Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

robdh

Bos wil dat banken coffeeshops niet weigeren

Recommended Posts

Coffeeshops moeten een betaalrekening bij een bank kunnen hebben. Minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) heeft in antwoord op Kamervragen aangegeven op korte termijn hierover te gaan praten met de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). Begin januari werd bekend dat steeds meer banken de zakelijke relaties met coffeeshophouders verbreken.

 

Bos verklaarde dat 'hierdoor een (ongewenste) situatie dreigt te ontstaan dat coffeeshops, natuurlijke personen en rechtspersonen, van iedere bancaire dienstverlening worden uitgesloten'. Hij is bevreesd dat het uitsluiten van coffeeshophouders crimineel gedrag, zoals 'ondergronds bankieren', in de hand kan werken.

 

De NVB heeft zich bereid verklaard om hierover met de minister van gedachte te wisselen, meldt Bos. De SNS Bank, ABN Amro, Fortis, Rabobank, ING en Postbank zouden coffeeshophouders weigeren als klant. Een woordvoerder van de Postbank liet in januari eerder weten dat coffeeshops 'niet stroken met de wet- en regelgeving en daarom wil de Postbank er niets mee te maken hebben.'

 

Bron: Novum

Share this post


Link to post
Share on other sites
De NVB heeft zich bereid verklaard om hierover met de minister van gedachte te wisselen, meldt Bos. De SNS Bank, ABN Amro, Fortis, Rabobank, ING en Postbank zouden coffeeshophouders weigeren als klant. Een woordvoerder van de Postbank liet in januari eerder weten dat coffeeshops 'niet stroken met de wet- en regelgeving en daarom wil de Postbank er niets mee te maken hebben.'

 

Bron: Novum

 

Goh weer een instelling die op de stoel van de overheid gaat zitten.

Lijkt wel over iedereen zo graag politie agentje wil spelen!,zeker een roeping gemist.

Wat volgt hierna,de supermarkten ?,tankstations ?,zorgverzekeraars ?.

Onverdraagbaar landje is het geworden,waarbij alles en iedereen de taken van de overheid maar wat graag wil overnemen.

 

"De Postbank was van plan om rekeningen van coffeeshophouders op te zeggen. De handel in hasj en wiet zou niet in het beleid van de bank passen. "

 

Nee het past zeker niet bij dat FANTASTISCHE beleid,het gedoogbeleid is tenminste nog winstgevend,hun eigen beleid leide tot de crediet crisis !!.

 

En dat we nog steeds een gedoog beleid hebben zijn ze zeker vergeten ?!.

Kan me niet herineren dat we voor de miskleunen van de bankwereld een gedoogbeleid hebben,maar we mogen er wel voor opdraaien!.

Ziek word je van dit soort gelul,lijkt wel of ze allemaal gaan voor de moraalbeker van het jaar.

Het zijn banken en geen maatschappelijke vormgevers.

Mischien hebben ze de ziekte van het belangrijk willen zijn te pakken.

 

Persoonlijk begin ik een dikke tering hekel aan deze maatschappij te krijgen,hoezo Nederland is geen kut land geworden.

 

Grz

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verzekeraars spelen ook al enige tijd overheidje hoor.

Zo kreeg ik laatst bij Univé te horen dat ik op een of andere lijst sta, kosten 35 € om te zien waarvoor.

Zal ongetwijfeld over m`n onwettelijke, in koppelverkoop aangesmeerde, schuldsaldo verzekering gaan die ik heb laten royeren door niet te betalen.

Toch wel een lekker gevoel dat je inzage hebt in zo`n database mits je over de brug komt met cash.

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis diep triest,en waar houdt het op ,met het digitaliseren van Nederland zie ik het einde ook voorlopig nog niet.

Straks mag ik er bij de groentenboer niet meer in omdat hij vind dat ik teveel snelheids overtredingen begaan heb,wat niet in ZIJN beleid past.

Of de bakker laat me niet toe omdat ik niet lid ben van de gereformeerde kerk,wat niet in HAAR beleid past.

 

Tja waar gaan we heen en waar houdt het op,geen idee,maar het word er niet beter op.

 

 

Grz

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ziet dat microsoft een paar miljard moet neerleggen omdat ze hun applicatie om muziek en video te kijken gratis en voor niets mee leveren (windows media player dus) kan ik me enigszins voorstellen dat je als bank ietwat terughoudt bent om in zee te gaan met iets wat in de rest van Europa gewoon als illegaal en crimineel beschouwt wordt.

Dat de grondslag van dit probleem dus bij de overheid ligt en juist het gedoog beleid mag duidelijk zijn.hier door hebben ze geen poot om op te staan en de geldstromen zijn daardoor vaak ook zeer onduidelijk, waardoor het moeilijk uitzoeken is of je een criminele organisatie faciliteerd of gewoon clean zaken doet.

 

Gedogen werkt niet, legalize it !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het gedoog beleid niet duidelijk dan ?.. het mag gewoon verkocht worden en mag er dus geld aan verdient worden en dus ook op een rekening

gezet worden..!!

 

"

kan ik me enigszins voorstellen dat je als bank ietwat terughoudt bent om in zee te gaan met iets wat in de rest van Europa gewoon als illegaal en crimineel beschouwt wordt. "

 

Wat hebben we met Europa te maken dan ?.. stemde niet 63% tegen de eu grondwet ?...houdt zoiets dan niet in dat we helemaal niks met europa

te maken willen hebben ?!.

En alsof ze in Belgie minder wapens en vuurwerk zijn gaan verkopen omwille van Europa :rolleyes: ,en dat geld wat daaraan verdient word

word ook echt bij een bank gestort hoor,het word verdient aan iets wat wij\europa ook als iligaal en crimineel beschouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In princiepe zitten we allemaal in het systeem.. of je dat wel of niet wilt is niet belangrijk voor hun.

Maar een ding is wel zo... dikke vinger voor die malloten

 

We worden steeds meer met de rug tegen de muur gezet

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Louk Hulsman (RIP) al zei tijdens het cannabis tribunaal.

Wie beslist er of iets Crimineel is want dat zegt werkelijk niets over iets of het nou goed of kwaad is.

Iedereen in Den Haag,banken,verzekeringen enz enz zouden zijn stukje eens moeten kijken, want zoals hij het zei klopt het allemaal tot op de milimeter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net nu in de economische crisis gaan ze dwarsliggen en de rekeningen van CS sluiten... Volgens mij hebben ze niet eens de moeite gedaan wat een CS voor een bank kan betekenen qua geld. Moest ik een bank zijn, liefst zoveel mogelijk coffeeshops, want DAT zijn de grootverdieners!

 

En dan zeggen ze dat belgen dom zijn... :D no offence :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...