Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Clown

Ik heb MS en ik rook

Recommended Posts

nee, hebben ze bij mij nog nooit op getest.

 

ik heb ook (voor zover ik denk/weet) nog maar 1 opflakkering gehad, en die was in m'n hersenen

 

veel succes m8, komt goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Forumleden met MS,

 

Ik heb dit topic in zijn geheel doorgelezen. Zelf heb ik geen MS en gebruik ik nauwelijks wiet, of wietolie.

Wel geloof ik in de medicinale werking van wiet(olie) tegen de negatieve gevolgen van MS.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten die MS heeft, maar wellicht mag ik ieder van jullie aanraden om eens zelfonderzoek te doen naar de volgende twee basisbehoeften waarop het menselijk lichaam biologisch functioneert ( tenslotte zijn wij niks anders dan een chemische fabriek, verpakt in een omhulsel): - ten eerste het belang van het drinken van voldoende water per dag ( 30 cc per kilo lichaamsgewicht ). Ik wil jullie wijzen op een boek getiteld Water: het goedkoopste medicijn , alternatieve titel Je bent niet ziek - je hebt dorst ! Hierin wordt door een iraanse arts in zeer begrijpelijke taal de werking van voldoende water uitgelegd tot in de celstructuur;

- Ten tweede wil ik jullie wijzen op een boek over vitaminen en mineralen van een hongaarse arts dr. Lenkei met als titel: Censuur, wat u niet mag weten over uw gezondheid. Vitaminen en mineralen spelen eveneens een grote rol ten aanzien van alle chemische processen in ons lichaam.

Wellicht kan de inhoud van deze boeken iets betekenen voor alle MS-patienten met betrekking tot de bronoorzaak van deze ziekte. De boeken zijn verkrijgbaar bij o.a. Bol.Com. De hoog gedoseerde vitaminen en mineralen zijn verkrijgbaar bij o.a. Het Kruidvat voor zeer betaalbare prijzen, en het water kost ca 2,50 euro per kubieke meter (kraanwater).

 

Ik wens iedereen met MS het allerbeste toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de eerste dag zit er op zonder noemenswaardigheden!! allen thx voor de steun.

het enige was zoals altijd mijn hartslag 52 in rust. (een sporthart zonder ooit aan sport te hebben gedaan..) aangezien dit door de gilenya de eerste 4 uur kon dalen met 10 slagen waren ze wat huiverig.

maar onder de 45 zijn we niet gekomen anders had ik een nacht moeten blijven.

nu zien te slapen want dat gebliep van die hartmonitor hoor ik nog..

 

@sensi

zou ik toch eens naar vragen een scan van je ruggemerg!!! opflakkeringen heb ik er al meer dan 30 heb het achteraf al sinds mijn jeugd maar door de adhd niet herkend als zodanig.

en dat houd me ook letterlijk op de been samen met mijn eigenwijsheid.

 

@ Ijsbeer

die strohalmen heb ik mij jaren geleden al aan misgegrepen... oftewel met MS is er wel meer mis als de waterhuishouding of mineralen gebrek.

er is bij ons iets fundamenteel mis....

Edited by je-Roen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je-Roen,

 

Ik zal de laatse zijn om te zeggen dat er bij MS - patienten niet iets fundamentreels mis is. Maar je zou jezelf af kunnen vragen of een dergelijke aandoening vanaf de geboorte reeds aanwezig of ontstaan is? Zoniet dan is de kans groot dat jullie lichaam gedurende een aantal jaren van ongemerkt chronisch tekort aan vitale lichaamsstoffen een dergelijke aandoening ontwikkeld.

Het lichamelijke zelfherstellend vermogen is ontzettend groot indien het lichaam de beschikking krijgt over de juiste hoeveelheid bouwstenen en zuiver vocht. In principe is het menselijk lichaam ijzersterk, je moet echt heel wat doen eer het zichzelf niet meer kan repareren en afsterft.

De kwaliteit van voedsel en drinken is de laatste tientallen jaren in snel tempo achteruit gegaan. Daarboven op is het gebruik van "medicijnen" ( voorgeschreven chemische stoffen die enkel tot doel hebben om de symptomen te bestrijden, maar niet de kernoorzaak van de kwaal mogen/kunnen wegnemen) verveelvoudigd, evenals het onzichtbaar gebruik van chemicaliën in voedsel en dranken die heel veel bijwerkingen genereren.

De medische industrie (inclusief de meeste huisartsen en doktoren) zullen jou nooit onderzoeken op chronische vitaminetenkorten, of jouw vragen naar de hoeveelheid zuiver water wat je per dag drinkt.

Hun is slechts geleerd bij welk symptoon van jouw kwaal ze welk chemisch medicijn moeten voorschrijven, waarvan zij uiteindelijk een percentage krijgen van de farmaceutische industrie.

Waarom denk je dat de hennepplant bijna wereldwijd verboden is...............terwijl er duizenden jaren geneeskrachtige medicijnen van zijn gemaakt? Gelukkig lijkt wat betreft de medisch heilzame werking de henepplant gestaag weer terrein te gaan winnen.

Met betrekking tot de vitaminen en mineralen wil ik jou nog in overweging geven dat de zogenoemde ADH-dosis (de dagelijks in te nemen doses van 100%) slechts een verzinsel is van de farmaceutische industrie. Deze dosis is structureel veel te laag gesteld, want de farmaceutische industrie is niet gebaat bij gezonde mensen!

