Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweker

kweekkast KETER XL

Recommended Posts

Ik heb die filter ook. En dat is een Can 33, en die is naar mijn weten 330m3.

 

Wel vind ik ze beter dan de carbo,s van 500m3, want die stonk al na een ronde.

 

Kweker niet zo raar reageren als we het er niet me eens zijn, daar is dit forum voor he :verrygood

 

Leuk toch alks je zo veel reacties krijgt. gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb die filter ook. En dat is een Can 33, en die is naar mijn weten 330m3.

 

Wel vind ik ze beter dan de carbo,s van 500m3, want die stonk al na een ronde.

 

Kweker niet zo raar reageren als we het er niet me eens zijn, daar is dit forum voor he ;)

 

Leuk toch alks je zo veel reacties krijgt. gr ert

 

 

Geen probleem....reageer ik raar??? nee toch ik geef gewoon kritiek terug....niets mis mij maar kritiek is altijd welkom dus...

maar als het me niet zo zint zeg ik dus wel wat terug... nogmaals gekeken naar die CAN... is toch 350 350M3 .

in ieder geval is een stuk groter als wat het normaal hoort te zijn, en dan is het goed denk ik zo...staat nog niet eens op volle toeren...de afzuiger zelf is ook van grotere ook van 450m3 mormaal adviseren ze bij deze maat kast een 275 maximaal....

in ieder geval.... KRITIEK IS WEL WELKOM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je er bij dan met 275m3 maximaal???

Daar zou ik nog geen 400w indoen dan.

 

En je filter moet juist het liefst wat groter als je afzuiger zo.

 

Lijkt me dat de GS waar je kokmt je deze adviesen geeft.

 

En van ons zijn ook maar enkel tips hoor.

 

Blijft een leuk kassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hela! Congrats met je eerste start

Zo herkenbaar ook je reactie, hoop tijd, geld en energie komen die gasten aan met comentaar ;)

Leuk bedacht met die emmertjes, zou alleen een manier moeten zijn om je plantjes vast te "trainen" in de kast. Met een verstelbaar gat erin ofzo, helemaal makkelijk :lol:

 

Wat elektra betreft, ja alles wat je hebt heeft op het label de capaciteit die nodig is. Maar het is geen huis tuin en keuken aparatuur. Veel zwaarder en ook afhankelijk van elkaar. Je wil door kunnen gaan en je wil omwille van een paar tientjes niet dat je toko afbrand, ontdekt wordt, lamp dagen continu brand etc. Heb zelf voordat ik mn schakelkastje gebouwd heb 4 tijdklokken verbruikt. Gelukkig zonder desastreuse gevolgen, maar die dingen gaan kapot zonder relais, en altijd wanneer jij het niet verwacht, ze doen het erom :verrygood

 

Over je afzuiger; wat doet dat ding? En waarom? Onderduk, zodat de geur controleerbaar is. Warmte afvoeren en daardoor verse lucht aanvoeren. Juist die verse lucht en de hoeveelheid ervan is belangrijk en word vaak als goed genoeg bestempeld. In die verse lucht zitten de co2 deeltjes die de plantjes nodig hebben en dus ook verbruiken. Die keterkasten staan er helaas niet bekend om dat ze goed de temperatuur kunnen vasthouden. Dat ligt niet aan de plastic wanden...maar aan de afzuiging. En 275 maximaal, grootste onzin ooit! Wanneer de luchtsnelheid en temp in je kast ok is kun je onmogelijk te veel afzuigen. Hoe meer hoe beter juist. Hier 1500m3afzuig en 800 inblaas voor 1200watt in een kast van 2m3.

Een termocontroller met de juiste afzuiger zorgt voor een stabiel klimaat. Wat zich dik terug betaald! Nu laat je alles afhangen van een onderdeel van 2E...wanneer die sneuveld, valt je afzuiging weg. Niet heel lang nodig voordat je plantjes koken van hitte, de buren een walm voorbij zien komen en de brandweer mag uitrukken. Je bent mijn buurman niet, maar toch. 1 draai die 1week vetraagd word (in het beste geval) en je verdient de investeringen erin al terug. Om de stress bij jezelf niet te vergeten wanneer je 3weken voor het eind opnieuw mag beginnen. En die Ching die jou dimmertje in 2sec in elkaar heeft geschroeft zal het echt aan zn spreekwoordelijke reet roesten.

 

Velen hier zijn met een dergelijke kast of iig die afmeting begonnen en met hetzelfde verweer als wat jij noemt, het wiel hoef je niet opnieuw uit te vinden, maar als jij wel een vierkant ipv rond wiel wil proberen...be my guest. In het onderdeel nieuws en media staan genoeg "collega's".

Mag duidelijk zijn dat ik je niet wil afzeiken heh, commentaar leveren is altijd makkelijker dan complimenten. Vooral als het "anoniem" kan, het is dan ook niet persoonlijk.

Succes met deze draai verder!

Grtz Dedos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maak eens een foto met het ligt uit man.

 

Je hebt een bladprobleem maar zo kan niemand wat zien.

 

Kastjes zijn nog steeds mijn favorieten

 

Beste ik betwijfel of het een bladprobleem is.... kan geen foto's maken terwijl de lamp uit staat...(stress) naar mijn weten en van een kennis is de oorzaak van de ONDERSTE gele blaadjes dat dez elangzamerhand overbodig worden en dat de toppen die zich nu goed aanmaken de meeste voedingsstoffen nodig hebben vandaar dat ze dus alles uit de bladeren halen om vervolgens de bladeren te laten vallen...

klinkt voor mij ook het meest logische...maar zal eens kijken of ik buiten de kast een foto kan maken....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe kom je er bij dan met 275m3 maximaal???

