Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
slappy

Zadenkweek en moederruimte

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Kom nooit zo vaak in dit gedeelte om te posten maar heb nu een projectje waar ik wat vragen over heb. Ik lees hier stiekum wel veel van die mooie verslagen en ooit.... ooit durf ik het ook aan om zoiets op te zetten B) Tot die tijd, ben ik een guerilla en outdoor strijder.

 

Nu ben ik bezig met een zadenkweekje (waar ik nog een paar stekken van snij om later op te groeien tot moeder, hierover later meer) in een piepklein hokje. Hierin heb ik al eens een rondje lowryders in gedraaid;

 

gallery_6751_1155_12736.jpg

 

gallery_6751_1155_10789.jpg

 

Wat me nu opvalt is dat de bladeren van de mega's die er nu staan anders aanvoelen als dat ze buiten staan. Veel harder en droger. Dit was bij de lowryders ook zo. Is dat normaal of doe ik iets verkeerd?

 

mega's;

 

gallery_6751_7047_11011.jpg

 

Net als de lowryders zijn de megas heel erg compact, internodes liggen op enkele cm's van elkaar. De stammetjes zijn ook erg dik.

 

gallery_6751_7047_1571.jpg

 

 

Heb ook een moederhokje gebouwd waar ik de komende maanden de voorbereidingen in ga doen voor het nieuwe outdoorjaar. Hierin staan wat onder tl voorgegroeide NDB's. De bedoeling is om als ze groot genoeg zijn ik stekken ga snijden om het geslacht te bepalen, of via voorbloei ik de mama's herken. Uiteindelijk worden dit dan moeders, de stekken hiervan gaan op mijn guerilla en tuin.

 

gallery_6751_7047_5181.jpg

 

Hierin gaat alles zijn gangetje. plantjes staan er net een paar dagen.

Graag tips en antwoorden. Ik ga niet mijn hokje ontzettend aanpassen maar als jullie simpele verbeteringen zien of tips ten aanzien van mijn kweekje, graag!

 

Bedankt alvast

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat me nu opvalt is dat de bladeren van de mega's die er nu staan anders aanvoelen als dat ze buiten staan. Veel harder en droger. Dit was bij de lowryders ook zo. Is dat normaal of doe ik iets verkeerd?

 

Ik denk dat dit een warmte en/of ventilatie probleem is . Dat harde en droge zie je buiten eigenlijk nooit omdat de blad temperatuur nooit zo hoog kan oplopen als binnen. Waarschijnlijk waren het ook de bovenste bladeren vooral die erg hard waren , of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou heel goed mogelijk zijn, er zit zon keuken ventilator in die alleen maar voor verse lucht kan zorgen. Afzuiging staat uit. Ik zie ook dat de bladeren wat gekruld aan de bovenkant zijn. Overigens zijn niet alleen de bovenste bladeren harder, de rest ook. Ook voelen ze dikker aan?

 

gallery_6751_7047_1443.jpg

 

gallery_6751_7047_1413907.jpg

 

Mischien verduidelijken de fotos het beter. Ondertussen heb ik al het kastje wat opengezet, ik wil de afzuiging niet aan zetten vanwege de herrie, dat komt nu even niet uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken dat probleem ,

 

Je kunt ze trouwens eenvoudig dimmen door er een VSA'tje van een TL buis mee in serie te zetten .

 

Wel mooi breed blad trouwens , op zich niet heel veel mis mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan hoef ik me dus niet al te veel zorgen te maken. Komt allemaal goed. Bedankt voor je reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...