Helaas ben jij samen met veel lotgenoten momenteel te gast bij deze industrie, die jou en alle anderen het liefst nog jarenlang als klant blijft zien terugkomen.........jullie zijn hun broodwinning.

Ik zeg jou (jullie) niet dat je moet stoppen met de farmaceutische industrie, maar ga zelf op onderzoek uit in andere circuits. Indien jij zou beginnen met het slikken van de hooggedoseerde vitaminen en mineralen van bijvoorbeeld het Kruidvat, dan slik je doseringen van 1000% tot wel 9000%, zonder bijwerkingen.

Voldoende water drinken levert je als enige bijwerking op dat je dagelijks vaker naar de wc moet.

Verder mag je niet verwachten dat je vanaf dag 1 dat je zou beginnen met vitaminen en mineralen en waterdrinken gelijk resultaatverbetering zult merken in je ziektebeeld.

Het is een langzaam proces in jouw chemische fabriek die je lichaam is, dus het zal weken tot maanden kunnen duren eer je daadwerkelijke verbeteringen in je gezondheid zal bespeuren.

Het is nooit te laat om ermee te beginnen, in combinatie met je reguliere medicatie en een joint en/of wietolie.

Succes met jouw gezondheid en laat je niet te gauw uit het veld slaan door de medische wetenschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2e dag

 

moe en een lichte hoofdpijn (spanning van gisteren???)verder weinig te melden over bijwerkingen.

 

@Ijsbeer

ik eet en drink al jaren liefst biologisch, gevarieerd en geen onnatuurlijke E stoffen of smaakversterkers

weinig kristalsuiker geen zuivel

vit D slik ik al jaren 50.000eh per week , magnesium tegen kramp , calcium, vit b12,6 (naar duitse maatstaven --> vele malen hoger als nl)

veel fruit en vis (wildvang geen kweekvis)

al dat mag niet baten en ga zo achteruit dat ik wel de chemische medicijnen moet gebruiken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat alles normaal verlopen is en dat je gewoon naar huis mocht!

 

moe en wat lichte hoofdpijn zal idd wel wat van de spanning van gisteren zijn, onbewust of zelfds bewust ben je daar toch wel hard mee bezig in het kopke!

 

eindelijk gedaan met spuiten nu zeker...?

30 opflakkeringen is echt gewoon degoutant! lan het me bijna niet voorstellen, waren dit kleintjes, grote, gemengd?

 

ik zou idd is een scan van m'n ruggenmerg laten nemen, doen ze dan ook lumbaal punctie of niet? want da wil ik toch nimer laten doen! heb jij meerdere keren een lumbaalpunctie moeten laten doen of is dit bij 1 keer gebleven?

 

 

 

hou de moed erin man, hopelijk gaat dit goed werken bij je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ijsbeer

 

wat jij zegt zit ergens waarheid in maar andere stukken toch ook niet.

 

er is al heel veel onderzoek gedaan bij personen met m.s.

 

er is duidelijk aangetoond dat een gezonde levenstijl en gezonde voeding duidelijk een beter verloop van de ziekte geven bij "een groot aantal" personen die m.s heeft.

hel zal bij sommige personen zeker bijdragen aan je terug wat beter in je vel voelen en wat sterker en gelukkiger zijn, maar het zal zeker niets van de m.s weg doen.

als het zo gemakkelijk allemaal was had m.s niet zon misterieuze ziekte geweest, maar ik geloof ook wel dat dit zeker "een" bijdrage kan hebben!

 

m.s komt zo goed als niet voor in de warme streken rond de evenaar zoals afrika.

onze landen staan hier zeker voor op gezonde levenstijl, kwaliteit van het eten, kwaliteit van het drinkwater.

 

wij krijgen meer vitaminen en proteinen en ....... binnen als de gemiddelde mensen van ginder.

daar wringt het al ....

 

m.s is voor de wetenschap nog altijd niet helemaal duidelijk net zoals soorten kanker.

ze weten al veel maar zker nog niet genoeg.

en de wetenschap staat toch wel ver hier dus.....

spijtig genoeg valt er niet zo veel op te lossen met wat vitamientjes en wat water drinken en moeten we af en toe gewoon volgepompt worden met cortisone ;)

maar beter dat dan niets!

 

maar... leuk dat je je hier even laat zien :)

 

hoe kom je eigenlijk aan al die info als ik dat mag vragen ..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

je-ROEN en Sensi-Life, sterkte met jullie ziektebeeld.

Ik kom aan alle informatie omdat ik de beschreven boeken heb gekocht vanwege de jarenlange slechte gezondheid van mijn vrouw. Ik noem haar al tientallen jaren mijn "medisch wonderkind" Ze heeft allerhande kwalen gehad, en daarvoor heel veel "medicijnen" geslikt, bloedonderzoek gehad, maagonderzoeken gehad, en kampt momenteel nog met wat eczeem waarvan het meeste gelukkig weg is gegaan. Ze smeert de overgebleven plekken in met zelfgemaakte wiet/huidzalf.

Ze slikt geen chemische medicijnen meer en houdt zich sinds anderhalf jaar aan het drinken van voldoende water, en natuurlijk aan het gebruiken van de hooggedoseerde vitaminen en mineralen.

