Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carth

Straf Belgie

Recommended Posts

Hoe zit het eigenlijk met de straffen en geldboetes in Belgie?

 

Iemand hier ervaring mee van hoeveel plantjes je mag bezitten?

 

Normaal maar 1 maarja wat wordt gedoogd wat niet?

 

En van hoeveel plantjes ga je de gavangenis in? voor hoelang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dit had je zelf op moeten zoeken, voor deze keer dan:

 

0 planten mogen, 1 wordt gedoogd in belgie.

Met meer plantjes zal je wellicht een proces verbaal krijgen, waar een boete (en bij veel planten meer) aanvast zal zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe zit het eigenlijk met de straffen en geldboetes in Belgie?

 

Iemand hier ervaring mee van hoeveel plantjes je mag bezitten?

 

Normaal maar 1 maarja wat wordt gedoogd wat niet?

 

En van hoeveel plantjes ga je de gavangenis in? voor hoelang?

 

Tja dat is moeilijk te zeggen, je mag 1 plant bezitten maar ZONDER kweekattributen. Wat wil zeggen geen lamp enzo.. Ze gaan je voor bv. 8 planten nu niet de gevangenis inflikkeren maar een boete zal zowiezo wel volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken er ook een paar die zweren bij 49 planten, waarom heb ik nog niet gevraagd maar der zal wel een reden achterzitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man !

West vloams ?

Ik ga het nog een paar keer beluisteren, fun taaltje.

B)

 

Wil best eens foto`s komen nemen bij live performance.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is er niet 1 maar 2 die worden gedoogd.

En je mag geen kunstmatig licht enz.

Onder de 50 vermoed ik een boete + werkstraf, of met wat geluk 1 van de 2.

Ik hoop dat laatste, want dan zou ik dus geluk hebben.

 

"Trouwens Carth de bakke zitte vol ier in balgen dus ge moe ou gin zorgen mouken :specool

Ik doen da ok nie."

 

Groetjesn

Wietje :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk persoonlijk zolang je kan aantonen dat het voor eigen gebruik is, dat je dan geen problemen krijgt. PV zowiezo, en waarschijnlijk ook wel uw spullen weg, maar that's it.

 

En nog iets moois aan de belgische wet. Als het zaadplanten zijn (gegroeid uit een zaadje dus) en ze zitten nog niet in oogst-stadium dan ben je nog niet strafbaar. Dus dan mogen ze normaalgezien niets doen. Ik weet toch wel dat ik hier van gebruik gaan maken moesten ze ooit binnen vallen,... Dan moeten ze mijn voorgroei hokje laten staan :wacko:.

 

Ikzelf heb er een 20-25 tal staan. We zijn met 3 man, en we kweken voor 4 (mijn zieke opa er nog bij). Dus dan hou je een 5-6 tal planten per persoon over voor eigen gebruik. Moet kunnen toch he? :lol:. Dus ja...

 

Het is raar, het ene moment kan ik enorm zenuwachtig zijn voor het geval dat ze binnenkomen vallen, en het andere moment kan ik denken "ach, ze doen maar..." . Geen verzwarende omstandigheden, geen overlast, geen misbruik. Puur voor eigengebruik en hobby. Ken ook al mensen die met 25 planten een opschorting van straf hebben gehad. En mits een beetje geluk matsen ze je bij een inval... Gewoon duidelijk maken dat het niet de moeite waard is om te ontmantelen. Kost de staat ook een hoop administratief gezever he!

 

Ik denk wel dat je met 49 planten het safeste zit. Dat klinkt nog altijd anders dan 50 he! :smoke . En het zou wel eens kunnen dat bij de meeste procureurs geldt dat meer dan 50 gezien wordt als bedrijfsmatige teelt. Zowiezo zou ik niet uit stekken kweken, dan kan je nog altijd de hobbyist uithangen en zeggen dat je niet mee doet met die criminele commerce die er zovaak wordt in gezien in stekkenhandel.

 

Moest je ooit gepakt worden, laat het ons weten :specool.

 

Btw, flandrien is ooit gepakt geweest (ontgaat me hoeveel planten het waren) en die heeft gewoon zn materiaal moeten inleveren en er nooit meer iets vangehoord. Tis wel zo dat de straffen hier iets milder zijn dan in nederland wanneer het gaat om niet-gedoogde, klein schalige plantagekes. Hier vlieg je niet meteen je huurhuis uit!

