Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

white tooth

Ik heb ADHD en ik rook...

Recommended Posts

Hey Jolan,

 

het belangrijkste medicijn is je eigen instelling ten opzichte van je stoornis. Met name de depressies die het oplevert, kun je op den duur als het ware sturen. Ook kun je -indien je je bewust bent van je probleem- voorkomen dat je steeds in de rotzooi komt. De wiet is daarbij een goede begeleider, maar niet de oplossing van het probleem. Dat moeten wij adhd-ers/autisten zelf doen.

 

Misschien moest er eens een praatgroepje komen voor mensen met dit probleem. Ik denk dat we een hoop kunnen hebben aan elkaar, want met de rest van de wereld gaat het toch niet lukken.

 

groetjes en sterkte.

 

 

een paar druppeltjes meer kan geen kwaad hoor! Het spul is gezond :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop zo dat dit mij helpt want ik moet echt niks hebben van die troep voor adhd.

ik voel me de hele dag opgefokt en heel onrustig.

dus mijn gedachte kan ik dan niet loslaten en daarom word ik hier niet vrolijker van.

heb bij ggz gevraagd voor een praatgroep voor adhd maar die hebben ze daar niet.

mocht van de psychiater wel de wietolie gebruiken maar hij is er geen voorstander van.

maar ik heb 4 kinderen waarvan er 2 ook adhd hebben.

en die hebben ook niks aan een moeder die niet zo lekker in zijn vel zit.

 

en de een zegt dat het juist schadelijk is en de andere weer niet.

maar als ik op internet kijk hebben veel adhd-ers wietolie of blowen en dat ze daar veel meer tevreden over zijn dan al die andere troep.

ze duwen je tegenwoordig toch ook maar alles in je strot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf met een gerust hart te zeggen, dat we door de reguliere gezondheidszorg alleen maar vergiftigd worden. Ik was verdorie bijna dood van al die troep.

Ga jij maar lekker druppelen Jolan. Dat is een stuk onschuldiger dan welk medicijn van de arts dan ook.

 

De reden waarom wiet zo slecht ontvangen wordt door de gezondheidszorg, is om dat het een niet-te-patenteren concurrent is van vele medicijnen uit het reguliere circuit is. Meer niet. Net als coke en heroïne is het gemaakt van een plantje ( en door iedereen te fabriceren) en omdat die niet te patenteren zijn, zijn ze dus een concurrent van de reguliere medicatie. Alleen om die reden is het een verboden middel. Heeft niets met de impact van het product op de gezondheid te maken.

 

Nu is het met coke en heroïne niet recht te lullen om het te gebruiken, maar wiet is domweg gezond en kan heel wat kwalen genezen. Daar zitten ze bij Bayer niet op te wachten en daarom voelen wij ons schuldig.

 

No victim no crime is mijn motto. :(

 

Zo'n praatclubje zouden we zelf op kunnen zetten toch? Ik vind het ook wel wat...

 

groetjes en sterkte

 

Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik de ervaringen vragen aan mensen met wietolie en adhd?

en welk gevoel krijg je dan en op hoeveel druppels zitten jullie.

heb 2 druppels gehad maar voel niks

en of ze daarbij ook nog ritalin gebruiken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook ADD en heb veel baad bij verdampen of olie.

Zelf heb ik meer met indica soortjes.

 

gr. johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ook ADD en heb veel baad bij verdampen of olie.

Zelf heb ik meer met indica soortjes.

 

gr. johannes

 

 

hoeveel druppels olie had jij er voor nodig om iets te merken johannes??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had en heb nog steeds genoeg aan 1 klein druppeltje, maar dit pure olie niet vermengt.

 

De eerste keer had ik teveel genomen en was echt stoned als een garnaal, nu voel ik een prettig rustig gevoel geen drukte meer in mijn hoofd.

Hou het sinds een paar weken bij verdampen want ik ben helaas door de olie heen.

 

Maar het is denk ik persoonlijk, de een is met 2 flesjes bier dronken en de ander met 10.

 

Ik zou zeggen bouw het op en neeem niet teveel, en doe het als je niet meer weg hoefd en lekker op de bank kan hangen.

 

GR. Johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi PDF format.

 

Meer info hier over.

