Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

white tooth

Ik heb ANGSTEN en ik rook

Recommended Posts

zal toch wel helemaal met de soort Angst te maken hebben.

 

iemand die Arachnaphobie heeft zal niet door weed ineens een spin ofzo aanraken . :verrygood

iemand met Claustrophobie ook niet ineens in de lift stappen na weed roken denk ik.

 

de werking hangt idd wel van soort weed af en of je gevorderd roker ben of beginnende roker.

 

zag ook iets staan over 80 uur per week werken , dat je dan Uberhaupt nog zin heb om een joint te draaien "Respect"

heb je dan geen angst om thuis te zijn :P

 

Na een daggie relaxed op mn werk lust ik wel een lekker Indica soortje "beetje wegzakken en ontspannen stoned zijn"

goed soortje is dan Bijv : NL , Bubble , Afgani enz.

 

Weekend lekker Up-High dan bijv : Haze , Jamaica , Jack H , Thai-weedje "moet wel goeie Qualiteit zijn " of andere Sativa's

 

maar denk bij iedereen wel verschillend , wel machtig onderwerp dit....

 

Gr : J. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hijsfijn, als ge ne joint nodig hebt om goe te kunnen slapen of als ge anders niet meer tot rust kunt komen denk ik da der iets nie juist is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On topic!

 

Ik krijg dus angst aanvallen als ik rook (wiet)

 

opeens kreeg ik hart kloppingen toen ik mijn laatste blowtje rookte.

ik wist niet wat mijn overkwam,tintelingen in mijn linker arm,mijn hart sloeg op hol en dacht echt daar ga ik.

dit heeft maanden geduurd en ik leefde echt in angst.

nu, 9jaar geleden sinds ik mijn laatste joint heb gerookt geen last meer gehad.

 

Ik mis het nog steeds.

z'n heerlijke blow vooral na mijn nacht dienst.

 

ze zeggen het zit tussen je oren maar dan nog.

 

dat kan maar toch er gaat niets boven je verstand en als die zegt elke keer als jij een joint rookt krijg je die symptomen dan

hou je er van zelf mee op.

 

de geur en het gevoel vergeet je nooit meer maar als je je zo kut voelt na het roken van een blow stop je van zelf.

 

Groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angst....

 

Mijn Watje heeft er al jaren last van, na de 2e bevalling begonnen,

pleinvrees, straatangst,

bang.....

 

De meest leerzame woorden zijn van onze huisarts geweest:

Het is verwonderlijk hoe weinig we bang zijn voor dingen.

We nemen in het dagelijks leven vele dingen voor "waar" aan, zodat er een bepaalde rust kan blijven bestaan.

Maar eigenlijk hebben wij een maatschapij om ons heen gecreeert die vele componenten in zich heeft die helemaal niet zo "zeker" zijn.

 

Essentieel om een angstaanval te begrijpen is het volgende:

 

Je bent op weg om op vakantie te gaan, en 150 km van huis denk je opeens: Heb ik het gas wel uitgezet.....?

Je hebt net je benzinetank gevuld en draaid de dop erop, en denkt opeens: Heb ik mijn portomonee wel bij me.....?

Je snijd met een stanleymes een stuk papier af, en je voelt hoe het mes net NIET in je duim snijd.....

 

Die enkele gedachte die ervoor zorgt dat je hoog in je adem zit, een boeier van een hoofd hebt,het hart in je keel klopt...

 

Stel je voor dat dat gevoel getriggert wordt op het moment dat je denkt:

ik ga even boodschappen doen.....

 

Dan wordt het eng,heel erg eng...

Een manco aan de neuro transmittors is de officiele term; een hoop ellende in je leven is de praktijk.

 

Watje komt er meer en meer achter dat het te maken heeft met of je ergens wel oprecht achter staat.

Is het iets wat je zelf wilt of handel je teveel naar anderen?

Kun je achter je acties staan of laat je jezelf "zweven" (haar term voor angstgevoelens)

 

Als we het even simpel houden kun je de geeest in drieen splijten.

Je huidige ik- je ego-

Het onderbewustzijn-het geheel waaruit je opgebouwd bent-het totale pakket aan waarden en normen-

Je bloedlijn-de oergenen-je oude ik-je stamboom-

 

Wij bekijken ons leven vaak vanuit het eerste punt. En vanuit dat punt bekijken we hoe iets een rol speelt in ons leven.

Dingen lijken dan goed te rationaliseren te zijn.

 

Het onderbewustzijn- voelt/weet dingen waarvan wij ons niet bewust zijn.

Weerzin en tegenstand kan voor grote lichamlijke sensaties zorgen.

Als je ego zich niet integer verhoud met je onderbewuste kan het zijn dat je dingen doet waar je eigenlijk helemaal niet achter staat.

Vroeg of laat zal je onderbewuste laten merken dat je geest/lichaam dit eigenlijk helemaal niet wilt.

 

Letterlijk voorbeeld:

als je (vroeger) een tijd gehad hebt waarbij je sportieve prestaties erg belangrijk waren,

je bent hiermee opgehouden maar ergens in je "achterhoofd" is nog altijd die hartewens.

Deze wens kan ervoor zorgen dat je lichaam flipt op alles wat je doet en niet strookt met die wens.

 

De bloedlijn zit nog dieper....

dit zijn waarden,normen en gevoelens die van nog eerder stammen.

Het kan een ervaring van een voorouder zijn of de ervaringen van je moeder in de zwangerschap.

Maar ook dit is een segment waar angsten vandaan kunnen komen.

 

Letterlijk voorbeeld:

Door het verlies van iemand door long----EDIT---- kan een weerzin tegen" longschade-veroorzakers- erg groot zijn.

Deze weerzin kan zich voortplanten in een bloedlijn en later de kop op steken.

 

Bovenstaande text probeert GEEN weergave te zijn over hoe het allemaal in elkaar steekt !!!!!!!!

Ik hoop er wel duidelijk mee te maken dat er verschillende lagen in onze geest werkzaam zijn die ervoor zorgen hoe wij ons ergens bij voelen. En dat dit vaak moeilijk te rationaliseren factoren zijn.....

 

Zo schrijvende kom ik welop de gedachte dat het wel interssant zou zijn dat power P is gaat kijken wat die nu echt van (canna) roken vind.

Lukt het je om wat dieper te graven in je bolletje? en mss factoren tegen te komen die jou op dit vlak meer inzicht geven.

 

Jammergenoeg zijn er veel mogelijkheden in dit moeilijke psyche landschap en is dit 1 van de weinige insteken die ik op kan noemen.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowers,

 

Ik ben ontzettend blij met dit topic want het is iets wat mij aanbelangd maar kan er met zeer weinig mensen over praten.