Daar zou ik nog geen 400w indoen dan.

 

En je filter moet juist het liefst wat groter als je afzuiger zo.

 

Lijkt me dat de GS waar je kokmt je deze adviesen geeft.

 

En van ons zijn ook maar enkel tips hoor.

 

Blijft een leuk kassie

volgens de berekening naar mijn weten zou er een afzuiger in moeten van weet ik het???? in ieder geval mij is verteld:

-lengte x breedte x hoogte is aantal kub meter. (inhoud) dit totaal vermenigvuldigen met 100 (waarom weet ik niet) dit zou dan de minimale cap. van je afzuiging moeten zijn. dus 1 x 1,5 x 2 kom ik uit op 3 X 100= 300 kuub afzuiging.

de filter is inderdaad wat aan de grotere kant alsook de ventilator die d eboel afzuigd... nogmaals heeft dit een reden:

- s'nachts heb ik NACHTTARIEF daardoor kweek ik snacht en ook omdat de temperatuur wat lager ligt dan overdag,... in zo'n kamer is het als de zon er op zit veels te warm.... ik ben voorzien van een stuk rolgordijn die tegen de kozijnen is geplakt zodat het overdag (onze overdag) geen licht in d ekamer laat ( verduisterende stof 100%) dus in de nacht ideaal om b.v. de kast open te zetten niemand ziet het licht.

de grote van de buisventilator die de boel afzuigd is omdat ik s'nachts dus minder kabaal wil maken, ik heb buren...lol... dus kan ik die grote capaciteits afzuiging minder hard laten draaien dan een kleinere dus uiteindelijk minder herrie in de ketel zeg maar... de filter op de plank is ook groter omdat het niet hangt maar ligt.... eerst volgende kweek ga ik die kast volledig anders inrichten en uiteindelijk de filter gewoon ophangen...

 

in iedr geval, ik draaie alles op nachttarief vanaf 19:00 uur tot 07:00 uur dus heb ik zo minder herrie.. momenteel zit ik in week 5 en de afzuiger staat nog niet eens op halve kracht, desondanks heb ik vocht en temperatuur goed onder controle....

had ik dus een een 275 kuuber dan had deze wellicht nu vollop op maximale vermogen staan draaien...

 

de filter moet normaal wat groter zijn zeggen ze toch maar dan zit ik weer te donderen met koppelstukken... ventilator heeft 160 diameter en filter ook zoiets dacht ik....zit duckingtape rond (luchtdicht) dus trekt ook geen valse lucht...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hela! Congrats met je eerste start

Zo herkenbaar ook je reactie, hoop tijd, geld en energie komen die gasten aan met comentaar ;)

Leuk bedacht met die emmertjes, zou alleen een manier moeten zijn om je plantjes vast te "trainen" in de kast. Met een verstelbaar gat erin ofzo, helemaal makkelijk :lol:

 

Wat elektra betreft, ja alles wat je hebt heeft op het label de capaciteit die nodig is. Maar het is geen huis tuin en keuken aparatuur. Veel zwaarder en ook afhankelijk van elkaar. Je wil door kunnen gaan en je wil omwille van een paar tientjes niet dat je toko afbrand, ontdekt wordt, lamp dagen continu brand etc. Heb zelf voordat ik mn schakelkastje gebouwd heb 4 tijdklokken verbruikt. Gelukkig zonder desastreuse gevolgen, maar die dingen gaan kapot zonder relais, en altijd wanneer jij het niet verwacht, ze doen het erom :verrygood

 

Over je afzuiger; wat doet dat ding? En waarom? Onderduk, zodat de geur controleerbaar is. Warmte afvoeren en daardoor verse lucht aanvoeren. Juist die verse lucht en de hoeveelheid ervan is belangrijk en word vaak als goed genoeg bestempeld. In die verse lucht zitten de co2 deeltjes die de plantjes nodig hebben en dus ook verbruiken. Die keterkasten staan er helaas niet bekend om dat ze goed de temperatuur kunnen vasthouden. Dat ligt niet aan de plastic wanden...maar aan de afzuiging. En 275 maximaal, grootste onzin ooit! Wanneer de luchtsnelheid en temp in je kast ok is kun je onmogelijk te veel afzuigen. Hoe meer hoe beter juist. Hier 1500m3afzuig en 800 inblaas voor 1200watt in een kast van 2m3.

Een termocontroller met de juiste afzuiger zorgt voor een stabiel klimaat. Wat zich dik terug betaald! Nu laat je alles afhangen van een onderdeel van 2E...wanneer die sneuveld, valt je afzuiging weg. Niet heel lang nodig voordat je plantjes koken van hitte, de buren een walm voorbij zien komen en de brandweer mag uitrukken. Je bent mijn buurman niet, maar toch. 1 draai die 1week vetraagd word (in het beste geval) en je verdient de investeringen erin al terug. Om de stress bij jezelf niet te vergeten wanneer je 3weken voor het eind opnieuw mag beginnen. En die Ching die jou dimmertje in 2sec in elkaar heeft geschroeft zal het echt aan zn spreekwoordelijke reet roesten.

 

Velen hier zijn met een dergelijke kast of iig die afmeting begonnen en met hetzelfde verweer als wat jij noemt, het wiel hoef je niet opnieuw uit te vinden, maar als jij wel een vierkant ipv rond wiel wil proberen...be my guest. In het onderdeel nieuws en media staan genoeg "collega's".