Ritalin: Medische Megablunder

6 kleurstoffen oorzaak van ADHD (hyperactiviteit)

Ritalin = drugs en heeft een verwoestend effect op de hersencellen

 

Sommige rapporten zijn uit 2007 en er word niks mee gedaan.

 

Echt wel jammer hoe dit soort dingen gewoon schaamteloos door kan gaan.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn neefje Jan (15) was tot nu toe gewoon een druk mannetje

soms irritant druk, soms beetje agressief, najah we snappen het al geloof ik.....

Een half jaar geleden is de constatering adhd gemaakt en sindsdien slikt hij ritalin.

het gaat veel beter, hoorde ik van zijn ouders.

 

Tijdens een 5 uur durend kerstmaal mocht ik dit zelf mee maken....

Doordat ik naast hem zat, ging ik terug in de tijd, een jaar of 8 a 9 waarop de onmin met de hele wereld begon....

Samen zaten we met onze benen te wapperen(RLS)

Maar ik ben geschrokken van de "druk" die in het kind speelde.

Alsof het een drukvat was. Een pan water hoog kokend, en de deksel werd er stijf opgedrukt.

In zijn ogen zag ik 2 werelden, de innerlijke kolkende zee van onrust en woede

en de andere: het venster met de wereld was ernstig vernauwd.

Zijn reageren vanuit dat venster was erg onpeilbaar, een simpele vraag van zijn broertje liet hem innerlijk koken,

maar de reactie was op een vreemde gedempte manier "gewoon"....

Ik kon wel janken.

 

Het ging nog een stap verder: De jongeheer gaat soms al stappen.....

En zo ook deze avond....

Die eindigde in dronkenschap en woede,

het schijnt dat een paar Wageningers afscheid moeten nemen van hun fiets.

 

De volgende dag, hoor ik zijdelings het gesprek van mijn vrouw en de moeder van de jongen:

Bijna geen bijwerkingen en het lijkt veel beter te gaan.(????????????????????????????????????????)

Vanuit respect naar elkaars Ouderschap heb ik me niet in het gesprek gemengd.

 

Van al mijn gedoe en gebrabbel op t net, is er 1 van het grootste belang:

Begrip tonen, meevoelen en denken met het jonge drukke kind.

Dus nu ligt de bal aan mijn voeten, maar ik weet nog niet hoe ik 'm trappen ga.

Ik ga in ieder geval een leuke/goeie brief aan Jan schrijven,

maar veel belangrijker is het natuurlijk om zijn ouders te motiveren om het op een andere manier te proberen,

althans dat is mijn nederige mening.

 

Ik heb het bange vermoeden dat komende maanden ernstig belangrijk voor hem zijn,

ik voel het "echt" de verkeerde kant oplopen.

Misschien weet iemand van jullie nog factoren te noemen waarvan je weet dat die erg sterk werken als argument om te stoppen met deze vorm van medicatie.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen pak het puur wetenschappelijk aan:

 

leg ze uit en laat ze inzien wat Ritalin scheikundig inhoud. (broertje van de amfetamine aka pep/speed)

laat ze zien wat de bijwerkingen van amfetamine zijn en vergelijk die met die van ritalin of de jongen in kwestie

 

vraag naar zijn dieet (vast vol met suikers, kleur/smaakstoffen/E-nr's/vetten?!?!?) doe maar een gok he...

 

vervolgens laat je ze alle alternatieven zien, van wetenschappelijk tot zweverige therapie tot dampen...

 

meer kun je daarna niet doen lijkt me :) gewoon informeren die hap en daarna is je karma veilig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met t zelfde probleem gezeten weetje

alleen toen wou ik zelf me ouders overhalen

is me niet gelukt

toen heb ik contact opgenomen met Wernard Bruining die is hier langsgeweest en heeft mijn ouders t een en ander duidelijk gemaakt.

ben die man nog steeds heel erg dankbaar :wacko:

 

probeer die ouders duidelijk te maken dat cannabis zon ramp nog niet is.

laat die ouders een x een druppel cannabisolie proberen

vertel dat hij een band met de natuur krijgt als hij zijn eigen buitenwiet gaat kweken

mijn ouders waren erg bang dat ik in een psychose zou raken

ook die flauwekul moet je de wereld uit helpen

 

Jij bent niet dom weetje, erg creatief zelfs. Dit moet je wel gaan lukken

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit word mijn 4e dag met de olie.

ik pak 3 druppeltjes per keer.

merk er nog niet veel van.

is dit normaal en heeft het de tijd nodig voor je wat merkt?

of moet ik er meer pakken of voorlopig op de 3 druppels blijven?

hoop dat iemand mij kan helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje schreef± Misschien weet iemand van jullie nog factoren te noemen waarvan je weet dat die erg sterk werken als argument om te stoppen met deze vorm van medicatie.