Ik heb heel wat angsten. Komt door mijn aandoening. De diagnose: bipolaire stemmingsstoornis II bij een persoonlijkheid met dwangmatige en borderline kenmerken. In mensentaal: manische depressief. Klinkt al heel wat minder eng hé.

Ik loop al sinds zo'n 15 jaar bij een psychiater. 2 Lange opnames achter de rug. Medicatie proberen. Slaat niet aan. Iets anders proberen. Gaat ook goed vr mr een paar maanden...kortom een heel sukkelstraatje voordat je de juiste medicatie hebt gevonden. Hopelijk treedt er nadien geen gewenning op want dan kan je weer iets anders gaan zoeken.

Medicatie verminderd de problemathiek, maar neemt niet alles weg. Met cannabis is dat niet anders. Het maakt alles wat eenvoudiger maar het lost de problemen niet op. Zoals pillen dus. Cannabis wordt natuurlijk afgeraden door de dokters. Gevaarlijk om psychotisch te worden!!!

Dat klopt. Vooral als je maar af en toe eens blowd. Elke dag blowen en nog nooit psychotisch geworden door de weed hoor. Maar ze vinden het dus niet gezond, ok. Maar of pillen zo gezond zijn? Weinig natuurlijks in te vinden hoor, allemaal chemische brol. Een plantje daarentegen...

Stopen met medicatie gaat niet. Is al enkele keren - en onder begeleiding v/e arts trouwens - getest en telkens met slechte afloop. Die zijn dus vr gans mijn leven. Maar het kan nog beter natuurlijk. En daarvoor heb ik mijn jointje nodig.

De medicatie maakte mij zoooo gevoelig en verward en mijn jointje brengt alles weer wat in balans. Bij depressie neemt het de zwarte gedachten weg en bij een manie kalmeert me het.

Oké ik blow wel veel...maar ik neem ook veel medicatie. What's the diffrent?

Ik neem anti-depressiva + een stemmingstabilisator + lithium.

Cannabis zou de medicatie tegenwerken volgens de artsen...heb ik geen last van. Maar ieders lichaam en hersens werken anders hé.

 

Nadeel? De prijs! Daarom heb ik onlangs een tentje aangeschaft en nu staan er prachtige dochters van zo'n 30cm ;)

En wat me ook wel zorgen baart is de gewenning. Ik merk dat ik meer en meer blow en heb bijlange het effect niet meer van in het begin natuurlijk. Een weekje stoppen zou ideaal zijn maar ik ben er zo bang voor.

 

Mss dat er mensen zijn met een bipolaire stoornis hier die hun ervaringen willen vertellen. Zou interessant zijn.

 

Greetz,

Yps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag allemaal,

 

Goed onderwerp, dat als eerste, ga er van uit dat ieder hier zijn of haar eigen mening geeft op dit onderwerp dus hier de mijne.

 

Heb al van jongs af aan Angorafobie (pleinvrees) durf niet alleen de deur uit en de straat op, aantal jaren terug luste ik ze ook wel de "joints" en stoomde er lekker op los.

 

Gaf me na een drukke dag een lekker loom en ontspannen gevoel, even weg van alles, tot ik tot de ontdekking kwam dat ik de dag er na niet meer helder was en liep te flippen om niks (angsten) ook nam mijn vermoeiedheid toe en werd ik depresief omdat ik niet veel kon hebben.

 

Alles bij mekaar bleek dit te komen in mijn gevel door het blowen, dit ontdekte ik heel simpel door te stoppen!

 

Na een paar maanden gestopt te zijn keek ik terug en zag dat het mij meer voor de wind ging dan de jaren dat ik nog rookte, ik was minder angstich, afgestompt en kon beter comunieren ik werd helderder en meer bij de tijd.

 

Begrijp me niet verkeerd maar voor MIJ was blowen niet goed dus, (nu niet massaal gaan mailen dat ik een eikel ben die tegen blowen is graag, want dat ben ik niet).

 

Vrienden van toen waar ik dagelijks mee optrok en die bleven door roken raakte min of meer aan de grond en kregen alerlij sociale problemen: niet goed met verlies om kunnen gaan, niet goed met geld om kunnen gaan, huur achterstanden, bank hangen en niet voor uit te branden, structuur niet tot nauwelijks kunnen houden.

 

Tot na een tijd ik er weer een paar sprak en zij inmiddels huisje, boompje, beesje waren net als mij en ze allemaal zijden dat ze gestopt waren met blowen en een vriendin hadden gevonden en dit voor hun de reden was om er voor tegaan in het leven!

 

Echt nogmaals ik ben niet tegen recreatief gebruik maar een goeie joint kan je echt helemaal in z,n macht hebben en is een ideaal middel om er even tussen uit te knijpen zeg maar.

 

Maar helaas voor een groep blowers (laten we zeggen de groot verbruikers die dagelijks meerdere joint,s roken), de mensen die moeielijk om kunnen gaan met problemen of tegenslagen, belanden in een visieuse cirkel waar het wel erg lastig is om alleen uit te komen (mijn eigen ervaring).

 

Voor mij is de slotsom dus simpel Blowen is helemaal goed, maar alleen eens in de tijd, anders stomp je echt af en ga je kopie onder in je zelf.

 

Mijn mening is ook dat mensen die blowen en angsten hebben dit kunnen dempen met een wietje, maar het geen waar het om draait (wat de angsten veroorzaakt) blijft onbehandeld.

 

Zo is er genoeg medicatie om angsten goed te behandelen, en kan een wietje af en toe even de top weg halen en ik ben van mening dat een goeie joint best binnen een behandeling kan passen (niet in alle gevallen want een ieder reageert anders hier op).

