Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Is led een hype?

Recommended Posts

High Ledcan,

 

We zien het hier vaker voorkomen, maar we kunnen het toch ten strengste afraden om het advies van de gemiddelde growshop te volgen. Niet alleen op justitieel gebied.

;)

 

Hopelijk is deze bron van inlichtingen niet de enige bron voor het onderzoeken van het rechterlijk kader van dit ondernemerschap.

En hopelijk is deze bron van inlichtingen geen voorteken...

Anders kan altijd nog een ritje naar de Kamer van Koophandel worden ondernomen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Hey,

 

nee uiteraard hebben wij informatie ingewonnen bij onze juristen en zij vervolgens ook nog bij collega's in dit vakgebied. Het blijkt overigens per plaats nogal te verschillen, maar dat we ze in eerste instantie kwijt zijn is duidelijk.

 

Dat ze weer aan ons geretouneerd moeten worden ook. Alleen het schijnt het zo te zijn dat er niet zo snel dingen terug gegeven worden. Zitten wij een half jaartje of meer op onze investering te wachten. Vandaar dat het wat riskant is.

 

Overigens heb ik nog nooit gehoord dat er ook verhuurd werd. Kun je me aangeven waar toevallig?

 

Greetz AP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tumbletrimmers worden veel verhuurd, alleen betaal je daar borg bij, de waarde van het apparaat...

 

En dat is geen grapje ofzo... 50 euro huur, plus 300 euro borg... "ofzo"

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Hey,

 

ja ze moeten natuurlijk zeker zijn dat ze hun trimmers niet kwijt zijn. Wij willen juist gaan verhuren om het wat laagdrempeliger te gaan maken. Wij zijn er niet mee gebaat, juist tegenovergestelde om jouw gegevens bekend te maken. Zou ons alleen maar enorm veel geld kosten. Die dingen blijven dan ook zo geheim als de marsmannetjes bij de NASA. ;)

 

Maar ik zie het niet heel veel anders dan het online bestellen bij een growshop. Geef je toch ook je adres gegevens etc door. Of koopt hier niemand online en laten ze hun gezicht zien in de (lokale) growshop??

 

Greetz AP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een geklets allemaal.

Een bedrijf dat zit te zaniken of ze hun investering wel terug krijgen, mocht onverhoopt de polite binnenvallen.

We hebben het goddomme over een paar lampjes waar ze iets van 60 Euro per stuk voor betalen in China.

Het juridische advies dat je er over vraagt, is duurder.

Behalve natuurlijk als dat de broer is van je neefje die de tekst op die website in elkaar geflanst heeft.

 

En na die jarenlange tests (?) die toch echt een flinke stuiver gekost zouden moeten hebben, kan dit schijntje er niet meer van af? Laat me niet lachen.

 

En waarom moet er 4 weken gewacht worden op een test?

Op de site staat letterlijk "Na jarenlange testen op vele soorten cannabis, hebben we eindelijk de juiste combinatie te pakken, welke gegarandeerd werkt op 99%"

Heb je nu wel of niet de juiste combinatie te pakken?

Je zegt dus eigenlijk dat mensen die NU de lampen kopen een produkt aanschaffen dat nog definitief getest moet worden.

 

En een test op 1 plant... Als dat het verschil uitmaakt, dan lust ik er nog wel een paar.

"We hebben onze testpersoon Ranja met een rietje laten drinken en hij heeft geen Mexicaanse Griep gekregen. Dus mensen, drink Ranja met een rietje en je komt zorgeloos de winter door"

 

Ik ga steeds meer met Dr.Livingstoned mee. Hij is misschien erg kort door de bocht, maar ik denk dat hij het hier bij het juiste eind heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen kijk eens wat deze persoon op het forum verkondigd van "de sjop"

 

 

"Je moet eens kijken of *** knip *** daar weten ze er wel wat vanaf.

Daar hebben ze ook wat uitleg staan over een vervanging van 600w natrium doo 90w led.

 

Ervaring rijker, illusie armer!

 

Greetz Guys!"

 

 

Klik

 

 

Beetje last van persoonlijkheids stoornissen? ;)

 

Je bent niet de eerste en de laatste die door de mand valt.

 

veel plezier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

kijk en daarom is er nou zoveel troep op de markt. Mensen die leds inderdaad voor 60 euro (wat volgens mij nergens mogelijk is) in china kopen.

 

Wellicht zou je je misschien eerst beter moeten verdiepen in de materie, high power, low power leds etc en dan vervolgens goed lezen wat ik schrijf en niet conclusies trekken omdat je 1 zin leest.