 

Gewoon met die mensen persoonlijk praten en ze de zaken uitleggen.

De mensen zitten vol met angsten en vooroordelen en die moet je eerst aanpakken en weerleggen en daarom is het beter ze face to face te spreken. Schrijf je ze bijvoorbeeld een brief dan denken ze iets geks wat jij niet weet en leggen met die gedachten jouw brief terzijde. Mensen zijn nu eenmaal bang voor veranderingen en gehoorzamen graag bijv. een arts, de buren, familie etc.

 

Ritalin heeft een aantal nadelen, de werking is kort en je moet op tijd de volgende pil innemen anders krijg je telkens een afkick die heel vervelend is. Er bestaat ook een langwerkende versie, concerta gebaseerd op dezelfde stof Methylfenidaat maar die is duurder en wordt daarom meestal niet vergoed. En dat terwijl juist kinderen moeite hebben met het op tijd innnemen van pillen!

 

Ritalin geeft bij kinderen vaak groeiachterstand, de kids blijven hun leven lang kleiner.

Het kan borstvorming geven bij jongens en wordt ervan verdacht kankerverwekkend bij kinderen te zijn.

Het is ook een sterke drug, daarom wordt veel Ritalin legaal via het internet verkocht aan mensen die het als speed gebruiken. In California komen overdosis Ritalin even vaak voor bij de eerste hulpposten van ziekenhuizen als OD aan cocaìne. Als je er naar zoekt vind nog veel bijverschijnselen van Ritalin, maar de meest belangrijke constatering is wel dat het géén geneesmiddel is. Je wordt er nooit beter van en dat is iets dat ouders zich meestal niet realiseren.

 

Ritalin is een synthetisch gemaakt middel, daarom kent het ook zo veel bijwerkingen.

Cannabis olie is een veel natuurlijker middel. Immers het lichaam produceerd zelf endo cannabinoìden, die volkomen lijken op de cannabinoìden in de wietplant. Daarom zal cannabis ook nooit schadelijk zijn, ook niet in grote dosis. Er is in 10.000 jaar nog nooit iemand aan overleden en dat kan je niet zeggen van Ritalin.

 

Als je een ADHD patient kleine hoeveelheden wietolie geeft zal deze beter slapen, daarom de volgende dag meer uitgerust zijn en beter kunnen omgaan met de stress die de ADHD nu eenmaal geeft. Verder is ADHD volgens mij een kwestie van disbalans in het endocannabinoid systeem en door kleine hoeveelheden plantaardige cannabinoiden in te nemen hersteld die balans zich.

 

Gevolg, binnen 15 minuten wordt de patient rustig en blijft dat 4/5 uur.

Tel uit je winst!

 

Truc is om uit te vinden hoe weinig olie je moet nemen zodat je er niet high van wordt.

Bij 5 x verdund is de ideale dosis meestal 1/2 druppels 3x daags.

Neem je meer dan ga je het voelen.

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

 

IK ga even kort mijn verhaal hier vertellen... Merk dat dit een heel intressant topic is,

om toch ook even mijn mening te delen...

 

Een goed jaar geleden had ik een opname in het ziekenhuis...

Mss door wel een uit de hand gelopen weedgebruik ( te is nooit goed)...

So what, ik voelde me slecht in mijn vel... Had het gevoel dat ik mijn leven door cannabis niet onder controle kon krijgen...

wat tot dan wel effectief zo was... ( dit blijkt een jaar later niet zo te zijn)

 

Na mijn opname ben ik even gestopt met cannabis en hebben ze een zware vorm ADHD vastgesteld... wat bleek: Blueberry

moest van de behandelende dokter per direct starten met Relatine Mr 40Mg (1 pil waarin 2 dosissen zitten)! Al goed en wel...

