Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowfishy

Bouw van mijn hok 150x60x50

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Vandaag was dus dag 1 van de bouw van mijn hok. Hier volgen enkele foto's (sorry voor de slechte kwaliteit, ik post a.s. zondag nieuwe foto's met digitale camera :specool)

Het hout dat ik heb gebruikt is MDF van 12 mm dik. Het hok is nu al bijna klaar eigenlijk (t.a.v de bouw). Ik moet alleen nog even de dubbele bodem erin zetten en de deur te monteren. Dan zet ik hem 2x in de grondverf en nog 2x in normale lakverf (mat wit). Vervolgens ga ik nog gaten boren voor de ventilator en voor de inlaat (uiteraard geldt bij mij opp inlaat = 3x opp uitlaag). Dit ga ik a.s. zondag allemaal doen :smoke

 

Dit is wat ik nu heb:

 

gallery_20591_7171_180712.jpg

 

Al het gekochte hout...

 

gallery_20591_7171_145534.jpg

 

De bodem der bodems (er komt namelijk nog een dubbele bodem in). Let niet op het lelijke uitstekende stukje rechtsonder die heb ik al verwijderd.

 

gallery_20591_7171_61312.jpg

 

Beetje wazige foto...Links zie je trouwens mn koolstoffilter

 

gallery_20591_7171_208585.jpg

 

Mn hokje zoals hij er nu staat...(let niet op die lelijke beginnersgitaar, mn huidige gitaar is bij de gitaarbouwer ivm vervangen elementen maarja moet toch ergens op spelen :wacko:).

 

Ben er zelf best trots op want ik heb eerlijk gezegd nog nooit echt geklust. Dit is eigenlijk zo'n beetje het eerste ooit. Ik ga de naden nog afkitten met overschilderbare acrylaatkit en ik ga nog wat hoekjes plaatsen voor stevigheid etcetera maar dat zien jullie vanzelf wel. Er passen precies 4 potten in van 25x25 (lxb) dus dat is mooi, de eerste kweek zet ik er echter 3 plantjes in.

 

Ojaa dit wilde ik nog even zeggen: Ik heb veel negatieve posts gelezen over de wietforum shop. Ik had daar echter toen ik dat nog niet had gelezen al besteld, dus ik was een beetje angstig. Toch heeft wietforum shop alles correct en binnen 2 dagen geleverd, wat ik vrij snel vind. Mijn complimenten! (mag ook gezegd worden :lol: )

 

Update volgt zondag a.s.!

 

Zeg maar eerlijk wat jullie ervan vinden,

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé blaasvis,

 

Ik zou eerst alle gaten maken en DAN pas verven.

Die gassen ontsnappen ook op het zaagvlak. En dan moet je twee maal

de kwast schoon maken :wacko:

 

Ik zou een latje aan de binnenkant van de kast maken, zodal je een L krijgt.

Heb je meteen een lichtsluis.

 

O, en ik denk dat je wat omgedraait hebt: 1x uitlaat = 3x passieve inlaat.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Klopt dat was ik ook allemaal van plan :wacko: Ik ga idd eerst gaten maken en dan pas verven. Bovendien ga ik nog wat latjes plaatsen ter versteviging. Je hebt idd gelijk ik had een typfoutje gemaakt :specool Alles komt dus wel goed =)

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

eyyy,

 

ziet er leuk uit :smoke . hoop dat je er veel mooie plantjes in mag kweken

en ik kom volgende week wel effe bij je kijken :wacko:

EN PLAATS DIE HOEKJES TER VERSTEVINGING! :specool

laterzzz,

 

hidezzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hé blaasvis,

 

Ik zou eerst alle gaten maken en DAN pas verven.

Die gassen ontsnappen ook op het zaagvlak. En dan moet je twee maal

de kwast schoon maken :lol:

 

Ik zou een latje aan de binnenkant van de kast maken, zodal je een L krijgt.

Heb je meteen een lichtsluis.

 

O, en ik denk dat je wat omgedraait hebt: 1x uitlaat = 3x passieve inlaat.

 

Succes

eej boterkuipje,

 

Wat hij heeft staan klopt wel hoor, dat inlaat = 3x uitlaat :wacko:

 

stel, zijn uitlaat is 100

dan krijg je bij zijn berekening:

inlaat = 3 x uitlaat

inlaat = 3 x 100

inlaat = 300

 

inlaat is dan 300, bij een uitlaat van 100, dus perfect :specool

 

in jou berekening zou je een inlaat van 33.33 krijgen xD

 

Maargoed... ontopic:)

 

Nette kast!