 

Tja bedankt voor het lezen en hopelijk kun je er wat mee, goed onderwerp!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wordt heel simpel, gelukkig van pure wiet roken. ik neem 1 flinke trek van een pure wiet blow als ik s,ochtens uit de auto stap en begin met werken dat is meestal zo rond 7.30 8 uur. het is dan binnen een zucht en een scheet 9 uur dus pauze en moeten ze me me bijna van het dak af trekken om te gaan eten. ben dan heerlijk bezig. is de pauze klaar neem ik weer een flinke trek en ga weer heerlijk met veel plezier aan het werk en het is dan weer in een zucht en scheet pauze en moet ik meerdere keren geroepen worden om pauze te gaan houden. na de pauze hetzelfde verhaal tot we naar huis gaan. enig nadeel volgens mijn collega,s is dat ik zo ongezellig ben omdat ik zo weinig zeg :wacko: vroeger heb ik ook wel eens angst gehad als ik wiet rookte. volgens mij heeft dat er mee te maken hoe je in je vel zit en hoe zelfverzekerd je bent, welke wiet je rookt en hoeveel en dit is natuurlijk per persoon andewrs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal !

ik heb ernstige straatvrees en heftige paniek aanvallen waardoor ik de straat niet (inmiddels wel 1 halve straat) op durf en amper alleen thuis durf te zijn. (een poos helemaal niet , nu alleen voor ca. 3,5 uur. En al helemaal niet als mijn vriend "ver" weg gaat)

ik had na lang zoeken een psychologe gevonden die bereid was aan huis te komen en omdat ik als de dood ben voor medicijn gebruik (de angst de controle te verliezen,en te depersonaliseren. ik ben ooit geflipt op een onbekende drug mede hiermee is de angst begonnen (een "vriendin" zei dat het een voorgedraaide joint van een betrouwbare koffieshop was, later bleek dat ze zelf allerlei ook hard drugs mixte) ik flipte dus zwaar met bijzonder heftige depersonalisatie verschijnselen, hier altijd bang voor gebleven en dit ook als bijverschijnsel van de paniek gaan ervaren. dus gestopt met blowen toendertijd.) heeft de psychologe me echt moeten overhalen om medicijnen te willen gaan gebruiken. bleek dat de bijzonder onervaren jonge huisarts me niet zelf medicijnenen tegen de paniek dorst voor te schrijven en ik vindt een psychiater een brug te ver. Toen ik hier teleurgesteld om was lachte de psychologe me uit. Ze had me zelf na vele gesprekken die alleen maar daar over gingen weten over te halen, en nu het niet door ging mocht ik niet teleurgesteld zijn. Ze vergeleek me met een kind dat om een snoepje zeurt en het niet krijgt en dan gaat huilen. Echt zeer vernederende opmerking. Ze zei dat een medicijn tegen de ergste paniek uiteindelijk ook niets anders werkt dan het nemen van een joint of een glaasje. Net of ze me voorhield dat ik dat dan maar moest doen al mag ze dat natuurlijk niet rechtstreeks zeggen. Okee, ik dus hier zoeken op angst, zie hier de positieve ervaringen met Santa Maria. Heel graag zou ik dit dus achter de hand hebben voor als ik het niet meer weet waar ik het zoeken moet,voor een stukje ontspanning tegen de ergste paniek en angsten, zodat mijn vriend eindelijk ook eens wat verder weg kan. ik heb gewoon niets maar dan ook niets achter de hand om de ergste paniek te kunnen dempen. Dat is mij dus niet gegund !

Wil het wel eerst paar keer voorzichtig uitproberen natuurlijk.

Nou het punt ;mijn vriend is niet bereid om het in de koffieshop na te vragen (durft ie op de een of andere manier echt niet) of ze Santa Maria hebben en ik kan niet naar de koffieshop door mijn straatvrees.

Hoe kan ik er nu aankomen ? Het zal alleen per post of aflevering kunnen. Gaat dus slechts om nu 1x en wie weet als het bevalt heel af en toe beetje, voor pure nood.

ik weet dat ik er waarschijnlijk niet om mag vragen maar alstublieft maak een uitzondering en laat mijn oproep staan want ik weet niet meer wat te doen om tot een oplossing te komen. ik weet niet waar ik het zoeken moet uit angst dat hij weg gaat en ik nergens ter ontspanning naar kan grijpen in de ergste , onverdragelijke paniek. Deze zorg houdt mij hierdoor dag en nacht bezig...

Let op ; het gaat echt enkel om Santa Maria omdat ik dan zeker weet dat het gunstig werkt tegen paniek , wat ik hier zo hoopgevend las.

Alvast hartelijk dank,

Liony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar woon je ? er zal toch wel iemand op het forum zijn die even langs de shop wilt fietsen voor jou.

alleen is dan de vraag of je echte santa krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi allemaal !

ik heb ernstige straatvrees en heftige paniek aanvallen waardoor ik de straat niet (inmiddels wel 1 halve straat) op durf en amper alleen thuis durf te zijn. (een poos helemaal niet , nu alleen voor ca. 3,5 uur. En al helemaal niet als mijn vriend "ver" weg gaat)

ik had na lang zoeken een psychologe gevonden die bereid was aan huis te komen en omdat ik als de dood ben voor medicijn gebruik (de angst de controle te verliezen,en te depersonaliseren. ik ben ooit geflipt op een onbekende drug mede hiermee is de angst begonnen (een "vriendin" zei dat het een voorgedraaide joint van een betrouwbare koffieshop was, later bleek dat ze zelf allerlei ook hard drugs mixte) ik flipte dus zwaar met bijzonder heftige depersonalisatie verschijnselen, hier altijd bang voor gebleven en dit ook als bijverschijnsel van de paniek gaan ervaren. dus gestopt met blowen toendertijd.) heeft de psychologe me echt moeten overhalen om medicijnen te willen gaan gebruiken. bleek dat de bijzonder onervaren jonge huisarts me niet zelf medicijnenen tegen de paniek dorst voor te schrijven en ik vindt een psychiater een brug te ver. Toen ik hier teleurgesteld om was lachte de psychologe me uit. Ze had me zelf na vele gesprekken die alleen maar daar over gingen weten over te halen, en nu het niet door ging mocht ik niet teleurgesteld zijn. Ze vergeleek me met een kind dat om een snoepje zeurt en het niet krijgt en dan gaat huilen. Echt zeer vernederende opmerking. Ze zei dat een medicijn tegen de ergste paniek uiteindelijk ook niets anders werkt dan het nemen van een joint of een glaasje. Net of ze me voorhield dat ik dat dan maar moest doen al mag ze dat natuurlijk niet rechtstreeks zeggen. Okee, ik dus hier zoeken op angst, zie hier de positieve ervaringen met Santa Maria. Heel graag zou ik dit dus achter de hand hebben voor als ik het niet meer weet waar ik het zoeken moet,voor een stukje ontspanning tegen de ergste paniek en angsten, zodat mijn vriend eindelijk ook eens wat verder weg kan. ik heb gewoon niets maar dan ook niets achter de hand om de ergste paniek te kunnen dempen. Dat is mij dus niet gegund !

Wil het wel eerst paar keer voorzichtig uitproberen natuurlijk.

Nou het punt ;mijn vriend is niet bereid om het in de koffieshop na te vragen (durft ie op de een of andere manier echt niet) of ze Santa Maria hebben en ik kan niet naar de koffieshop door mijn straatvrees.

