Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Johnny_Sack

10 X Sannie's NLA 5x Basic Beer

Recommended Posts

Ik zag nog niet veel topics over NLA van sannie dus misschien vinden jullie het leuk om mijn kweekje te volgen.

 

Mijn opstelling:

SJ DR100

Lumatek 400W

Osram Son T plus

365m3 buisafzuiger

Koolstoffilter

Alles in 1 fancontroller en relais kast

 

Heb de zaden 3 dagen laten ontkiemen in water en vandaag in 1 liter potjes gezaaid. ik besproei ze nu 2 keer per dag een klein beetje met een plantenspuit. Wat ik wel wat minder vond is dat ongeveer 25% van de zaden na 3 dagen nog geen worteltje hadden. Ik heb ze wel gewoon gezaaid dus zie het wel of ze nog iets gaan doen.

 

 

Er is nog niet veel te zien:

 

gallery_5015_7010_546906.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker leuk! Zie die NLA graag een keertje dikke toppen maken :wacko:

 

Succes!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, na de foto shoot bespoten. De bovenste laag droogt vrij snel op. Had er beter wat folie omheen kunnen doen. Doe ik denk ik morgen ff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

heb je de zaadjes zo in de grond gestoken, en de grond uit het zakje zo in het potje ? :wacko:

 

Inwateren betekend, de pot, goed gevuld met aarde, tot aan de rand, dan rijkelijk begieten, zie potjes zou ik gerust 200ml, misschien zelfs meer wateren. Dit doe je een dag op voorhand :specool Dan poot je het plantje/zaadje (best in kuiltje zaai/stekaarde) hang je er een zijltje over tot het op komt of aanslaagt en gaaan. De pot begiet je dan ook pas weer wanneer die echt minder begint aan te voelen, en droog wordt. Hierdoor zal je plantje veel sneller meer en gezondere wortels maken, door gans je pot.

 

Beetje sproeien, de bovenlaag vochtig houden is echt te weinig. En van dagelijks gieten ga je luie wortels krijgen.

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de info. Weer wat geleerd. Dit is mijn semi 1e kweekje.

 

Ik heb deze keer wel voor het zaaien de aarde in het potje wel afgezuurd water gegeven met Rhizotonic. Maar niet een dag van te voren. Bij mijn andere kweekje die loopt heb ik dat niet gedaan, deze keer was perongeluk omdat de zak met aarde al open was en de grond wel heel erg droog was. Ik vond de vorige keer dat de aarde die direct uit de zak kwam (Canna prof) wel redelijk vochtig. Maar zal in het in het vervolg ander doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de eerste zaailingen zijn boven. Helaas geen tijd gehad om er folie over heen te spannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er netjes uit. :specool

Ik ga deze zeker volgen :wacko:

 

Dat gij cola's zal oogsten.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om een verslag te zien van de NLA

Veel succes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 kush en 2 NLA zijn nu boven, vind het nog wel wat weinig. Heb toch een beetje gevoel dat ik een beetje fout heb gedaan. Volgende keer maar van die jiggy's of zo en een propagator gebruiken. We zullen wel zien hoeveel er nog boven gaan komen.

 

Hier igg wat pics, kwaliteit is wel een beetje kut

 

 

gallery_5015_7010_649953.jpg

 

 

 

 

gallery_5015_7010_758913.jpg

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik het een beetje mis ging met ontkiemen en er maar 4 zaaillingen zijn bovengekomen. Eigen schuld. Ik ga geen ronde draaien met met 4 plantjes in de tent. Maar we doen een nieuwe poging!

 

 

 

Ik heb nieuwe NLA zaadjes en Basic beer freebees ontvangen (zeer snel) en die zijn nu aan het ontkiemen in gedemineraliseerd water. Morgen water ik de potjes in en dan gaan ze zondag de grond in. Zal er dan ook folie om heen doen zodat de potjes goed vochtig blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb je dat geflikt? Ze verband?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ze zijn de grond in! Niet alle NLA zaden haden nog een worteltje maar we zien wel wat er gebeurd. De Beer zaden hadden allemaal een wortel en de zaden waren ook mooi groot.

 

Zo ziet het er nu uit:

 

gallery_5015_7010_833240.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 zaailingen zijn boven gekomen, alle 5 de Basic Beer (de zaden zagen er ook heel mooi uit) en 6 NLA. De lamp op 40 CM geplaatst en groeien maar. Ik ben ze van plan om iets van 4 a 5 weken voor te groeien en 2 keer te toppen.

 

 

 

 

gallery_5015_7010_1382256.jpg

 

 

gallery_5015_7010_438254.jpg

 

 

gallery_5015_7010_874561.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat gaat beterz Johny,

je zou wat perliet op de aarde kunnen leggen zodat je potten niet te warm worden,

en het vocht niet te snel uit je pot verdampt.

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ziet het er een week later uit. eind van de week ga ik ze denk ik overpotten naar 6,5 liter poten.

 

gallery_5015_7010_183960.jpg

 

 

gallery_5015_7010_296982.jpg

 

 

gallery_5015_7010_849690.jpg

 

By the way 80% van de NLA zijn opgekomen en 100% van de Basic bear. Prima zaad dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het niet laten om nog ff te updaten voordat ik morgen ga overpotten. De plantjes groeien als kool. het ziet er allemaal heel goed uit.

 

gallery_5015_7010_311306.jpg

 

gallery_5015_7010_426474.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk het worden al echte planten :D wbt. het updaten; more = more :lol:

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Chaz

 

Ja ze groeien hard. Als ik kijk naar mijn tentje en die zaailingen dan gaat dit ook veel sneller. ze zijn nu 11 dagen oud.

Vanaf de 4e intermode ga ik toppen en dan als het kan nog een keer.

 

Ik flood mijn tentje ook deze keer. Ik las op het forum dat mensen zeiden dat die waterbak van SJ niet waterdicht is. Die van mij is dat wel.

 

 

Nu niet veel tijd dus zal vanavond nog wel ff een pic posten. Ik heb ze vanmorgen overgepot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister vergeten, any way hier wat pics.

 

Dag 13 Groei

 

 

gallery_5015_7010_17759.jpg

 

 

gallery_5015_7010_394999.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zien de beertjes eruit?

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...