Zou je een foto kunnen maken dat je ziet hoe die in de kamer staat? Dan kan ik een beetje een idee krijgen hoeveel ruimte het nou inneemt, ik het me een beetje moeilijk visualiseren met alleen afmetingen ;)

 

Inderdaad nog even wat verstevigingsprofieltjes her en der ertegenaan knallen dan kan je er met je dronken/stonede kop nog een keer per ongeluk tegen aan waggelen zonder dat je kast uit elkaar valt :smoke

 

Hoe hoog wordt de kast uiteindelijk als je dubbele boden erin zit?

25x25... hoeveel liters zijn dat:S 11?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Blowfishy goed bezig hoor :wacko:

Ben je een beetje opgeschoten dit weekend??

foto update?

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd is hier weer en update.

En zoals beloofd zou ik nu foto's moeten hebben gemaakt met mijn digitale camera, maar de accu daarvan was leeg en daarom heb ik weer foto's met mn mobiel gemaakt. Maar ik maak toch de nieuwe belofte dat ik binnenkort echt foto's met mn digtale camera ga plaatsen :specool

Wat heb ik vandaag gedaan aan mn hok?

-Diverse verstevigingen geplaatst

-Dubbele bodem helemaal afgemaakt (is te zien op de laatste foto, die kan ik er zo inschuiven en die monteer ik later pas met schroeven)

-In die dubbele bodem en in het hok zelf gaten geboord (de inlaat)

-Gat gemaakt voor de afzuiger (past erin :smoke deze afzuiger is btw een Vents vko1 125 (190 kuub).

-Alle naden dichtgekit

 

Morgen zet ik het hok in de MDF grondverf (hopelijk kom ik toe aan twee keer, anders doe ik dinsdag de 2e keer).

Daarna lak ik het hok af met witte verf en het gedeelte in de dubbele bodem lak ik af met zwarte verf om reflectie te voorkomen. (ook 2x)

 

Als m'n hok volledig geverfd is, dan schroef ik m'n dubbele bodem vast (met daarin vijverfolie) en dan kit ik die naden nog ff goed dicht (ziet er lelijk uit, maar dit is toch binnen en dat boeit me niet ;p). Vervolgens monteer ik m'n deur met scharnieren + magneetjes. Dan plaats ik m'n koolstoffilter en de kettingen van m'n lampen en zorg ik dat de elektriciteit naar buiten gaat, dan ga ik ook m'n radiatorfolie (noppenfolie) plaatsen en al dat soort dingen =)

 

Maargoed hier volgen de foto's :

 

gallery_20591_7171_106061.jpg

 

gallery_20591_7171_76935.jpg

 

impressiefoto!

 

gallery_20591_7171_183145.jpg

 

gallery_20591_7171_147219.jpg

 

gekit + deel van m'n inlaat

 

gallery_20591_7171_100909.jpg

 

gat voor ventilator

 

gallery_20591_7171_109382.jpg

 

in m'n kamer

 

gallery_20591_7171_89108.jpg

 

Weer in m'n kamer (Ja, ik werk bij de AH als bijbaantje)

 

gallery_20591_7171_70602.jpg

 

De Dubbele bodem en het 'frontje' ervan (en mijn schoen)

 

Het spijt me nogmaals voor de slechte foto's, dat ga ik echt ff verbeteren binnenkort. Ik laad morgen de accu op.

 

Hoop dat jullie er wat van vinden, geef maar eerlijk je mening :wacko:

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowfishy

 

Het ziet er tot nu toe erg veel belovend uit, ook netjes hoe je je dubbelebodem weg werkt. :wacko:

vijverfolie is in principe niet nodig hoor.... als je 't gewoon goed afkit en schilderd is 't voldoende waterdicht.

En ik neem aan dat je niet op basis van hydro gaat bouwen maar op grond, dus lekkage zeer minimaal.

Komt de kast in je slaapkamer te staan?? Ik hoop dat je kan slapen met omgevings geluid :smoke

Want een afzuiger geeft nog best wat geluid (die van mij tenminste wel)

ach ja... dikker joint in de fik en slapen maar :specool

Vanavond weer foto's?? succes met schilderen vandaag

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb veel negatieve posts gelezen over de wietforum shop.

Dat ging over de oude shop,....tegenwoordig staat de shop van frans op het forum.

