Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Deense buitensoorten

Recommended Posts

Guest elmanito

B) Krijg je nog de schuld ook :wacko: Moeten jullie die hele zaadbank maar niet leegkopen.:wacko: Ze hebben trouwens Hindu Kush x Nepal.Echt een soort om lekkere hash te maken. :huh:

 

@Carpe Diem

 

Is het de bedoeling dat ik nu moet gaan koppelen. :wtf2: :)

Limbic biedt Danish Gold x NLX aan .Het is wel geen NDB, maar lijkt mij ook een leuke kruising.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen jullie nog op de site van froebanken komen??

ik niet

hun forum doet het ook niet

en als ik naar froebanken.com ipv naar dcfonline.dk lijkt het eerst te lukken(die banner van froebanken komt bovenaan de pagina), maar dan word het doorgelinkt naar froebanken.dcfonline.dk en kab ie de pagina weer niet vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

he :lol: ...klopt bij mij ook...naa daar had wf ook een tijdje last van toch? :wacko:

gr carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zal wel goed komen maar ik was benieuwd of ik de enige was die het heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze versturen wel hoor...wat er staat op de site klopt niet!! , kheb deze week besteld bij froebanken.henkes lolland was helaas op...die had ik wel gewild..maja..helaas pindakaas..

royal dane en danish gold waren begin deze week nog leverbaar en heb die oa ook besteld ( voor dat het op is.. :wacko: )

 

ga je fors aan Guerilla doen growstudent?

gr Carpie

 

Ik zal me binnentuin in het begin van het nieuwe jaar aanpassen om deense moeders te groeien en om een igrow stekkenkast te plaatsen, met dit soortje moet te scoren zijn. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Nieuwsflits voor het stelletje ongeduldige :wacko:

 

De admin van de site DCF heeft waarschijnlijk ruzie weer de eigenaar van de server ofzo.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een kruising van een purple peace vrouw x een NDB man die in juli al bloeide. Binnenkort zet ik ze in het grote-zadenruil-topic.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind henkes lolland nergens meer of kijk ik er nu naast?

zo'n mooie planten die deense

 

edit op vorige pagina staat dat ze op zijn kheb daar naast gekeken, op naar volgend jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
ik vind henkes lolland nergens meer of kijk ik er nu naast?

 

Effe wachten tot half november - december, dan heb je kans op meerdere soorten.Danish Gold is trouwens ook een hele goeie.Wel buiten op laten groeien en niet binnen.Sommige pheno's kunnen nogal erg ruiken.:lol:

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze geen henkes lolland zouden hebben had ik meer gedacht aan royal dane

maar danish gold is eigenlijk ook prima, ik wil gewoon een vroege bloeier met het weer in belgie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Elmanito al zegt, die Danish Gold trekt wel de aandacht met haar geur.

Ze stonden bij mij dit jaar buiten,..........

maar kon ze binnen al ruiken!!!!!! :lol: Eigenlijk niet echt leuk meer :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel buiten op laten groeien en niet binnen.Sommige pheno's kunnen nogal erg ruiken.:lol:

Namaste :rofl

 

Ik ben me nu een beetje aan het oriënteeren welke ik binnen wil gaan selekteren

En ik zit eigelijk met een vraagje dus stel ik het in jou super Deese buiten soortjes topic :P

 

 

Is er enig info bekend over het gedrag van de Buiten deenen binnen,en dan doel ik meer om ze te stekken.

ik heb begrepen dat de leb27/30 semi auto is(volgens de breeder)

Dus dat is al een soortje die ik uit moet sluiten voor stekjes

Zijn er nog meer semi auto(mss wel de meeste)deentjes ?

En zo ja hoe gedragen ze zich onder HPS?

 

Weet jij daar mss iets meer over te vertellen?

 

Thnx

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semi-auto's kan je gewoon onder kunstmatig licht houden, hoe lager de lichtintensiteit is hoe sneller ze de bloei ingaan alleen, dus liever onder de HPS dan onder de tls's bijv. Ook het aantal uren moet je een beetje mee spelen, 18/6 is vaak nog te veel donkere uren, 20/4 is wel minimaal, begin anders op 24 en ga langzaam terug tot je bloeiverschijnselen ziet, weet je ook weer hoeveel ze verdragen. Het enige lullige hieraan is dat wanneer je de stekkies buiten zet in het voorjaar ze de neiging hebben om meteen de bloei in te schieten vanwege het grote verschil in lichturen.. Het is dus echt pas laat in het seizoen stekken zetten met semi-auto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit ik dus ook heel de tijd mee in m'n hoofd.......

