Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

nog 3 dagen geduld hahahhahahaha, maandag gaan ze de 7e dag bloei in, en dan zal je zien wat er in 1 weekje is gebeurd, planten zien er super gezond uit en ben al druk bezig sommige takken de juiste richting in te buigen.

Tevens ben ik bezig om een geinproviceerde waterkoeling voor mijn vat te maken.

Met 3 x 600 watt is de temp in mijn tuin 31 graden met het licht aan, en mijn 5 emmers doen hard hun best om die temp ook aan te nemen.

Ik heb gemerkt dat de wortels liever koel blijven, waardoor ik steeds moest bij koelen met flessen ijs wat eigelijk geen doen is.

Ik heb nu een kleine koelkast gekocht en daar 2 gaten door geboord, met een aanvoer en retour me vat in, eerst had ik dit met 20 meter doorzichtige slang, een slag dikker als luchtpomp slang van aquarium, maar dat was niets, nu heb ik aluminum buizjes ertussen gedaan met die slang als bochten en een soort van radiator gemaakt, daar ben ik nog een beetje mee aan het zoeken naar de juiste temp, maar dat gaat lukken, ik wil de temp van mijn water met het licht uit zo rond de 16 graden is en met het licht aan zo rond de 21 graden zit. best wel ff klooien, maar van de zomer word het alleen maar warmer, dus hoop hiermee een oplossing te hebben.

 

gallery_20709_7134_79481.jpg

 

gallery_20709_7134_365339.jpg

 

Foto's van mijn dames volgen maandag,

 

Iedereen heel veel succes, groetjes......................

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik ook al aan gedacht een koelbox, maar ben al zover op weg dat ik nu niet veel meer kan veranderen :specool

dit gaat overgens goed en ik kan er ook nog een biertje in kwijt hahahahahahah. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn waterkoelers te koop die je water op ingestelde temperatuur houdt. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb inderdaad even verder gekeken, je bedoelt zeker die chillers?

klik hier

heel mooi en zeker intressant voor mij maar kan nu weinig veranderen , volgende ronde zeker voor kijken want zeer van belang op dwc dat de watertemp niet te hoog word, maar als jij nog andere koelers heb gezien, hoor ik dit graag, ik hou alle opties open :wacko: bedankt voor je reactie en hopelijk heb je nog nieuws voor mij

groetjes .................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal eens kijken wat ik in Nederland kan vinden :wacko:

Is namelijk ook heel handig voor eb en vloed systemen.

 

Maak je eigen waterkoeler

Met een beetje handigheid kan je van een drinkwater koeler je eigen waterkoeler maken voor veel minder geld en een klein beetje moeite. Koop op het internet op Marktplaats of Ebay een (tweedehands) drinkwaterkoeler voor bedrijven. Deze apparaten werken op een relatief laag stroomverbruik (80 Watt)

Ik heb ze gevonden vanaf 35 euro :specool

 

 

De fles wordt verwijderd. Op de bovenkant van de machine, in het midden zit een los deel en dit wordt eerst vast gemaakt met schroeven aan de zijkant. In het midden daarvan staat een pin omhoog. (waar de fles opzat) Daar wordt een gat in de bovenkant geboord. Daaroverheen gaat een strakke 19 mm dikke slang. Deze slang kan vastgeklemd worden door eerst gastape om de pin te spannen zodat het dikker wordt waardoor de slang er strakker omheen gaat. Goed aandraaien en klemmen. Deze slang gaat naar het voedingsreservoir met een pomp. Dit moet een circulatiepomp zijn van ongeveer 1200 of 1300 liter per uur. Deze pompt het voedingswater in de waterkoeler. Plaats de pomp onder in het voedingsreservoir. De andere slang is de uitvoerslang en wordt op het tap systeem van de koeler gezet (groene slang op de foto) Dit is het gekoelde water en wordt terug naar het voedingsreservoir geleid. De slang op de tapkraan kan vast gezet worden met een slangklem. Het witte kraantje geeft bij normaal gebruik kamertemperatuur water en de blauwe is gekoeld water. We zetten de slang dus op het blauwe tapkraantje. Het kraantje moet vastgezet worden zodat deze open blijft staan en water blijft geven. Dat kan met een tyrip geklemd worden. Nu de stekker van de pomp in het stopcontact. Controleer of er water uit de groene uitvoer slang komt en zorg ervoor dat dit gekoelde water bovenin het voedingsreservoir komt. Vaak zit achterop de waterkoeler een stelschroef voor het afstellen van de temperatuur.

 

Benodigdheden:

Waterkoeler

Stuk slang 19 mm*

Stuk tuinslang*

Slangklem voor tuinslang

Tyrip

Pomp Indra 1300 liter p/u

Gastape

Gereedschap:

Boormachine 10 mm boor

schaar

schroevendraaier

 

 

 

 

 

* De lengte van de beide slangen mogen niet te lang zijn. De pomp en het systeem zal minder goed werken omdat er weerstand wordt gecreëerd over de afstand en de druk van de pomp daarbij afneemt. Niet langer van ongeveer 2 meter!