Hoe kan ik er nu aankomen ? Het zal alleen per post of aflevering kunnen. Gaat dus slechts om nu 1x en wie weet als het bevalt heel af en toe beetje, voor pure nood.

ik weet dat ik er waarschijnlijk niet om mag vragen maar alstublieft maak een uitzondering en laat mijn oproep staan want ik weet niet meer wat te doen om tot een oplossing te komen. ik weet niet waar ik het zoeken moet uit angst dat hij weg gaat en ik nergens ter ontspanning naar kan grijpen in de ergste , onverdragelijke paniek. Deze zorg houdt mij hierdoor dag en nacht bezig...

Let op ; het gaat echt enkel om Santa Maria omdat ik dan zeker weet dat het gunstig werkt tegen paniek , wat ik hier zo hoopgevend las.

Alvast hartelijk dank,

Liony.

Sorry dat ik het moet zeggen maar mooie vriend heb je dan...als mijn vriendin straatvrees had en kon haar ermee helpen door in de shop Santa Maria te halen dan zou ik dat meteen doen. Waarom zou je het trouwens niet durven, het is maar een winkel?

Anyway, waar woon je ergens dan? Zou voor de mensen hier ook makkelijker zijn.

En ik ben geen psycholoog of psychiater(ik kraam dus GEEN onzin uit :lol: ) maar je kunt het beste een drankje pakken, geen wiet daar word je alleen maar paranoia van(ik dan in ieder geval). Dus het lijkt mij dat je daarmee niet geholpen bent. Gewoon lekker drankje zodat je dronken bent en dan gewoon stapje voor stapje weer de straat op, desnoods met een grote groep vrienden.

 

Kan niet helemaal goed oordelen over je situatie aangezien ik niet weet wat je precies mankeert, heb je psychoseaanvallen?

Badtrip gehad ofzo?

Daar heb ik geen ervaring mee maar ik ben iemand die gelooft niet in medicijnen. Gewoon een lekker drankje pakken en gewoon proberen je oude leven op te pakken, dwing jezelf gewoon. Lekker dronken zuipen en dan met grote groep vrienden naar een bekende plek waar je vaker op stap bent geweest en dan gewoon plezier maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in het verleden ook(en soms nog heel lichtjes)een soort van pleinvrees/straat vrees maar dit heb ik nu grotendeels overwonnen.

ik had dit in de vorm dat ik dacht dat iedereen naar me keek op straat als zijnde of ik gek was oid.

het is idd waar dat santa maria dit grotendeels weg neemd.

 

mijn angsten waren dat mensen naar me keken en zagen dat ik bv stoned was(klinkt heel raar).

bij mij kwam dit juist door indica soorten wiet en destijds ook af en toe speed gebruik.

ik heb geleerd dat juist als je angstig bent dit op je gezicht is af te lezen(lees:onrustig,angstig om je heen kijkend,onrustig).

ook ging ik naar mensen kijken of ze niet naar mij keken.

 

wanneer een mens dit bij een ander mens ziet zal die mens juist naar je kijken,

en zal zo de angst ''onderbouwen''dat de mensen naar je kijken op rare manieren.

je moet gewoon denken dat je nooit minder bent dan een ander,we zijn allemaal mensen en niets of niemand is meer dan jouw.

keep your head up and dont look down als je over straat loopt.

 

het klinkt makkelijk hoe ik dit neer schrijf maar het is best een lange weg om dat eenmaal echt onder de knie te hebben.

maar zo heb ik het(mezelf)aangeleerd en heb nu zelden nog die straatvrees.

ik ben ook blij dat ik er af ben en hoop dit nooit meer zo mee te maken.

nog steeds komt het bij mij omhoog bij bepaalde indica soorten dus ik kan ook iemand met angsten afraden indica wiet te roken.

 

ook heb ik hier destijds een tijdje ''diazepam''voor geslikt maar ik werd er een halve zombie van,

als iemand wat aan me vroeg ging het letterlijk langs me heen en hoorde ik het niet.....

ik heb een keer gehad dat die diazepam op was en dat ik''helemaal''de straat op moest naar de dokter voor een nieuw recept.

mn angst kwam toen denk ik wel 5 x zo sterk terug op dat moment,ik ben langs brandgangen achter de huizen om langs de tuinen naar de dokter gelopen in de hoop niemand tegen te komen.

als ik iemand zag op die''sluip route''voelde ik of ik door mn benen ging zo erg,het liefst verdwijnde ik op dat moment in het niets,zo erg was het.

in de wachtkamer van de huis arts was het helemaal erg en weer keek iedereen naar me met een blik''wat is er met jouw aan de hand''.

 

en waarom keken ze?omdat ik een behoorlijk rare blik van angst op mn gezicht had,ik keek ook naar hun om te kijken of ze niet naar mij keken.

en dan gaan mensen naar je kijken,wat wel logisch is maar op dat moment van angst besef je dat gewoon niet.

 

terug lopend naar de apotheek liep ik dezelfde route achter huizen langs,ik was als de dood dat ik mensen tegen kwam,of dat ik familie tegen kwam die me in die staat zagen.

daar eenmaal mn diazepam gekregen te hebben heb ik meteen een diazepam genomen achter de apotheek door er 1 te kauwen want ik had geen water bij me.

na 5 minuten was t weer weg........

maar dit was gewoon een afkick verschijnsel van de diazepam dat die angsten 5 x zo erg terug kwamen,tot bijna trippend aan toe(een echte bad trip).

 

toen ben ik gaan nadenken,hoe komt het?

ik zie er niet slecht uit,ik loop er normaal bij ,ik ben geen slechte gozer waarom dan die angsten elke keer?

 

het kwam grotendeels door iets uit mn verleden maar ook zeker door die speed die ik toen wel eens snoof en het vele indica wiet roken.(lees,5 tot 8 gram wiet per dag).

ik besloot toen om langzaam af te bouwen met de diazepam,dit was 1 mg per week minder.

ik zat op 15 mg per dag dus het heeft me 15 weken geduurd eer ik daar van afgekickt was...

dat een huisarts dat voor schrijft aan mensen met angsten vind ik onbeschrijflijk,het helpt wel maar het is kunstmatig en je raakt er zwaar verslaafd aan.als het op is komt de angst juist 5 x zo sterk terug en geloof me dat is een nachtmerrie in real life.

sindsdien ben ik ook zwaar tegen zulk soort medicijnen want dat is pas drugs,het maakt je afhankelijk.

echte problemen zoals straat vrees overwin je maar tijdelijk met zulke pillen,je moet over de oorzaak ervan na gaan denken en daar aan werken.