Die Henkes Lolland was al op 17 uur licht aan het bloeien. Dus wanneer je zulke stekken

neemt en dan weer uit de 24 uur licht cycles haalt,

stoppen ze dan met groeien en groeien ze dus niet net als mama

door tot ware reuzinnen?? :rofl

 

Zijn deze soortjes die al begin July beginnen met bloeien dan

ongeveer hetzelfde als de auto flowers? Maar dan (het zaadje) de potentie

om toch heel groot te worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg dit topic al geruime tijd met veel interesse (mede dankzij elmanito's enthousiasme :lol: ) en heb zelf ook enkele zaden aangeschaft bij Froebanken!

Volgende zomer staat (hopelijk!) Royal Dane 09 en Madonna x GG #2 in de tuin!

 

Nog een mooie link gevonden waarin enkele deense soorten (incl. foto's) worden beschreven, check it: http://www.thcfarmer.com/forums/f10/nordic...-genetics-8356/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Deze Deense soorten zijn beslist geen autoflowers.Het is in Denemarken een uur langer licht dan bij ons, dus wil je stekken nemen voor binnen, dan moet je de lichtcyclus op 19/5 zetten ipv 18/6.Wanneer je ze buiten uitzet in mei, worden ze echt wel groot, behalve de Danish Gold dan.Deze werd niet echt hoog.

 

De meeste Deense soorten worden buiten gekweekt onder de grote HPS en ik heb totaal geen idee hoe ze het binnen doen. B) Kwestie van uitproberen in de test sectie.:j

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.thcfarmer.com/forums/f7/massive...221/index3.html

 

GunnarGuchi zegt onderstaande in bovenstaande 1200 x guerilla topic.

 

btw

ive received some questions about keeping danish genetics as mothers

well they're are extremely photo sensitive so they require more attention if they are not to go auto flowering even under 24 hours of light

remember they have adjusted to our lightning schematics and weather for generations and they will often start their flowering cycles at around 17 hours of sunlight a day

to keep as mothers they will need absolute stress free conditions

large pots and plenty of Nitrogen fertilizer

also recommended to keep them under at least 20 hours of light a day.

 

tja.... blijft idd de vraag of het verstandig is om Deense moeders te gaan maken om stekken buiten te gaan zetten???

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft een kwestie van uitproberen natuurlijk. Ik heb met mijn Lebanese precies hetzelfde gehad, had eigenlijk 2 stekken in de volle grond willen planten vroeg dit jaar, maar ze gingen allebei gewoon de bloei in (volgens mij had ik ze in 10 liter potten zo ergens half mei buiten gezet) 3 latere stekken heb ik gewoon buiten op laten groeien zonder dat ze meteen de bloei in schoten, zijn alleen niet zo groot meer geworden, maar ik had ze ook wel heel laat in het seizoen neergezet..

 

Gewoon uitzetten wanneer de lichturen bijna het langst zijn, helpt ook als het lekker warm is op dat moment, volle grond temperatuur fluctueert niet zo, maar als je ze in potten zet en het is wat kouder dan normaal en kunnen ze ook weer gaan twijfelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze Deense soorten zijn beslist geen autoflowers.

Kwestie van uitproberen .:j

Namaste B)

 

Oke Semiauto dan,de term die Esbe er zelf aan geeft ;)

Dan heb ik het wel over de leb27/30.

Dat betekend volgens mij dat ze toch op leeftijd in de bloei schieten?

 

Maar dan hebt Blowmonkey wel een PUNT.

Zet idd de stekkjes niet in mei buiten........dat gaat denk ik ook niet goed........

Goh.....idd kwestie van uitproberen....zit nix anders op :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Piet Hein Donner,

 

Ik was ook van plan om het met stekken te gaan doen aankomend jaar om er geen mannen uit te hoeven halen, wat veel bezoeken aan de spot scheelt. Maar om nou stekken pas begin juni te gaan planten die al begin augustus in bloei gaan, dat zullen geen 500 gram bomen meer worden, denk je wel?

