Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

white tooth

Ik heb ADHD en ik rook...

Recommended Posts

Ik mankeer niets, behalve een kou op mijn rug deze week, maar ik wil graag weetje helpen met zijn basicseeds actie. Het lijkt mij handig om zijn vraag in categorieen op te splitsen. Mocht je een aandoening missen in de lijst voeg hem dan toe. Ik heb al een MS-topic gezien.

 

Hier kun je aangeven wat jou helpt met je ADHD.

 

Soort:

Effect op je lichaam:

Effect op je geest:

Voor/nadelen:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ADHDtjes ,

Soort; Bij mij werken de zwaardere indica soorten zeer goed en de witte soortjes , Sativa maakt me toch een beetje hyper en lig ik wakker of wordt badend in het zweet wakker

Effect op je lichaam ; lekker ontspannen en geen last van zenuwtrekjes met benen of armen

Effect op de geest ; geen last meer van duizend en 1 gedachte tegelijk maar meer focussen op een onderwerp

Nadelen : bij niet goed eten wordt ik een beetje parranoia en wantrouwend en krijg de laatste tijd wel meer last van hoest buien

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soort: Vooral de witte soorten,Indica,White Widow,Jack Herrer,Powerplant,Alegria,Edelweis,Amnesia-skunk,Cherrybom.

De meeste haze is te opwekkend voor mij.

 

Effect: Rustgevend,minder ijsberen,meer rust in mijn spieren,goed om nachts door te slapen.

 

Kan me beter concentreren,focussen op één punt,ik ben kalmer en kan meer van mijn omgeving verdragen.

 

Nadelen: Door wisselende kwaliteit in plaatselijke cofeeshops soms onrustig effect.

Ga nu alleen nog maar naar twee shops waar de kwaliteit constant is,kost wel meer reistijd.

De hoge prijs(geen vergoeding),omgeving begrijpt het niet altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een ADHD risicoinschatting zat ik iets van 80% richting ADHD, dus tsjah... Geen officieele diagnose, maar zou gek zijn als het niet zo was.

 

Voor mij helpt een goede sativa, indica's wordt ik wazig van en daar hou ik niet van... Zo ben ik nu een lekkere amnesia aan het rollen... Ook merk ik dat puur roken veel medicinaler is dan met tabak, je doseert namelijk naar behoefte en niet naar nicotineafhankelijkheid. Ook is nicotine een stimulans voor de darmen, dit is goed voor de doorstroming, maar slecht voor het lichaam, je neemt minder voedingsstoffen op, met name de langzaam opneembare stoffen zoals eiwitten en vetten neem je langzamer op, koolhydraten, die neem je nog wel goed op...

 

Maar dat ter zijde... Wat voor mij heel goed werkt zijn de haasjes. Die zijn ook lekker...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb geen adhd :wacko: :specool :smoke :lol: ;) ;) ben een stuitebal

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blowde al 2 jaar toen ik stopte met blowen,toen werd me pas echt duidelijk hoe de adhd mij regeerde.ik was toen 15-16 denk ik.aangezien ritalin niet mijn ding is en de joint wel werkte ben ik daarmee verder gegaan.ondertussen blow ik 13jaar en kan me beter staande houden in de maatschappij dan de gemiddelde adhd patient die gewoon de medische stappen onderneemt.

 

het zijn hoofdzakelijk de witte soorten en indica verwante.het beste effect tot nu toe had ik met exile van magus genetics.deze was gekweekt door robdh.van deze soort zijn er meerdere samples uitgedeeld en ik heb van veel mensen gehoord dat ie medisch gezien haast perfect is.de sativa's hebben bij mij alleen vroeg in de ochtend nog het gewenste effect.maar verder in de dag word ik er alleen maar actiever van.

