Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Choppie

foutje of FOUT gemaakt ?

Recommended Posts

Voor jezelf natuurlijk niet zo fijn :evil: maar je kan er wel een ander mee helpen :cry

 

Heb je een fout gemaakt, weet je een veel voorkomende fout (of foutje),

zet het hier neer. Op die manier kan je een collega-kweker behoeden voor dezelfde fout.

 

Als algemene fout kan ik allen maar neerzetten:

 

-Beginnen met kweken zonder vooraf kennis op te doen (dus te snel beginnen)

-Niet beschikken over het het gewenste/benodigde materiaal en onveilig te werk gaan

 

 

Met name fouten/foutjes uit de praktijk hebben de voorkeur :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn grootste fout de eerste keer was 12 uur licht in de groei in plaats van 18 uur en 10 uur licht in de bloei in plaats van 12. Resultaat was: zeer kleine compacte plantjes. Opbrengst: veel te weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm. dat te snel beginnen klinkt bekend. Bij mij was de kast nog niet echt helemaal af, al lag dat meer aan dingen waar je pas achter komt als je de kast gaat gebruiken..Maar ja, al dat gedoen heeft mijn plantjes geen goed gedaan. Al doen ze het nu wel weer ok.

 

Dus idd eerst zorgen dat je je kennis en spullen goed voor elkaar hebt, dan pas beginnen. Had bij mij wel uitgemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn grote fout was om voeding opgelost in water over de plant heen de sprinkelen.. dan gaat tie helemaal verrot :evil:: :cry: . een andere fout was nietr van mij maar ja.. dat was dat een maat zijn plant te laag klievde :? en toen was het mes tijdens het snijden afgebroken... en door de voeding had hij daar toprot gekregen :): maar het was NLX en de wiet was achteraf toch goed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meest gemaakte fouten, toch degene die ik mezelf al op betrapt heb:

 

-Geen of weinig voorkennis. Kan opgelost worden door veel te lezen

 

-Te veel of net te weinig watergift. Kan je oplossen door de hoeveelheid water aan te passen

 

- onjuist PH of EC niveau. Kan opgelost worden door de juiste meetapparatuur te gebruiken op de juiste manier.

 

-Lamp te dicht of te ver van de plant. Lamphoogte wijzigen.

 

-Geen aanzuig of afzuigventilator, warme lucht moet weg kunnen en verse lucht moet aangevoerd worden.

 

-Geen ventilator om de lucht mee te laten circuleren. Als de planten niet bewegen, kunnen ze iel en dun uitdraaien.

 

En gasten, doe zoals ik, zoek veel op op internet, die amerikanen zijn zo dom nog niet als we dachten, ik kan je al één site geven www.greenair.com. Zij verkopen alles wat te maken heeft met klimaatbeheersing en ozon en CO2 toevoeging. Deze mensen hebben hierin heel wat ervaring op gedaan.

 

En doe dan ook nog eens zoals ik doe, ik lees alles wat ik te pakken kan krijgen en leer hierdoor verschillende kweeksystemen. Ook staan niet alle tips en nieuwe ontdekkingen in 1 en hetzelfde boek, jongens, en meisjes, bespaar zeker niet dit vlak.

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens de politie ben je dan professioneel aan het kweken maar ieder moet dat voor zichzelf uitmaken

imo als je dan toch met prof. spul aan de slag gaat, doe het dan goed en zet een loods vol met planten zodat je in iedergeval genoeg geld hebt om je boete te betalen ALS het fout mocht gaan (de verrader slaapt nooit) en ook om nieuwe spullen te kopen :evil:

 

Hoeveelheid planten

 

1 tot 5 (inmiddels 7?): no problemo je lampen en planten kwijt.

5 tot 100: oplopend boete systeem, maar op zich nog weinig aan de hand

100 tot 1000: begin van het echte werk, zitten en max boete van zo'n slordige € 11.000,--

meer dan 1000: je hebt een verrekte goeie advocaat nodig

 

Dan volgt informatie over de nieuwe richtlijnen met betrekking tot het telen van hennep, die zoals bekend per 1 september van 1996 zijn ingegaan (nog even kort: prioriteit van politieopsporing vooral bij bedrijfsmatige teelt, teelt van kleine hoeveelheid voor eigen gebruik geniet lage opsporingsprioriteit, en: ´teelt door minderjarigen wordt steeds vervolgd´). Dan het rijtje met straffen:

tot 5 planten volgt een zogenaamd politiesepot (met afstand),

van 5 tot 100 planten krijg je respectievelijk f 50,00 tot f 125,- gulden boete per plant,

van 100 tot 1000 planten begint het echte werk: 2-6 maanden gevangenisstraf, plus een maximale boete van f 25.000

meer dan 1000 planten: 6 maanden tot twee jaar in het gevang volgens justitie, en ook een maximale straf van f 25.000).

 

Als je het hele artikel wil lezen:

http://www.wietforum.nl/editie5/modules.ph...037b141d7e42b4c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...