 

ik heb er nooit over gepraat met een psychiater ofzo,ik heb deze ellende helemaal zelf overwonnen met mn eigen knowledge.

zonder die pillen.

het was zwaar maar wtf,die angsten waren destijds zwaarder voor me dus wat heb ik ermee verloren?

ik heb juist mn voordeel ervan genomen dat ik dit uit mn eigen wist wat ik er aan moest doen.

iedereen heeft wel iets,zeer veel mensen hebben een rugtas dragen van het verleden,je moet de kracht vinden juist daar mee om te kunnen gaan.

 

nu op dit moment loop ik over straat zonder die angsten,hier ben ik,beval ik je niet?dan is dat jouw zorg en niet de mijne.

dit is mijn leven niet die van een ander,wat de ander over mij denkt kan me weinig schelen want het is mens eigen dat mensen over een ander denken,dit doen we allemaal.

so be it en zal het altijd zo zijn.

laat je niet leven door anderen ,iedereen heeft zn eigen problemen,dit ben ik en dat ben jij.

ik los mijn problemen op,en de ander zn eigen problemen.

als die ander er raar over denkt denkt ie maar raar,schijt aan,ik weet dat ik mezelf ben en weet donders goed raad met mezelf dus een ander die daar zo over denkt dat gaat nu gewoon langs me heen.

de straat is hard,er zijn mensen die misbruik maken als iemand angstig is,dus wat ik al zei''keep your head up and dont look down.''en je zult zien dat die angst weg gaat.

 

en sinds ik dat kan is mn straat vrees weg.

 

ik hoop dat ik mensen kan helpen met mn verhaal want het is zeker te over winnen zonder pillen of andere rare shit.

het zal moeilijk zijn maar na die strijd lach je er om.

dan denk je,hoe kon ik dit ooit toe laten?

 

en nogmaals,rook geen indica soorten als je angsten heb want het word juist erger.

rook dan sativa soorten zoals santa maria(eigenlijk ook met een beetje indica maar goed).

maar blijf weg van pure indica soorten geloof me.

en geloof niet in die medicijnen want als die eenmaal op zijn komt het 5 x zo erg terug en dan weet je wat echte angst is........

 

ik hoop echt dat ik hier iemand mee kan helpen met deze raad al was het er maar eentje.

 

en liony,ik vind het erg dat die psycholoog je zo onproffesioneel heeft behandeld door om je te lachen,

zulke psychologen zouden echt uit hun functie gezet moeten worden want mensen bouwen wel op hun raad.

dit kan ook als je een klacht over deze psycholoog in dient.

en je vriend ,haal hem over dat ie de shops langs gaat voor santa maria want het zal denk ik wel helpen in jouw geval.

ik zou dat echt doen als mijn vriendin dat probleem had,ik zou dr graag helpen uiteraard(meer zelfs,1 + 1 is 1 in een relatie,samen ben je 1 en ik zou voor mn andere helft dus door het vuur gaan maar zo ben ik dan).

en lees mn verhaal een paar keer,ik weet deels waar je door heen gaat,ik schrijf het echt uit mn eigen ervaringen en hoop dat je er een goede raad aan over houd.het is te overwinnen maar je moet weten waar te beginnen en dat is echt het moeilijkste.

 

peace

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jemig wat een toffe en lieve reacties krijg ik hier meteen allemaal ! Helemaal super ! Ben er helemaal beduusd van.

ik ben niet zo gewend aan zulke betrokkenheid om mij heen... dat hier te treffen... toppie !

Het valt mij ook op dat jullie zo openhartig zij, gewoon zeggen waar het op staat voor jezelf. Helemaal goed. ik moet inderdaad weer leren ook om weer wat vertouwen in anderen te durven stellen en degenen die oordelen , laat maar. inderdaad hoofd trots omhoog en laten anderen maar denken, doen ze toch wel. Maar dat is wel een van de moeilijkste dingen om jezelf toe te zetten. ik was vroeger best hooghartig en stapte overal zeker en ongenaakbaar rond. Totdat ik vanalles verloor en me overkwam, en uiteindelijk gevoel ging tegenkomen en toelaten... jaren ook liever te gevoelig geweest dan het harde leven van de straat nog te willen leiden... nu wil ik met mijn gevoel en al de straat op kunnen ! en ja liefst zonder medicijnen... probeer ik ook maar schiet niet op, blijf op de hoek hangen... eerder ook en storte toen weer in... hoop dat dat nu niet zo heftig gebeurt toch steeds iets wijzer... kom er toch steeds iets sneller weer uit.

Drank reageer ik echt niet prettig op, dan heb ik juist het gevoel dat ik de controle verlies. daar flip ik dan juist op. Alleen met oud en nieuw kan ik dat gevoel op de een of andere manier accepteren en handelen en van genieten...

Speed , ik heb het zelf nooit op maar heb daar mensen totaal mee naar de klote zien gaan, nooit aan beginnen ! Wat een rotspul ! Zo'n heftig spul en gemene verslaving. Net als b.v. crack... ik heb voor mezelf gelukkig altijd de grens getrokken om nooit verder te gaan dan softdrugs. Mede dankzij dat we mochten blowen bij mijn ouders thuis, zodat het bespreekbaar bleef, en zij gaven ons een boek Christiane F. daardoor was ik me bewust van de gevaren, en heb ik mijn grenzen op tijd weten te trekken. Vervolgens heb ik veel mensen in onschuld (vaak omdat de ouders niets van drugs wisten of het onbespreekbaar was) verslaafd zien raken en ze verloren aan de drugs... dat heeft me depresief gemaakt. heb uiteindelijk ervoor gekozen voor ze te vechten, sommigen eruit weten te trekken... en die jongens zijn nu al jaren en jaren clean en gaat het goed mee. Maar mijn makke is dat ik niets durf te nemen en het me daarmee ook weer te moeilijk maak... moet leren te ontspannen en ook eens te genieten... kan ook op andere manieren natuurlijk maar is veel onbereikbaar als je straatvrees hebt... en niet echt mensen om je heen die daar het nut van in zien...

Weet trouwens niet of mijn enorme flip die ik in eerdere post noemde een psychose of een "gewone" flip was... weet niet eens of daar uberhaubt echt verschil tussen is ? en zo ja wat dan ?

Vraag me dus wel af of wietje (of medicatie in ergste nood) dan wel slim is... maar hoop het toch te kunnen doen. ...ja, je moet je angsten aangaan en onder ogen zien, zoeken waar het vandaan komt... maar als je het weet en niet (1,2,3 of 4,5 & 6) op kan lossen en niet kan verdragen zo heftig is het toch wel fijn als je er de ergste pieken waardoor je niet meer kan functioneren er af en toe af kan halen.Anders is het toch ook link en heb je ook geen leven meer en je omgeving ook niet...

