Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Blue Hammer in the Jungle...

Recommended Posts

Het begon allemaal een tijdje terug toen Kees eens over sanniesshop zat te browsen... Bla bla bla, leuk leuk, gezien, al gekweekt, niet zo interessant, kush ? mweh, Bluehammer ?! HUH.

 

Watisda ?

 

Dus effe lezen, stond er verdomme deze foto bij,

00038248-6b9de1aff818cb9c4b4d5fe8b256e31c.jpg

 

Nou dat zag er best lekker uit, dus daar heb ik nog een tijdje naar zitten staren...

 

Dus nu antwoord op de vraag der vragen van de eerste post van dit topic, watisda ?

 

Bluehammer

(BBIxJB) x (JH)

 

JB=BBI x SJ

JH=SJ x Amn

 

Dus:

 

Bluehammer

(BBI x (SJ x BBI)) x (SJ x Amn)

 

Dus dat betekend dat:

BBI(2x) (40%)

SJ(2x) (40%)

Amn(1x) (40%)

 

Dan komen we dus uit op:

20%

300px-Amnesia_for_Dummies.png

 

40%

blueberry-bowl.jpg

 

40% hiervan...

00038248-8a9a35fa3ff580f19f71cccf114a358b.jpg00038248-95654c0e46d49047c12f82e53bb5cc3c.jpg

(eigenlijk wilde ik alle foto's anders doen als op opengrow, maar ik kon geen andere foto van sannie vinden als deze...)

 

Maar goed, genoeg gepraat, we willen meer foto's toch ?! Want dit is al even bezig!

 

Hier zijn de elf zaadjes die sannie in een zakje van 10 pieces stopt.

gallery_19_533_715425.jpg

 

We stelen een idee...

gallery_19_533_289051.jpg

 

En we zetten onze lieve plantjes in verse specialmix, wat we voortaan niet meer doen omdat ze dan zo geel wegtrekken...

gallery_19_533_1081656.jpg

 

And, we are off!

gallery_19_533_40515.jpg

 

Na een klein tijdje overgepot in 3,6L potten...

gallery_19_533_1535124.jpg

 

Het werden prachtige plantjes, het vergelen onderin is alweer vergeten...

gallery_19_533_253995.jpg

 

Onder de nieuwe 400W lumatek, die een zgn "boost" heeft, hierdoor kun je 10% meer licht krijgen met 5% meer stroom "ofzo". Of de lamp het trekt weet ik niet, Doc zegt van wel, maar gelukkig weet ik dat hij goed is met garantie... (Net zo goed als met chilisaus)

gallery_19_533_1106304.jpg

 

Weer een paar dagen later zijn we hier...

gallery_19_533_1545430.jpg

 

En een plantje los op de snapshot.

gallery_19_533_1180382.jpg

 

Ze gaan denk ik ergens deze week nog de bloei in. Ik heb ze overgepot in 15L potten, hier heb ik er vier van. Ze zullen de rest van de ronde in deze potten blijven. Ze zijn ingewaterd met een beetje Bacto en wat wortelstimulator van hypro. Ze krijgen nog bladervoeding, ook van hypro en verder voorlopig alleen maar water, Kees gaat weer eens naar z'n planten luisteren zonder experimenten want de voorraad hier is bijna op en de laatste kushoogst was een drama.

 

Wanneer ik ze in de bloei ga zetten is nog steeds onzeker, tot de bladeren elkaar raken OF tot ze 30cm zijn, beide gevallen is een trigger... De echte ABSOLUTE maximumgrootte is 120cm. Ik had eerst 20cm minder gemeten... Maar één meter is wel ongeveer het doel... Ik haat het als de toppen verbranden...

 

Maar goed... 120 ?! Poeh... Ze groeien nog wel ff...

 

Dus kijken jullie gezellig mee ? Nog een week of 12-13-14 en dan zijn we weer klaar.. (WHAAAA, zo lang?!)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi Kees!

 

Heb zelf ook al al een hele tijd nr dat soortje zitten staren. Misschien iets voor volgende rondes... Jammer dat het een eenmalige batch is en geen consistent soortje bij Sannie. Zou leuk zijn moesten ze die soort in femalevorm hebben. Ben echt eens benieuwd hoeveel je er vanaf gaat halen. Volgens de site zou het toch heeel wat moeten zijn!

 

Ik hoop dat ik me hier regelmatig in een update kan komen dompelen!

 

Succes man!

 

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je toch ook een verslagje start op WF, Kees :specool

 

Waarop heb je ze geselecteerd? Ik zie dat er maar 4 staan, en je had er 11 ontkiemt?

(Waarvan er vast 1 als moeder doorgaat, is het niet? :wacko:)

 

Veel kweek plezier gewenst!

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, weer een nieuwe van Keessie. Altijd leuk.

En ik denk een interessant soortje. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar ik zit zo te denken waar moet je nou douchen?

 

Geweldig blijf ook maar hangen hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interresant deze blijf ik volgen

Bleu Hammer lijkt mij ook een mooie soort om te kweken

Eerst even de kat uit de boom kijken bij jou en dan starten :wacko:

grtz Highside

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Domi, ja er is genoeg leuks, dit trok mij heel erg aan, dus vandaar... Opbrengst doet er niet zo toe, als het maar lekker is.

 

@Sativa, Thanks, ik probeer het altijd netjes te houden, maar het is ook wel een rommeltje hoor... Wel schoon.

 

@Banaantje, ik had maar 4 vrouwen... De 6 mannen staan al op 12/12...

 

@Sopranos, ik heb nog een douche...

 

@Highside, kijk vooral mee, kijken staat vrij immers...

