Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

white tooth

Ik heb ADHD en ik rook...

Recommended Posts

ik heb ook adhd in een zware vorm heb hyper trekjes af en toe ,

een goede dikke haze peuk legt mij toch wel buiten strijd .

 

je zou eens goeie wietolie 1:1 verdund moeten gebruiken. ik heb dat aan meerdere mensen gegeven die allemaal al wiet rookte om verlichting te krijgen en ook daar door kregen. maar toch nog niet voldoende. de wietolie deed dat wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen.

Damm dit is moeilijker dan ik dacht maar zal het proberen.

 

 

Ik heb ADHD, Depressie en een rot vorm van slapeloosheid pas op mijn 27 verteld ( Na onderzoeken).

Ben 38 en vanaf 12 probleem met gedrag en moeite met het leven (Heb bij geboorte zuurstof gebrek gehad wilde niet huilen).

 

 

Ben net uit een depressie van meer dan 2 jaar nu het winter word heb ik erg last van het seizoen.

In deze depersie ben ik mijn baan (netwerkbeheerder), Auto en veel kennissen kwijt geraakt.

 

De medicijnen die ze me heb laten slikken zijn: Dexamfetamine, ritalin, Seroquel, methylenidaathydrochloride.

 

Effect van de medicijnen waren zeer slecht bij mijn neem nu Seroquel dan was ik de volgende dag een gevaar op de straat.

 

methylenidaathydrochloride dit was voor mijn een grote troep het moet tegen depressie werken maar het maakte mijn depressie (na 8 jaar gebruik achter gekomen) ik ben een paar maanden geleden gestopt met slikken (ben het gaan wiegeren).

 

Ritalin geeft me dat XTC/speed gevoel (als het begin te werken dat paniek gevoel).

 

Dexamfetamine is wat ze me nu willen laten slikken (nog niet aan begonnen).

 

Nu heb ik gemerkt dat cannabis best in mijn geval helpt.

Er zitten wel wat voorwaarden aan bij mijn.

Geen Tabak want dan word ik echt para.

Geen puur sativa`s want dan ben ik een super actieve en slaap is dan een no no.

Vap op 220 voor het knock-out effect.

 

Soort: Kush (Purple,Bubba,KO)

Effect op je lichaam: Ontspanning/ontlading een stuipen.

Effect op je geest: hoofd is rusting en doe eerst nadenken voor ik wat doe, slaap lekker.

Voor/nadelen: mijn leven is er zeker op vooruit gegaan vooral voor mijn vrouw geen agressie.

De nadeel zijn niet altijd doen als je iets moet doen.

 

Sorry voor de fouten en meer maar het lezen van regels maak me erg duizelig en vandaar ook meerde edits lukt niet in 1 keer mijn gedachten neer te zetten dus nogmaals sorry voor het ongemak..

 

/Vincent

 

edit:

 

Net even getest Bubba kush met tabak niet echt lekker gevoel para, zenuwen in mijn maag nergens zin in en hoofd 100 % down.

Daarna Vap op 220 nu weer zin om wat tedoen, krijg honger, zenuwen terken weg en hoofd is niet 100% down.

 

Edit2: meer achtergrond info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongen probeer eens een goeie sativa en een goeie indica olie en een goeie een indica/sativa olie. zodat je daar tussen ook de verschillen weet

daar zou jij heel veel aan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor ik zal eens kijken dat is het engste wat nog niet geprobeerd is.

 

En altijd jammer dat dokters niet mee werken.

Wel 8 jaar een verkeert medicijn voor schrijven maar niet open staan voor ander dingen.

 

BTW thanks voor de tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@zeiksnor ik zal eens kijken dat is het engste wat nog niet geprobeerd is.

en dat is nou juist een heel groot vaak voorkomend misverstand. daar is helemaal niks engs aan.

en zeer zeker niet als je al vaker wiet gerookt hebt.

 

je lichaam zal de olie zelfs met veel plezier ontvangen.

 

kan je vertellen wat jij er eng aan vind ?

 

Daarna Vap op 220 nu weer zin om wat tedoen, krijg honger, zenuwen terken weg en hoofd is niet 100% down.

kan je mij wat meer vertellen over de temperaturen waarbij je kunt verdampen ?

wat is de laagste temperatuur dat je al kan verdampen. en wat de hoogste temperatuur zonder dat je ook maar 0,1 % blad mee verbrand ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de Arizer Extreme Q.