Oh ja ik woon in Utrecht... Lief dat je zo over relaties denkt, en je zou dat zo doen voor je vriendin, maar helaas is niet iedereen zo bereid iets te doen... heel vreemd, veel is ie wel bereid (veel ook niet), maar dat niet, terwijl ie er zelf elke dag paar keer komt. Hij wil niet vragen wat ie rookt of zegt niet welke soort ie wil,"doe maar wat lekkers" vraagt nooit wat het is, en vind het maf of moeilijk dat voor mij te vragen... kan of wil ie gewoon niet... kan hem er niet toe bewegen... (hij heeft ook o.a. borderline...dat verklaart mischien ook een beetje zijn in ons ogen vreemde en afstandelijke gedrag)

Hee... spreek jullie... :lol: weinig tijd door mijn gezin en 2 pas begonnen bedrijven, dus kan altijd ff duren maar zal zeker reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch is het roken van welke soort wiet dan ook niet echt aan te raden bij angsten en aanleg voor Psychotische aanvallen.

Helemaal onschuldig is het effect van cannabis niet, je moet er met om weten te gaan en beseffen wat het met je doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ieder geval rustig aan beginnen. eerst 1 trekje nemen en kijken hoe je er op reageer.

eigelijk zou olie in dit geval ideaal zijn. dat is veel beter te doseren en komt langzaam opzetten.

waardoor je niet in 1 keer stoned bent. en ik denk dat dat zowiezo een veel betere uit werking heeft dan door de wiet te roken.

maar ja waar haal je een flesje santa maria olie ? dat zal niet makkelijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal altijd heel voorzichtig roken... dat is mijn hele aard met middelen, alles voorzichtig en met mate. ik ben ook nooit misselijk geworden van drank bv omdat ik mijn grenzen wel in de gaten probeer te houden. Die flip op die wiet of wat het was was omdat het waarschijnlijk dus geen wiet was... wat zou het kunnen zijn geweest, rookbaar in een joint... weet niet (dummie op dat gebied) of je paddo's kan roken, maar heb later wel veel herkend in de omschrijving van gebruik daarvan. Kan als je goed voorbereid bent verlichtend spul zijn , (me ook afgevraagd of het me juist van mijn angst af zou kunnen helpen als ik er bij een van te voren geplande ervaring voor open sta) maar waarschijnlijk niet grappig als je het ongemerkt krijgt en het overvalt je.Heeft mijn leven veranderd. Wat het ook was het was zo heftig... ik was een redelijk ervaren hash en af en toe wiet roker en dacht dus een voorgedraaid jointje te roken van de koffieshop aangeboden door een naar later bleek expirimenterende en mixende "vriendin" zag oppeens overal mijn ex die me jarenlang had mishandeld, iedereen leek op hem... mannen , vrouwen leken z'n moeder, zusters(had ie niet eens), oma... ik zocht wat afleiding, ging de roltrap af, was opeens weer boven... zweefde een stukje boven de grond... ik begon te vergeten wie ik was, was bang dat ik in het grote niets (nu zou ik zeggen geheel ;-) weg zou glijden... zonder ik, zonder eigen identiteit... ik hield mezelf voor ; ik ben een heel gewoon meisje,ik ben die en die woon daar, als ik zo naar huis ga dan is alles weer goed. ik bleef dat herhalen om houvast aan te hebben , om maar niet weg te glippen en te vergeten wie ik was en waar ik vandaan kwam. ik kwam zwevend bij de trein aan. ik ging zitten. de jonge man en vrouw t.o. me hadden het erover dat ze op wintersport waren geweest in het geboorte dorp van mijn ex (vrijwel onmogelijk, piep klein dorpje ergens in ver land) Er waren kinderen aan het spelen in een halletje dat er dan wel , dan opeens weer niet was... ik was (vooral ook later) bang dat iedereen het aan me zag en dacht dat ik een vage gebruiker was die hier zelf voor had gekozen. ik zocht houvast aan het staren naar mijn horloge, dat hielp, dat was tenminste een vaste waarde wat ie aangaf, hoe ik de zelf tijd ook ervaarde. in mijn stadje aangekomen bleek de bus al weg... dan maar lopen... ik begon me uiteindelijk lekker te voelen... dat haagje was wel heel erg mooi, dat briesje erdoorheen... zo voelde het dus om dood te zijn maar dat was wel heel erg fijn, niets om bang voor te zijn , integendeel. Gelukkig bleken mijn ouders niet thuis, ik gauw naar mijn heerlijke bedje toe... ik dacht als ik wakker wordt ben ik weer gewoon.ik keek dag boek schrijvend nog een keer op de klok... argh, de tijd was nog steeds hetzelfde en nu dus echt stil blijven staan...! Oh nee hij stond op de wekkertijd... Sindsdien nooit meer durven blowen (op paar voorzichtige trekjes na fiks aantal jaren na, leterlijk op een hand te tellen) of drinken en mede daardoor ook mijn angst voor medicijnen. ik bleef bang dat het in een flash back terug zou komen, bleef voelen of ik het voelde... werd me dus te bewust van mijn gevoel. er schoot me steeds iets te binnen ; het woord depersonalisatie... toen er eenmaal internet was/had gaan zoeken naar dat woord... inmiddels had ik ongemerkt stille, naar binnen gekeerde hyperventilatie ontwikkeld (dat was aanstellerij was ik mee opgevoed) en ja, dan waren er hele heftige verschijnselen van depersonalisatie... ging helaas alles vermijden (ik dacht dat ik het aan mijn hart had... die gekke tintelingen in mijn arm... ik dorst ook niet naar de dokter... ging auto rijden vermijden want dan had ik het... toen meer en meer (NOOIT doen, ga niet vermijden want dan wordt het zoveel moeilijker om ooit nog terug te keren. ja het is vast mogelijk maar begin er niet aan, het is denk ik uiteindelijk makkelijker en beter door te vechten al is het nog zo moeilijk dan op te geven en je uiteindelijk terug te moeten vechten de straat op als je het eenmaal ontwent bent.)) Pas toen ik bij toeval een artikeltje in de krant las waar de tintelingen en duizeligheid etc. in stond wist ik dat het begonnen was met onschuldige hyperventilatie, maar toen zat ik al jaren binnen. het hielp mij toen met een homeopatisch middeltje op zak de straat op te gaan, zonder het te gebruiken steunde me dat , maar me nooit meer helemaal de straat op kunnen wagen, hooguit paar straten en dan weer te erge paniek en depersonalisatie. Zo heftige gevolgen , zo'n trauma dat ik alles, de meest gewone dingen als het kunnen verdragen van licht en geluid, eten, de trap af ( walkman met oppeppende muziek op om maar op de een of andere manier naar de wc te kunnen), iemand aankijken etc,was zo weird, eng, laat staan alleen bezoek ontvangen, steeds maandenlang opnieuw heb ik alles moeten leren doen en verdragen... tsja, dan durf je niet zo snel weer het risico te nemen dat het weer mis gaat... ik raakte in die tijd via internet seriues prive bevriend met de maker van die muziek, mijn synthesizer (jeugd)idool ,die mij waardeerde, dat gaf me weer een vonk en wat vertrouwen in de mensheid terug... ik heb overigens wel altijd zoveel mogelijk gedaan , mensen helpen, schrijven , tekenenen, schilderen, mooie dingen maken, koken, vermiste vrienden opgespoort, ze uit de ellende geholpen, heel bijzonder gezin met een van hen gekregen met 2 fantastische kinderen, en jaar geleden 1(, nu 2e en bijna 3de) bedrijven begonnen, die een veelbelovende start maken.Ben ondanks mijn situatie altijd gelukkig geweest en verveel mij nooit, integendeel, geniet van elk bloemetje en dingetje wat ik doe of lees etc. is mischien juist de makke ; te snel gelukkig en tevreden. Dan vecht je mischien niet zo snel voor meer. Begin ook weer steeds iets verder de straat op te gaan (eerst alleen in de deur, kon ik amper blijven staan, nu nu lang vechten aan het eind van de straat.) en kan weer iets langer alleen zijn.... maar dat vind ik nog veel erger dan straatvrees ; dat ik sinds een paar jaar ook niet meer (lang,vriend ver) alleen durf te zijn. Dat is wel zo'n onbegrijpelijke niet te verdragen angst... daar zoek ik dus iets voor. ik was altijd zo zelfstandig, had geen problemen alleen te zijn, ondanks alle paniek aanvallen en haat het van anderen afhankelijk te moeten zijn.

