat sterk reflecteert.

Toen ik daarmee klaar was sprongen de lumateks aan, en deed het al snel pijn aan de ogen.

 

Het folie moet ook het vocht nu even vasthouden in de toplaag.

Ik ga nu alleen nog water geven als de tensiometers mij dit vertellen.

Er staan er twee in de bak, meestel is de waarde gelijk.

In het begin probeer ik zo rond de 120 te zitten,

Later ga ik richting 200.

 

Zodra de vandaag bijgepootte behaatjes een stukje gegroeid zijn, zet ik de klok terug.

Morgen ga ik nog wat vers reflectie-materiaal aan de wanden plakken,

en de stroomdraden naar de kappen maar eens vervangen.

Ook ben ik al licht aan het dieven, kleine groeischeutjes onderin, die dus niet mee omhoog gaan, worden uit hun bladoksel verwijdert.

Later meer en ook foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto van twee grote blauwe hamers, midden in de bak, flink vertakt, en 55 cm hoog nu.

 

gallery_20098_7015_216051.jpg

 

De vier stekken zijn ongeveer 25 cm hoog, en staan onder een lage plek van het gaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke setup.. Plantjes lijken een aardig aandeel sativa genen in zich te hebben, benieuwd wat ze je gaan brengen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat wel vol komen...

 

Ik ben benieuwd om eens een foto van je gehele ruimte te zien, zou je die met ons willen delen ?

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd wat voor lekker dit gaat worden, ik heb ook nog 10 blauwe hamers liggen.

ziet er echt heel mooi uit

ga zo door :rolleyes:

 

Greetz

appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

Ik wil wel eens proberen om het hele hok te fotograferen, maar ik heb (nog) geen groothoeklens,

en moet dus heel lastig hoog in een hoek klimmen, om een goed overzicht te krijgen.

Maar verzoekplaatjes zijn mogelijk, alles voor de fans.

Hier alvast een iets grotere inkijk.

 

gallery_20098_7015_226075.jpg

 

Hier zie je de linkerkant van de bak, met links op de foto achteraan drie blue hammer zaailingen onder het hoge uiteinde van het gaas,

en op de voorgrond en rechts staat het amesia-geweld. Die zijn nu zo'n dertig centimeter hoog,

ook goed vertakt, de groei zit er daar ook flink in, en die zullen over een paar dagen het gaas gaan raken.

 

Er staat ook een bodem-thermometerje in de bak.

Ik heb geen bodemverwarming, zou hooguit warmer water kunnen toedienen, maar ik was gewoon benieuwd.

Op 20 cm diepte is het 18 graden celcius. En dat is de hele winter al zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ appel: Als je het zaad nú direct op 12/12 inzaait, zijn we ongeveer tegelijk klaar.

 

De groei zit er lekker in.

Doordat ik vroegtijdig twee keer heb getopt, zijn ze mooi vertakt,

en is het blad niet zo enorm groot geworden als meestal met zaailingen gebeurt.

Daarom komt het licht er nog goed onderin waardoor de onderste zijtakken ook mee komen.

Twee hamers beginnen wat kortere internodes te maken en worden nu struikiger.

Dit zijn ook de sterkst ruikende planten.

Nummer 1 & 2 heb ik nog wat gedieft, en dit leverde ook nog tien aardige stekjes op.

 

Het midden van het scrog-gaas heb ik 15 cm laten zakken, zodat de twee planten daar iets eerder het gaas zullen.bereiken.

Ze zijn er nu bijna. Even koppen geteld, elf amnesia's en negen bluehammers. De vorige draai was met 36x amnees.

Ik dacht tegen het einde wel dat het ook met minder had gekund, maar nu zijn het er dus heel veel minder.

En dan ook nog met de helft onbekende genetica. Maar als ik het niet probeer, zal ik het nooit weten.

Maar het geeft tot nu tot wel voldoening om van drie zwakke AH-stekken en een zakje zaad van twintig eu in twee maanden tijd genoeg plant-materiaal te kweken om het hele scrognet binnenkort (waarschijnlijk) helemaal te vullen.