Mag duidelijk zijn dat ik je niet wil afzeiken heh, commentaar leveren is altijd makkelijker dan complimenten. Vooral als het "anoniem" kan, het is dan ook niet persoonlijk.

Succes met deze draai verder!

Grtz Dedos

 

 

IK BEDOELDE MINIMAAL 275 m3

Thanks voor Uw reactie..... allereerst, die emmertjes: is reeds wat op gevonden om ze te verstellen...eerst volgende kweek weer. en makkelijk te verstellen dus....later er meer over.

 

dan: over de afzuiger: er zit dus wel een klimaat controller in die uiteindelijk echt goed werkt. dat ding hangt er om de uiteindelijke geur en warmte uit de kast te trekken wat normaal is.... (in ieder geval voor de warmte zeker in een kunstof kast) dat zit nu inmiddels wel goed. dus die klimaat controller zoals U zegt zorgd daadwerkelijk goed voor het klimaat en temperatuur en ben blij dat deze er in hangt i.p.v. een dimmertje wat er eerst zat...

 

betrefd electra: die schakkelklok haal ik er om de enkele dagen uit...lol...om zo maar te beginnen maar dit wordt uiteindelijk ook veranderd.

je hebt het over een onderdeeltje van 2 euro waardoor ik alles laat afhangen.... welk onderdeel bedoeld U dan?? die tijdschakelaar?? er zit wel een relais tussen.. heb ik 2 weken geleden gedaan na advies van bezoekers op dit forum/....

 

en als U bedoeld die dimmer van de badkamerventilator...heb ik geen idee wat ik er tussen kan doen i.p.v.

heb wel een climacontroller liggen (nieuw) met termostaat erop alleen deze werkt enkel op maximale vermogen dus behaalde temperatuur en gaat meteen vollop blazen wat naar mijn idee ook niet echt goed is denk ik...het blaast niet erg hard hoor maar toch. het staat tenslotte wel 24 uur per dag op hetzelfde vermogen te draaien dus misschien iunderdaad wel raadzaam om deze ook te voorzien van zo'n klein apparaatje draait ie in ieder geval minder als de lampen uit zijn waardoor er toch wel genoeg geventileerd word d.m.v. de grote afzuiging die overdag minimaal draaid.

in ieder geval bedankt voor de opmerkingen en tips.... ik neem ze wel serieus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee kweker

 

Ziet er goed. uit. Een héél slim idee van die emmers, daar had ik aan moeten denken toen ik in die kasten kweekte!

 

Ik heb ruim twee jaar in Keter kasten geweekt met in elke kast 2* 600 Watt, die flink wat hitte produceerden. Met wat moeite krijg je je binnenklimaat goed onder controle.

 

- voer je afgezogen lucht zoveel mogelijk naar buiten de kamer af. Het beste is helemaal naar de buitenlucht. Je kan van de kast direct de afvoerslang naar de buitenlucht hangen of je hangt een extra afzuiger in de kamer, die daar de temperatuur bepaalt door te warme lucht af te zuigen.

Je moet zorgen dat de ruimte waarin je kast staat goed geventileerd blijft met een redelijk constante temperatuur, dan heb je lang niet zoveel last van die enorme temperatuurverschillen. Als je beschikking hebt over verwarming in kamer, gebruik dan een thermosstaatknop.

 

- de kast in, zou ik geen aanzuiger gebruiken. Die gaten in de achterzijde zorgen voor een perfecte luchtinlaat voor je planten, vooral in de groeifase als het nog niet zo heet mag zijn. Zet je afzuiger maar op volle kracht en de dames worden heerlijk bewaaid met koele instromende lucht uit de onderste 2 gaten. Geen losse ventilator meer nodig. En tijdens de bloei komt de koelte van onderen af zodat er een constant klimaat tussen de planten ontstaat.

In plaats van je filter op een plankje, zou ik hem ophangen aan het dak. Gaat perfect met een paar viktorkettingen en met maar 1 lamp heb je ruimte genoeg. Als je je filter een beetje handig plaatst, kan je lamp daarna tot helemaal bovenin de kast hangen. Hoog zat!

 

- de vochtigheid is een groot probleem in de kast. Omdat de inhoud van de kast in verhouding klein is, wordt door de hoge warmte de ruimte in de kast te snel geventileerd, waardoor de luchtvochtigheid in de kast niet omhoog wil. Die emmers zijn inderdaad super goed bedacht. Als de planten groter worden, gaan ze vanzelf meer verdampen. Dat lost het probleem al voor een groot deel op.

 

- in beide gevallen helpt een goede fan-controller. Die zorgt ervoor dat zowel de temperatuur als de LV een constante waarde hebben in zowel de dag- als nachtcyclus. Ook al is de LV aan de lage kant, daar wennen de planten wel aan als ze groter worden, zolang je je temperatuur maar onder controle hebt. Tijdens de koele nachtfase gaat dan ook de ventilatie omlaag zodat de planten minder wind om de oren krijgen. Als het te koud wordt in je kast tijdens donkere periodes, kan je bijvoorbeeld een 500W kelderkacheltje ophangen. Neemt weinig ruimte in, gebruikt weinig energie en je kan gebruik maken van de kachelschakeling van je relais.

 

- in de kast helpt het dan als je je elektra buiten de kast hebt. In die kleine ruimte verwarmt de VSA de kast flink, die lamp alleen is meer dan genoeg.

 

- je schakelbordje netjes inrichten is belangrijk!! Zorg dat alles geaard is, scheid je fases en gebruik een relais, dat is bewezen veiliger. Veiligheid voor alles bij het kweken, het laatste wat je wil is brand door slordig gebruik van elektra. Vergeet het dan maar bij je verzekering. Als je een eigen groep ter beschikking hebt, volg dan de tips die hier op het forum gegeven worden en neem even de moeite. Ga ervan uit dat professioneel gebruikte en aangesloten apparatuur NIET VOOR NIKS PROFESSIONEEL is. De beste en veiligste oplossing dus.