Intressante link naar phoenix tears !

ik heb toen mijn moeder ziek, chemo kuren, was een documentaire van de vpro voor haar besteld over medicinaal gebruik , ook zonder high te worden, was denk ik hash olie ook, weet niet meer is 10 ruim jaar geleden.in de hoop dat ze dan haar misselijkheid zou verminderen en andere positieve effecten. helaas dorst ze (op 2 uitzonderingen op ander gebied) geen alternatieven uit te proberen... niets buiten het behandelplan van haar arts in elk geval. (en die 2 alternatieve uitzonderingen die ik voor haar had gevonden werkte wel, dus jammer dat ze dit niet heeft aangekaard)

ik ben denk ik juist wel uit op een in nood snel werkend middel, maar aan de andere kant is dat inderdaad ook juist beangstigend en kan een geleidelijk effect beter zijn. het kan denk ik dan ook echt meer als een medicijn gebruikt worden, ook tegen depressie als ik het goed begrepen heb. en anti depresiva wordt ook met over het algemeen succes ingezet tegen angst stoornissen.

Zal me er verder in verdiepen... en mischien gewoon meerdere dingen rustig aan uit proberen. En denk ik ook erg intressant en belangrijk voor iedereen die nog een remedie zoekt of zelf mee experimenteert ;blijf je bevindingen hier neerzetten ! Kunnen bepaalde lezers die info zoeken op deze trefwoorden wat aan hebben , of inderdaad al is het maar 1 iemand.

Nog anybody ; weet iemand het verschil tussen een flip/ bad trip of een (kortdurende) (drugs gerelateerde) psychose ? is er verschil tussen ?

:lol: Liony.

Edited by Liony

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou alleen maar wiet moeten gebruiken als je weet waar het vandaan komt. dus dat het goeie en zuivere wiet is.

 

een flip en bad trip is volgens mij hetzelfde.

 

hoelang heeft die badtrip ongeveer geduurd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
je zou alleen maar wiet moeten gebruiken als je weet waar het vandaan komt. dus dat het goeie en zuivere wiet is.

 

een flip en bad trip is volgens mij hetzelfde.

 

hoelang heeft die badtrip ongeveer geduurd ?

Ze zei dat het van mijn betrouwbare koffieshop kwam... Ik geloofde dat, ik wist niet dat ze zelf onbetrouwbaar was.

ik schat zo'n 3 uur of langer want ben toen gaan slapen... En de vraag of ik na jaren nog met de naweeën ervan kan zitten, mijn psychologe zei dat mijn hersenstructuur erdoor veranderd kan zijn :-/

En ja ik begrijp dat Flip en bad trip hetzelfde is :-) maar de vraag is of een bad trip en (drugs geralateerde) psychose hetzelfde is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaat, die psychologe heeft zelf een paar pannen los

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou !!! Ik heb een aardig trauma aan haar over gehouden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heftige verhalen Liony, maar laat je niet gek maken.

Die psychologen weten meestal zelf niet eens waar ze over praten, kwakzalvers.

 

Het enige advies dat ik je kan geven na al je verhalen gelezen te hebben is, en dit zal je nooit van een psycholoog horen, dat je het leven wat minder serieus moet nemen...

En even over dat jointje van die 'vriendin' van je, die zal ze zeer zeker niet bij een coffeeshop hebben gehaald maar gewoon zelf gedraaid hebben. Waarschijnlijk zat er dan een of ander tripmiddel zoals LSD in.

 

Ik heb vroeger ook tijden gehad dat ik heel paranoïde werd van de wiet, kreeg er ook een soort van lichte pleinvrees van. Wat ik dan altijd deed was, álles relativeren in je hoofd.

Loop je op straat en heb je het gevoel dat er mensen naar je kijken? Gewoon doorlopen en bij jezelf denken, dit is gewoon mijn straatvrees die opspeelt. Confronteer jezelf constant met het feit dat er eigenlijk niets aan de hand is.

Dit deed ik ook altijd op momenten dat ik mezelf niet op mijn gemak voelde. En het werkte.

 

Zorg dus dat je de dingen in perspectief blijft zien, blijf objectief je eigen situatie bekijken zodat je niet meteen een paniekaanval krijgt als er iets gebeurd wat klote is. Bedenk wat het nou werkelijk betekent, en dan kan je naderhand concluderen dat je weer aan het overdrijven was. Of je kunt alsnog gaan flippen omdat je niet aan het overdrijven was maar het echt foute boel was :lol:

Maar beter flippen nadat je alles op een rijtje hebt gezet dan flippen als je de consequenties nog niet hebt kunnen overzien, dan zou je zomaar weer eens kunnen overreageren.

 

Hoe dan ook, probeer wat minder serieus tegenover het leven te staan. Kruip ook niet in de slachtofferrol maar dwing jezelf gewoon te veranderen.