 

Het KNMI zegt dat de vorst (voorlopig) voorbij is, dus het kacheltje slaat nu ook haast niet meer aan, en kan binnenkort hopelijk opgeborgen.

De lampen draaien altijd 12/12, ik maak de dagen in het hok langer, in de voorgroei-periode, door de ene lamp een paar uur eerder aan en uit te doen, en de andere wat later dan normaal.

Dat werkte tot nu toe prima, en voorkomt ook ingewikkeld rekenwerk ivm de anders wisselende stroomkosten.

 

Hier een gedroomde foto van hoe het er ongeveer uit moet komen te zien, eind mei:

 

gallery_20098_6863_261718.jpg

 

Maar dan met nog wat mooie kleurtjes erbij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd!!

 

Hier gaat in ieder geval een lekker rokertje vanaf komen! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De klok op 14/10,

morgen 13/11, dinsdag 12/12.

 

gallery_20098_7015_37134.jpg

 

Bijna door het gaas!

Tensio's 120.

Share this post


Link to post
Share on other sites

So far so good!

Ben toch wel benieuwd wat het percentage blauwe pheno's zal zijn..

Keep up the good work! :verrygood

 

Greetz el NeGrow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat gaat wel vol komen...

Omdat Kees gelijk heeft, en nu ook zelf aan het scroggen is geslagen, hier een virtuele rondleiding adhv 15 foto's

De groothoeklens komt er ooit, maar voorlopig moet het hier maar mee.

En op het einde is er zelfs al wat blauws te spotten.

 

Allereerst een zij-aanzicht op sta-hoogte.

 

gallery_20098_7015_117088.jpg

 

een stukje lager nu, iets dichter bij

In het midden beha #5

Het lijkt van hieraf wel een ongetopte kerstboom, op onderstaande foto, maar de ogenschijnlijke hoofdtop splitst halverwege, er zit er nog zo eentje achter.

 

gallery_20098_7015_336651.jpg

 

Nummer 5 heeft het goed naar de zin heeft. Als we nog iets zakken zie je waarom.

 

gallery_20098_7015_305478.jpg

 

Rechts de amnees, midden zaailing 5, en links de stek die ik van haar nam.

Haar eigen bovenste stuk, eigenlijk. Daar kom ik zo op terug.

We zoomen eerst even in op de schemerlampjes.

2x 600 watt lumatek power onder gemodificeerde kappen.

Zodat al het licht ook echt onlaag gaat. Ik recycle vanalles, dus ook een paar ouwe kapjes.

Met de allesknipper maakte ik aanschuifstukken die helpen reflecteren.

 

gallery_20098_7015_57551.jpg

 

De philips is niet de aanbevolen lamp voor de lumatek. Als ze op zijn ga ik voor Gavita.

Die hebben de reflector ingebouwd.

Of eentje eerst, om te testen. Het zijn breedstralers, hoorde ik, da's mooi voor mijn setup.

Maar als de footprint van het ding keurig is uigebalanceed voor een plat vlak, is dat voor de halfpipe misschien weer minder.

 

En dan gaat de camera helemaal maar boven, in een vogelvlucht zie je dan dit tussen de kappen door:

 

gallery_20098_7015_12673.jpg

 

Midden boven in beeld Bluehammer #2, onder in beeld de #5.

Links de middenvelders, amnesia-haze. Rechts nog een kale plek, maar genoeg hamerstelen om naar toe te sturen.

 

We vliegen verder, ook van de west- tribune maakte ik een plaatje, recht naar beneden.

 

gallery_20098_7015_66141.jpg

 

Boven in beeld weer die middenvelders,

Onder in beeld vlnr #1, #2, en rechts onder (naast de gele watergeefpijp) de nummer 4.

Die liet als laatste haar ware aard zien, en ging als laatste hamer de grondbak in.