 

Op 220 staat zal het wel ongeveer 205 in de kop zijn.

ben nooit hoger gegaan dan 220 (ziet er niet verbrand uit)

bij lager temp krijg ik een te grote up high en dan word mijn hoofd niet echt rustig.

 

 

Eng is toch wel het maken van olie het gebruiken zie ik niet echt als eng.

 

/Vincent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@zeiksnor ik zal eens kijken dat is het engste wat nog niet geprobeerd is.

 

En altijd jammer dat dokters niet mee werken.

Wel 8 jaar een verkeert medicijn voor schrijven maar niet open staan voor ander dingen.

 

BTW thanks voor de tip.

 

 

Tuig is het! Ze dwingen mij om medicatie te slikken, zo niet dan mag ik niet op voor me rijbewijs!. + als ik het later niet doe riskeer ik een flinke boete.B)

dus bij de apotheek dexjes opgehaald en meteen weer de prullenbak in gedonderd. maar goed,het bewijs van ophalen is er.

 

Een kennis van mij heeft ook adhd en die heeft vanalles geprobeerd, het enige wat 't hem opleverde is dat die 2 jaar lang niet doorgegroeid is, broodmager is geworden, en 2 jaar gevoelens heeft opgekropt.

 

ADHD = gedwongen [A]lle [D]agen [H]ard [D]rugs :D

 

 

 

@ Zeiksnor. Olie is inderdaad veel beter. haalt het piek effect weg ( is veel constanter) en je hoeft ook niet om de 1,5 uur een joint te draaien

En zoals jullie al zeiden na die 1,5 uur dat je jointje uit is gewerkt dan kunnen adhders nogal eens chagerijnig worden

 

http://mediwiet.nl/wietolie%20entree.html <--- wat info over wiet olie

 

Tijd voor een dikke K-Train, :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuig is het! Ze dwingen mij om medicatie te slikken, zo niet dan mag ik niet op voor me rijbewijs!. + als ik het later niet doe riskeer ik een flinke boete.:D

als je daar goed over na denkt is het gewoon te bizar voor woorden.

 

Olie is inderdaad veel beter. haalt het piek effect weg ( is veel constanter) en je hoeft ook niet om de 1,5 uur een joint te draaien

En zoals jullie al zeiden na die 1,5 uur dat je jointje uit is gewerkt dan kunnen adhders nogal eens chagerijnig worden

goeie olie en zeker olie die van buiten komt en echt puur natuur is komt heel langzaam op en werkt veel langer. dit kan wel 6 uur duren. dit wel bij een iets hogere dosis. bij mij 1:1 vermengd bij 2/3 druppels al. bij een middel matig sterke wiet.

maar extreem sterke wiet soorten zijn vaak in nederland buiten niet goed af te bloeien. double fun lijkt mij een hele sterke olie geven, mits deze goed gemaakt is en de plant goed afgebloeid is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg interessant topic, Heb zelf geen adhd of wat dan ook, wel veel geblowd. Ik kwam er achter dat ik door het blowen juist te rustig werd. En erg in me zelf. Terwijl dat veel mensen in mijn omgeving daar geen last van hebben en ook geen adhd hebben, beetje vreemd. En dus maar gestopt met blowen werd er niet bepaald beter van. In het begin was het wel super leuk met lag kicks en ook wel actief. Een aantal jaar verder draaide het uit op zwaar bank hangen en para.

 

Al met al kan ik mij heel goed voor stellen dat wiet voor mensen met adhd kalmerend werkt. Ik denk dat wiet voor mensen zonder adhd te kalmerend werkt om nog goed te functioneren. Is voor savonds en in het weekend natuurlijk niet erg.

 

groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan natuurlijk ook. maar vergeet niet dat wietolie iets heel anders is als wiet gewoon roken en ook heel laag gedoseerd kan worden. en ergens te veel van nemen is nooit goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook ADHD. Ik heb altijd haast. Altijd.

Toen ik wiet ging roken, begon ik voor het eerst in mijn leven te ontspannen. Het liefst rook ik het puur via een bong of pijpje.

Ik slik ook iedere dag een pilletje (concerta36). Dit helpt wel, maar de negatieve bijwerkingen zijn echt geen pretje..

Daarom ga ik op zoek naar de juiste soort wiet, en de juiste dosis. :D

Dit plantje had nooit verboden mogen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Dit is mijn 1e bericht dat ik hier post, maar lees al een langere tijd mee.

Leuke discussie is dit trouwens, aangezien ook ik een erge ADHDer ben.

