Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ert

Word het nou een soort ebay of zo

Recommended Posts

Er zijn toch veel meer van die zaadjes veilingen? Seedbay... van mij mogen ze, ik koop er niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hjm: http://www.thcfarmer.com/forums/classifeds/index.html

 

Wat betreft zadenhandel denk ik dat iedereen voor zich wel kan beslissen of ze er willen kopen of niet. Zou ook niet durven zeggen dat het slechte zaden zijn. Een forum praat ook terug: als iemand een slechte ervaring met een leverancier heeft komt het hier ook te staan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch maar ff zeggen wat ik vind :D

 

Een hobbyforum is het zoiezo niet meer met zulke grote kweken.

Ik heb er geen problemen mee ,maar iedereen die zegt ja 100 plantjes zijn ook een hobby dat is dan bullshit vind ik.Dus ja het is geen hobbyforum meer ,maar ja jammer dan toch :o

 

En zo site in de lucht houden is echt niet zo duur hoor :D

En bijna iedereen is vrijwilliger dus daar zijn ze ook niks kwijt.

 

Dus ja ert ik denk dat je hier aan moet gaan wennen :verrygood

 

Ik zie het nog weleens gebeuren dat er een betaal functie komt om lid te worden :j B)

De functie is al ingebouwd heb ik gezien :j

 

En ja dat soort banners tja..... je ben niet verplicht ze te kijken of te klikken :j en je houd het toch niet tegen.

 

En die zaden lijken me ook niks nee ,alhoewel je het niet weet.

 

Wel ff een leuk topic :j

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites
En zo site in de lucht houden is echt niet zo duur hoor B)

En bijna iedereen is vrijwilliger dus daar zijn ze ook niks kwijt.

Je begrijpt natuurlijk wel dat niet al het werk door vrijwilligers gedaan kan worden en dat beveiliging voor een site als de onze erg belangrijk is. Een site in de lucht houden is niet zo duur, een eigen server (zoals waar wietforum op draait om de snelheid te garanderen) is wat kostbaarder.

 

Die optie voor betaald lidmaatschap zit standaard in de software die voor dit forum wordt gebruikt, ook bij de vorige versies al. Wietforum heeft geen enkele intentie om die optie ooit te gaan gebruiken. Andere fora, zoals UK420, doen dat overigens wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, wij verbruiken zo'n 1000 gb per maand aan data + colocatie etc, zit je toch al snel tegen een niet nader te noemen bedrag aan. De banners brengen net genoeg geld in het laadje om break even te draaien met de server kosten, de `nieuwe' skin heeft uiteraard ook een X bedrag gekost, naar mijn weten is dit door de verschillende onafhankelijke partijen gezamelijk betaald ( denk aan WF & OG en sanniesshop)

Wij zouden nooit een of andere "lame" knopje activeren waar zoiets als dit opstaat:

 

Donate%20Now%20button.jpg

 

 

Commercie is in mijn ogen voor iedereen goed B)

 

In firefox kun je trouwens die banners d-blocken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt mij allemaal niet zoveel uit als het maar blijft bestaan... commercieel of niet ,dat sannie extra verdient tjaa mazzel voor hem toch :D

Zo lang er maar geen schijnheilig gedoe is.

 

Ps nog 2 mensen erbij dan betaal je nog maar 60euries voor 50ww zaden B)

 

laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof mij maar, WF gaat niet verloren op de manier zoals HD ten onder gegaan is.

Admins, mod+ en mods zorgen ervoor dat dat hier _NIET_ kan gebeuren!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het totaal niet nodig dat er zo'n ophef over is...

 

Als iemand zaden bij 50seeds besteld en, laten we eerlijk zijn, ze zullen vast niet gewelidig zijn, en er komen er 15 niet uit, 5 blijken na een week ook te zwak, veel uiteenlopende verschillende pheno's en het eind resultaat is slechte wiet en weinig opbrengst. (Of wat dan ook, het resultaat is slecht). hij heeft keurig gekweekt, maar het waren gewoon geen goede zaden.