 

het effect wat de indica verwante soorten hebben op mij is een zeer rustgevend gevoel.het zorgt ervoor dat ik me helemaal kan richten op datgene wat mij ook daadwerkelijk interesseert.soms is dit wel lastig want ook dingen die mij niet interesseren moeten worden ondernomen.

als ik niet blow ben ik constant afgeleid.ikprobeer me concentratie ergens op te richten maar zodra er iets beweegt of geluid maakt om me heen ben ik die concentratie kwijt.

verder kan ik me gewoon rustig voelen en ontspannen.dit is zonder wiet niet te doen.

 

een nadeel is dat het veel kost.je omgeving accepteerd het vaak niet en ziet jouw als een verslaafde.en je moet zelf heel erg je grenzen kennen.als je die niet ken is er een grote kans dat je wiet gaat misbruiken ipv gebruiken.

 

ik hoop hiermee weer een beetje geholpen te hebben

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exile van Magus Genetics is 50% Warlock, 25% White Widow en 25% Northern Lights.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik erg druk in mijn hoofd ben maar toch nog wil funktioneren dan is een lekker indica buitenwietje het beste voor mij.

Niet erg aanwezig maar toch heel kalmerend

 

Meest gebruikte en tot nu toe best werkende blijft de afgaan.

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik 14 was werd er bij mij: ADD met kleurstof-allergie geconstateerd.

 

hierbij voldeed ik aan 11 van de 12 symptomen van ADHD alleen geen hyper-activiteit.

dit resulteerde dat als ik (chemische) kleurstoffen nuttigde (bepaalde E-stoffen) dat ik super agressief werd en totaal iemand anders werd dat dat ik normaal was.

mij werd toen ritalin voor geschreven (had alleen toen andere naam). met dit medicijn werd ik een stuk rustiger (geestelijk en lichamelijk juist superactief) maar ik kon 's nachts geen oog dicht doen.

 

ben begonnen met blowen toen ik 15 was en inmiddels ben ik nu 20 en ben volledig van de ritalin af, heb geen last meer van de kleurstof allergie (fles coca-cola achterover en er gebeurt niks).

mijn dokter schrijft me ook al 2 jaar geen ritalin meer toe omdat ik heb aangeven dat ik met het gebruik van cannabis een stuk stabieler kan leven. een verklaring krijg ik niet voorgeschreven want ze ziet hier het nut niet van in :wacko:

 

ben nog steeds afhankelijk van de coffeeshop maar hier komt binnenkort verandering in.

 

soortjes:

 

sativa: iets drukker en actiever (geestelijk)

indica: lekker rustig in me hoofd, goed om op te slapen, super geconcenteerd.

 

 

de nadelen zijn:

het is een dure hobby tegenwoordig de coffeeshop.

en me indirecte omgeving (vrienden kennissen collega's) die begrepen het moeilijk in het begin en zagen me al snel aan voor een junk totdat ze meer inzicht kregen waarom ik het gebruik en dat het een positieve werking op me gedrag.

 

gegroet, speedyweedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guys.. ik is ook een adhd'er.. and proud of it :wacko:

 

mijn soortjes zijn:

1 met stip.. Stella Blue... ( vergelijkbaar met the one / SMM ) Effect : totaal lekker .. body and mind.

2 Positronics afghaan/skunk Effect : rustgevend .. dempend maar niet sloom

3 Haze met indica invloeden. ( Mako , Allegria , SSH )

 

Hele pure sativa's vind ik heerlijk maar is qua drukte idd niet echt handig.

 

M'n laatste biobuitenkweek bevalt me prima dus :lol: .. Stella Blue , Posi Afghaan , Daddy's Girl & eigen afghaan-kruising

Waarbij de Daddy's Girl erg sativa-high is en dus medicinaal wat minder scoord.. maar ze is ooh so sweet :specool

 

Greetz .. Sweet Forrest..

 

ennuh .. kalm aan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij hebben ze verschillende dingen willen aantonen, nooit gelukt. Zelfs daar een vreemde eend....

Ik kan mijzelf ook veel beter focussen na een jointje en reargeer ik minder heftig op prikkels

uit de omgeving ook maak ik me minder boos.