Veel keuze had ik niet, mijn leven was totaal niet op spoor, financiele problemen, problemen met de ouders... te veel om op te noemen...

 

Om eerlijk te zeggen voelde ik me enkel in het prille begin goed... Met goed bedoel ik, een goed gevoel bij het rustige dat de relatine me in het begin bracht... ik even geen ruzie meer met de vriendin, met de ouders enzoverder...

 

Maar na een tijdje begon ik me heel slecht te voelen bij mijn relatine gebruik... ik hield me aan de vorrgeschreven dosis maar

ik werd er zo stil van, niet meer happy, niet meer de happy Blueberry zoals de mensen me kennen... Ik werk als verkoper en mijn sterkte is de mensen echt mee te trekken in het verhaal... de relatine onderdrukte dat bij me... ik was te kalm, te rustig! veel mensen in mijn vriendenkring vonden dat een bepaalde verbetering maar voor mezelf had ik daar een heel slecht gevoel bij... Door die pillen werd de echt Blueberry onderdrukt...

 

Na een goede maand relatine te hebben genomen, ben ik er mee gestopt... eens de pil is uitgewerkt, krijg je terug een energieboost... een boost die harder en erger is dan hoe iemand normaal is... het lijkt of alle energie moet er in éénmaal uit...

 

Kort daarna terug begonnen met cannabis te gebruiken... dit doe ik nu een jaar later nog steeds...

wat ik wil duidelijk maken met deze uitleg is dat in het verdomde Belgie, Cannabis gebruikers als drug gebruikers worden bestempeld... wat is alcohol dan, wat is relatine dan?!

 

IK heb veel problemen gehad door mijn cannabis gebruik... ( DENK NIET DAT IK CANNABIS NU SLECHT VIND!!!!)

Maar na al die jaren worden mensen een stuk wijzer...

 

Ja het is logisch dat je problemen hebt als je voor 500€ per maand uitgeeft aan cannabis... Nu kweek ik het zelf!

en de stress is compleet weg... geen drukte meer, geen kosten meer ( enkel kweek benodigheden)...

Ik heb mijn gebruik perfect onder controle... rook nog iedere dag, maar niet om apestoned op de bank te liggen (al is dat wel leuk)

maar om de rust in mij hoofd... de kalmte... het moment om de drukke dag van je af te laten glijden...

 

Mensen met adhd kunnen met cannabis/olie/... een betere natuurlijke behandeling krijgen...

waar ze zoals eerder in dit topic vermeld, voeling krijgen met de natuur...

je weet dat het een natuurlijk product is...

 

Ik voel me alvast een stuk beter dan jaar terug...

Geen grote kosten meer, niet afhankelijk van pillen en de gekke, spring in het veld is er nog steeds...

maar mijn eigen onstpanning is mijn hobby geworden...

 

 

Mss past dit niet helemaal in dit topic maar wou even dit met jullie delen...

 

Grtz Blueberry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel hoor Blueberry! B)

 

Dat mag zeker gezegd worden. Ritalin was bijna mijn dood. Nu gebruik ik ook cannabis(olie) en ben er stukken op vooruit gegaan.

Ik ben dus heel blij om te lezen dat je je draai hebt gevonden!

 

Veel plezier daar! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Mitsz,als ik het goed gelezen heb zitten we ongeveer in het zelfde schuitje.

Ik ben ook een karpervissende aspergeteler met symptomen van adhd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Jan,

 

ik denk dat het hetzelfde is (ADHD en Asperger).

 

Leuk dat je ook vist. Maakt ons leven makkelijker. :)

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb het bange vermoeden dat komende maanden ernstig belangrijk voor hem zijn,

ik voel het "echt" de verkeerde kant oplopen.

Misschien weet iemand van jullie nog factoren te noemen waarvan je weet dat die erg sterk werken als argument om te stoppen met deze vorm van medicatie.

 

greetz Weetje

 

ik weet niet welke variant van ritalin hij gebruikt. maar ik heb zelf 2 of 3 varianten ritalin gebruikt en in het begin werken ze wel en "doen "ze wat ze moeten doen kasplantjes maken...