 

Als diegene dan als argument durft aan te dragen "Ja, het was een reclame banner op wietforum.nl dus het moesten wel goede zaden zijn. Vanaf nu vertrouw ik niks meer op wietforum.", dan vind ik dat wietforum geen enkele blaam treft, maar diegene zelf! Voor ergens te bestellen had ie eens recenties kunnen opzoeken vna de adverterende site, of kijken hoeveel moeite reneomeerde breeders in hun zaak stoppen, en dan de conclusie te trekken dat een shabby site als 50seeds waarschijnlijk niet hetzelfde resultaat zal geven als de genetica die bv sannie heeft weten te selecteren. Eigen schuld dikke bult en zie niet in waarom wietforum moeite moet doen om zulke kortzigtige mensen te beschermen door hun adverteerders eerst te 'screenen'.

 

Stel ze gaan wel screenen, hoe wil je dat in godsnaam doen??? 50 zaden bestellen, kweken en dan aan het eind van de kweek beoordelen of de zaden goed genoeg zijn om dat bedrijf een banner plaats te verschaffen :S Dat bedrijf zal zich (want ja, de makers zullen echt wel de beste bedoelingen hebben voor ons kwekers) beledigd voelen door zo'n approach van Wietforum, en vervolgens tegen producenten/growshops vertellen dat wietforum rare selectie praktijken uitvoerd en achterdochtig is zonder reden. Vervolgens heerst er bij de nieuwe producenten/mogelijke adverteerders een slechte vibe rondom wietforum en willen ze niet eens meer adverteren omdat we onze eigen goede naam verneukt hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hobby is hobby.

 

De een vind 5 plantjes een fantastische hobby, en de ander oefent zijn hobby uit met 1000 planten.

Hobby is niet vastgesteld op een aantal.

 

hobby-defenitie (klik)

 

Ik heb al jaren als hobby: auto's. Moet ik dan een fiat 500 kopen, omdat anders mijn hobby te groot wordt, en dat het dan geen hobby meer is?

Als ik mijn hobby achter elkaar zet heb ik meer dan 30m hobby. Ok ok, beetje uit de hand gelopen, maar het blijft een hobby!

 

Degene die de grotere kweken geen hobby vinden, die hebben op een of andere manier een jalouzie in hun genen :D . Ik, als fan van de grotere kweken, zeur toch ook niet op een micro-kweker, dat zijn hobby te klein is :o . Ik vind alles interessant om te zien!!! Stel je gewoon neutraal op, en heb respect voor elkaar!!!

 

Zo, dat was dat :j

 

Succes hobby-isten B)

groeten, aan de kleine en grote hobby-fanaten :D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry greenlady, maar juist met het geven van die link haal je je eigen verhaal onderuit...

Daarin is een duidelijke nadruk op 'vrijetijdsbesteding'.

 

Misschien dat iemand 1000planten kan kweken en daarnaast een 38 uurige werkweek draait, dan is het inderdaad vrijetijdsbesteding. Maar ik denk dat een hobby vooral, zoals ook in jouw link staat, om een zekere ontspanning moet gaan. Het leuke gedeelte van een hobby. Ik denk niet dat iemand met 1000 planeten écht ontspannen leeft...Er zal altijd een zekere voorzichtigheid, en angst van opgerold worden, blijven bestaan.

 

En daarnaast, de reden om 1000 planten te zetten is niet 'hobby' of 'vrijetijdsbesteding' of 'ff ontspannnen je plantjes verzorgen'. 1000 planten doe je op de eerste plaats voor het geld. Je gaat me niet vertellen dat er 1 grote kweker is die het ook zou doen als er 'ie er niet op zou verdienen. (De oorsprong van het woord hobby vind zich zelfs in kleine dieren...)

 

Dus nee. Ik vind 1000 planten (lees: 1000planten is) geen hobby meer.

 

Begrijp me niet verkkeerd, ik ben niet -tegen- grote kwekers, er moet nou eenmaal wiet in de shop komen zolang de legalisering niet door is :D

 

Sorry....Offtopic geblaat B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap het hele gezijk niet met je ebay dit ebay zus.. Ik vind het juist fijn dat er banners staan. Kan ik af en toe eens een kijkje nemen van wat zoal word aangeboden. Soms staan er nog wel eens interessante dingen tussen ook nog eens! Jullie mensen storen jezelf aan dingen die vanzelf sprekend zijn.