 

Nog 1 tip: STEEL GEEN STROOM!!!

 

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je zegt Domi klopt niet helemaal.

Bij mij stonden 26 net opgekomen sletjes uit zaad, 4 dames die op het einde van hun groei zaten,2 mannen( dezelfde dag nog herkent) die opzij gezet waren en 5 tieners van een 10 cm groot.

Ze hebben heel men keet ontruimt.

Zelfs nog nie alles meegenomen, 1 relais en de schakelklokken bleven liggen, een paar potten van 15 & 25 liter, 16 potten van 6.5 liter en zelfs mijn zelfgebouwd hok uit hyproc hebben ze nie afgebroken. :wacko:

Zo zie je maar da sommige flikken ook tamzakken zijn é.

Maar kom moet wel zeggen dat sindsdien de rust in mezelf is terug gekeert.

 

Groetjes,

Wietje :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat hebt gij dan gehad? boete?

 

Ligt natuurlijk ook aan de plaats waar je kweekt he, in antwerpen zijn ze alvast heel wat minder tolerant dan in brasschaat bvb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ken er ook een paar die zweren bij 49 planten, waarom heb ik nog niet gevraagd maar der zal wel een reden achterzitten

 

Haha hoe kom je aan dat liedje ? Ik heb met die gasten op school gezeten die dat liedje hebben gemaakt :wacko: Was een fun tijd haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Domi,

 

Ik zit in Oost-Vlaanderen en heb nog niks gehad omdat het nog maar een 3 tal weken geleden is.

Weet nie wanneer het zal voorkomen, maar vermoed dat er toch een paar maanden zullen verstrijken.

Maar ik hoop op een lichte werkstraf.

Waarschijnlijk hebben ze de rest gewoon laten staan omda den combi nu al tjokvol zat. :wacko:

Wilde er eerst nog een foto van nemen, maar had geen zin om ze tegen hun schenen te schoppen.

 

Groetjes,

Wietje :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalig liedje vint :specool

 

ook e west vlaomink? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En nog iets moois aan de belgische wet. Als het zaadplanten zijn (gegroeid uit een zaadje dus) en ze zitten nog niet in oogst-stadium dan ben je nog niet strafbaar. Dus dan mogen ze normaalgezien niets doen. Ik weet toch wel dat ik hier van gebruik gaan maken moesten ze ooit binnen vallen,... Dan moeten ze mijn voorgroei hokje laten staan :wacko:.

 

 

Boks,

 

Domi

 

 

ja ik heb daar ooit ook eens iets van opgevangen via het nieuws ed, tijd terug, was in turnhout dacht ik één behoorlijke kwekerij waarvan de eigenaars zo vrijgesproken waren..

 

ik weet niet als die wet is aangepast..(lykt me logsih van wel lol) ben niet zo thuis in die wetten ed, als iemand daar thuis in is...? hihi :specool

 

nu als het zo is, mijn stekjes zijn ook zaden hoor dan hihi

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wet is naar mijn weten nog niet aangepast.

Sinds 2005 is er helemaal niets veranderd.

 

En het is makkelijk aan te tonen dat stekjes geen plantjes zijn die vanuit zaad direct zijn ontwikkeld :wacko:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zal dat toch mijn woord tegen het uwe worden :wacko:

 

enfin, goed om te weten dan..

 

(maar moet dit niet verplaatst worden?)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: hello hello

Niemand in Belgie weet juist wat mag of niet...er word in tv-debatten gezegd dat men 100 planten of meer mag hebben..maar je mag ze niet oogsten.een andere politieker zegt 5 nog een ander 1...

 

Waar het echt op neer komt is dit..Ik ken iemand die 1 plantje had in mechelen..zijn buur heeft de politie gebeld..PV..maar tot nu nog niks gehoord!

kijk alles boven De 5 a 9 planten buiten ..wel als 1 buur reclameert ben je ze kwijt +boete of..hangt echt van de plaats af!

binnen?wel zolanfg je geen reuzeplantage hebt staan...en niemand reclameert dan is er geen probleem!

Het spreekt vanzelf dat indien men meer dan een 20 tal planten heeft...ze zeker zullen optreden en ik heb gehoord 100 euro per plant boete.

en inderdaad...zelfs voor moordpoging met een mes kom je amper de gevangenis binnen.

dus kweek voor jezelf!!!..stoor geen buren...

En DONT WORRY!

Natuurlijk safety first :specool

Just keep your head low..

and hou het kleinschalig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...