Ze is een jaar geleden naar een natuurgenezeres in Bergen (Noord-Holland geweest) geweest omdat de gewone artsen niks meer voor haar konden betekenen.

Zowel de boeken, als het bezoek aan de natuurgenezeres zijn van enorme waarde geweest voor haar gezondheidsherstel.

Ik wil jullie best wel per pm het adres van deze natuurgenezeres geven, de kosten werden bij ons voor een deel vergoed door ons ziekenfonds.

Mijn vrouw was ooit heel wanhopig over haar steeds slechter wordende gezondheid en had veel vertrouwen in haar artsen. Achteraf gezien was ze gewoon een medische melkkoe.

De natuurgeneesmiddelen waren niet duur, werkten goed, en in combi met de vitaminen en mineralen en voldoende water drinken, is haar gezondheid bijna weer compleet op peil.

Dus daarom sta ik wat sceptisch tegenover de gevestigde medische chemische wetenschap en haar deskundigen en doktoren. Laat je niet alles wijsmaken door hen, maar durf eigenwijs te zijn en zelf op onderzoek uit te gaan. Het geven van een naam aan lichamelijke kwalen is makkelijk, terwijl je vervolgens je patient niet kunt genezen, maar je patient wel jarenlang letterlijk van alles laat slikken en ze constant in de waan laat dat genezing eraan zit te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een stuk duidelijker nu!

 

maar ik begrijp zeer goed dat je zeker niet alles van dokters mag aannemen, en medische melkkoe!

het is bij mij ook heel wat geweest om de diagnose m.s te kunnen stellen, ze dachten aan alles behalve aan m.s

 

ze hebben mijn heup kapot gespoten met allerlei medicatie, hebben een hersenbioptie uitgevoerd omdat ze "dachten" dat ik een hersentumor had..., gesjoemeld met het aantal opflakkeringen ik gedaan heb(allemaal om mij toch maar die rotte medicatie te kunnen geven...

ik heb dat 1 jaar gedaan en dan was ik zo slecht van alles wat ze me gaven dat ik heb gezegt, ik stop met alles wat dokters mij willen aansmeren en volg m'n eigen intuitie!

nu neem ik al 2 jaar niks van medicatie voor m.s, ben beginnen sporten/fitnessen/revalideren/.... let veel meer op m'n voeding t.o.v vroeger en ik voel me veel beter en heb geen opflakkeringen meer gehad!

maar mss mag ik wel van geluk spreken, want dit is zeker niet bij iedereen zo!

 

de dingen die jij allemaal opnoemt zou ik nog kunnen proberen, omdat bij mij alles vrij stabiel is, maar als ik dan hoor van je-roen 30 opflakkeringen dan moet je gewoon doen wat dokters aanraden of je bent helemaal een vogel voor de kat

 

spijtig genoeg bestaan er geen 2 mensen die ecxact dezelfde symptomen hebben van m.s, en dat maakt het juist zo moeilijk

 

voor de ene zal het mss wat zijn en voor de andere niet!

 

al het dokter/medisch wereldje is uiteindelijk gewoon 1 pot nat!

 

 

 

je-roen, hoe is het met jou??

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 4

alles verloopt zonder problemen tot nu toe!

 

@Sensi

zo een periode van opleving heb ik ook regelmatig gehad.

geen verloop is hetzelfde en hoop voor jou dat je stabiel blijft!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat alles goed verloopt!

 

voel je je ook beter van de gylenia of is het enkel om "minder" opflakkeringen te doen...??

of voel je je er juist slechter van? zoals de meeste andere medicatie, griepverschijnselen en dergelijke..?

 

dat zei ik ook al! is bij iedereen anders..... je kan er alleen maar het beste van hopen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Sterkte verder.Heb vroeger iemand gekend met MS die kreeg interferon voorgeschreven, een jaar uitgeprobeerd, maar door ernstige bijwerkingen er mee op moesten houden.Was nog in een tijd dat je 5 g goeie kwaliteit voor 35 gulden kon krijgen.Tegenwoordig vragen ze tussen de 11 - 14 euro de gram, die nog geen eens goed gespoeld is. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

interferon heb in ook een jaar gedaan, ben er ook mee gestopt door de bijwerkingen! heeft mij meer kapot gedaan dan mij hersteld!

 

had necrose-plekken op mijn buik v/d inspuitingen die nu na 2 jaar gestopt te zijn nog altijd blauwe plekken zijn!

 

+ je voelt je daar gewoon echt miserabel van!

 

nog gezwegen over de wietjes, die maak ik al een geluk zellef...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Moet niet gekker worden, heb je al MS, krijg je via de medicatie nog necrose plekken erbij. ;) Hoe reageerde de artsen daarop??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben jullie al eens medicinale cannabis geprobeerd van Bedrocan.....

 

http://www.nationalmssociety.org/about-mul...uana/index.aspx

 

http://www.medicalnewstoday.com/articles/251339.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi-Life, jouw bewering van het feit dat de aandoening MS rond de evenaar bijna niet voorkomt moet jou en alle anderen met MS aan het denken zetten.

Waarom zou deze aandoening rond de evenaar en afrikaanse landen nauwelijks voortkomen?