 

@Alle anderen, bedankt voor de leuke reacties!!!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer... Ze groeien lekker inmiddels! Ze gaan ook de breedte in, ik weet alleen nog niet of ze al de bloei in moeten!?!

gallery_19_533_1028235.jpg

 

Bluehammer #1

gallery_19_533_907607.jpg

 

Bluehammer #8

gallery_19_533_405835.jpg

 

Blue Hammer #2

gallery_19_533_467926.jpg

 

Bluehammer #3

gallery_19_533_1518425.jpg

 

Als iemand een idee heeft over wat ik met de klok moet doen ?! Dan zou ik het graag horen...

 

Greets,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi groen uit Kees!

 

Ik zou ze echt wel al op 12/12 zetten. En misschien moet je eens kijken hoe je het hoogteverschil tussen de sidebuds en de hoofd cola gaat minimalizeren ...

Als je ze nog breder had willen hebben had je bij de 5e internode moeten toppen of fimmen.... nu misschien te laat vrees ik :wacko:

 

 

Anyway, het zien er echt mooie plantjes uit! En groot genoeg zullen ze zeker worden :specool

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groot genoeg, als in breed genoeg, daar twijfel ik een beetje over, de zijtakken lijken wel erg kerstboomachtig, dat vind ik wel fijn, maar zou het helemaal egaal vol komen zodat ik de plant ideaal belicht !?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo als ze er nu uitzien lijkt het mij sterk dat je alles op een gelijk niveau krijgt... wat je echter wel kan overwegen is om de hoofdstengel te knakken. Zo kan je de lamp een heel stuk lager hangen en krijgen de onderste toppen ook meer licht.

 

Met de Low-Stress methode is het wel haalbaar om een en ander in vaste banen te leiden zonder een netje te moeten hangen :wacko:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Diamondkap (kleine) en een zwaar opgevoerde VSA, met een dualspectrum bulb, er komt vrijwel daglicht uit. Licht aangekleurd met rood. Ik verwacht dat m'n planten toch wat bossiger worden, dat is wel wat ik tot nu toe heb waargenomen.

 

Ik ga sowiso onderin alles wegdieven wat té weinig licht krijgt.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het alle 4 dame's zijn is het wel tijd voor deze groei monsters om de klok om te zetten :wacko:

Zien er netjes uit

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo sannie, welkom in mijn topic!

 

Kijk je gezellig mee ? :wacko:

 

Alle vier zijn dames, de heren staan aan de andere kant van de afdeling... Veilig achter slot en grendel.

 

Ik denk dat ik mijn geluk beproef en ze morgen in de bloei zet...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ga je met de heren doen? klein zaden kweekje gok ik?

of heb ik er nou helemaal overheen gelezen? :wacko:

Succes!!

 

//Rydomir^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wie steel jij brijnaalden, of is dat jou hobby? :wacko:

 

In bloei die hap. :specool

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt het nou zo..of staan ze echt in een (oude) douche?

Creatief hoor! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rydomir, het is nog onzeker wat ik met de heren ga doen... Ik heb ze wel in de bloei gezet, maar tsjah, je weet het nooit hé!

 

@HJM, ze hebben hun tweede nacht... Dat paarse geval, dat is een antenne...

 

@Doc, Wanneer kom je pizza eten ?

 

@El Negrow, ja het is een echte douche, werkt ook gewoon nog hoor... Niet doen als de lamp aan staat, maar anders kan je best douchen. Ik kan het ook binnen een halve dag helemaal terug in de oude staat brengen, dat was een vereiste...

 

Dit is het hokje nu... (Nummer 3 vooraan, links nummer 2, rechts nummer 1 en boven nummer 8)

gallery_19_533_1488505.jpg

 

Bladeren zien er uit zoals dit... Erg gezond, erg mooi!

gallery_19_533_1070177.jpg

 

Plantje nummer één is in de groei mijn favoriet, maar dat kan in de bloei zomaar veranderen...

gallery_19_533_69275.jpg

 

Helemaal in het midden van de foto kun je de eerste pistil al zien...

gallery_19_533_1007046.jpg

 

De zijtakken beginnen ook te komen... Dit moet een heerlijke scrogplant zijn...

gallery_19_533_280217.jpg

 

Aan het blad zou je je kunnen snijden! Het is heerlijk zacht, maar het ziet er wel zo uit... De spanning is wel om te snijden...

gallery_19_533_144605.jpg

 

We hoeven ons geen zorgen te maken dat dit vol komt denk ik ?

gallery_19_533_952867.jpg

 

Dat waren de foto's voor deze week...

 

Nog een paar gekke weetjes:

#Nummer 8 leek eerst blauw uit te slaan, deze wordt verdacht kleur te gaan bekennen.

#Nummer 1 maakt heel donkerblauw, glimmend blad aan in de groei, dat komt volgens mij weg bij de jack.

#ik ruik ze nog niet...

#Ze lijken lekker van hun voeding te genieten, toch voed ik ze niet bij... Ik geef alleen kraanwater en bacto.

#82 days to go... Of zoiets.

#Ik gebruik een sunmaster 400W DualSpectrum lamp, het licht dat hier uit komt is vrij blauw...

#De lumensuperlumenboost staat aan, daardoor gebruikt m'n VSA schijnbaar 5 of 6% meer stroom maar hier krijg ik volgens de fabrikant 10% licht voor terug, op het oog lijkt het te kloppen, ik ga zeker twee stappen op de pijnschaal omhoog, van pijnlijk om naar te kijken naar, "volgens mij is dit schadelijk". De lamp zou nu 40% meer licht moeten geven dan een conventionele lamp ?! Bijna niet te geloven, dat zou bij 400W betekenen 560W... Nou daar zal wel ergens de fout zitten...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook geen idee....

Meten is weten toch??

 

lekker pizzaaaaaa B)

Brooklyn%20Style%20Pizza-712w.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...