 

Dan is zaad misschien toch beter maar dan moet ik nu gaan beginnen met een zaadkweek.

 

Moeilijke keus.

 

Ik wil zo vroeg mogelijk beginnen, half afpril ontkiemen / stekken, binnen voorgroeien in jiffy potjes en liefst 1 mei / half mei naar buiten om grote bomen te krijgen. Ik zag dat Indoflow zijn planten half mei naar buiten deed en die zijn volgens mij niet eerst in bloei geschoten op enkele uitzonderingen na. Waarom zou dit bij stekken dan wel het geval zijn vraag ik me af.

 

De soorten die ik neem voor 2010 zijn: Royal Dane 2009, misschien Leb27 / 30 (als ze maar geen paarse pheno's hebben), Henkes Lolland (hopelijk straks weer verkrijgbaar). Misschien nog tips voor andere ontbrekende (Deense)

vroegbloeiers?

 

Pierewiet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Piet Hein Donner,

Ik was ook van plan om het met stekken te gaan doen aankomend jaar om er geen mannen uit te hoeven halen, wat veel bezoeken aan de spot scheelt. Maar om nou stekken pas begin juni te gaan planten die al begin augustus in bloei gaan, dat zullen geen 500 gram bomen meer worden, denk je wel?

Dan is zaad misschien toch beter maar dan moet ik nu gaan beginnen met een zaadkweek.

 

Moeilijke keus.

Ik wil zo vroeg mogelijk beginnen, half afpril ontkiemen / stekken, binnen voorgroeien in jiffy potjes en liefst 1 mei / half mei naar buiten om grote bomen te krijgen. Ik zag dat Indoflow zijn planten half mei naar buiten deed en die zijn volgens mij niet eerst in bloei geschoten op enkele uitzonderingen na. Waarom zou dit bij stekken dan wel het geval zijn vraag ik me af. Pierewiet :lol:

 

Het is een gegeven dat zaailingen altijd beter en sterker zijn dan stekken PUNT!

Dus de kans is idd groot dat het geen 500gr planten zullen worden.

Natuurlijk zal de een het beter doen dan de ander,maar de grootste winst wat de deentje hebben laten zien is de vroegbloei.

Het gewichts verlies ten op zichten van zaailingen kan je in dit geval opvangen met stekken om der gewoon meer te zetten op je spot cq tuin.

Dan maar 250grams plantjes of minder......maar wel op tijd klaar,dat is de winst!

 

Als je een moeder heb geselekteerd die op 20/4 staat en je zet je stekkjes ook op 20/4 en zet ze dan om 15mei buiten......schieten ze in de bloei denk ik....

Ik ga daar zelf achter komen in mei/juni van 2010 en zal het jullie laten weten.(niet in de test selektie)

Ik zal(binnen) met de zon mee gaan om zo de shok zo klein mogelijk te houden.

Ik ga niet met een hybride(zit auto in) aan de gang omdat ik de kans van slagen groter inschat bij bv de Afgaan.skunk,Henkes lolland,en mss Bigbud

Dat zijn de soortjes waar ik mee aan de gang ga in 2010.

Ook heb ik wat leb's die zijn vaak paars en een paar (met dank aan indo B) Royal dane's maar die zaai ik direkt in de volle grond.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gooit mijn grote Deense guerilla plan flink in de war... Was van plan om heel mijn schuurtje vol tl bakken te hangen om 300 Deense stekken naar een 6 tal spots te verhuizen van eind april tot eind mei.

 

Was van plan mijn tumble trimmer lam te draaien in de zomer van 2010, maar dat wordt het dus niet na dat ik deze info lees.

 

 

Maar ff een vraagje:

 

op 1 mei is het 15 uur licht,

op 18 mei is het 16 uur licht,

op 31 mei is 16, 5 uur licht,

op 19 juni is het een krappe 17 uur licht,

na 19 juni worden de lichturen weer minder.

 

Heeft het geen invloed dat het aantal lichturen nog langzaam stijgt als je medio mei je stekken in de volle grond knalt?

 

Op dat moment moet je je stekken wel al op 19/5 of 18/6 hebben staan anders wordt de overgang te groot en schieten ze dus wel in de bloei denk ik.

 

Ben benieuwd of er een plantendokter is die dit weet.

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...