Ik geloof dat er wezenlijke verschillen zitten in de leefomstandigheden van de zuideuropeanen en afrikaanse continentbewoners;

 

- Deze mensen staan nog altijd dichter bij de natuur. Ze gebruiken veel eigen verbouwde producten zonder toevoegingen van chemicaliën;

- Ze eten en drinken minder industrieel bereid voedsel en drankjes die bol staan van chemische toevoegingen. Als je vandaag de dag zou zien wat de voedselindustrie ons verkoopt aan allerhande afval wat door zou moeten gaan voor kwalitatief hoogwaardig voedsel dan griezel je ervan;

- De factor zonneschijn en daaruit de opname in het menselijk lichaam van enorme hoge dosis vitamine D, welke een grote positieve bijdrage levert aan vele vitale scheikundige processen in ons lichaam;

- De enorme hoeveelheid (citrus)vruchten die men daar eet en de enorme hoge doseringen vitamine C die hierdoor in hun lichaam komen;

- Het grote gebruik van plantaardig hoogwaardige olieën door de lokale bevolkingen met daarin hele goede bouwstoffen (vitaminen E , B-complexen, mineralen en aminozuren);

- Het drinken van veel vruchtensappen;

- Waarschijnlijk minder last van de stress die kenmerkend is voor onze westerse maatschappij;

- Waarschijnlijk veel minder slikken van allerlei medicijnen van de farmaceutische industrie.

 

Dan kunnen we aannemen dat hierin toch de sleutel zou kunnen liggen waarom de vreselijke welvaartsaandoeningen zoals MS, Kanker, Hart-en Bloedvatenaandoeningen in deze landen sterk vermindert voortkomen.

Roken neemt bijvoorbeeld een grote hoeveelheid vitamine C weg in ons lichaam omdat ons afweersysteem dit gebruikt om de negatieve gevolgen van deze vervuiling van ons lichaam (ik rook zelf helaas ook nog en ben 51 jaar) te willen bestrijden.

Verder is het zo dat alle vitaminen onderling met elkaar in ons lichaam functioneren; dit betekent dus dat je niet kunt volstaan met slechts bijslikken van enkele vitaminen, maar er zorg voor moet dragen dat je alle vitaminen voldoende slikt.

Samen met voldoende mineralen en aminozuren zijn zij de bouwstenen van ons lichaam en ons immuniteitsysteem. Bovendien wordt vaak vergeten dat ons spijsverteringssysteem (in het bijzonder ons darmstelsel) slechts goed functioneert als hierin voldoende goede bacteriën leven in samen hang met de aanwezege noodzakelijke schimmels.

Indien in dit kwetsbare systeem hiaten ontstaan door veelvuldig medicijngebruik wat een hoop goede bacteriën vernietigd en hierdoor bepaalde schimmels de overhand krijgen dan is de beer los in het menselijk lichaam;

- Een of meerdere schimmels komen dan door de darmwand in de bloednaan terecht en gaan leiden tot een groot scala aan gezondheidsklachten die middels bloedonderzoek niet of nauwelijks te traceren zijn;

- Deze gezonheidsklachten worden in de loop der jaren steeds grimmiger en kunnen uiteindelijk zelfs dodelijk worden (dit was o.a. het geval bij mijn vrouw);

- Wanneer de darmflora sterke schade opgelopen heeft wordt bovendien de opname van vitaminen en mineralen uit het voedsel ernstig verstoort wat op zich ook weer leidt tot allerhande aandoeningen die na verloop van jaren dodelijk kunnen worden (bijvoorbeeld diverse kankersoorten die zich kunnen ontwikkelen);

- De rol van voldoende zuiver water in het menselijk lichaam is groot, want dit bepaalt mede de inwendige zuurgraad van het lichaam. Net zoals de zuurgraad van het water en de grond waarin we onze hennepplanten kweken een rol speelt voor de groei en gezondheid van onze geliefde plant: zo is het ook met ons menselijk lichaam;

- Onze hersenen liggen in een "oceaan" van hersenvocht en ze bestaan voor het grootste deel uit water. Dus het is van groot belang dat dit vocht in onze hersenen voldoende kan worden ververst door ons lichaam. MS speelt zich af in de hersenen net als andere hufterige aandoeningen als bijv. Altzheimer.

 

Het gebruik van chemische medicijnen die actief inwerken op onze hersenen dient daarom niet zomaar klakkeloos gebruikt te worden omdat ze worden voorgeschreven door vertegenwoordigers die hier een broodwinning uithalen. Mijn schoondochter was gediagnotiseerd als zou ze ADHD hebben, en slikte daarvoor Ritalin en Concerta. Twee weken geleden pleegde zij een niet gelukte zelfmoordpoging!..............staat bij de bijwerkingen van deze "medicijnen"!

Ze is nu gelukkig door ons van deze troep af! ADHD is een verzonnen aandoening die heel veel geld in het laatje brengt.

Elmanito heeft onlangs een verwijzing naar een website geplaatst over deze wetenschappelijke fraude! De link zet ik hier even bij: http://www.adhdfraude.net/blog/ .

Op deze site van een belgische apotheker kun je lezen dat de medicatie tegen ADHD levensgevaarlijk is en bij langdurig gebruik grote schade kan geven aan de signaaloverdracht in de hersenen !! Volgens mij lijkt hier al een mogelijke link te liggen tussen medicijnen tegen ADHD en de ziektebeelden behorende bij o.a. MS , en de "medicijnen" tegen MS ??/!!