 

waterkoeler_3.jpg

waterkoeler_4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan, laat maar even horen als je iets vind, altijd intressant.

succes iedereen

groetjes.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een opmerking over de temperatuur van het water in de emmer, maar normaal gesproken is het het beste als de temperatuur waarin de wortels zich bevinden zo min mogelijk varieert. En ron de 22 á 23 graden is volgens mij ideaal. Maar het kan zijn dat je met dit systeem juist beter af bent met andere en wisselende temperaturen, maar ik wilde het toch even voor de zekerheid melden.....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja psies, en eerst had ik me vat in me tuin, en met 3 x 600 watters aan komt de gemiddelde temp al gauw op 32 graden in je tuin en 25 in je emmers moet je dus koelen, daarbij had ik ook nog een probleem met me afzuiging waardoor de temp nog meer steeg tot wel 37 graden in me tuin en 29 graden in me emmers :wacko: dat probleem is nu opgelost. kijk de volle zon op die emmers is ff anders dan op aarde, daarvan word het bovenlaagje warm, maar dieper is het behoorlijk koel, vandaar het koelen, denk ook aan of je licht uit of aan is, daar zit zomaar 10 graden verschil in.

voor mij is dit alles ook nieuw en had zo'n 17 graden bij licht uit en tot 21 met licht aan in mijn gedachten, desnoods met tijdschakelaar er tussen, maar daar ga ik voorlopig van uit, maandag gaan ze 7 dagen bloei in, en staan ze in totaal 19 dagen, kijk dan nog maar een keer want dan plaats ik weer foto's. dan kun je zien hoe ze gaan.

tnks voor je berichtje en iedreen heel veel succes.........

groetjes........

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weeds,

 

Dit waren de voorlopers van jullie systeem.

 

51.jpg

53.jpg

53.jpg

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn het de nalopers hahahahahah hoedan ook, het systeem werkt buitengewoon goed, je merkt dat er veel mensen intresse hebben, maar nog een beetje de kat uit de boom kijken, ik verzeker je dat het ideaal is, geen geklooi meer met mediums slepen , alleen water en voeding, dan lees ik bijna op ieder topic, last van ziektes, op dit systeem heb je daar heel veel minder last van, als je er al uberhoud last van heb.

En dan de opbrengst zou ook met sprongen vooruit gaan omdat ze psies krijgen wat je er in doet, je ziet dat op aarde en slab's nogal eens geklungelt word met waardes in het medium.

iedereen doet het op zijn eigen wijze en ik respecteer iedereen.

hoop dat dit je berichtje een beetje kan toelichten.

M.v.g................

 

PS. een goede meter is een pre!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weeds,

 

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor...de tijd dat ik met ronde knikkertjes speelde is lang geleden...daar ben ik nu te oud voor.

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouderdom komt met gebreken he, mag wel uitkijken dat je niet door je rug gaat met knippen hahahahahahah

succes :wacko:

groetjes................

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo luitjes, ik ben net vader geworden van mijn 2e zaadje ooit, de eerste is mijn zoon van 4 hahahahahaha.

 

De 2e is deze net geboren (Small) Big White van sannie :wacko:.

 

gallery_20709_7134_172160.jpg

 

Voor iedereen beschuit met muisjes :specool

 

groetjes...................

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij bent altijd welkom, dus doe je schoenen aan, zet ik koffie :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed komen .. ik denk zelfs dat je nog moeite gaat krijgen om ze laag te houden!. B) :wacko: :wacko:

 

Grz

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat ik er straks nog een beetje bij kan om te buigen, maar dat het vol komt ben ik ook helemaal niet bang voor, ze beginnen nu pas een beetje te groeien, nog 2 weken groei dus dat zit wel snor, ben zeer tevreden, planten zijn goed gezond en hebben er nog erg veel zin in, vergelijk eerdere foto's met de laatste, dat is in 6 dagen gebeurd.

meer dan tevreden hoor:)

 

succes allemaal

groetjes.............................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man,

ziet er top uit ga zo door zou ik zeggen.

 

Vette meter heb je daar, die zal je nog wel

wat gekost hebben! B)

 

Peace,

 

DeffY

Share this post


Link to post
Share on other sites

@deffy

 

ik heb die meter ongeveer 10 jaar geleden gekocht voor ik dacht 350 euro, vond nog een foto van mijn aller eerste kweek, hokje 1m2 - 50 stekken erin, 2-400 watters erop en daarvan kwamen er een stuk of 10 omhoog zie foto hahahahahaha

 

gallery_20709_7201_50232.jpg

 

daarna had ik een ander hok gemaakt, daar nog 1 rondje gedraait en toen mijn meter opgeborgen, tot deze keer :wacko:

 

ik had in eerste instantie geen ijkvloeistof en had hem geijkt op iemand anders zijn meter, dat ging prima, naderhand had ik hem geijkt en zat er op ph o.4 en ec 0.1 verschil in, hij heeft dus 9 jaar zonder bewaarvloeistof van zolder naar zolder verhuist zonder enig probleem, gelukkig.

 

een goeie meter is heel erg belangrijk, als je slim bent en je vangt wat geld van je aankomende rondje koop dan een goeie, zoek ff rond en laat je goed informeren, def geloof me, als het goed is heb je hem er in 2 rondjes uit.

 

een vergissing is heel snel gemaakt en meten is weten.

 

groetjes .........

 

ps. heb je gezien waar wij op draaien? met jouw ruimte wist ik het wel, mayonaise emmers sparen hahahahahahahah B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
B) omdat sommige mensen mij het idee geven hier niet welkom te zijn, heb ik besloten deze topic niet te hervatten, ik wens iedereen op een paar na nog heel veel succes met kweken en veel plezier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vind ik nou jammer Weeds..

ik snap er geen hout van. B) wat is er aan de hand dan?

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...