 

Voor een goede voorbeelden, kijk rond op het forum (vooral de topics van Wazzup mag je dan niet missen) voor voorbeelden of kijk eens bij mijn post die hieronder staat.

 

Veel succes en ik ga je post volgen.

 

Beste bedankt voor U reactie even wat terug schrijven he:

wil graag meer contact met U voor eventueel nuttige tips en nog wat andere vragen uiteraard.

 

de binneklimaat heb ik wel onder controlle hoor d.m.v. die klimaatcontroller.

Ik laat alles op nachttarief draaien dus herrie in de ketel is voor mij en de buren niet nodig dus naar buitenlucht alles wegblazen zal helaas niet gaan....veel te stil hier op straat ook... horen ze alleen wat geblaas..kan ik niet hebben lol....

 

-de kast staat helaas NIET op zolder (2 cm te hoog) dus staat in een logeerkamertje.

raam is afgedekt met een stuk stof die 100% lichtdicht is (verduisterend rolgordijn), omdat ik s'nacht alles draai en geregeld de deur openzet zie je van buitenaf niets van licht, in de kamer hangt een verwarming die minimaal staat meestal overdag op 20 graden. om 19 uur gaat de lamp aan tot 7 uur smorgens. de deur van het kamertje staat vrijwel altijd open tenzij er spelende kinderen komen. dus sávonds trekt de kast de koude lucht van de gang naar het kamertje. op de kamer buiten de kast staat een kleine tafelventilator die geregeld aan staat om zo makkelijker de koude ganglucht naar de inblazer te voeren wat wel werkt.

de klimaatcontroller doet prima zijn werk en staat nu in week 5 nog niet eens op half vermogen (bijna wel) dus veel lawaai heb ik op zich ook niet... bewust alles groter gekozen zodat het minder hard hoeft te draaien. heb ook buren helaas . neem ik dus een kleinere afzuiging zou deze nu wel op volle toeren draaien dus meer herrie.

om terug te komen op Uw reactie:

U zegt om geen inblazer te gebruiken omdat er aan de achterwand 4 gaten zitten... had u er geen plastic in dan?? of hoe heeft U dat gedaan dan...bij mij zit er dus gewoon plastic voor onderin de kast een kleine opening voor een badkamer ventilator die alles vanuit de kamer naar de inhoud van de kast trekt.(plastic zwart wit folie tot aan het dak) op alle wanden....

 

zet ik deze uit (volledig stil) en draai ik de afzuiger iets harder aan gaat de badkamer ventilator ook draaien dus neem ik aan dat het ook wel goed zit zo....met de hulp van de grote afzuiging dus hahhaha....

 

zoals eerder vermeld kan ik de afzuiger niet op volle kracht zetten omdat in de nacht alles aan gaat... buren dus...!!!! :verrygood

die filter hang ik eerst volgende kweek op in de kast aan het dak. alleen heb ik wat zitten sukkelen met die buisventilator deze staat nu rechtreeks zonder extra stukken aan de kast vast (ook met ketting en spanband) dus meteen een gat gemaakt aan de zijkant waar de blaasmond een stukje uit de kast komt en dicht geplakt dus...

 

betrefd de vochtigheid: ik heb 2 meters 1 in de potten (pinnetje) waar bij de stammen d evochtigheid steeds rond de 45 a 50% is en 1 meter hangt op 1,5 meter die geeft nooit wat aan dus te laag..zet ik de kast open voor 10 minuten schiet deze meter door naar 40% waar moet het het vocht zitten...omgeving van de bladeren?? wortelen en stam?? bovenin?? plaats ik dus dat pinnetje van de onderste meter halverwege de plant aan de wand is de vochtgehalte nogg steeds goed...kom ik dus boven de toppen wordt het ineens stukken minder. dus zodra het op de hooghte van d eplanten komt zit het goed.... dus rondom d eplanten is het vocht gewoon optimaal kom ik daarboven is het waradeloos... ;)

in ieder geval heb ik dit naar mijn weten goed onder controlle.. alsook de temperatuur..warmte trekt naar boven klimaat controller staat ingesteld op 25 graden en slaat 3 minuten uit (minimale toeren zodat het weer opwarmt) om vervolgens ongeveer 6 minuten weer harder te draaien...dus werken doet het wel...

de eerst volgende kweek doe ik alle electra buiten de kast.... (ik werk trouwens met een apparte groep enkel voor de kast)

alleen vraga ik me af: de badkamer ventilator onderin alsook de staande ventilatotr die de lucht circuleerd...moet deze minimaal draaien als de lamp uit is...staat tenslotte 24 uur per dag op dezelfde snelheid te draaien.... allebij dus (inblazer en ventilato) heb wel een kleinere BRONS klimaatcontroller met thermostaat alleen is daar het nadeel van dat als het de temperatuur heeft gehaald de inblazer volle vermogen draaid en als de temperatuur als de lamp uit is gedaald is tot b.v. minder dan 25 graden de boel uitslaat.