 

Ze hebben me wel eens een zusje gegeven van reitalin, Dipiperon genaamd,

vlakte me teveel af.

 

meestal kies ik voor pp.

Reargeer ook erg goed op jack herrer maar deze is in mijn regio slecht te krijgen.

 

Powerplant dus.

 

keep on smoking D

Remco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ADHD moet ik totaal geen sativas hebben alhoewel ik dat op een zaterdag avond soms wel leuk en ook wel een keer lekker vind. Over het algemeen alleen zware indicas. Tot mijn favorieten behoren:

 

Afghani, Herijuana, Hindu Kush, Black Domina

 

Indicas met enige sativa invloeden:

 

Northernlight, K2, Afgaanskunk, Trainwreck, The Church

 

Haze met indica invloeden:

 

Northernlights #5 x Haze, SSH, Amnesia Haze

 

Witte soortjes ben ik voor persoonlijk gebruik geen fan van met uitzondering van de K2.

 

Wat mij dit oplevert is meer innerlijke rust. Voor mensen in mijn directe omgeving levert dit ook meer rust op :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mede adhders

 

ik ben nu 2o jaar en adhd werd al ontdekt bij mij op jonge leeftijd zo rond me 5e 6e heb jaren aan de ritalin gezeten en aan de concerta daarna. maar niets maakt mij zow relaxed als een jointje!!

ik rook altijd northerlight en voel me dan egt gewoon lekkerder in me vel zitten heb niet die chaos in me hoofd op dat moment. word minder snel boos/agresief en word nie helemaal leip van de omgeving en alle andere bullshit die het met zich mee brengt :specool

normaal kan ik al in moordstaat zijn omdat iemand bij het stoplicht nie oplet en dan door oranje gaat en ik moet wagte!!maar als ik rustig me sticky heb gerookt dan blijf ik desnoods nog een ronde staan :wacko: blow nu denk ik 3 bijna 4 jaar en het helpt me zkr vind ik!! ben antimedicijn zoals ritalin enz enz dus ben blij dat ik de joint ondekt heb slik nu al zkr 3jaar geen medicijnen meer en ben zeer tevreden!!!!!

 

mvg northerlightXXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu 40. Ben op mijn 13e begonnen naar het zoeken van een bepaalde beneveling.

Mijn homeopatische huisarts heeft gezegd dat ik veel sypmtomen had die zouden duiden op een nieuwe aandoening: ADHD( toen was ik 5/6 jaar)

Vanuit zijn visie heeft hij mijn ouders verteld dat hij geen medicatie voor wilde schrijven.

Ik ben hem eeuwig dankbaar, en mjn lieve ouders namen mijn drukte voor lief.

Vanaf mijn 15e rook ik dagelijks cannabis.

Tot mijn 35e dacht ik dat het hoofdzakelijk recreatief was.

Na betere observatie van mijzelf en mijn gebruik kwam ik tot de conclusie dat het voor mij een medicinale werking heeft.

Ik sta erdoor beter in 't leven en kan mijn omgeving meer bieden.

6 gedachtes dwars door elkaar heen worden meer gerangschikt waardoor er rust in mijn hoofd ontstaat.

 

Een jaar geleden heb ik Bovenstaande op papier gezet en ben naar mijn huisarts gegaan, hij was zeer welwillend en heeft de verklaring ondertekend.

Terwijl ik dus geen medisch dossier heb opgebouwd bij de reguliere geneeskunde.

 

Soortje: Hoofdzakelijk mix van indica dominante kruisingen.

Maar te complex om in enkele woorden te omschrijven.

 

Voordelen: teveel om op te noemen.

Nadelen: Het versterkt soms een toch al niet aanwezige karakter eigenschap: Je diep focussen op 1 onderwerp terwijl je weet dat je eigenlijk aan de slag moet met wat anders...

Ook een vorm van overzicht bewaren wordt hierdoor in gevaar gebracht.