 

Ik ben nu 28 en bij mij hebben ze op mijn 6e vast gesteld via heel veel tests en therapy dat ik ernstige ADHD had, met alle gevolgen van dien.

Al vrij snel moest ik verplicht Ritalin nemen en geluidstherapy middels hoge tonen, en daarbij ook nog lichamelijke therapy, helaas heeft dit nooit wat uitgemaakt, ik vrees zelfs dat de ritalin het verergerd heeft.

Rond mijn 14e ben ik zelf gestopt met de Ritalin omdat ik mij er niet goed bij voelde, al vrij snel kwam ik achter wiet, wat mij wel het gewenste effect gaf.

 

Ik blow nu dus ruim 10jaar, want ik ben 2x een jaar gestopt om te kijken of ik al over mijn Adhd was heen gegroeid, en of ik het nu ook zonder kon.

Maar ben er wel achter gekomen dat wiet mij erg helpt bij mijn dagelijkse leven, ik heb gewoon een stuk meer rust.

Er zit helaas ook een groot nadeel aan, en dat zijn de kosten, ik kan het gewoonweg niet betalen en kom dan in de schulden.

De dokter en psycholoog hebben mij toen Mediwiet voorgeschreven, maar dat valt helemaal niet te betalen, zodoende wou ik eigenlijk 5plantjes thuis neer zetten in een tent, om zo mijn eigen rokertje te maken maar krijg daar toch steeds meer twijfel over.

Ik heb dan misschien wel achter mijn naam staan dat ik wiet gebruik als medicijn en kan dit ook laten beamen door doktoren etc, maar vrees dat de overheid het anders gaat zien als ze mij pakken met een paar plantjes. Of zou er toch begrip voor zijn?

Hoe bekostigen jullie het als je zelf geen plantjes hebt?

 

Grt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Thoro,

 

mag ik je wietolie aanbevelen?

Het werkt prima, je wordt er niet stoned of high bij en het is veel voordeliger als inhaleren:

 

Het effect duurt 4-5 uur in plaats van een uurtje zoals bij inhaleren.

Na iedere joint ben je een beetje moe en dat zoveel keer per dag.

Olie is vele malen voordeliger in het gebruik, als je inhaleert blaas je 80% van de werkzame stof ongebruikt weer de lucht in. Bij olie gebruik je alles.

Als je inhaleert krijg je allerlei verbrandingsproducten binnen, dat kun je een vorm van vervuiling noemen hé?

 

Je kunt de benodigde wiet kopen in de coffeeshop, sommigen verkopen goedkoop gruis, dat is prima om olie van te maken.

Je kunt het je laten voorschrijven door een arts als je verzekering (een deel) vergoed.

 

Je kunt afval kopen van bevriende telers.

Je kunt zelf een plantje neerzetten in de volle grond, bij jezelf thuis of bij vrienden of kennissen. Een redelijke plant is ruim voldoende voor een jaarproductie aan olie. Anders dan bij kweken om te roken gebruik je voor de olieproductie immers de hele plant. Voor een plantje slepen ze je echt (nog) niet voor het vuurpeleton, er is geen rechter die jou daarvoor veroordeeld of het huis uit gooit, zeker niet met je medische achtergrond.

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Wernard,

 

Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker eens een kans geven.

 

Helaas ken ik (nog) geen mensen die zelf kweken (of ik weet het niet), vandaar dat ik het ook zelf wil gaan proberen met 4 of 5 plantjes in een tentje onder een 600watt lamp.

Aangezien het in de Coffeeshop veel te duur is, en met zeer wisselende kwaliteit.

 

Ik moet met mijn ADHD ook erg oppassen met wat ik eet, ik kan niet goed tegen kleurstoffen en chemische toevoegingen, en kook dus ook enkel vers eten en drink geen frisdrank.

Maar dat geld volgens mij ook voor wat ik rook, zodoende rook ik het liefst organische wiet, het liefst nog biologisch (net zoals eten).

 

Groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor mijn ADHD het perfecte wondermiddel gevonden, A.M.G. (Amnesia/Mac Ganja), topspul, ik kan eindelijk relaxen en mijn gedachten ordenen!

Ik hou persoonlijk niet van de smaak van wiet :verrygood maar deze soort is zo zacht en zelfs lekker om te roken, maar het effect is enorm!!!

De eerste paar keer was het wel even schrikken maar ik weet nu ong op welke hoeveelheid ik goed ga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pipaqm.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

En ik rook het puur.