En als je dan een keer een avondje gaat ontspannen met een Santa Maria erbij of een glaasje wijn, probeer dan gewoon je gedachten uit te schakelen. Lekker ontspannen en nergens aan denken, en voel je dan het gevoel weer opkomen dat je je zorgen gaat maken? Denk dan gewoon, het is wat het is, morgen zal het ook nog zo zijn. Of je er nu over nadenkt en je suf piekert of niet, morgenvroeg als je weer nuchter bent zal de situatie nog hetzelfde zijn(dit is trouwens net zo goed een reden om er over door te piekeren, als dat het een reden is om erover op te houden want je veranderd er toch niets aan), dus geniet gewoon van je avond. De uitkomst is hetzelfde, en aangezien je eigen géén zorgen maken beter is voor je gezondheid, kan je dat beter doen.

 

Blijf jezelf en je situatie dus vooral analyseren en relativeren.

Jij kent jezelf het beste, een psycholoog baseert zijn analyse op jouw verhalen. En dat terwijl je misschien wel helemaal niet zo goed bent met het uiten van je emoties of het verwoorden hiervan. Dan krijgt hij dus een verkeerd beeld van je. Probeer je problemen dus zoveel mogelijk zelf vast te stellen en als je het probleem weet, en je denkt alsnog dat je het niet alleen kunt oplossen dan kan je alsnog hulp vragen. En dan niet aan die psycholoog...

 

Heb zelf ook allerlei problemen gehad, je kunt het zo gek niet bedenken. Maar ik heb gemerkt dat je soms gewoon een simpele realitycheck nodig hebt om je te realiseren dat jou 'probleem' eigenlijk zo'n groot probleem helemaal niet is, of in sommige gevallen, zelfs helemaal geen probleem is maar een zelfontwikkelde fobie die nergens op slaat.

Ben ook nooit een lieverdje geweest en daardoor heb ik regelmatig mijn portie realitycheck gehad van de overheid, in de vorm van een gevangenisstraf. Daar leer je jezelf héél snel neer te leggen bij de problemen die je hebt want je kan namelijk niet anders. Hoe sneller je dat doorhebt, hoe beter het je afgaat. Zo is het ook in de 'buitenwereld'. Onthoud dat.

 

Hopelijk heb je hier wat aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vermoedelijk heeft ze die zelf gedraaid en een vage mix erin (kan je lsd roken ?) want later hoorde ik dat ze vanalles door elkaar gebruikte.

 

ik heb inderdaad best moeite met relativeren, dat moet ik mezelf inderdaad steeds voorhouden, en eenmaal in paniek (wat me erg onverwachts in een klap kan overvallen ) is het erg meoilijk relativeren. Maar probeer dat zodra ik weer helder kan denken toch.

 

ik kan op zich ook best goed ontspannen tegenwoordig (was inderdaad eerst onmogelijk, doodeng , nu meestal wel heel relaxt) , maar kan wel beter ; ik heb met oud en nieuw weleens als goed voornemen gehad ; te gaan roken :) Of daar dan iets van komt is een 2de :lol:

 

Welleuk dat iedereen het er hier over eens is dat die psychologe niet best was... voel ik me toch minder schuldig dat ik haar aan de kant heb geschoven...(en dat terwijl er nog veel meer vage dingen waren.Ze beweerde b.v. dat de e.m.d.r. (soort hypnose die ik wilde proberen) geen zin had omdat ik (na een aantal aanrandingen en een verkrachting, mishandelingen en gijzeling etc.etc. volgens haar niet getraumatiseerd zou zijn. en dus beweerde ze dat e.m.d.r. van een ander geen zin zou hebben. terwijl ik stijf sta van de trauma's... ik ben zelfs als de dood voor de kleur groen om maar iets te noemen...ze was waarschijnlijk bang dat ik naar een ander zou gaan waar ik baat bij zou hebben en zij het dubbele uur kwijt wat ze elke keer aan mij vergoed kreeg, vrees ik) ik dacht ben ik nou te moeilijk en te kritisch of is ze echt niet best... (ze had natuurlijk ook wel haar goede kanten waardoor je aan jezelf gaat twijfelen)

 

Heftig hier al die bekentenissen ! Super, bedankt dat iedereen zo meeleeft, meedenkt en zijn eigen verhaal verteld. Kan een ander altijd iets aan hebben. ik wel in elk geval...

Nog even een vraagje ; de wiet buiten van mijn vriend (helaas dit jaar maar hele kleine plantjes gebleven integenstelling tot de woudreuzen van anders, dit keer in pot, anders in de volle grond, wel wat mooie toppen ) begint te kleuren, de draadjes. En allemaal thc erop... hoe lang nog wachten ? ik kan duizend keer over techniek lezen maar raak alles ook direct weer kwijt... dus voor ik me weer suf zoek en lees... :lol: en nu ik hier toch ben deze enorme dummie vraag. (ik zie hier nergens een smilie die bloost...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twijfel niet aan jezelf want je hebt het helemaal goed.

Natuurlijk zal je psycholoog zeggen dat die andere behandelingen niet werken, anders scheelt het hem/haar geld.

Je hebt er dus goed aan gedaan om haar aan de kant te schuiven.

 

Je plantjes zijn klaar als 80% van de haartjes bruin zijn. Maar het kan ook zijn dat de haartjes bruin worden door het vochtige weer.

Je zal om het zeker te weten toch even het forum moeten doorspitten...

 

Ennuh, sterkte nog en laat ze je niet gek maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog even een vraagje ; de wiet buiten van mijn vriend (helaas dit jaar maar hele kleine plantjes gebleven integenstelling tot de woudreuzen van anders, dit keer in pot, anders in de volle grond, wel wat mooie toppen ) begint te kleuren, de draadjes. En allemaal thc erop... hoe lang nog wachten ? ik kan duizend keer over techniek lezen maar raak alles ook direct weer kwijt... dus voor ik me weer suf zoek en lees... :lol: en nu ik hier toch ben deze enorme dummie vraag. (ik zie hier nergens een smilie die bloost...)

je plant wordt van zelf steeds meer geel. je ziet dat die op z,n eind loopt. dan is die klaar. maar of het verstandig is om zo lang te wachten met dit weer is een tweede

Share this post


Link to post
Share on other sites
je plant wordt van zelf steeds meer geel. je ziet dat die op z,n eind loopt. dan is die klaar. maar of het verstandig is om zo lang te wachten met dit weer is een tweede

Hij is aardig geel en zeker 70% bruine haartjes... En goed die tip van het weer want nu ik goed kijk zie ik dat ie begint te rotten ! gauw weggeknipt. Dus vandaag nog even in de zon gezet met die zon en stevige wind kan het nog even goed opdrogen en dan omhalen maar voor het weer gaat regenen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...