 

je-Roen en Sensi-Life, durf hoop te hebben dat er verbetering en verlichting is te verkrijgen in slechte gezondheidssituaties! Geef echter niet te gauw de moed op en realiseer je dat hier een dosis geduld voor nodig is. Maar proberen kan altijd en al zou het een jaar of langer duren eer je duidelijke verbeteringen gaat merken; jullie hebben nog een heel groot deel van je leven te gaan!

 

Ik sluit nu af met jou en je-Roen heel veel succes te wensen met het verkrijgen van een betere gezondheid, en natuurlijk ook iedereen hier op Wietforum met zware lichamelijke klachten die dit lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet niet gekker worden, heb je al MS, krijg je via de medicatie nog necrose plekken erbij. ;) Hoe reageerde de artsen daarop??

 

ja was best serieus! zijn litekens voor men leven!

 

tja wat zijden de artsen..... dat ik te veel op dezelfde plaatsen injecteerde, het intreseerde me gewoon niet wat ze te zeggen hadden!

 

ik heb hun gewoon duidelijk gemaakt dat ze hun rommel mogen bijhouden (ook omdat ik nog vrij stabiel ben, moest ik er erger aan toe zijn moest ik natuurlijk wel!)

 

ik redeneer zo: ik wordt liever verlamd en gehandicapt van de ms als dat ik sneller gehandicapt wordt van hun medicatie!

 

ze hebben me ook altijd wijsgemaakt dat als ik zou stoppen met interferon het heel snel achteruit ging gaan en ik was overtuigd dat dat niet zo was, dat is zeker ook een reden waarom ik gestopt ben, ik wou bewijzen dat dat goedje geen zak heeft uitgemaakt de moment dat ik dat gebruikte, dokters zeiden natuurlijk altijd dat ik zo goed was door de injectie's

 

het tegendeel is nu in mijn geval wel bewezen....

 

Hebben jullie al eens medicinale cannabis geprobeerd van Bedrocan.....

 

http://www.nationalmssociety.org/about-mul...uana/index.aspx

 

http://www.medicalnewstoday.com/articles/251339.php

 

 

ik ben er allemaal mee bezig blowsterke......

 

volgens mijn arts kan dit alleen in NL

 

belgie zou bedrocan niet te krijgen zijn...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste je-Roen en Sensi-Life (en andere MS-patiënten),

Na mijn theoretische biologie en scheikunde-uitleg hier nog even wetenswaardigheden uit diverse boeken over vtiaminen en mineralen met betrekking tot MS en de nadelige verschijnselen ervan;

 

- Complete vitaminen & mineralengids voor iedereen --- schrijfster is voedingsspecialiste Hannah Kohn---ISBN 9027456828----uitgave 1986 ;

 

Multiple Sclerose (MS):

Bij multiple sclerose worden verspreide harde plekken in de hersenen en ruggemerg gevormd. Kenmerken zijno.a: oogbevingen, spastische verlammingen, het optreden van bevingen als men gerichte beweging wil uitvoeren, afname van gezichtsvermogen en spiercoördinatie-stoornissen.

Multiple Sclerose komt vooral voor in landen waar de voeding veel verzadigde vetten bevat, wat altijd betekent dat niet genoeg lecithine in het bloed aanwezig is.

Anti-multiple sclerose-voedingsmiddelen: tenminste 3 eetlepels lecithinekorrels per dag, drie maal per dag 400 i.e. (=400 mg) vitamine E, een sterk B-vitaminencomplex bij elke maaltijd, 1000mg calcium (kalk) en 500 mg magnesium dagelijks en per dag 2 eetlepels olie met meervoudig onverzadigde vetzuren.

 

Noot: de meeste vitamines en mineralen worden gemeten in milligrammen (mg), enkele in microgrammen (mcg) en drie in internationale eenheden (i.e.) of in milli- of microgrammen. Dit zijn de vitaminen A, D en E .

De omrekensleutel is:

1 mcg vitamine A = 3,33 i.e. ( dus 1 mg vitamine A = 3300 i.e. ) ;

1 mcg vitamine D = 400 i.e. ;

1 mg vitamine E = 1 i.e.

 

Uit het boek: kijk op vitamines en mineralen --- schrijver Leonard Mervyn ----ISBN 90 210 5798 0 ---UITGAVE 1987 nog een toevoeging met betrekking tot myeline:

Myeline -- is een vetachtige stof die als isolatie dient in de mergschede van de zenuwen en van de ruggegraatzenuwen. Is opgebouwd uit cholesterol, MOV (Meer Voudig Onverzadigde vetzuren ) en fosfatidylcholine, gekoppeld tot een lipide dat sphingosine wordt genoemd. Bij multiple slerose is degeneratie door myelineverlies een van de symptonen. Essentieel voor de instandhouding van gezonde myeline-dchede zijn vitamine B12 en MOV's .

 

Tip: dit soort boeken zijn vaak nog te koop bij de boekenafdeling van grote kringloopwinkels en/of tweedehands boekenwinkels . Soms ook nog wel te koop bij internetboekenwinkels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ijsbeer

 

het feit dat het rond de evenaar minder is zet mij althans zeker aan het denken...

heb er ook al heel veel over gelezen!

 

er is ooit een grote studie gedaan rond melk drinken en m.s

ik weet al niet mee van welk land maar er was een buitenlandse neuroloog die beweerde dat het aan melk consumptie kan liggen.