Wat er nu in zit is een overwegende indica, namelijk Big Buddha Cheese. Lekkere wiet van de Toermalijn in Tilburg :wave:

De comment boven mij is erg herkenbaar, ik ga soms ook erg hard als ik 2 van zulke pijpjes rook :verrygood Ik slik mijn normale medicatie niet meer en soms is dat tijdens het smoken nogal heftig

Grrrroetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had laatst een gesprek met een zwaar adhd'er

een bewust gebruiker die zocht.

De soortjes die hij noemde die erg effectief waren lees ik hier soms ook terug.

Mexican haze, haze soorten, amnesia,kierewiet,SSH

 

Mij valt op dat het vaak soorten zijn die voor de "normale" roker behoorlijke mindblowers zijn,

sterker nog: het zijn de soortjes die beticht worden van het triggeren van een latente psychose!!!!

 

De ether werking die uitgaat van de soortjesmaakt velen te hoog/high

gedachtes kunnen zich niet schikken of vormen.

Waardoor een gevoel van verwarring ontstaat.

 

Juist soortjes met deze effecten lijken geschikt te zijn voor de adhd'er

 

stelling 1.

 

Het is een feit dat canna een focus kan geven, en stimulerend kan werken op het concentratiedeel in onze hersenen.

Stel dat bovengenoemde soortjes een erg hoog gehalte hebben aan stoffen die dit deel in de hersenen aanspreekt,

dan is dat voor een "normaal"gebruiker een overdosis, waardoor focus doorschiet naar verwarring.

 

Een adhd'er moet van een ander level komen om tot deze mate van focus te komen

en heeft dus een hogere tolerantiefactor.

 

stelling 2.

 

Ieder mens maakt stoffen aan om automatisch dingen af te laten vallen.

Een natuurlijk systeem om input data te rangschikken zodat alleen essentiele input verwerkt hoeft te worden.

 

Een adhd'er heeft een tekort in aanmaak van deze stof.

In bovengenoemde soortjes zitten cannabinoiden die vervangers zijn voor deze stof.

 

Ik merkte in het gesprek met de jongen dat hij erg goed onderscheid wist te maken tussen

mind- en body effect.

Waardoor ik hier ook weer meer bewustzijn over ontwikkel.

En hoe meer je je daarvan bewust wordt

hoe interessanter het wordt.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.mediwiet.nl/Mitsz.html

 

Ik heb een autistische stoornis en adhd. Althans, zo luidt de diagnose. Ik heb er 24 jaar pillen op zitten en zit nu al een jaar zeer tevreden aan de wiet(olie).

 

Vreet die pillen toch niet dames en heren, want ze zijn er niet om je gezond te maken. ADHD/Autisme heb je voor het leven. Wen er maar aan, want een geneesmiddel is er niet. Het enige dat mij tot nog toe écht helpt is de wiet(olie). Ik heb er een aantal geprobeerd hier een paar van mijn favorieten:

 

- double fun: fantastisch effect. Houdt je geïnteresseerd en actief, maar tóch rustig van geest.

- jackberry van Sannie: één van de beste hybrides die er zijn, als je nog wat wil doen. Voldoende CBD om niet teveel zolen te slijten.

- sage n sour, als ik naar een feestje o.i.d. prima tegen depressie

- grapefruit. Female seeds. Ook met deze kun je nog wat als je 'm gerookt hebt. Prima tegen depressie

 

Nu moet ik nog een goede indica vinden, maar dat lukt ook wel.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeeuj!

 

Heb ADHD en tourette en mn ervaring met wiet zijn groot positief! na een joint voel ik me op mn gemak en heel veilig(: laat mn overstuurde gedachtes rusten en heb helemaal geen last van tics^^ als k stoned ben lijkt het soms of ik er helemaal van af ben en kan me veel meer op dingen richten. ook vertrouw ik mensen meer en word zelf een stuk socialer en relaxed!

 

ZjuuL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Heb ADHD en tourette en mn ervaring met wiet zijn groot positief! na een joint voel ik me op mn gemak en heel veilig(: laat mn overstuurde gedachtes rusten en heb helemaal geen last van tics^^ als k stoned ben lijkt het soms of ik er helemaal van af ben en kan me veel meer op dingen richten. ook vertrouw ik mensen meer en word zelf een stuk socialer en relaxed!

 

dat is heel mooi, maar zou je ook willen voorstellen eerst in de wie is wie sectie!!!