 

dus stel dat het apparaatje van BRONS in een stekker steek, daarop een stekkerdoos voor de staande ventilator en de badkamerventilator (inblazer) stel dat ding in op 25 graden. (of liefst iets minder dan de klimaat controller anders slaat alles steeds uit.)

de temeratuur loopt op omdat de lamp NET aan is de badkamerventilatord die als inblazer bedoeld is start meteen vollop te blazen en de ventilor schiet gewoon aan en begint aan zijn winderige draaiingen. alles zoals het nu is.

maar.......... om 7 uur in de morgen gaat de lamp uit waardoor als eerst (25 graden ingestelde) klimaat controller minimaal begint te draaien (afzuiging)voor de rest van de dag en vervolgens slaat de ventilator en inblazer ook uit (niet in te stellen op minimaal) dan is het wel volledig uit voor de rest van de dag... zou dat kunnen vraag ik me dan af...heeft het uiteindelijk totaal niets van luchtcirculatie.??????? :lol: dan draait binnenin de afzuiger minimaal en verder helemaal niets...

 

graag Uw mening hierover... momenteel (vanaf het begin al ) staat de inblazer 24 uur per dag aan d.m.v. een dimmertje kon ik hem afgelopen weken iets harder laten lopen. de staande ventilator draaid vanaf de eerste week BLOEI (groei periode niet) en staat nu op stand 2 en wil dit zo houden (alles wapperd een beetje)

ik hoor graag van U.

ps: kast is misschien na deze kweek te koop hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit kwekert ! keep up the good work ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er elemaal niet goed uit DJ.

Das juist wat mensen hem proberen uit te leggen.

 

Veel plezier hier.

 

En dat je geen foto kan maken als ze slapen das weer een antwoord van die vent die zij dat je afzuiger goed was zeker.

 

Ik laat het hierbij.

 

Mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er elemaal niet goed uit DJ.

Das juist wat mensen hem proberen uit te leggen.

 

Veel plezier hier.

 

En dat je geen foto kan maken als ze slapen das weer een antwoord van die vent die zij dat je afzuiger goed was zeker.

 

Ik laat het hierbij.

 

Mazzel

jow....succes...

vertel eens waarom het er NIET goed uit?? vertel eens wat de mensen proberen uit te leggen...geef toch antwoord terug???

waar maak jij je druk om kerel.... wat geef jij om mijn afzuiger??

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE WEEK 5 IN DE BLOEI.....

 

Lekker waardeloos ziet er niet uit, slechte afzuiging, slecht apparatuur hierbij dus nog wat waardeloze foto's van deze waardeloze kweek in mijn kast....

 

De planten staan NU in week 5 van de bloei. (foto's van zaterdag) dus 5,5 weken bloei.

 

temperatuur licht aan: 29,1 graden (zoals gewoonlijk)

licht uit: 21,3 graden (zoals gewoonlijk)

DUS GOED ONDER CONTROLLE dankzij een klimaat controller (die wel werkt)

LUCHTVOCHTIGHEID: lamp aan: meter 1 (1,5 meter hooghte) 20%

meter 2 onderaan bij de stammen: 47%

lamp uit: meter 1: 43%

meter 2: 56% ongeveer

 

lamp op 50 cm van de toppen. voeding nog steeds 400 ml OM DE DAG met voeding van HESI.

-krijgen FOSFOR en BLOEI voeding, geregeld SUPER VIT en POWERZYME 1x per week.

af en toe bij droogte een halve liter lauw water zonder voeding per plant.

gallery_20523_7343_675952.jpg

 

gallery_20523_7343_2122124.jpg

 

afgelopen vrijdag zijn ze er allemaal uit geweest, voorzien van metalen stokken (dun) i.p.v. bamboe.

de reden daarvan is dat ik het idee heb dat de bamboe stokken onderaan in de grond kunnen rotten wat wellicht niet goed is voor de palnten.

metalen stokken zijn 75 cm lang. bovenaan net onder de toppen vastgemaakt met tyribs.

 

gallery_20523_7343_1346972.jpg

 

gallery_20523_7343_1501933.jpg

 

verder nog wat kleine detail foto's van wat toppen hier en daar.

gallery_20523_7343_1431533.jpg

gallery_20523_7343_3007584.jpg

gallery_20523_7343_871456.jpg

 

THC goed zichtbaar en vollop rondom de top ook.

gallery_20523_7343_2510203.jpg

gallery_20523_7343_3300584.jpg

 

gallery_20523_7343_3120387.jpg

 

dus alles er eens uit gehaald en goed gekeken naar eventueel zwarte puntjes en of beestjes....niets zichtbaar.

enkele gele bladeren verwijderd en ook afgestorven (onderste) bladeren weg gehaald....

(al dat bladprobleem.... ;) )

ze staan er mooi bij en alles gaat prima...betrefd temperatuur en vochtgehalte ben ik ook zeer tevreden...

 

REACTIE'S WELKOM alsook KRITIEK hoor.....

en uiteraard TIPS zijn ook welkom.

graag tot volgende week zondag voor de update van week 6 in de bloei............................

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit kwekert !! ;)

 

 

hoe lang nog denk je ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kweker,

 

Ik heb wel een tip....foto zonder lampen aan...zo zie je alleen gele planten. ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er lekker uit kwekert !! ;)

 

 

hoe lang nog denk je ???

gaan vandaag de 6e week in, dus nog een 2,5 weken a 3 weken dan 2 weken drogen.

maar ik rook niet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer he.

 

Jammer dat je lamp al weer aan stond anders hadden we je kunnen helpen met je bledprobleem.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan weer een update van bloei week 6 (woensdag naar week 7) .