 

je kan beter zeggen jullie zijn een beetje Egay!! :D

 

jullie kennen de vrouwelijke vorm van zeuren neem ik aan.. als 2 druppels water B)

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk op deze manier kom je er achter wie er het diepste inzit bij The Man.

 

Prima pr jongens.

 

Gaat er om dat er niet scheinhijlig gedaan moet worden dat het een hobby forum is, of als er een prijsje genoemd word.

 

Dat konte gekruip Bah.4

 

Nou werkse, want dat moet ook nog gebeuren

 

 

En testenm is en blijft leuk doc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry greenlady, maar juist met het geven van die link haal je je eigen verhaal onderuit...

Daarin is een duidelijke nadruk op 'vrijetijdsbesteding'.

 

De 1 werkt 38 uur, de ander wat minder. Ken ook een kweker die groot kweekte, en huisvader was. Kids naar school, en hij had alle tijd. Hobby is maar net hoeveel tijd je eraan besteden wil.

Je kunt ook de gehele kweek vol-automatisch gaan draaien!

 

Dan over ontspannen: Ontspannen kan op meerdere manieren. De een gaat raften, en de ander gaat krant lezen. Het kan beide ontspannen werken. Ik vind het ontspannend werken, als ik aan het restaureren ben, maar dan ben ik drukker dan dat jij met je planten bent!

 

De angst bij de grotere kweek is juist een kick. Adrenaline, daar gaan een hoop mensen voor! Gewoon doen kan altijd nog! B)

 

Hierbij haal ik jouw stelling weer onderuit :o

:D

 

Een leuk topic weer, dit. 1000 planten is gewoon een getal wat ik gebruik. Dan is het dus een hobby voor meerdere personen. En dat er geld mee verdiend wordt..... ja, maar als ik een auto opknap en hem met winst verkoop, mag ik het dan geen hobby meer noemen? Ik geef dat ook niet op aan de belasting :D

 

Er zijn zelfs een hele hoop mensen die hun grootste hobby hun werk noemen!!!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan beter zeggen jullie zijn een beetje Egay!! :D

B) malle jongen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmz, leuke insteek. Ikzelf zie de banners doelbewust niet (firefox met ABP).

Wel verbaas ik me over de hier gevoerde discussie. Wordt die ook op andere sites gevoerd ?

Voor zover mij bekend is er tijdens MOD meetings unaniem gestemd voor een beperkt aantal banners. Niet omdat er geld in het laadje moet komen, wel om tegenover bepaalde vaste kosten vaste inkomsten te zetten.

Ik lees een hoop, in mijn ogen, onterechte conclusies. Wie denkt dat een forum als WietForum zelfbedruipend is, vergist zich. Zoals Mikeh al aangaf is veiligheid in al z`n facetten het allerbelangrijkste. Achter de schermen wordt niet stil gezeten door MOD`s en ADMINS. Vaak worden mensen tegen zichzelf in bescherming genomen en de laatste software updates voorkomen spam en andere vervelende berichten op het forum.

Wie is er al door WietForum in problemen gekomen ? Wie is er door z`n posts op WF bedolven onder spam ?

Toch zaken waarbij de posters in dit topic even stil bij mogen staan.

Voor die veiligheid staan er een paar banners, daarmee wordt de technische veiligheid gegarandeerd. Is dan WF ineens commercieel ?

De opmerkingen over groot versus klein negeer ik even.

Wel kan ik je meegeven dat de MODs met plezier erg veel tijd investeren in de optimale werking van het forum in al z`n facetten.

Tevens staan we allen open voor kritiek, mits deze kritiek onderbouwd is.

 

Hier lees je de essentie van WF:

 

Naast wettelijke voorschriften wil WietForum.nl de sfeer bewaken die bij een internetforum over cannabis hoort door toe te zien op:

 

1. Verbod om te spammen Het is niet geoorloofd om te spammen. Spammen is het plaatsen van een bericht met het oogmerk om reclame te maken voor een site, product of dienst zonder toestemming van administrators of moderators.