 

in andere landen waar weinig ms voorkomt en in afrika zijn koeien heel schaars! er wordt daar heel weinig of zelf geen melk gedronken.

wij mensen zijn ook het enigste levende wezen dat na de geboorte nog melk drinken, zal sebiet is kijken of ik dit onderzoek nog kan vinden...

 

dan was er nog een andere neurologe die beweerde dat je m.s krijgt door een vernauwing van de ader die in je nek loopt naar je hersenen.

er zou dan niet genoeg bloed kunnen doorstromen waardoor je op momenten trauma's(opflakkeringen) in je hersenen krijgt

 

 

zeer erg van je schoondochter, in mijn dichte omgeving zijn er ook zo'n spijtige pogingen gebeurt puur enkel en alleen van het niet meer zien zitten, medicijnen voor allerlei zaken die je nog dieper duwen!

een geluk dat ze nu beter is en dat het bij een poging is gebleven!

het is het zelfde met depresiva's doe moeten je juis erdoor halen maar krijgen ook heel veel mensen zelfmoordneigingen door!

zo'n mensen moet je echt niet links laten liggen en ff steunen !!!

 

mooi dat je dat hier even neerzet ijsbeer! ;)

 

daar lees ik dan weer landen waar de voeding veel verzadigde vetten bevat...... kan ook!

er zijn al zoveel theorieen uitgedokterd maar van geen 1tje is er echt 100% bewijs!

 

 

mooi van die vitaminen! kan ik ook eens wat verder zoeken, want hier lees ik toch ook weer wat nieuwe dingen.

kan zeker zijn dat ik dat is ga proberen!

maar vind je al die dingen? bij de apotheker

 

 

 

.

Op deze site van een belgische apotheker kun je lezen dat de medicatie tegen ADHD levensgevaarlijk is en bij langdurig gebruik grote schade kan geven aan de signaaloverdracht in de hersenen !! Volgens mij lijkt hier al een mogelijke link te liggen tussen medicijnen tegen ADHD en de ziektebeelden behorende bij o.a. MS , en de "medicijnen" tegen MS ??/!!

 

ga zeker is op deze site kijken :)

 

 

je-Roen en Sensi-Life, durf hoop te hebben dat er verbetering en verlichting is te verkrijgen in slechte gezondheidssituaties! Geef echter niet te gauw de moed op en realiseer je dat hier een dosis geduld voor nodig is. Maar proberen kan altijd en al zou het een jaar of langer duren eer je duidelijke verbeteringen gaat merken; jullie hebben nog een heel groot deel van je leven te gaan!

 

thx man :( zo is het!

 

opgever kun je als m.s'er echt zijn!

 

ook daar veel succes gewenst ijsbeer, zo te horen ook geen gemakkelijke tijden daar...

 

na regen komt...... zeggen ze wel is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi-Life,

Ik meen dat je woonachtig bent in België , daar woont mijn oudste zoon en schoondochter en eerste kleinkind nu ook.

Ik heb graag mijn kennis gedeeld met jou en alle anderen. Met betrekking tot mijn andere schoondochter..........die zie ik morgen weer en volgens mij maakt ze het nu naar ruim 2 weken zonder de zogenaamde ADHD-medicatie uitstekend. Ze gebruikt nu ook vitaminen en mineralencomplexen en drinkt veel water.

 

Ik koop in Nederland mijn vitaminen en mineralencomplexen bij een drogisterijketen genaamd Het Kruidvat; ik koop hun eigen huismerk. Wellicht heb je in België ook dergelijke drogisterijen. Natuurlijk zul je het ook wel kunnen kopen bij apothekers, alleen zijn die fors duurder. Let er wel op dat je hooggedoseerde vitaminen en mineralenpreparaten koopt, niet die van 100% ADH. Deze zijn namelijk veel te laag gedoseerd.

De lecithinekorrels zijn volgens mij te koop bij natuurwinkels en misschien ook wel bij drogisterijen. Let er even op dat het niet bereid is uit gemodificeerde soja.

 

Van melk krijg je geen MS.....dan had ik het al tientallen jaren moeten hebben, want ik heb al heel veel melk gedronken. Wel geloof ik dat de melk vanuit de supermarkten niet meer de melk is van vroeger. Als je echt goede, lekkere, pure melk wilt hebben waarmee nog niks is gerotzooid , dan moet je melk kopen rechtstreeks bij de boer uit zijn gekoelde melktank ! Dan heb je echte onvervalste melk waarmee niet door de melkfabriek is geknoeid.

 

De bewering van de neurologe dat het komt door een vernauwde slagader in je nek verwijs ik ook naar het land der fabelen. Ten eerste heb je twee halsslagaders die qua doorsnede heel groot zijn ten opzichte van heel veel andere slagaderen in je lichaam, want er gaat enorm veel bloed naar de hersenen.

Ten tweede is het zo dat wietgebruik de bloedvaten juist wijder maakt , dus zouden MS-patiënten die wiet gebruiken ten opzichte van niet wietgebruikende MS-patiënten dus nauwelijks last moeten hebben van de opflakkeringen.

 

Deze opflakkeringen beschouw ik feitelijk als ontstekingen in de hersenen. Ik ben geen arts, maar mijn boerenverstand zegt mij dat ik daar heel goed meezit. Ontstekingen in het menselijk lichaam reageren heel snel op slikken van vitamine C. Als ik last zou hebben van dergelijke opflakkeringen dan zou ik beginnen met elke twee uur een pil van 1000 mg vitamine C te slikken, telkens met een groot glas water.