 

Zo zijn de dames mooi, redelijk gezond naar mijn weten.

temperatuur steeds hetzelfde: licht aan= 29,3 graden

licht uit = 21,3 graden

Luchtvochtgheid lamp aan: meter 1= --- lamp uit 40%

meter 2= 42% lamp uit 50%

 

reeds de active inblazer verwijderd en deze pasief gemaakt d.m.v. van extra gaten die eigenlijk al voorzien zijn in dit soort kast aan de achterwand.

de zijkant onderaan waar de inblazer zat is weggehaald.

de reden daarvan is stikstof te kort en of zuurstof te weinig na wat info te hebben gezocht.

ook heb ik een halve week tnt complex van hesi meegegeven waar de nodige voedingsstoffen inzitten. De reden was een bladprobleem die vrijwel is opgelost als ik goed kijk. er was en moment van komen (drastisch) en een moment van gaan (enkele dagen later)

gisteren heb ik de fosfor toevoeging bijna verdubbeld om ze een extra stoot te geven.

en heb van 1 plant de onderkant gewiekt zo dat deze plant alle energie in de toppen kan duwen. waarna ik eens goed heb gekeken hoe het de dagen er na uit zou komen. dus ben ik van plan om zodadelijk de rest ook te doen. (dieven noemen ze het) misschien een beetje aan de late kant maar het kan dus toch nog.

 

gisteren ben ik ook bezig geweest met mishandelen, toppen gebogen, stammen doorprikt met prikkertje en alles waarvan men denkt het niet goed te zijn. De reden daarvan is omdat mijn gedachten zeggen dat als een plant beschadigd om welke reden dan ook probeerd de plant zichzelf te herstellen en gaat daardoor meer energie verbruiken dus nemen ze ook echt alles op wat er in zit. hierbij praat ik zelf toch uit ervaring. de planten nemen naar mijn idee op grond NOOIT alles op of misschien als men de plant geen water geeft voor enkele dagen dan wel.

dus effe misshandelen...wel zonde.... (maar ik rook niet)

mocht het er iemand niet bij eens zijn van deze behandeling hoor ik het uiteraard graag.

verder gaat het prima nog een goede 2 weken en het knippen is er.

de thc is ruim voldoende , de bruine haartjes beginnen langzaam en de toppen beginnen ook iets meer op te zwellen. voelen ook hard en compact aan.

in ieder geval ik ben er op zich wel tevreden over ondanks ik zelf die............ niet rook.....

hierbij enkele foto's van de toppen en de planten.

gallery_20523_7385_3581770.jpg

 

gallery_20523_7385_2552759.jpg

gallery_20523_7385_428369.jpg

op zich weer mooi groen...de belichting van de camera eens anders gesteld...

 

gallery_20523_7385_492759.jpg

dit is een topje van iets meer dan 22 cm lang en 19 cm omtrek......

gallery_20523_7385_19502.jpg

zelfde foto als bovenaan...anders belicht...topje van 13 cm lang en ongeveer dezelfde dikte

 

gallery_20523_7385_1658914.jpg

bij elkaar.........

gallery_20523_7385_623087.jpg

 

en een mislukte foto hoort er ook wel eens bij...

gallery_20523_7385_34612.jpg

 

reactie's tip's en andere welkom....kritiek ook. advies welkom.

en kast is binnenkort ook te koop...... graag tot volgende week.

 

 

 

 

 

ps: TIPS en bruikbaar goed advies komen van ERT. thanks ERT.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak nou eens foto,s met het licht uit man, daarom krijg je geen reacties omdat je niks ziet.

 

Waarom die stokkies dat is om ze sneller af te laten bloeien als er echt niks anders op zit.

Dus jij remt nu je eind gewicht, en je plantje is nog helemaal niet klaar.

 

Wees nou eens wijs en zet eerst hier wat neer en vraag wat een ander er over denkt.

Ik weet dat je wilt oogsten en ze zooi verkopen maar je snijd je zo in je vingers.

 

Weer jammer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af waarom je uberhaubt een topic maakt. Iedere vorm van kritiek behandel je alsof het persoonlijk is, problemen zijn opgelost zonder er iets voor te doen. Daarmee spreek je jezelf zelfs tegen. Tips sla je in de wind, verwacht je dan dat mensen reacties blijven geven terwijl je er niet voor open staat. Lees je topic maar eens terug...

Dieven in week 6...eerst laat je de plant 6weken lang toppen ontwikkelen die je er nu afhaalt. Dieven doe je als de groei er net uit is. Als ik op je foto's kijkt dan is rechts in de hoek maar een treurige bedoeling. En daar is ook nog eens gediefd....Er gaat echt niets meer uit de grond groeien waar je wat aan hebt...Dieven doe je op plekken waar weinig of geen licht meer kan komen, je knipt weg wat je van bovenaf het dek niet kan zien.

Een top ombuigen omdat hij boven het maaiveld uitsteekt, prima...maar die staan nog overeind :lol:

 

Wat ik je in mn vorige reactie uit probeerde te leggen over de afzuiger, dat deze niet enkel warmte afvoerd maar ook cruciaal is voor de ontwikkeling van je plantjes. Door van actief naar passief te gaan, moet je afzuiger harder werken, dus verlies capaciteit, dus verlies luchtcirculatie, dus verlies ingredienten voor de plant.

 

Het veldje zag er leuk uit, wat open plekken, en enkele te hoge toppen maar wel redbaar.

Ik zie wat plekken op je bladeren maar die zijn niet te defineren vanwege het licht. Maar in week 6 doe je daar ook niks meer aan omdat voordat het zich heeft opgelost je al kunt gaan oogsten. Het had al eerder aandacht moeten krijgen.

Er zijn er verschillende die je een duwtje in de richting hebben willen geven. Maar eigenwijs is ook wijs :D

In opbrengst schat ik zo in dat je (iig)de helft laat liggen tov zelfde planten, zelfde kast maar dan wel lezen (en doen) wat er geschreven word.