Vanuit een stukje zelfkennis naar jezelf blijven kijken dus, maar dat geld eigenlijk voor iedereen.

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje

 

ik zou graag meer willen weten over hoe je die medi verklaring heb gekregen op deze manier.je omschrijf precies hoe ik ben en ik denk zoals zovelen als ik de reacties lees.wat mij wel opvalt is dat veel symptonen ook overeenkomen met bijvoorbeeld autisme en borderline.voor mijn gevoel zijn het allemaal aan elkaar verwante "aandoeningen" die hier allen thuis horen.

 

zo weet ik dat borderliners vaker mediwiet krijgen voor geschreven.met autisme weet ik niet hoe dat precies zit al kan ik me er wel een voorstelling van maken.

 

spreek je

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even op wwww.mediwiet.nl

:wacko:

gr damian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey twin,

probeerde ik het netjes kort te houden( eindelijk is) is't ook weer niet goed :wacko:

 

Een jaartje geleden is er een nieuwe drugst test geintroduceerd: de speeksel test.

Ik voelde mij daar niet lekker bij. Dus dat was de reden om door te pakken met de medi-verklaring.

Ik rijd al 25 jaar schadevrij, was bewust stoned met het afrijden, en ik pas ervoor om op te draaien voor het waarde oordeel van een regering.

Dit heb ik mijn huisarts verteld, simpel as that.

Canna hoort bij mijn leven met de eerder vermelde omschrijving,( wel wat genuanceerder), en dit zag ik als 1 van de ondersteunende factoren als ik ooit problemen zou krijgen omdat ik aangehouden wordt in het verkeer met THC in mijn bloed.

 

Ik heb hem verteld dat ik GEEN aanspraak wilde doen op medi wiet, (uitgelegd dat die niet voldoet),

mijzelf voorzag in mjn rookwaar, en vanuit die hoofde geen verder beslag wilde leggen op het medisch bestel.

Heel belangrijk punt vind ik dat ik bij de verklaring heb weg gehaald. Het recht over kweken en het aantal planten.

Dit is iets wat ik niet van mjn huisarts kan en wil vragen. Wat mij betreft een heel ander onderwerp, wat er naturlijk wel nauw mee te maken heeft.

 

Hij heeft mij erop gewezen dat het geen vrijbrief is om stoned achter het stuur te zitten( dat wist ik al)

maar ik zie het puur als ondersteunde factor voor een eventualiteit.

 

Ik kom op internet verschillende meningen tegen over gebruik van canna in de psychiatrie,

en durf me hier niet over uit te laten.

Mijn lieve Watje heeft een lichte vorm van een angst stoornis, te wijten aan slecht/niet functioneren van neuro transmittors.

Gebruik van canna is afhankelijk van tijd tot tijd, de laatste maanden zeer zeker niet.

Zij is 1 van de aanleidingen geweest om dieper in de effecten van canna te duiken.

Het beviel haar het best om canna van minstens een half jaar oud te roken.liefst 2 jaar oud.

Later heb ik begrepen wat er met die wiet aan de hand is:

Psycho actieve thc elementen zijn in dnb en dbn omgezet. Waardoor mensen die toch al snel zweven, alleen het effect op het lichaam merken...

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie mijn reactie bij : ik heb angst en ik rook..

 

mijn drukte en ijn angst liggen in elkaars verlengde, MAAR , mijn adhd is ook een kwestie van vaak voluit willen gaan.

Die joint tussen de middag MOET , omdat als ik al niet de angst heb dat ik op het werk iets niet afkrijg , ik na hhet werk me soms lijp schrik van hoe debiel hard ik met mijn fiets door het verkeer zoef.

Een mooie joint voor ik op de fiets stap , en ik gebruik de rem af en toe tenminste nog.

 

remedie: k2, ultimate indica , zwarte stuf , etc..

 

de beste joints zijn met weinig tabak , en veel kruiden

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...] Je diep focussen op 1 onderwerp terwijl je weet dat je eigenlijk aan de slag moet met wat anders...