En zoals je gemerkt hebt, gaat het daar perfect ! B)

 

Maar je project ziet er goed uit,.....

Ik zou er echter wel 4 inzetten, als je een achterblijvertje hebt, dan houd je nu nog maar 2 plantjes over :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hooi mensen B)

 

Hij staat nu in de grondverf, hoef nog maar een klein stukkie te verven en dan staat hij 2x in de grondverf. Morgen ga ik dan lakken =]

Zou er nog een pot bij kunnen? Die pot staat dan wel op een aantal van die luchtgaten, dus dan is de totale inlaat iets kleiner. Maakt dat uit?

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

eej blowfishy,

 

ziet er netjes uit :wacko:

thnx voor de overzichts foto's!

Moet zeggen dat het veel minder aanwezig en/of in de weg staat dan ik had verwcht!

 

Wat betreft 4 planten zetten zoals BBB zegt, zou je even kunnen kijken hoeveel gaten er dicht komen zitten als je 4 potten erop zet

en even uitrekenen hoeveel minder lucht er dan door komt...

Is het maar 5% van het totaal aantal lucht gaatjes dan denk ik neit dat dat prolemen gaat leveren.

 

Ik wacht het eindresultaat af en je eerste kweekjes zal ik zeker even mee kijken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

ffies een korte update :wacko: De kast neemt inderdaad heel weinig ruimte in beslag, hij is wel best hoog (1,5m) maar 60x50 in een normale kamer is echt niet zo groot.

M'n hok is al 2x in de grondverf gezet en hij staat nu 1x in de witte lak (dubbele bodem zwart). Morgen zet ik hem uit school nog een keer in de lak en vrijdag ga ik het hok inrichten. Als ik vrijdag daarmee klaar ben dan ga ik m'n zaadjes ontkiemen en dan kan ik beginnen!

 

Heb ik alleen m'n lamp nog niet binnen, die zou ik vandaag moeten krijgen -.-

 

Ik vond een foto update niet echt nodig omdat er niet echt veel te zien is...vrijdag komt er een foto update B)

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

Even een korte foto update. Hij is nu 2x in de grondverf gezet en 1x gelakt. Ik heb de deur erin gemonteerd maar er is een klein probleem (lees verder...B)).

Nu alleen nog 1 keer verven om het netjes te maken, dan ff me hok stofzuigen om het schoon te maken en dan reflectiefolie etc erin.

K krijg a.s. woensdag op zn vroegst m'n 250W ecolight (rood) en m'n 200W ecolight (blauw) binnen omdat er een probleem is met de levering -.-

 

Maar goed hier volgen de foto's:

 

gallery_20591_7171_211485.jpg

 

hokkie met deur

 

gallery_20591_7171_13919.jpg

 

en zo is m'n deur dus aan de bovenkant :S hoe bedoel je scheef. Hoe zouden jullie dit oplossen want er komt ook licht doorheen...mss latje erachter plaatsen?

 

gallery_20591_7171_34573.jpg

 

(dubbele bodem ga ik nog vastmaken en dichtkitten)

 

gallery_20591_7171_77818.jpg

 

ziet er nu zo uit.

 

Zelf vind ik hem mooi gelukt alleen de deur is verneukt..maargoed als het maar werkt en als je er maar leuke plantjes onder krijgt =) maakt me echt niet uit hoe lelijk het eruit ziet. Het gaat om het kweken vind ik dan...

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker met je kastje, ziet er goed uit hoor B)

Kan je het deurtje niet verstellen dan?

ik zou proberen het deurtje even wat rechter te hangen en aan de binnenkant rondom latjes maken en die zwart verven, of zwarte tochtstrip (foam) das goed lichtdicht en redelijk luchtdicht.

Veel succes verder

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mensen,

 

HIJ IS EINDELIJK KLAAR!

Wat is dat verven toch een klerewerk zeg...ik heb 'm 2x in de grondverf gezet en 2x in de lak.

Hij ziet er nu zo uit, morgen volgt er nog een update want dan ga ik alles in m'n kastje monteren (radiatorfolie, filter, afzuiger etc)

M'n lamp krijg ik dus pas volgende week -.- maargoed dan heb ik nog even de tijd :verrygood

 

Zo staat hij er nu bij (zoals ik al zei update morgen!):

 

gallery_20591_7171_20333.jpg

 

gallery_20591_7171_232823.jpg

 

Zeg maar eerlijk wat jullie vinden :rolleyes: Ik ben er heel trots op want ik heb echt twee linkerhanden en ik heb alles (behalve wat uitleg van m'n vader) zelf gedaan. iK wist niet dat ik dit kon haha, nou maar hopen dat er wat moois uitkomt qua plantjes :whistle:

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een korte update.