Maar ja, kast komt toch te koop te staan...

Succes ermee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maak nou eens foto,s met het licht uit man, daarom krijg je geen reacties omdat je niks ziet.

 

Waarom die stokkies dat is om ze sneller af te laten bloeien als er echt niks anders op zit.

Dus jij remt nu je eind gewicht, en je plantje is nog helemaal niet klaar.

 

Wees nou eens wijs en zet eerst hier wat neer en vraag wat een ander er over denkt.

Ik weet dat je wilt oogsten en ze zooi verkopen maar je snijd je zo in je vingers.

 

Weer jammer

foto zal ik plaatsen heb deze trouwens ook uw persoonlijk gestuurd.

betrefd die stokken, hoezo sneller afbloeien? is omdat er 3 van de plantten helemaal de andere kant op hingen..dus heb er stokken bij gezet en onder een top LICHTJES vastgemaakt zodat ze rechtop blijven staan.

hierbij foto met licht uit, gele bladeren (onderaan) zijn afgestorven en weg gehaald.

gallery_20523_7352_1966202.jpg

 

mijn vraag: waarom sneller afbloeien d.m.v. die stokjes.

 

WIJS: ik maak dus dit topic met foto's betrefd dit gebeuren dus reactie's welkom misschien in het begin niet zo... maarw at een andere er van denkt mogen ze plaatsen.....zoals meerdere doen en zoals U b.v. dus geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vraag me af waarom je uberhaubt een topic maakt. Iedere vorm van kritiek behandel je alsof het persoonlijk is, problemen zijn opgelost zonder er iets voor te doen. Daarmee spreek je jezelf zelfs tegen. Tips sla je in de wind, verwacht je dan dat mensen reacties blijven geven terwijl je er niet voor open staat. Lees je topic maar eens terug...

Dieven in week 6...eerst laat je de plant 6weken lang toppen ontwikkelen die je er nu afhaalt. Dieven doe je als de groei er net uit is. Als ik op je foto's kijkt dan is rechts in de hoek maar een treurige bedoeling. En daar is ook nog eens gediefd....Er gaat echt niets meer uit de grond groeien waar je wat aan hebt...Dieven doe je op plekken waar weinig of geen licht meer kan komen, je knipt weg wat je van bovenaf het dek niet kan zien.

Een top ombuigen omdat hij boven het maaiveld uitsteekt, prima...maar die staan nog overeind :lol:

 

Wat ik je in mn vorige reactie uit probeerde te leggen over de afzuiger, dat deze niet enkel warmte afvoerd maar ook cruciaal is voor de ontwikkeling van je plantjes. Door van actief naar passief te gaan, moet je afzuiger harder werken, dus verlies capaciteit, dus verlies luchtcirculatie, dus verlies ingredienten voor de plant.

 

Het veldje zag er leuk uit, wat open plekken, en enkele te hoge toppen maar wel redbaar.

Ik zie wat plekken op je bladeren maar die zijn niet te defineren vanwege het licht. Maar in week 6 doe je daar ook niks meer aan omdat voordat het zich heeft opgelost je al kunt gaan oogsten. Het had al eerder aandacht moeten krijgen.

Er zijn er verschillende die je een duwtje in de richting hebben willen geven. Maar eigenwijs is ook wijs :D

In opbrengst schat ik zo in dat je (iig)de helft laat liggen tov zelfde planten, zelfde kast maar dan wel lezen (en doen) wat er geschreven word.

Maar ja, kast komt toch te koop te staan...

Succes ermee ;)

 

reactie terug: topic is om te laten zien wat ik doe en heb, eventueel opmerkingen te beoordelen en eventueel tips te krijgen.

en uiteraard sta ik WEL open voor reactie's de meeste zijn daarom ook opgevolgd en misschien is het nooit vermeld maar gebeurd toch wel.

betrefd dat dieven: volgens een medebezoeker van dit topic kon het nog steeds om te dieven en ook weer deze tip opgevolgd, waardoor ik inderdaad slecht 1 plant heb bewerkt. (na 3 dagen had dit uiteindelijk toch echt resultaat hoor.. de hoofdtoppen waar wel veel licht bij komt zien er stukken beter uit dan de rest. de toppen die ik heb omgebogen naar open plekken is gebeurd NA het maken van de foto's die te zien zijn. komende week zal ik nieuwe foto's zetten waar je wel kan zien welke omgebogen zijn. dus is gebeurd na deze foto's. is nu 3 dagen geleden en dit heeft ook effect op de gebogen toppen...ze worden iets dikker en groter.

wat betrefd die afzuiger van actief naar pasief was ook weer een tip van medebezoeker hier. persoonlijk bericht om alles weg te halen en pasief te maken. heb ik ook netjes opgevolgd. misschien dat jullie allemaal denken dat ik geen advies of tips aanneem?? toch doe ik het wel alleen vermeld ik het niet. eerst volgende keer zal ik netjes alles vertellen wie wat vermeld en wat ik precies allemaal heb gedaan. door de inblazer weg te halen zijn er in plaats daarvan de oorspronkele gaten terug in de kast gekomen die redelijk groot ziijn, ook het gat waar de inblazer zat is nu open. ik heb ook topics gelezen en daaruit opgemaakt dat het gat of gaten dubbel zo groot moeten zijn als wat er uit gaat, naar mijn idee is dit goed gedaan. ook weer persoonlijke berichte van kind aan huis leden.

