Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
theosophia

vaporiser snel en handig te bouwen (van overgrow)

Recommended Posts

know there are quite a lot of really expensive vaporizers available, but there are cheaper ways, might not work as good as the 200$ ones, but it does work good, and the price is almost nothing since most of the things you need are already somewhere in your house.

anfang11.jpg

 

In words:

-a normal lightbulb (100 watts if possible, because the glass is more heat resistant than 40 watters, for example. The buld should be a clear one, otherwise you have to put some fine sand inside after step two and shake the hell out of it, that should get the white stuff out.

-a knife

-scissors

-tape

-2 straws or glasstubes_ (glasstubes are better since they can't melt)

-a cap of a 0.5 liter bottle (for ppl. in the US: 16 fl. ounces bottle should the the one)

 

First if all, we start off with preparing the buld by cutting off the lower part like this:

fassung11.jpg

fassung21.jpg

fassung31.jpg

 

You might want to sand off those nasty metal edges since they are really sharp, like this:

entgratenblech1.jpg

The first part is done, it should look like this:

offnunsgfertig1.jpg

Now, in step 2, we need to get the wire and all that out.

fassunginnenintakt1.jpg

Take a knife or something else to break it out gently, you don't want to break the buld, only the inside, like this:

fassungherausbrechen1.jpg

Now, after having removed the inside, there are still pieces of glass left.

glaskanten11.jpg

innenentgraten1.jpg

Done....almost at least the hard part is...

fassunfertig1.jpg

In step three, unscrew the cap of the bottle, and try to fit it on the metal part of the bulb, if it doesn't fit because it's too small, get another cap, it's ok if its too big.

Now take a knive and make two holes into the cap, like this:

locherbohr1.jpg

If it looks like this, go on to the next step:

zweiloch.jpg

Now we have to make the straws the right size, take the scissors. If you are using glasstubes, take a wrench to break them at the right poing, and take fine sand paper to make the edges smooth.

Now put everything together:

vapo51.jpg

If the cap is a bit too big, just take the tape and fix it. Even though its easy to do this, every time you want to fill or empty it you have to tape it again. So try to get a cap that fits. There is another way you can tape it, like this, that's easier.

vapo41.jpg

Before you use it for the first time take cold water and wrinse it out, glass and dust might be left inside, and you don't want that in your lungs....

 

DONE!

 

To use it, unscrew the cap, put whatever you want to smoke inside (careful, you don't need as much as you need in a normal joint), take a lighter or candle and heat it, inhale, and when you taste something, its working. Don't wait until it smokes, because that will leave stains. In the best case, you will take out the weed, for example, looking just like you put it in, but smelling like hay after you are done. Happy inhaling, your lungs will thank you!

 

Here is a version with one glasstube instead of a straw, and how it actually looks when being used. Thanks DoobieScoo

glass.jpg

smokin.jpg

 

Dit artikel werd gepost door gizzmo op het overgrow forum.

volledig artikel te vinden op: http://www.overgrow.com/edge/showthread.ph...po&pagenumber=1

 

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet eens vertaald joh :wink:

Nee, puike info :evil: zal vast een knutselaar zijn die het gaat uitproberen

 

Zal wel extra willen benadrukken dat de lamp goed schoongespoeld/gemaakt moet worden van binnen, die evt troep wil je zeker niet in je longen hebben.

 

(blijf overigens het verwarmen van de lamp met een aansteker ook niet zo geweldig vinden :? )

Zelf nog niet geprobeerd, zeker niet met een leeg peertje/bolletje, maar klinkt niet echt van joepie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, je hebt een goede vaporiser, maar het glas van de originele lijkt me toch een heel stukje steviger dan dat bulbje. Natuurlijk kan een bulb ook veel hitte aan maar van een vlam? Hoe heet wordt een vlam eigenlijk? 8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

kheb hem al gebouwd. tis maar 10 minuutjes werk. al eventjes getest en blijkt goed te werken, je moet alleen weten hoelang je de vlam eronder mag houden.