De reflectie heb ik erin geniet (radiatorfolie/noppenfolie). Volgens de verpakking reflecteert het voor 90% en het isoleert ook :verrygood

Hier de foto's:

 

gallery_20591_7171_20430.jpg

 

gallery_20591_7171_43731.jpg

 

De lamp die ik erop laat schijnen is een ikea bureaulamp...

 

Updates volgen later deze avond, ik ga er nu de koolstoffilter en de hygrometer enzo inhangen :rolleyes:

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk kastje hoor ! ik ben alleen bang dat je dadelijk last van licht krijgt .... maar ik zie dat je handig met de kitspuit bent ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

de laatste update omtrent mijn hok. De koolstoffilter hangt erin (weliswaar beetje scheef maar dat boeit niet, als het maar goed werkt ;P). De LV en temp meter hangt er ook in, hangt deze op de goede hoogte?

 

gallery_20591_7171_460886.jpg

 

gallery_20591_7171_255172.jpg

 

het hangt scheef ja,,,maar het zit wel heel stevig dus en er wordt geen lucht uit m'n hokje zelf gezogen dus het zit goed =)

Netto houdt ik 150cm - (15cm dubbele bodem) - (30 cm hoogte potten) - (20 cm koolstoffilter) = 85 cm over voor de planten.

Ik denk dat je met die hoogte toch een paar leuke plantjes kunt kweken :verrygood

Zit alleen nog te twijfelen of ik straks scrog ga doen of normale kweek (ik heb feminised zaden).

 

Het licht is niet zo'n probleem want ik heb me al een keer opgesloten in m'n hokkie. Er kwam toen nergens licht doorheen. Dit komt door het feit dat ik overal waarlicht doorheen kwam latjes heb geplaatst en ik heb idd veel gekit =)

 

Nu maar wachten op mijn lamp en de kweek kan beginnen...

 

To be continued.

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

zieter lekker uit,

alleen nog 85-(afstand v/d lamp)=40 cm? dus een mooie scrog?

grtz valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowfishy

 

Mooi kastje hoor, genoeg ruimte om een mooie scrog te maken....

Ik zou de hygrometer net iets boven je scrognet hangen, hangt nu iets te hoog denk ik.

En misscien nog een pot erbij?? kost je maar 4 gaatjes van je dubbele bodem :verrygood

succes verder

gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

voor die extra pot kijk ik nog even :verrygood maar valentimo, ik ga een 250W ecolight lamp gebruiken. Moet deze 45 cm van de plant afstaan??? Dacht zelf meer aan zo'n 10 a 15 cm...

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen,

 

Heb vanmiddag contact opgenomen met de webshop waar ik mijn lampen heb besteld. Ze gaan een deellevering doen: donderdag a.s. krijg ik m'n rode 250W ecolight binnen en a.s. dinsdag mijn 200W blauwe ecolight :D

 

Is het niet mogelijk om in mijn hok gewoon normaal te kweken ipv scrog? Het liefst zou ik de 1e keer een normale kweek doen, gewoon omdat dat simpel is. Maar mss is het juist wel uitdagend om gelijk een scrog te doen...Of heb ik in het geval van een normale kweek (door gebrek dieptestraling) minder opbrengst dan bij een scrog?

 

Het is me nog steeds niet echt duidelijk hoe ik nou die planten aan dat scrognet moet vastmaken bij een scrog en hoevaak je nou moet toppen/fimmen bij scrog en wanneer.

 

Kan iemand me helpen, wat raden jullie me aan :rolleyes:

 

En ojaa Valentimo, ik ehb eens na zitten denken over wat je zei...Mijn reflecter past als het goed nog voor een groot deel naast m'n koolstoffilter =) M'n planten kunnen wel zo'n 70 cm worden denk ik maar dit meet ik nog wel ff op als ik die reflector binnen heb.

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette kast geworden Blowfishy!! Ziet er netjes uit :)

 

Over je lamp-plant afstand zou je even wat kunnen researchen in andere topics. Er is niet zo lang geleden nog een mooie voorbeeld kweek voltooid onder een (200w ?) evirolite, weet alleen ff niet meer wie het was helaas...Staat sowieso veel goeie info in, mocht je het nog niet door gelezen hebben :D

 

Hoe de planten vast maken aan een scrog net?