Waar de ene ophoud en de andere begint, is niet meer zo duidelijk, na dat toppen.

En dat wordt alleen nog maar gekker.

 

Ook hier een kijkje onder het gaas, op de voorgrond nummer vier.

 

gallery_20098_7015_292660.jpg

 

Scroggen doe ik voorlopig nog draadloos, door de takken weer onder het gaas te vouwen.

Wel gebruik, recycle ik stug electro-draad enzo om de takken onderin in goede banen te leiden.

De groengele draad is dan ook niet de rand-aarde van mijn scrog-net of wietplant.

Ik probeer daarmee nummer vijf in de juiste stand te dwingen.

Afijn ik sta weer op en doe een poging om de hele oostkant in één beeld te vangen., klik.

 

gallery_20098_7015_123028.jpg

 

Op de voorgrond staat een amnesiatje met twee handen zeer enthousiast naar de camera te zwaaien,

Maar daar let ik nu maar even niet op. Daar zijn al topics genoeg over.

De wapper-ventilator beweegt ook het folie wat, dus voor hotspots ben ik niet bang.

Ook de lampekappen wiegen heel licht heen en weer.

Draagt allemaal bij aan de lichtspreiding.

Maar we gaan weer omhoog om dit ook van de andere kant te bekijken.

Door de camera boven de rechtse lamp te houden, en onder de linkse door te kieken, kon ik deze plaat maken:

 

gallery_20098_7015_181066.jpg

 

Onder in beeld het gebied waar de blauwe muur moet komen. Het zogenaamde woggen!

Dan nu foto nummer tien (de bulkupload-funktie was toen al vol, wat nou bulk?)

Dat moet dan maar een mooie close-up.

 

gallery_20098_7015_165783.jpg

 

Aan de linkerkant is nummer zeven prominent aanwezig.

Ze boeide me vanaf het begin, want is een buitenbeentje. Was in het begin veel lichter groen, en wortelde als eeste. toen ik de topstek had genomen.

Die staat aan de andere kant in de bak, en doneerde laatst een stek, net als de drie andere gelukte topstekken, voor ik ze hier erbij pootte.

En ook die stek was weer de snelste, met de worteltjes.

Het lijkt of de laatst gemaakte bladeren van haar wat meer sativa zijn dan de andere vier planten.

Nu valt het me bij nummer 7 op dat de bladpunten ietsje verkleuren.

 

Hee, eindelijk de eerste probleempjes? Nou, ik zit er nog niet zo mee.

Misschien heeft de "finalsolution" op die plek zijn werk niet goed gedaan, bij het opwaarden van de grond.

Of is het erfelijk bepaald. Zolang de rest het niet heeft, zal het wel loslopen.

 

Een ander probleempje zit hier. We Draaien de camera 180 graden, en kijken naar het westen.

 

gallery_20098_7015_121454.jpg

 

Het fotografen was lastig, met al die reflectie, maar je ziet het toch wel.

Op de voorgrond het midden van de dubbele halfpipe, en in de verte onder de hoge kant twee amneesstruiken.

Die zijn de moedertjes van de stekjes op foto acht. Nog wat lege plekken daar, maar ook dat komt wel vol.

Oja, die stekken. hier nog maar een foto van de nummers vijf:

 

gallery_20098_7015_33487.jpg

 

Links dus het stekje en in het midden haar trotse moeder.

Zoomen. Onee, de Macrolens, nu.

 

gallery_20098_7015_3112.jpg

 

Door na het nemen van een topstek ook een van de twee overgebleven bovenste groeischeuten weg te nemen,

is de plant zijn typische vorm blijven behouden.

Ik heb een mooie stek gewonnen, en de plant een stukje ingekort.

Wat ervan over blijft is dit lidteken. Toen de groei er weer in zat, heb ik ze opnieuw getopt,

Gewoon. Om veel hamerstelen te maken.

 

Wat valt hieruit te leren? Dat staande foto's beter uitkomen op wietforum.

Nog één groene foto, en dan eentje roken.