 

hij kan natuurlijk niet tippen aan de vappo met heteluchtpistool dat ik heb gebouwd... ga daar later nog een paar pics van plaatsen.

 

groeten

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

das helemaal klasse, :evil:

 

bevalt wel goed (en werkt voldoende?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de echte versie, de smoke bubble. Op zich is ie niet zo duur en je krijgt er 2 bulbs bij, dat heb ik altijd een goeie investering gevonden, vooral als ik mensen over de vloer krijg die niet roken en toch willen stoned worden :evil:

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen, het zijn wel warme dampen, maar geen gloeiende bvb. In de bulb heeft het mengsel zich ook al direct afgekoelt. 8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

8) werkt perfecto

aanrader en goedkoper dan de smokebulb

en net zo effectief paar minuten werk en hij is klaar voor gebruik

super idee :!: :crazyeyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HmZ.... k weetnie maar het ziet er niet echt uit alsof het heel lekker is ofzo..... maja k ga het zeker zelf proberen dan zal ik er snel genoeg achter komen.... en oja.... dr is nou net een lampkapot gegaan..... maar die is niet echt doorzichtig ofzo.... meer mat..... erg...?!

alvast bedankt

mzl

LaTeRzZ

Levi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook nog ergens zo'n bulb (de originele) liggen. Binnenkort toch maar weer eens proberen. heb hem nog in Duitsland gekocht...Er zijn daar winkels met echt alleen maar rokersbenodigdheden waar je echt gek wordt van alles wat er te krijgen is. Waterpijpen in elk materiaal, vorm en grootte, 1000'en kleine pijpjes, 100 soorten vloei e.d. Echt, neit te geloven. Of dat overal zo in Duitsland is weet ik neit. Ik was in Keulen, en daar zitten i.i.g. twee of drie van dat soort shops (in de buurt van de ring o.i.d.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nou zo'n rietje neemt dat je kan buigen, en vervolgens aan de slag gaat emt een plastic flesje (aa/extran) kan je hem ook nog watergekoeld maken:

 

Ik heb helaas geen tekenprogramma...je maakt een gaatje (klein!) in het flesje waar eht rietje vanuit de vaporizer in gaat. In de dop van het flesje maak je twee gaatjes, eentje om m.b.v. een rietje de damp door naar binnen te zuigen, de andere als klaboem?gat. Water erin, en klaar is kees. Als je door eht rietje zuigt moet je het klaboemgat wel dicht houden, dan zuig je de damp uit de vaporizer door het water in het flesje. Als je vervolgens je vinger van het klaboemgat haalt, kun je de damp naar binnen zuigen (net als bij een waterpijp dus :? )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Water erin, en klaar is kees. Als je door eht rietje zuigt moet je het klaboemgat wel dicht houden, dan zuig je de damp uit de vaporizer door het water in het flesje. Als je vervolgens je vinger van het klaboemgat haalt, kun je de damp naar binnen zuigen (net als bij een waterpijp dus :? )

 

Ja maar waar laat je de wiet dan en waar verwarm je umdan....? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in die gloeilamp... je hangt gewoon die vaporiser aan een flesje op dezelfde manier als wanneer je een waterpijpje bouwt (en tien tegen een dat je dat wel eens gedaan hebt :-) )

 

al zou het wel eens kunnne zijn dat je 3 handen nodig hebt om alles beet te houden :?

 

MIsschien een idee voor een eventuele meeting, dat iedereen zijn/haar zelfgebouwde kunstwerken meeneemt?

 

Kut, ik heb alleen maar Mat Herben-lampen thuis, en geen doorzichtige :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites
in die gloeilamp... je hangt gewoon die vaporiser aan een flesje op dezelfde manier als wanneer je een waterpijpje bouwt (en tien tegen een dat je dat wel eens gedaan hebt :-) )

oooow zo....

hehe ja wel meer dan 10 tegen een dat ik dat wel vaker heb gedaan.... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampie gehaald, de rob&nico handleiding gevolgd... en daar zit je dan. best wel high achter je pc...weer eens wat anders dan blowen of cake... wel relaxed zeg... ik ga denken nog een lampie klaar maken....