- Kleine tywraps kopen, takje naar de gewenste plek to buigen/leiden en dan de tywrap zo aan trekken dat je een 'ring' overhoud met een doorsnede van ongeveer 1 a 2 cm, niet strak trekken dus! Zolang de tak maar niet ver omhoog meer kan en op zn plaats blijft zonder 'm af te knellen.

 

-Hoevaak toppen/fimmen?

1 keer

 

- Wanneer toppen / fimmen?

Normaal wordt dit gedaan rond de vorming van de 5e internode. Ik weet echter niet of dit met jouw hoogte ook voldoet (wat dus uiteindelijk ook afhankelijk zal zijn van de afstand die je plant-lamp moet houden).

 

Ik kan je dus niet echt veel helpen met concreet advies helaas :D Wel wat algemene tips:

- Hou je lamp zo dicht mogelijk op je plantjes, dan worden ze minder hoog

- Begin niet direct/te snel op 12/12 als je wilt gaan scroggen, dan groeit je net niet vol!

- Hou de eerste 1,5 a 2 weken nadat je op 12/12 bent gaan gegaan wél nog je blauwe lamp: de plantjes groeien namelijk nog heel erg!

 

Wil je overigens jezelf de eerste kweek meteen een harde doelstelling geven qua gewicht? Want ik maak op uit je reactie dat je je keuze om te gaan scroggen of niet, wilt laten afhangen van de opbrengst... Wat ik zou doen is juist de eerste kweek voor 'spek en bonen' doen. Gewoon lekker gaan scroggen en ervaring op doen! Of lekker niet gaan scroggen en ervaring op doen! Je eerste kweek zal toch niet je beste ooit worden dus daarvanuit gaande kan je maar het beste ervan maken en zoveel mogelijk leren in zo kort mogelijke tijd. Ik zou zelf gaan kweken in een erg vergelijkbare opstelling als jij en ik zou zeker voor scrog kiezen, ook juist de eerste keer. Als je de eerste keer niet scrogt, dan kom je ook de eventuele problemen van het scroggen niet tegen, deze kom je dan pas de tweede keer tegen! Dat zijn 2 kweken als leer proces in plaats van 1.

 

Ik denk dat zonder scrogg wel te doen is, maar dat je wel heel wat zult moeten buigen/knakken/pletten en een niet al te hard groeiende dame moet kiezen en evt een beetje geluk met kleine pheno's.

 

Thats my humble opinion ;) Doe ermee wat je wil!

 

Ik ga nu weer Futurama kijken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hooi,

 

hartstikke bedankt voor je antwoord :rolleyes: Ik ga dan toch een scrog doen en dan post ik het kweekverslag hier. Ik ga er ook nog wat meer over lezen en dan zie ik vanzelf wel wanneer ik moet fimmen etcetera. Zal ik het scrognet zo'n 25 cm van de potten plaatsen?

 

Wat ik in dit topic zie http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...olite&st=80 is dat er in dit topic niet gescrogd wordt maar dat het toch past in zijn hokje van 120cm hoogte. Toch ga ik een scrog doen ^^ zie vanzelf wel wat het mij brengt. Donderdag krijg ik m'n rode spaarlamp 250W binnen en a.s. dinsdag m'n blauwe lamp 200W door de leveringsproblemen -____-

 

En je hebt ook gelijk over het ervaringsgedeelte. Met het scroggen kom ik zowel de problemen van het scroggen als de problemen van het normale kweken tegen :D Het kan ook zo zijn dat (als ik het kweken leuk vind) ik later altijd nog een 250W hps koop.

 

En ojaa, wat voor voeding raden jullie mij aan om te gebruiken? Ik heb alleen bloeivoeding nodig, ik gebruik namelijk Plagron Royalty Mix. Achterop de verpakking daarvan staat dat er de eerste zes weken geen voeding mag worden toegevoegd. Zou een flesje Canna Bio Boost voor de hele bloei voldoen? Wat raden jullie me aan :D

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lamp binnen!

(alleen de blauwe lamp voor groei krijg ik pas dinsdag -.-)

 

Maar tering wat is hij fel! en groot O_O

 

Ben nu even die reflector aan het fixen want die is niet stevig genoeg ;P

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...