 

om even een stukje te delen ik heb adhd en ppd-nos gebruik al sinds me 7e medicatie met 2,5 mg 3maal daags heb in een periode van 3 jaar eerst een jaar het orgineel gebruikt dit werkte in het begin goed kon me aardig consentreren maar sloot me heel erg af voor buiten wereld daarna verviel het patent op ritalin en kwam het van 2 andere producenten op de markt en werden we door de zorg verzerking z'n beetje gedwongen over te stappen op 1 van de varianten omdat het goedkoper was

 

maar nou is het zo dat de samenstelling van de pillen niet het zelfde was en ik reageerde achresief op 1 van de bestandsdelen. en ben ik een lange tijd aan het zoekken geweest 4 maanden 90mg conserta gebruikt maar daar werd ik depri van en heel lichtontvlambaar toen hebben ze 1 maand 70 mg geprobeerd met het zelfde resultaat

 

toen over gestapt op stratera 80 mg per dag was opzich een goed midel nou had ik het raare dat ik in het weekend weigerde medicatie te gebruiken zodat ik kon gaan "stappen" en toen ging het fout na een aantal weken was duidelijk temerken dat op die dagen een soort van afkick verschijnselen begon op te spelen trillende handen, koortsig, slaap problemen, enso on toen zijn we gaan afbouwen met dat spul en ben ik na 2 maanden overgegaan op dexamfetamine en heb dat nog een tijd gebruikt werkt wel goed maar heb het niet lang gebruikt

 

ik werd 18 en was het gekloot met in mijn ogen "hard drugs" helemaal zat ik was er eerder al achter gekomen dat als ik een bepaalde soort wiet rook ik er high van word en me er relax van voel "bla bla bla"maar ook dat ik me dan de volgende dag als ik nuchter ben me beter op dingen kan consentreren en me wat "opener" opstel sinds dien rook ik savonds 1 of 2 joints en gaat het een stuk beter in het weekend wil ik wel eens wat meer roken :)

 

 

Om eerlijk te zeggen voelde ik me enkel in het prille begin goed... Met goed bedoel ik, een goed gevoel bij het rustige dat de relatine me in het begin bracht... ik even geen ruzie meer met de vriendin, met de ouders enzoverder...

 

Maar na een tijdje begon ik me heel slecht te voelen bij mijn relatine gebruik... ik hield me aan de vorrgeschreven dosis maar

ik werd er zo stil van, niet meer happy, niet meer de happy Blueberry zoals de mensen me kennen... Ik werk als verkoper en mijn sterkte is de mensen echt mee te trekken in het verhaal... de relatine onderdrukte dat bij me... ik was te kalm, te rustig! veel mensen in mijn vriendenkring vonden dat een bepaalde verbetering maar voor mezelf had ik daar een heel slecht gevoel bij... Door die pillen werd de echt Blueberry onderdrukt...

 

Na een goede maand relatine te hebben genomen, ben ik er mee gestopt... eens de pil is uitgewerkt, krijg je terug een energieboost... een boost die harder en erger is dan hoe iemand normaal is... het lijkt of alle energie moet er in éénmaal uit...

 

dit herken ik ook bij veelvande "medicatie"die ik heb gebruikt al werd dat destijds onder de noemmer autist ppd-nos weggeschoven

 

olie moet ik nog eens een keer proberen te maken heb ik nog geen ervaring mee ben ook nog niet tegen iemand aan gelopen die het zelf had

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou Jan,

 

ik denk dat het hetzelfde is (ADHD en Asperger).

 

Leuk dat je ook vist. Maakt ons leven makkelijker. :)

 

groetjes Mitsz

Het ligt iig dicht bij elkaar.

Vissen is idd ideaal om de sneltrein aan gedachtes op een lager pitje te krijgen. ;)