 

Wel relaxed, dus ook ideaal voor op vakantie, of als je bij vrienden in 't buitenland bent ofzo... zo te maken, en erg relaxed...

 

Nu effe op zoek naar die Bob Marley mp3'tjes op mijn pc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaporiser ook gemaakt zo

werkt net als de originele goed high van geworden

koste me maar iets van nog geen euro ,en paar minuutjes werk

enkel niet te haard aan de buisjes zuigen (of aquariumslang)

hebbie gelijk je mond vol wiet

moet ik nog iets op verzinnen zat te denken aan een screentje er onder vast te maken het aanzuigbuisje dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
high,

 

kheb hem al gebouwd. tis maar 10 minuutjes werk. al eventjes getest en blijkt goed te werken, je moet alleen weten hoelang je de vlam eronder mag houden.

 

hij kan natuurlijk niet tippen aan de vappo met heteluchtpistool dat ik heb gebouwd... ga daar later nog een paar pics van plaatsen.

 

groeten

theosofica

Prima idee :idea: Ga deze binnenkort eens maken!

Sinds heel kort heb ik er eentje gemaakt door op een klein (100 ml) erlemeyer een rubberstop met twee gaten te zetten. In deze twee gaten twee buisje die naar buiten steken. Deze twee buisjes houd ik dan met twee vingers dicht terwijl ik de erlemeyer boven het gasfornuis verhit (met een aansteker ging niet goed bij deze, ik denk dat het glas te dik is). Dit is niet ideaal, ik voel namelijk dat er druk op de gaatjes komt te staan (logisch, hete lucht zet uit). Ik heb het idee dat als je dan per ongeluk je vingers er af haalt je best wel wat damp kwijt raakt door de gaatjes.

 

Hoe zorg jij er voor dat de damp in de bol bijft tijdens verhitting, heb je iets om als stop te gebruiken :?:

 

 

Tnx for the idea :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ff klein opmerkinkje, is de inhoud van een gloeilamp niet giftig (iets met kwik dacht ik)

volgens mij is een gloeilamp gewoon vacuum (anders verbrandt de gloeidraad nl) :?:

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die rook van die bulb warmer of kouder dan met een gewoon pijpje want daar moet ik niets van hebben rook is zo warm als het anders is ga ik ook zo'n bulbje in elkaar knutselen. Zou het ook met een gewone 40W lamp gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je het goed doet is die damp niet echt warm...je moet wel zorgen dat de wiet niet gaat branden/schroeien.. Dat is wel ranzig...kan wel uitleggen waar je eht aan emrkt, maar maak maar zo'n ding, en je hebt het snel genoeg door. Echt waar. 40 watt lamp werkt prima, maar wil je voor veilig gaan misschien toch een 60 of 100 watt lampie...

 

Gloeilampen zijn idd gewoon vacuum gezogen van binnen... er zitten geloof ik wel wat gassen in, zodat de gloeilamp toch niet eeuwig blijft branden. Anders verkopen de heren lampen makers heel geen nieuwe lampen meer hé? Een gewone gloeilamp kan theoretisch namelijk net zo lang mee gaan als een spaarlamp. Maar ja, daar neem je geen hele afdeling R & D voor (research en development)...

 

In TL buizen zit geloof ik wel een boel troep. Maar dat is dan ook een ander principe... iets met geladen deeltjes ofzo die al dan niet bewegen? Daarom zit er in een tl-balk ook een strarter, om die deeltjes aande gang te krijgen. En daarom duurt het nog wel eens voor zo'n lamp aangaat. En daarom zit er in een tlbalk geen gloeidraad.

 

Ik heb hier op het forum weleens wat voorbij zien komen over kwiklampen, maar ik heb geen idee wat het zijn (nu ja, lampen die op de een of andere manier gebruiken maken van het metaal kwik...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...