 

gallery_20098_7015_327863.jpg

 

Maar eerst de klok op 12/12 nu voor ik het vergeet, hee, wat zie ik daar, een boost-knop op de lumatek!!!

Had ik daar in Kees zijn topic niet al wat over gelezen? nog 10% extra lumen?

Maar is dat het hele spectrum gelijk op?

Daar ga ik die probleemzone eerst maar eens mee aanpakken, denk ik.

Ik heb er dus eentje aangedaan. Ben benieuwd of nummer twee en vijf nu krom gaan trekken.

 

Joint aan, zonnebril op, nu en alles rustig op me in laten werken.

Bodemtemperatuur 18 graden

Tensio,s 130, beetje water erbij, wat draaien aan de regelaar van de afzuiger,

minimax 15 om 29graden, re-set!

20 planten, 1150 liter grond...

 

En observeren maar. Wachten tot er iets blauws te zien valt.

Verrek!!!

 

gallery_20098_7015_209826.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee smurfonthehill,

 

Ik heb even een klein vraagje mbt de boost, zou je bij jou lampen eens willen gaan kijken op het moment dat ze aan gaan, je ziet dan snel de kleur van daglicht-achtig naar meer HPS kleurig veranderen, nu heb ik zelf DualSpecrum bulbs dus blijft het bij mij redelijk wittig, de boostknop staat bij mij bij de lumateks gewoon op 1. Na enkele minuten (geen idee hoeveel precies) lijkt er ineens klik een stoot extra licht uit te komen, het lijkt er op alsof de lumatek eerst de lamp opwarmt alvorens de klap komt... Is dit bij jou ook zo ? Je andere lumatek zou dit niet moeten hebben dan natuurlijk...

 

Gelukkig zijn je planten getopt, echt, die topscheut die wil voornamelijk de lucht in, de zijtakken gaan er wel achter aan, maar het valt opzich nog wel mee, dus ik denk dat je wel een érg gevuld net krijgt, maar dat kun je wel handelen toch ?

 

Succes, leve de macrolens,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM.

De lampen die ik gebruik staan slechts op plaats vier van de door doc aanbevolen buizen.

In de GS vertelden ze me dat de boost wel meer licht gaf, maar niet veel van het bruikbare soort.

Maar ik was de eerste die ze daar kocht, dus hoe weten ze dat?

Ik was er live bij, toen ze aan gingen, maar heb er niet echt goed op gelet, het gaf snel een puist licht, daar kijk ik niet graag in.

De restjes folie plake ik ook op de vloer en tegen het plafond, dus ik wist niet waar ik kijken moest.

Bovendien was mijn aandacht meer gericht op het klimaat, hoe snel het hok opwarmt als de lampen aan gaan, en de luchtstromen als het te heet wordt.

Het wordt tijd voor een lichtmetertje.

 

Wel heb ik in de GS de lumatek mogen testen, samen met nog wat rondhangers.

Sommigen zagen verschil tussen de osram en de philips, of met en zonder boost, en stonden rustig naar de 600 watt peer te staren.

Volgens mij is dat niet gezond zonder lasbril.

Met een 250 is dit misschien wat beter te doen.

Maar ik zal er ekstra op letten.

Ik ben vooral benieuwd naar rood of blauw licht, meer stengel of bloem of beide bij boost.

Krijg ik eerder stengelverlenging of gedrongen stelen bij boost.

Moet ik niet het volle veld drukken met boost en de kalere kant laten strekken zonder boost?

Wie het weet mag het zeggen, over een week weet ik meer.

Dan de andere ook maar aan boosten.

Heer zegen de greep!

 

De eerste vsa die ik in de jaren tachtig op de kop tikte was exect het zelfde als die ik vorig jaar nog gebruikte.

Techniek van mischien wel al 100 jaar oud.

Met die "loonatics" slaap ik een stiuk rustiger.

Da's het aller belangrijkste.

 

Ook een stek van BH#1 heeft nu worteltjes.