 

gr Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

asperger / pdd-nos / ADHD.. ik zie een wereld van verschil, al zullen er wat dingen overeen komen.. belangrijker is dat iedereen een persoonlijke aanpak hoort te krijgen. niet in hokjes denken, gewoon de persoonlijke situatie van iemand onderzoeken, en van daaruit een manier zoeken om met die beperking om te gaan. iemand die geen hulp krijgt, zal waarschijnlijk z'n hele leven sukkelen met die beperking. iemand die wel hulp krijgt, de JUISTE hulp.. die zal binnen een paar jaar om kunnen gaan met z'n beperking, daardoor niet afgesloten worden van de buitenwereld, en dus gewoon meedraaien in de economie, wellicht in een aangepaste situatie. In mijn geval (heb ook pdd-nos) heb ik na veeeeeel zinloze hulpverleners die niks van pdd-nos afwisten en constant een verkeerde aanpak hanteerde, uiteindelijk een vrouw over de vloer gekregen die mij in 3 jaar tijd heeft leren omgaan met die "beperkingen". Zij heeft mij geleerd, dat de kenmerken van mijn pdd-nos niet negatief zijn, maar als je er op de juiste manier mee omgaat, juist positief zijn. hele schooltijd problemen gehad, waarom? Omdat het mij geen kut interesseert. niet omdat ik de brains niet heb(integendeel) vervolgens ben ik heel snel maar gaan werken, en daar kwamen m'n talenten boven. ik ben zwaar nauwkeurig, precies, op oplossingen gericht.. weet ik het allemaal. dat maakte mij een betere werknemer dan iemand die geen pdd-nos heeft(simpel gezegd). Wel had ik het probleem dat ik altijd en overal te laat kwam, dat ik de uitstraling heb dat NIKS me iets interesseert.. maargoed dat is na die hulp ook goedgekomen.

 

wat ik ook mooi vind.. 6 jaar geleden adviseerde ze mij nooit kinderen te nemen, geen huisdieren etc. (de katten van m'n schoonmoeder hebben echt wat geleden met mij in de buurt)

 

heb 3 jaar hulp gehad, daarna was ik een totaal ander mens.

 

kan nog steeds niks met huisdieren.. maar heb een zoontje van 1,5 en dat gaat prima. kwam m'n hulpverlener van toen met carnaval tegen, die stond met d'r bek vol tanden over mijn gezinnetje.. die had nooit verwacht dat het iets zou worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb sinds 2 jaar nu diagnose ADHD. Niet zo verwonderlijk want mijn zoontje heeft het ook.

Heb me in die materie dan ook redelijk in gelezen. En heel wat gesprekken gehad met wel en niet ADHD'ers.

Wat mijn conclusie is, dat er verschrikkelijk veel ADHD'ers rond lopen die echt geen ADHD hebben.

Het is gewoon een aanfluiting hoe ze je op ADHD testen.

Wat simpele testjes en ze kunnen zien hoe jou hersenen werken!

Ze kunnen ook bv PET scans, Functional MRI, SPECT Scans, of MEG scans maken.

Maar deze scans kosten handenvol geld en medicijn uitschrijven levert geld op!

En werkt dit niet hebben we wel wat anders om te proberen...

(zouden ze in de auto garage moeten doen als je remmen het niet goed doen, werken ze niet kom je maar terug!)

Begrijp me niet verkeerd, ik slik nu ook ritalin.Want het werkt bij mij wel, maar neem ook olie en rook mijn blow.

Want dat helpt om mijn dosis ritalin te beperken...

Dus laat je niet gek maken, niet te lang met dezelfde medicatie door gaan als je het idee hebt dat het niet werkt.

Vraag gewoon wat anders of vraag een second opinion aan.

Je bent baas over eigen lichaam en geest !!!

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar wil ik nog wel even op zeggen dat ik dat meer dan 2 decennia heb gedaan. Steeds iets anders met een zwaar vervette lever tot gevolg.

 

Pas alsjeblieft op maddwarf!

 

Na tien jaar ritalin l°l je wel anders. Dan ben je mentaal uitgemergeld en fysiek naar de kl°te...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mentaal en fysiek naar de klote van de ritalin?

Kan me daar weinig bij voorstellen...

Mentaal iig helemaal niet.

Fysiek, hooguit dat je eetlust minder is waardoor je dan gewichtsverlies hebt.

 

Ik zeg ook niet dat het goed is he, zeg alleen dat er heel veel diagnoses niet kloppen.

Wat je dan ook meteen terug ziet in de klachten van de bijwerkingen.

 

Bedoel alleen dat je als patient veel meer in de melk te brokkelen hebt als menigeen denkt.

 

En ben echt niet PRO medicatie, maar als het je een steuntje in de rug geeft moet je daar ook eerlijk in zijn. Vind ik!

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...