2. Taalgebruik Naast de algemene bepaling met betrekking tot het taalgebruik is het niet toegestaan om gebruik te maken van BreEzAh-taal of MSN afkortingen. Goed gebruik van de Nederlandse taal leest veel prettiger en levert meer reacties op.

3. Gezellige sfeer Daar doen we het toch voor. Dan hoeven administrators en moderators niet in te grijpen.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk dat het niet voor niks kan ok dat snap ik ,en op het moment stoor ik me ook nergens aan.

Maar als ik straks bv eerst banners (of hoe dat dan ook heet) moet weggaan klikken enzo voordat ik wat kan lezen..en spam-berichten in mn postvak vind,danuh..

Goed mischien loop ik wat te hard van stapel ..excuse moi :o

Als er iemand persoonlijk geld bij moet leggen vind ik dat niet ok B)

Dan mag er wel een oplossing voor gevonden worden natuurlijk!!

 

 

Mr D.

 

Amen , zegt ries maar weer eens!!! Schijnheilige donder ben ik toch , he??? Heeeeeeeeerlijk!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie woorden @Suffie.

 

1 ding mag terecht gezegd worden over www.wietforum.nl

Met de gehele organisatie achter de schermen, en de daadwerkelijke aanwezigheid op het forum door de diverse mods en admins mag gerust gezegd worden dat dit forum toch wel echt perfect voor elkaar is!!!

Alles klopt gewoon, en er zal vast en zeker veel tijd in worden gestoken.

 

gallery_14245_4385_3150.jpg

 

Steek deze pluim maar in jullie figuurlijke reet :D

Ga vooral zo door!

 

Fantastisch B)

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel eens twijfels gehad , moet ik bekennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ook wel eens twijfels gehad , moet ik bekennen.

 

1-over jezelf?

2-over mij? (green-lady)

3-over wietforum?

 

B)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de gehele ophef niet: al was wietforum commercieel, dan zou ik ze ten eerste daar groot gelijk in geven en ten tweede zal dat aan de kwaliteit van het forum totaal niet afdoen. Misschien juist wel verbeteren omdat er meer geïnvesteerd wordt, en uiteraard niet in dingen die de gebruikers af zal schrikken.

 

Ert: zal jij ook verhaal halen bij een tv-zender als het wasmiddel niet zo wit wast als ze willen laten vermoeden in de reclame?

 

B) voor wietforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De 1 werkt 38 uur, de ander wat minder. Ken ook een kweker die groot kweekte, en huisvader was. Kids naar school, en hij had alle tijd. Hobby is maar net hoeveel tijd je eraan besteden wil.

Je kunt ook de gehele kweek vol-automatisch gaan draaien!

 

Dan over ontspannen: Ontspannen kan op meerdere manieren. De een gaat raften, en de ander gaat krant lezen. Het kan beide ontspannen werken. Ik vind het ontspannend werken, als ik aan het restaureren ben, maar dan ben ik drukker dan dat jij met je planten bent!

 

De angst bij de grotere kweek is juist een kick. Adrenaline, daar gaan een hoop mensen voor! Gewoon doen kan altijd nog! :D

 

Hierbij haal ik jouw stelling weer onderuit :D

:o

 

Een leuk topic weer, dit. 1000 planten is gewoon een getal wat ik gebruik. Dan is het dus een hobby voor meerdere personen. En dat er geld mee verdiend wordt..... ja, maar als ik een auto opknap en hem met winst verkoop, mag ik het dan geen hobby meer noemen? Ik geef dat ook niet op aan de belasting :j

 

Er zijn zelfs een hele hoop mensen die hun grootste hobby hun werk noemen!!!

 

green-lady

 

 

 

Hey greenlady

 

Hou toch op vrouw ....met je 1000 plantjes is een hobby B)

Je kan lullen als brugman ,maar ik denk dat je bij die ene % zit die het met je eens eens.

 

Ja 1 auto opknappen en verkopen is een hobby (kan) Maar 30 auto`s dat is dan echt een bedrijf en geen hobby.

Naar mij idee is het wat de politie een hobby vind ...en ja dat is vast gestelt op 5 plantjes bij kweken.

 

Ik had het graag anders gezien ,maar je moet wel reeel blijven. :j

 

Gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...