Ik heb ADD en dit ook soms. Gebruik geen ritalin(meer. En heb dat ook nooit veel gedaan), en ik blow niet genoeg om te kunnen zeggen wat voor effect het heeft op deze 'diepe focussen'. Wel kan ik je vertellen dat het officieel Hyperfocus heet. En het komt nogal eens voor bij ADD'ers.

 

In de vakantie(dan ben ik toch geslaagd, als het goed is :verrygood) toch maar eens gaan uitvogelen wat roken doet met mijn hyperfocus buien. En wat roken überhaupt veranderd aan mijn (duidelijke) ADD gedrag*.

 

Goede draadjes, weetje & WT!

 

Later,

Banaan

 

 

*heel rustig, observerend, stil, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ADHD en ik rook sinds mijn twaalfde wiet ! voordat ik met roken begon gebruikte ik dexamfetamine sulfaat ! daar werd ik vaak een tering ventje van ... kon me wel beter concentreren maar werd er agressiever van dan normaal ...

 

mijn eerste joint was echt een bevrijding !

 

sinds ik rook ben ik eerst minder dex gaan gebruiken .. en nu gebruik ik het helemaal niet meer ! zelfs mijn huisarts zegt dat je beter cannabis kan roken dan dexamfetamine of ritalin kan gebruiken

 

Ik vind dat er medisch onderzoek gedaan moet worden naar de mogelijkheden om cannabis ook voor ADHD patiënten legaal te maken ... Ik weet uit eigen ervaring dat ik daar heel veel aan heb gehad ! en ik ben niet de enige

 

in mijn omgeving zijn er meerdere mensen die hun vieze medicatie hebben ingeruild voor een lekkere stick !

 

ik hoop dan ook dat de medici en regering overstag zullen gaan voor ons ADHD'ers !!!

 

GRTzz DURBAN J

Share this post


Link to post
Share on other sites

de rust van een joint is the bomb als adhd er het medicijn ritalin is troep

werkt wel maar als hij uitwerkt komt de aggressie 2 keer zo hard terug hihih

doe mij maar een lekker sticky ik heb het niet zo op pillen groen is natuur :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ space shorty

 

ik heb het niet zo op pillen groen is natuur .

 

idd kerel :lol: rook ook liever een plant dan dat ik elke dag aan die tievestroep van een ritalin zit!

 

mvg northerlightXXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADHD werd op een gegeven moment ook lekker makkelijk.

 

Had je een onopgevoed, aandacht trekkend koter, werd het al snel ADHD.

 

Nam ik zo'n jong een dag mee, was er niets aan de hand.

 

Ook heeft het vaak met voeding te maken. Sommige kinderen reageren slecht op rode kleurstof en dingen als Cola.

 

ADHD als dekmantel voor wiet gebruik (of welk gebruik dan ook) is heel vaak wel erg doorzichtig.

 

 

Als je dan toch baat hebt bij wiet, voor welke kwaal dan ook, zou je je eens moeten verdiepen in de synergie tussen kruiden.

Er zijn bv div. kruiden die de werking van wiet kunnen sturen/verzachten/versterken.

 

Zo werkt wiet (omdat dit topic over ADHD gaat) gerichter met Melisse, valeriaan en Vit. B complex.

Kamille en zoethout verzacht de smaak en verbind de werking van deze kruiden.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi stukje hjm.

 

Inderdaad, kleurstoffen en suikers ed. zijn volgens mij ook 1 van de oorzaken.

Als je dit al een oorzaak van ADHD mag noemen, want vaak 'groeien' mensen 'er uit'.

Dat rond de leeftijd dat ze niet meer al te veel cola drinken en mooi fel roze en groene snoepjes eten :lol:

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net de test gedaan en het zegt dat ik adhd heb

WTF? niemand heeft ier al iets over gezegt ofzo behalve 1 persoon opt forum dan eh :rolleyes:

Zijn die internet tests betrouwbaar kga nu een andere doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...