Dus ik heb nu back-up van twee duidelijk verschillende feno's.

En dan wil Kees natuurlijk weten of ik ook al wat kan ruiken.

Nu niet, ook verkouden, helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van alle vijf de feno's heb ik nu een gewortelde back-up.

En in de scrog begint het gaas nu goed vol te raken.

De amnesia's zijn aan hun inhaalsprint begonnen, en het zag zo uit:

 

gallery_20098_7015_179442.jpg

 

Na wat vlechten, buigen en binden, had ik alles weer een beetje in vorm.

Het wordt waarschijnlijk vechten tegen de bierkaai, binnenkort.

De mazen van het gaas zijn 7,5 bij 10 centimeter, behalve de voorste twee rijen.

Die zijn 7,5 bij 7,5. Zo krijg je een idee van de verhoudingen.

 

gallery_20098_7015_54039.jpg

 

De boostknop van de lumatek heb ik een paar dagen uit gezet, want er waren stroom-problemen.

Ze hebben daardoor.dus ook wat lichtstress gehad in hun eerste 12/12 week.

Maar de nieuw aangeschafte koffiezetter bleek de boosdoener,

en is nu vervangen door een veel zuiniger apparaat.

Ik had geen idee dat die dingen zo veel stroom vragen.

2650 watt voor een Senseo, lees ik.

Zou je haast een aparte groep voor moeten hebben in de meterkast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey FoolOnTheHill!

 

Ziet er keurig uit en vooral ook mooi groen dat gaat mooi vol komen!

ga zo door en ik kom nog is weer checken :lol:

Grtz Highside

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey ziet er erg lekker uit man..! :D

Maar als je gaat sroggen is het dan beter om het in een halfpipe vorm te doen of gaat het net zo goed met een heel net gewoon over je wiet planten spannen...?

stuur even een persoonlijk bericht terug alvast bedankt... :lol:

 

Grz HazeSmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Highside.

 

@ HazeSmoker: Iedereen mag dat antwoord lezen.

Een vlakke scrog kan best, het hangt er ook vanaf hoe wild de soort die je gebruikt nog doorgroeit.

In een grondbak doorgaans wat meer nog dan in potten.

Ik heb de vlakke scrog ook geprobeert, maar daar was gewoon minder ruimte voor veel toppen.

Je hebt het gaas eerder vol, in een vlakke scrog. Het is maar wat je wil.

Ik ben liever iets langer onderweg als ik ook meer toppen krijg.

Zit niet zo te wachten op steeds maar knippen, inpoten, voorgroeien, al dat werk.

Een keer of vier per jaar is mooi zat.

 

230 cm gaas of 360, da's het enige verschil.

De komende paar weken ben ik een soort vakkenvuller.

Veel mensen zien op tegen scroggen, omdat het veel werk lijkt.

Ik vind dat dat wel mee valt. Over een paar weken is de lengte-groei voorbij,

en hoef ik alleen de tensiometers nog maar in de gaten te houden en lichtjes te mesten.

Meer foto's komend weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow deze plantjes bezitten wel een erg mooie kleur groen al zeg ik het zelf :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowline: Ik heb ze in alle kleuren, als het maar groen is (vrij naar Henry Ford).

Ik had ook liever een oranje scrog-net gehad, maar ze hadden alleen deze kleur.

 

De macro-lens is zo onverbiddelijk dat ik haast het gaas zou gaan poetsen.

 

gallery_20098_7015_38152.jpg

 

Het strekken is nu zo'n beetje afgelopen (hoop ik).

Bloemvorming is er nog nog niet te zien, maar wel verdichting in de top.

De hamers zijn nu zo'n 95 cm hoog, en naderen het hoogte punt van het scrog-gaas.

 

In het looppad staat nu een gewortelde stek van de BH #1, te genieten van het restlicht.

In een 11-liter pot. Om te kijken wat dat wordt als je die direct op 12/12 zet.

De volgende update hopelijk met veel bloemetjes.

Tot dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...