Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
white tooth

Kolonisten van Catan alliantie

Recommended Posts

een van je vriendjes moet waarschijnlijk wachten tot we de ambassade verhoogd hebben of mensen eruit gaan doordat ze niet actief zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb me ook aangemeld, meteen wat goud ingekocht en zit op de 19, morgen ambassade bouwen en als ik op de 60 zit wil ik ook wel bij de club.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool. hoe meer zielen hoe meer vreugd

Share this post


Link to post
Share on other sites

En twintig procent raakt eraan verslaafd, lees ik.

 

Het begint als iets onschuldigs. Computerspelletjes horen er tegenwoordig bij in het leven. De meeste mensen kunnen dan ook zonder dat dit problemen geeft een computerspelletje spelen, maar 20 % van deze mensen raakt wel in de problemen, en kunnen een spelverslaving ontwikkelen.

 

 

Verwaarlozing

 

Doordat men verslaafd raakt aan gamen, worden contacten met familie, school en/ of werk verwaarloosd. Ook zien we vaak dat de basisbehoeftes van de mens worden verwaarloosd zoals het eten en de persoonlijke hygiëne. “Het is toch moeilijk te begrijpen dat computeren belangrijker is als hygiëne en voedsel”, maar mensen met een gameverslaving zien dit niet meer in omwille van een video- of computerspel.

 

 

Een gameverslaving gaat geregeld gepaard met obsessief/dwangmatig gedrag en het gebruik van drugs. Stel je voor dat je 16 uur achter een stuk een spelletje speelt om alleen te proberen je score te verhogen en te verbeteren…. Om dit vaak vol te houden komen vele van hen ook met drugs in aanraking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

 

foolonthehill heeft wel een punt. Er zitten een paar gevaarlijke aspecten aan dit spel.

Ten eerste groeit je vooraad continu door, maar je pakhuis is beperkt. dus even kijken of je niets aan het verpillen bent.

dan moet je steeds wachten tot een gebouw af is. Dat wil zeggen dat je na een uur of wat weer terug komt om meteen door te kunnen bouwen, want je kunt niet van alles tegelijk doen.

Dan komen er mensen aanvallen. Het is slim om vaak online te zijn om snel even voor de aanval grondstoffen veilig te stellen bij je buurman.

en dan de allianties. Voor je het weet ben je verantwoordelijk voor 40 leden en bent de hele dag bezig dingen te organiseren, onderhandelen met andere allianties over vredesverdragen en wat not.

 

Na een week gaat je vrouw klagen. gegarandeerd. Dan is een jointje een stuk beter.

 

het wietforum is de eerste maanden trouwens ook behoorlijk verslavend. Zoveel interessante onderwerpen en mooie plaatjes. Even kijken of er iemand gereageerd heeft. etc etc.

 

zolang mijn omgeving er niet onder lijdt heb ik er niet. Ik moet mezelf wel in de gaten houden. vooral strategy games zijn gevaarlijk voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb me net ook aangemeld server 3c -58 -137 pottumsun

 

is dat de speedserver? zo ja, wij zitten in noordwest. misschien kun je dan beter een nieuw dorp beginnen in noordwest. dat is -xx|xx

zo nee? meld je dan snel aan op de speedserver. (3X) en kies voor noordwest!

 

zoek naar speler biomike in de statistieken en stuur me een berichtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me net ook aangemeld en het is bijna net het zelfde als tribalwars

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind t spel echt lachen. mijn dorp heet Stonersville (-173l87)

 

 

 

biomike heeft bericht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha als het zo door gaat worden we strx de grootste alliantie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt me sterk. 60 leden max.

en we zijn laat begonnen. kijk maar eens hoe groot de grootste allianties al zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

he heb me net ook aangemeld, ben alles druk aan het upgraden, wanneer mag ik lid worden van de alliantie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...