Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Is led een hype?

Recommended Posts

John Lennon had er een mooi liedje over

 

Led it be :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Sjop zijn aardige lui :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet er toch nog eerst een paar uit het zaad krijgen..

Voor BigBangs die van de 10 uitgekomen waren en daarachter..nieuwe Bigbangs en AMS in afwachting.Kreeg als Service van GreenHouse.

De eerste top ik straks en dan zijn ze straks voor de bloei allemaal gelijk.

 

 

gallery_12486_6563_153141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaarne on-topic!

 

Iedereen weet nu wat de resultaten kunnen zijn wanneer je er een rotzooi van maakt...

Je hebt vlgs. mij altijd minimaal 300W-led nodig ( mixed) om redelijk resultaat te behalen.

Test Dokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En al een vinger gehad van hem??? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd maar ziet er beter uit.

 

POWER TO THE FLOWER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel... stel dat je een 600 W HPS kan vervangen door 320 W Led, dan heb je daar toch voordeel mee in verbruik?

Of hoe bedoel je je vraag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

huidig heb je 300 watt leds nodig om 600 watt hps te evenaren en dan nog het probleem met ook het juiste spectrum waar die leds nog wat moeite mee hebben .

 

ik vind dat een halvering van de stroom voor zoiets als leds nog veel ste weinig is 1/10 vind ik normaler gezien dit ook ongeveer het verschil is met gewone lanpen die je vervangt door led lampen .

het probleem is gewoon der zijn nog niet genoeg krachtige ledjes nu moet je 100 van die dingen hebben om 90 watt te krijgen we hangen ook niet 100 mini hpsjes of 4 x 125 nee 1 x 600 werkt beter ,zie het verschil in power met 400 en 600 watt hps ik denk dat dit een mooi voorbeeld is .

oftewel als ze met leds komen van 10 watt of zo pst dan denk ik dat het echt interesant begint te worden.

 

en dan wat voor somige een probleem is en voor andere niet warmte met een hps heb je geen verwarming overdag nodig ik denk dat met leds het bij verwarmt moet worden jippie 300 watt minder verbruikt en 1000 watt aan kachel aan .

 

kees a alle voordelen hebben nadelen en alle nadelen hebben voordelen

Share this post


Link to post
Share on other sites
huidig heb je 300 watt leds nodig om 600 watt hps te evenaren en dan nog het probleem met ook het juiste spectrum waar die leds nog wat moeite mee hebben .

 

ik vind dat een halvering van de stroom voor zoiets als leds nog veel ste weinig is 1/10 vind ik normaler gezien dit ook ongeveer het verschil is met gewone lanpen die je vervangt door led lampen .

 

Das niet eerlijk. Mensen gebruiken maar weinig zichtbaar licht. Voorplanten zul je dus extra frequenties moeten aanschakelen. Trouwens, die 1 op 10 trap ik ook niet in. Ik ga echt niet in een led verlichte woonkamer wonen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
huidig heb je 300 watt leds nodig om 600 watt hps te evenaren en dan nog het probleem met ook het juiste spectrum waar die leds nog wat moeite mee hebben .

 

Proeven gedaan ? Ik zie wel dat je niet weet waar je het over hebt... Het lult zullen we maar zeggen.. :verrygood

 

Trouwens...wat je hier vaak tegen komt... 2 x 600 HPS en dan 400gr bijelkaar sprokkelen , is dat geen zielige vertoning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als alle straatverlichting nu eens peperdure LED's werden in mooi "Wit" licht (dan lijkt het niet zo "verstorend") maar dat zijn dan eigenlijk 3 kleuren door elkaar, want fullspectrum LED's bestaan helaas niet... Maar goed, door die 3 kleuren hebben planten er waarschijnlijk HEEL weinig last van...

 

Verlicht een beetje, kost een boel, maar ik zal eens een brief naar de provincie sturen. Diezelfde provincie vond dat in het dorp waar ik woon, een monumentendorp, witte verlichting moest komen, die veel feller is dan de oude gele verlichting. Het aangezicht van het dorp is verpest en volgens mij gaan de huizenprijzen er ook door veranderen... Maar goed, doe mij maar LED, fel voor de mens, de omgeving heeft er geen last van...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proeven gedaan ? Ik zie wel dat je niet weet waar je het over hebt... Het lult zullen we maar zeggen.. :verrygood

 

Trouwens...wat je hier vaak tegen komt... 2 x 600 HPS en dan 400gr bijelkaar sprokkelen , is dat geen zielige vertoning.

 

Ik zou zo een 300w led een run willen zien maken tegen een 400hps door een ervaren kweker.

Dat zou ik echt interessant vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 2 duplicaat tenten...

 

Dan heb je tenminste EXACT gelijke omstandigheden, licht gelijk aan etc.

 

(kant met hps zo ver koelen dat het even warm is als bij ledlamp :verrygood.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proeven gedaan ? Ik zie wel dat je niet weet waar je het over hebt... Het lult zullen we maar zeggen.. :rolleyes:

 

Trouwens...wat je hier vaak tegen komt... 2 x 600 HPS en dan 400gr bijelkaar sprokkelen , is dat geen zielige vertoning.