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou ook even melden, dat ik ADD heb, blow maar ook meds gebruik die me super bevallen.

 

I love blowen, t maakt dat je je chill voelt, ff je zorgen vergeet, en lekker rustig word. Maar ik ben er wel achter dat dit meer een soort schijn is dan dat het echt werkt. Het is meer alsof je een soort gordijn voor je drukte en problemen hangt. Waarom ik dit denk? Omdat ik een paar keer volledig ben gestopt met blowen. Dit is de eerste 3 weken even heel raar, je voelt je gestressed enzo. Maar daarna lijkt het alsof je uit een roes komt. Zodra ik uit die roes ben gaat het allemaal al beter dan terwijl ik blow. Ik kan helderder nadenken, sneller dingen afmaken, beter tot dingen aanzetten en ga zo maar door. Dit merk je ook echt pas na iets van 3 weken...

 

Nou moet ik toegeven; Ik blow nog steeds, maar wel behoorlijk met mate nu. Doordeweeks blow ik niet, zodat ik me dan volledig op me studie kan focussen, en in het weekend ontspan ik dan ff lekker met een jointje. Zodra ik merk dat ik meer nodig heb of een constante behoefte voel, dan sla ik een week blowen over.

 

Daarnaast gebruik ik ook meds, die zorgen dat het allemaal wel lekker loopt eigenlijk. Het is voor het eerst dat ik trots op mezelf kan zijn over studieresultaten etc dankzij deze meds. Ik heb Concerta geprobeerd, maar dit was ruk. Hier viel ik 8 kilo van af in 2 weken tijd, op langere termijn werd ik er down van, en werd wakker en ging slapen met spierpijn. Daarnaast had ik het welbekende afvlak-gevoel, alsof mijn persoonlijkheid verdrukt werd door de Concerta.

De meds die ik nu gebruik zijn zeer prettig, volledig zonder de werkzame stof methylfenidaat. Ik gebruik Wellbutrin XR, een oorspronkelijk antidepressiva, die heel goed helpt te stoppen met roken en de effecten van adhd verminderen.

 

Wellbutrin vlakt me 0,0% af, ik voel me zelfs lekkerder in mijn vel. Geen nare bij-effecten, het enige wat ik had was dat ik iets meer dan normaal zweette in de eerste paar weken. Ik heb niet het gevoel dat het mijn lichte hyperactiviteit net zo onderdrukt als Concerta, maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n probleem, ik ben vrij rustig. Het werkt vooral in zijn voordeel voor mijn studie, ik hou overzicht, kan beter plannen, kan me beter aanzetten tot leren en/of taken maken.

 

Het gaat nu eigenlijk al een half jaar redelijk goed. Iedere dag 1 pil in de ochtend van 300mg, en in het weekend (vrijdag, zaterdag, en soms zondag) een jointje. Het gaat zelfs zo goed vooruit dat ik erover nadenk om meer hooi op mijn vork te nemen naast mijn studie, vriendin en sociale leven. Omdat de oneindig loeiende motor van de adhd nauwelijks word beïnvloed heb ik er genoeg energie voor. Ik vind het nu meer een voordeel dan een nadeel.

 

Bijkomend voordeel; Je krijgt minder behoefte om te roken, dus minderen met blowen/roken gaat heel makkelijk, en scheelt echt major in je portomonnee. De meds krijg ik ook volledig vergoed.

 

Wat ik me alleen afvraag is waarom dit medicijn de 5e keus van PsyQ was, het werkt super en is volgens mij niet eens zo prijzig. (nog nooit voor betaald) Zal wel met de pharmaindustiemaffiapraktijken te maken hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed te horen dat methylfenidaat bij je help.

Bij mijn was methylfenidaat echt troep werd er depri van.

 

Vertgeet niet dat

in de jaren ’60 leerden wij al over het werkingsmechanisme van amfetamine-achtige stoffen als methylfenidaat en hoe ze het zenuwstelsel verwoesten en precies daarom onder een opiumwetgeving vallen.

 

In ieder geval succes met je studie.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

heb ook adhd en voel me op het moment shit.

heb wietolie geprobeerd maar durde niet verder te gaan dan 2 druppels.

heb ook ritalin enz gehad maar reageer overal heel heftig op.

en in mijn ogen zijn dit ook allemaal rotzooi.

wie heeft er nog meer ervaring met wietolie?

wil weer lekker in mijn vel zitten.

een wanhopige adhd-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...