betrefd het moment van het bladprobleem: inderdaad, zitten nu in week 7 en ik denk zelf dat het nu geen nut meer heeft om daar iets aan te gaan veranderen dus leg ik me er bij neer en hoop het beste ervan te maken. ik persoonlijk vind alles er goed uitzien. alsook de grote en dikte van de toppen. misschien dat het inderdaad bete kon waar ik beslist niet aan twijfel alleen zoals eerder vermeld zal ik de volgende kweek anders aanpakken dan deze (van fouten leert men toch...?) ook ben ik van plan deze kast weg te doen en in plaats daarvan een tent van 120x120 te zetten. maar misschien behoud ik de kast wel en ga nog eens hetzelfde ervan maken.... alleen de opstelling geheel anders. misschien een andere soort voeding geen idee...zien we dan wel.

ik heb vroeger 3 jaar gekweekt zonder problemen in een inbouwkast van 45 cm X 80 cm en 2 meter hoog. daarvan had ik ook mooie opbrengsten desondanks er maar 4 in stonden.

graagh tot de volgende update...kritiek is welkom en reactie's ook. zoals altijd (volg ik ook op) en zal dit er de volgende kweek echt bij zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey !

zoals ik lees is dit niet echt een succes volle ronde en dat zie ik dus ook terug op je foto's veel open plekken

en dan je toppen vind ze er nog niet zo dik/groot uitzien kan aan mij liggen.

nu is het kweke in zon kast ook niet echt makkelijk hoor maar aan je voeding zou het niet liggen hesi is wel goed en ook vooral lekker makkelijk!

ik blijf nog wel meelezen ben zeer benieuwd naar je opbrengst wat zeker gaat tegenvallen spreekuit eigen ervaring haha.

succes kweker!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey !

zoals ik lees is dit niet echt een succes volle ronde en dat zie ik dus ook terug op je foto's veel open plekken

en dan je toppen vind ze er nog niet zo dik/groot uitzien kan aan mij liggen.

nu is het kweke in zon kast ook niet echt makkelijk hoor maar aan je voeding zou het niet liggen hesi is wel goed en ook vooral lekker makkelijk!

ik blijf nog wel meelezen ben zeer benieuwd naar je opbrengst wat zeker gaat tegenvallen spreekuit eigen ervaring haha.

succes kweker!

 

inderdaad, volkomen gelijk. de eerste keer in deze kast, in het begin wat moeilijk gehad met warmte maar uiteindelijk toch weer verholpen enz... ik blijf bezig tot het einde en hopend op een goed eindresultaat.

betrefd die toppen.... ik persoonlijk ben qua grote en dikte er op zich wel tevreden over eigenlijk maar idd. kan altijd meer en groter...

zelf denk ik om eerst volgende keer zaadjes te kopen alleen ben ik er nog niet uit welke..... hou jullie op de hooghte

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE week 7 in de bloei (foto's van gisteren avond)

 

Beste .... weer een kleine update van een keter xl kast.

vocht is perfect: lamp aan= 43%

lamp uit= 52%

 

temperatuur aan: 29,1 graden

temperatuur uit: 20,3 graden

dit is misschien een beetje te veel verschil.....

hierbij wat foto's

verder heb ik niets te melden...hoor het wel als het goed is of slecht is.

gallery_20523_7433_199799.jpg

gallery_20523_7433_87058.jpg

 

de kleintjes: gallery_20523_7433_1916736.jpg

de dubbele met aan de achterkant 1 omgebogen die dubbel groot is

gallery_20523_7433_2130249.jpg

gallery_20523_7433_2862053.jpg

gallery_20523_7433_1902363.jpg

de allerkleinste plant.

om een indruk te geven : de stok er naast is 0,5 cm dik.gallery_20523_7433_173596.jpg

 

belichting anders:

gallery_20523_7433_1693250.jpg

gallery_20523_7433_717891.jpg

en dan de grootste in de groep:

gallery_20523_7433_2496305.jpg

ongeveer 26 cm lang en een omtrek van 24 cm (slechte foto)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey !

zoals ik lees is dit niet echt een succes volle ronde en dat zie ik dus ook terug op je foto's veel open plekken

en dan je toppen vind ze er nog niet zo dik/groot uitzien kan aan mij liggen.

nu is het kweke in zon kast ook niet echt makkelijk hoor maar aan je voeding zou het niet liggen hesi is wel goed en ook vooral lekker makkelijk!

ik blijf nog wel meelezen ben zeer benieuwd naar je opbrengst wat zeker gaat tegenvallen spreekuit eigen ervaring haha.

succes kweker!

 

 

yo..... nee is niet bepaald een succesvolle ronde, is de eerste keer in zo'n kast. vandaag komt mijn homebox XL binnen.

dus ben benieuwd. nog een dikke week te gaan. ik hou U op de hooghte van het aantal wat er van af komt, en uit mijn ervaring (3 jaar) denk ik dat het meer opbrengst zal zijn dan wat U er hebt afgehaald uit uwen kast....denk ik zo.

U heeft planten staan met 1 hoofdtop..... daarbij zat ik te kijken naar alle zijtakken van mij die uiteindelijk naar mijn idee gelijk komen met 1 plant aan 4a5 van U.. maar ik kan het ook mis hebben..... zal wel.ik laat het je wel weten i.i.g.

n.b: op de foto zien ze er niet groot uit inderdaad maar ze zijn het wel.... update geeft aan hoe groot.... U hoort uiteraard nog van me.... groeten Kweker. toevallig ervaring met zaadjes van sensi namelijk de white gold...op de site van sensi staan ze, ze zijn wel behoorlijk duur. maar zou graag eens met zaadjes willen werken... ook weer ervaring opdoen. dus ben me aan het orienteren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...