 

Voor de rest kan ik jou natuurlijk adviseren om wel jouw joint en of wietolie te gebruiken, danwel jouw eigen wietmedicijnplant te kweken. Doe ik af en toe ook.

 

Ik zie ziekten, kwalen, psychische en lichamelijke afwijkingen niet als zomaar opzichzelf staande feiten. Vaak ontstaan ze zonder dat mensen het zich realiseren sluipenderwijs door een langdurig gebrek aan bepaalde essentiële bouwstoffen voor ons lichaam.

Je hoeft je er niet voor te schamen indien je dit niet eerder wist, ik ben er zelf ook pas de afgelopen jaren achter gekomen dankzij diverse omstandigheden.

 

Je bent wat je eet en drinkt , nog los van hoe je verder leeft.

 

Succes met je gezondheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

kruidvat hebben we hier ook, moet is eens gaan checken!

 

ik ben zelf ook geen dokter, maar alles wat "onerzocht" word bekijk ik ook ff en denk ik ook ff over na!

die slagaders in de nek was aangetoond bij een groot deel van m.s patienten. is het waar of niet? ga ik dat ooit weten? weet ik niet!

 

dit vond ik ff snel:

 

MS: er blijkt een verband tussen hoge vetconsumptie en de kans op MS. Met name dierlijk verzadigd vet. Koemelk met een hoog verzadigd vetgehalte blijkt een grotere kans op exacerbaties te geven. Onverzadigde vetzuren (o.a. vis) beschermen tegen MS. ( dat is dus ook wat jij neertypte uit je boek)

 

melkconsumptie word in verband gebracht met m.s

over de relatie tussen melk en m.s bestaan alleen vermoedens.

zo is er een theorie die beweert dat m.s mogelijk kan ontstaan doordat er geen borstvoeding is gegeven waarna er later veel melk is gedronken.

andere onderzoeken wijzen op het feit dat m.s het meest voorkomt in landen waar het meeste melk word gedronken.

(deze onderzoeken zijn redelijk oud, 20 jaar of langer)

 

en dan nog van die nek-ader ( dit zou zever zijn lees ik net)

 

Dr. Zamboni, die zich tot dan toe voornamelijk had beziggehouden met spataderen in het been, zag een overeenkomst tussen de ijzerafzetting rond de aderen in het been, zoals gezien wordt bij chronische spataderen, en de ijzerafzetting rond de aderen in het hoofd bij patiënten met multiple sclerose’, schrijft Reekers. ‘Dat is zijn big idea. Hij beschrijft dat hij bij een routineonderzoek van de halsslagader een onverwachte korte omkering zag in de bloedstroom in de halsader (vena jugularis) op het moment dat de patiënt – die toevallig MS had – moest hoesten. Later zag hij dit opnieuw bij een andere MS-patiënt. Een dergelijke omkering is een volkomen normaal fysiologisch fenomeen, zonder enige betekenis. De anatomie van de halsaders is namelijk onderhevig aan een grote variatie.’

 

Zamboni heeft op basis van zijn theorie een behandeling ontwikkeld waarbij een vernauwing in de met een dilatatieballon halsader wordt aangepakt met ballondillatatie, zoals dat ook gebeurt bij kransslagaderen van het hart. Omdat deze behandeling in de diverse internationale centra vaak wordt uitgevoerd door interventieradiologen, wordt Reekers bijna wekelijks geconfronteerd met boze (familieleden van) MS-patiënten die vragen waarom er in het AMC nog niet mee is begonnen. Patiënten kunnen volgens Reekers niet in het AMC terecht omdat ‘er voor deze behandeling geen enkel wetenschappelijk bewijs is. Alle publicaties komen uit de koker van dr. Zamboni en zijn opvatting past op geen enkele manier in de wetenschappelijke kennis die wij over MS hebben’.

 

De meest plausibele verklaring voor de positieve ervaringen van patiënten is volgens Reekers het placebo-effect. ‘Hoe enthousiaster en zekerder de behandelaar is van een positief effect op genezing, hoe groter het placebo-effect. Ook blijkt een dure placebo beter te werken dan een goedkope. Los daarvan is het een bekend gegeven dat MS-klachten sterk kunnen fluctueren, zonder dat we daar een goede verklaring voor hebben.’

 

Reekers adviseert zijn collega’s om patiënten uit te leggen dat er voor de behandelmethode van Zamboni nog geen enkel bewijs is. (zie video)

 

Evert Pronk

 

Het complete artikel vindt u hier

 

 

m.s is idd een ontsteking in de hersenen of ruggenmerg waar je eigen imuunsysteem op aanvalt, en dit zijn nu net e opflakkeringen, maar eigenlijk is het ons eigen afweersysteem dat ons de nek omdoet!

 

als je een opflakkering doet moet je vitamenen D slikken en geen C

vitamine D is goed voor het afweersysteem terug te herstellen!

 

ik had nog nooit iets gehoord van een verband met m.s en onverzadigde vetten.....

ik ben zowieso geen "goede" eter, het zou allemaal kunnen, hoop dat ik het ooit weet!