 

 

nee ik heb nog geen proeven gedaan met leds ik ben niet dom dat ik iets ga testen wat nog veelte experimenteel is maar ik heb wel heel veel test gelezen heeeel veel .

 

en waarom had je het zelf ook over een 300 watt om een 1000 watt te vervangen nee een 600 oftewel je lult zelf zeg maar .

 

en ja ik weet dat er verschillen zijn wat mensen als opbrengst hebben maar ja er zijn vele dingen wat de plant kan beinvloeden licht is er 1 van .

 

maar ga jij maar kloten met enkel rood en blauwe lampjes en mischien dat je ooit er achter komt wat een spectrum is, een plant heeft alle kleuren nodig om het goed te doen en ja voor groei en bloei zit er verschil in voor je daar over valt .

 

en voor je de volgende keer denkt ik ga die newbie de oren wassen meer water en zeep mee nemen :whistle: ik ben 1 van de weinige die eerst echt veel leest voor zich meld op het forum en ja ook ik heb nog heel veel te leren .

 

mog je denken ja ik weet het beter prima geeft niet maar onderbouw je reaktie dan ook .

en denk en ben overtuigd dat het klopte wat ik zei bv dat je moet bij verwarmen met leds oftewel kost meer, dat de leds niet krachtig genoeg zijn en er daardoor te veel nodig heb of kan je het ontkrachten dat 1 600 watt hps meer op moet leveren dan 4 x 125 watt hps de 600 watt straalt dieper de lumen worden dan lager ook op genomen door de plant en met een 600 watt heb je zowie zo meer lumen dus meer opbrengst en nee dat is geen garantie.

dan denk ik dat ik niet raar denk ik w8 minimaal wel tot er 10 watt ledjes zijn en niet rond de 1 watt pure logica :verrygood

 

en van die test zijn genoeg te vinden op internet of ze betrouwbaar zijn is een vraag maar dat is het altijd maar wat keer op keer naar boven komt de planten groeien veelste veel door haze en leds echt een afrader hehehehehehehe .

 

maar een goeie test hier door iemand die wel wat weet ik zie het graag , er kan niet genoeg getest worden enkel ik test andere dingen nog voorlopig .

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ga jij maar kloten met enkel rood en blauwe lampjes en mischien dat je ooit er achter komt wat een spectrum is, een plant heeft alle kleuren nodig om het goed te doen en ja voor groei en bloei zit er verschil in voor je daar over valt .

 

Conclusie: Je hebt er geen ervaring mee en loopt ook nog eens achter in het bijlezen... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er word veel beweerd over led.

Men zegt dat de UFO 90W met rood 630NM de 400W lamp vervangt en de met 660Nm rood de 600W vervangt.

 

Iedereen heeft dit dan ook aangenomen en zijn de lampen gaan maken en verkopen.

Uit testen blijken deze beweringen onjuist.

De led lamp die nodig is voor te kweken weet men nog niet .

Ik krijg over twee a drie weken verschillende lampen.

En ga dit jaar testen doen met;

120W 150W 180W 210W 240W 270W 300W 360W 450W

Ook moet het spectrum worden aangepast ook dit moet getest worden .

Na deze testen zal het voor mij duidelijk zijn wel LEDs of geen LEDs

Johan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Conclusie: Je hebt er geen ervaring mee en loopt ook nog eens achter in het bijlezen... :rolleyes:

 

 

je ben kennelijk geen toevoeging op deze site want iets onderbouwen kan je niet ,dan kan ik niets van je leren en ben je nutteloos voor mij en de rest :whistle:

natuurlijk loop ik achter een mens gebruikt hoog uit 15% van zijn hersenen maar ja ik kan dat inzien en geeft het toe :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezellig weer op het forum :likken: :lol: :lol:

jammer dat iedereen als het om l.e.d gaat zulke lange tenen heeft .

ik naar mijn eigen led kweekjes kijk .denk ik dat ik teweing blauw in mijn lamp welke blauw ik mis weet ik nie :400nm 430nm 450nm???

ook is het rood /verrood een lastige materie de eene heft het andere op. en s,avonds wordt het rood in verood of anderzom omgezet :whistle: <_<

dan heb je nog groen en orange licht met een funtie en hoeveel???

ik denk als je geen fotosynthese meter hebt en spectrum meter wordt het een lastig verhaal

en plant pastzich aan aan het licht maar of dat goed is :rolleyes:

ook het aantal micromoll groeilicht is nog telaag om uberhoud van een stroombesparing te kunnen spreken [artiekel uit :onder glas]

het zal mij niet verbazen als we gewoon met 5500k/6500k daylight l.e.d 90w ,het zelfde resultaat halen als 90w rood/ blauw

het wordt een leuke speurtocht

 

 

johan37 dus jij hebt lampen besteld met verschillende watts en spectrums ?

ben benieuwd test doe je dat op het forum??? :verrygood

 

led it grow

bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, de vakbladen zijn er (verslagen op basis van wetenschappelijke testen) helemaal nog niet zo enthousiast over. En bovendien praten we nog steeds over proeven als assimilatieverlichting he, niet als daglichtloze teelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...