 

groetjes daar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_16219_14788_9353.jpg

 

Een onderzoek van de Britse Universiteit van Plymouth heeft uitgewezen dat cannabis geen heilzaam middel is in de strijd tegen de ziekte Multiple Sclerose (MS).

Het resultaat van het onderzoek is een domper, aangezien prognoses in een eerder stadium wel positieve gevolgen schetsten. MS is een ziekte waarbij het centrale zenuwstelsel wordt aangetast. Verhalen van genezing komen maar heel sporadisch voor.

 

Bij de test slikten proefpersonen een capsule met THC, een van de werkzame stoffen in cannabis. Er was vervolgens geen verschil in de ontwikkeling van MS zichtbaar tussen de mensen die een placebo slikten en degenen die een pil met THC innamen.

 

Medicinale cannabis wordt door artsen soms aangeraden aan MS-patiënten om de verkramping van de spieren tegen te gaan.

 

dan krijg je zo'n dingen weer......... ;)

 

dat cannabis niet help om m.s tegen te gaan weet iedereen, maar wel om de symptomen te verminderen !!

zeikdokters !!

 

 

 

gallery_16219_14788_4055.jpg

 

Een snelle, eenvoudige oogscan zou op een effectieve manier kunnen meten hoe snel multiple sclerose bij een patiënt zal evalueren. Dat is nuttig omdat de ziekte een onvoorspelbaar verloop kent.

De oogscan duurt maar enkele minuten per oog en meet over het algemeen de dikheid op het einde van het oog. Een team van John Hopkins University ontdekte dat patiënten met een verdunde retina sneller een meer actieve vorm van multiple sclerose ('MS') ontwikkelden.

 

Dat bleek uit een kleinschalig onderzoek bij 164 MS-patiënten die elke 6 maanden gevolgd werden voor in totaal 21 maanden.

 

59 van de patiënten vertoonde geen enkel symptoom. Wie zware terugvallen had, vertoonde een sneller verdunde retina dan de mensen zonder terugval.

 

Via MRI-scans kon aangetoond worden wie een actieve ontsteking had: hun retina verdunde 54 procent sneller.

 

Bij wie het ergst verergerde tijdens de studie, vertoonde 37 procent meer verdunning dan de patiënten bij wie de handicaps niet waren verergerd.

Lees ook

Jack Osbourne is ongeneeslijk ziek

MS ontstaat wellicht in brein, niet in immuunsysteem

Cannabis helpt toch niet tegen multiple sclerose

Zomerbaby's lopen meer kans om MS te krijgen

 

Multiple sclerose is een ziekte die de zenuwen in de hersenen en ruggengraat aantast, waardoor er problemen zijn met bewegingen, evenwicht en zicht. De ziekte verloopt onvoorspelbaar.

 

Bij 8 op 10 MS-patiënten evolueert de ziekte met horten en stoten: er zijn periodes met milde of quasi geen symptomen, gevolgd door opflakkeringen. Na tien jaar ontwikkelt ongeveer de helft van de patiënten een tweede, progressieve ziekte waardoor de symptomen verergeren en er weinig goede periodes zijn.

 

Dat maakt multiple sclerose moeilijk te voorspellen en moeilijk te volgen door de dokters. De onderzoekers hopen dat dit met de oogscan beter zal zijn.

 

"Nu er meer therapieën worden ontwikkeld om de vooruitgang van MS af te remmen, kan het nuttig zijn om het verdunnen van de retina op te volgen om in te schatten hoe effectief de therapie zal zijn", legt onderzoeker Peter Calabresi uit.

 

Eerder dit jaar raakte bekend dat Jack Osbourne aan MS lijdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Waarom zou deze aandoening rond de evenaar en afrikaanse landen nauwelijks voortkomen?

Vanwege de grote hoeveelheid zon die zorgt voor aanmaak van vitamine D!!

 

Ik koop in Nederland mijn vitaminen en mineralencomplexen bij een drogisterijketen genaamd Het Kruidvat

 

Tsja, goedkoop is duurkoop, groter kans op GMO-ingredienten in je vitaminen + gebruik van mineralenverbindingen die slecht worden opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom zou deze aandoening rond de evenaar en afrikaanse landen nauwelijks voortkomen?

Vanwege de grote hoeveelheid zon die zorgt voor aanmaak van vitamine D!!

 

 

 

 

dat zou kunnen... maar is zeker niet zeker!

 

als het zo simpel was zouden we allemaal gewoon aan de vitamine D zitten

 

maar kan zeker 1 v/d factoren zijn!

 

elmanito waar zou jij je kruiden gaan halen??

 

heb gehoord dat jij ook een kenner bent ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

In Belgie zou Nutrisan een goeie moeten zijn of Orthonat & voor je kruiden kan je voor BBK Bio kiezen, maar zie nu net dat die ermee stoppen. ;)

Wil je weten of ze GMO vrije ingredienten gebruiken, gewoon ff een mailtje sturen.Ortholon schijnt wel GMO vrij te zijn.

 

Over vitamine D in relatie met MS, klik

 

400 IE vitamine D = 10 mcg.De EFSA heeft uiteindelijk naar buiten gebracht dat men max 4000 IE vitamine D binnen mag krijgen.Een half uurtje ongesmeerd in de zon op een zomerse dag maak je al 12000 IE aan.Vanaf factor 8 maak je geen vitamine D meer aan, dus niet gelijk smeren, maar later pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...