 

Dit forum krijgt in overleg 2 LED lampen voor 1 lid om te testen. Ik wil daarmee op het veler verzoek hier ingaan om iets kosteloos ter beschikking te stellen. Ik geef ze de leds welke wij ook al mee getest hebben. Waarom moet je perse nieuwe leds hebben toch?!

 

Dit betekent niet dat wij ze niet getest hebben en dat ze bij ons werken. Wat betreft de garanties moet je echt even een aantal posts terug lezen, hier hebben we al een wijze marketing les gehad op dit gebied. Ik val dan ook liever niet in herhaling.

 

Wat betreft het testen op 1 plant. Ik denk dat iedereen ermee gebaat is als je door een groter aantal leds op 1 m2 een stuk hogere opbrengst gaat krijgen. In de zelfde kamer hopen we dan nu op de manier het dubbele aantal grammen te krijgen, simpelweg door er stuk meer leds op te schijnen. Niet alleen van de bovenkant maar ook van de zijkant.

 

Als we deze tests klaar hebben, dan gaan de lampen de kant van het wietforum op!

 

Greetz AP!

 

p.s. gewoon een beetje vriendelijk zijn kan geen kwaad he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je vijandelijkheid best kunt begrijpen met de stelling die je hier neer legt.

 

Ik ben één en al oor, mede omdat ik nu zelf bezig ben met 100W ledlicht, de Procyon 100, met daarbij een 400W HPS lamp om bij te schijnen, bij elkaar dus 500Watt... Ik ben benieuwd wat we hier van af zullen halen.

 

Eerder haalde ik 218 gram 6 uur daglicht per dag (raam op het zuiden). We weten allemaal hoe het najaar vorig jaar was, de ledlamp hing boven de planten... De toppen waren zonder twijfel binnen kwaliteit.

 

gallery_9137_3567_2876486.jpg

 

2 en een halve week voor de oogst zag de plant er zo uit... Buitenlicht alleen ? ?

gallery_9137_5986_1050802.jpg

 

Maar goed, dat was best bizar om te doen, en leuk achteraf... Het heeft me een mooie zak opgeleverd waar ik zeker lekker van heb kunnen roken, het was goed sterk, niet potenter dan anders, maar gewoon goed.

 

Dat is mijn ervaring met LED, nu heb ik m'n ledlamp in m'n tent hangen:

gallery_9137_7880_2600234.jpg

 

Een vierkante meter, dag 28 bloei (van de ±63) 400W + 100W LED (75/25 RED/BLUE)

gallery_9137_7880_999339.jpg

 

Niet slecht toch ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mensen kijk eens wat deze persoon op het forum verkondigd van "de sjop"

 

 

"Je moet eens kijken of http://www.ledwietlamp.nl daar weten ze er wel wat vanaf.

Daar hebben ze ook wat uitleg staan over een vervanging van 600w natrium doo 90w led.

 

Ervaring rijker, illusie armer!

 

Greetz Guys!"

 

 

Klik

 

 

Beetje last van persoonlijkheids stoornissen? ;)

 

Je bent niet de eerste en de laatste die door de mand valt.

 

veel plezier

 

En ook peridan leest niet goed.

Wellicht had je gezien dat onze lampen 150W zijn en geen 90. En dat wij stellen dat je 2 lampen en 1 spaarlamp ruim een 600W HPS vervangt.

 

Dus persoonlijkheidsstoring of concentratie stoornis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooralsnog blijft het alleen bij niet-onderbouwde, onbewezen babbels.

Je site rammelt aan alle kanten.

Kijk je eigen site nou eens een keer goed na en zie dan zelf dat er maar wat staat.

Je hebt het over een lamp met de verhouding 8:1 rood:blauw.

Wat zien we?

een lamp met iets van 52 Leds. Daarvan zijn er 10 blauw. Dus daar ga je al met je verhouding.

Verder is 52 x 3 Watt = 156 Watt en niet 150 Watt.

En waar zit die zogenaamde geheime Led verstopt. Die magische Led met het geheime spectrum? Dat niemand op de wereld nog heeft gevonden behalve de wonderdokters uit de polder?

 

En wat zijn die 2 x 25 Watt die er ineens op wonderbaarlijke wijze bijkomen in je berekening?

 

En je misrekening waarin je aangeeft dat je 35 % bespaart?

 

Luister, van mij mag iedereen zijn centjes verdienen. En ik weet ook wel dat Omo niet stukken witter wast dan Ariel, dus een beetje overdrijven mag best.

Maar om met ongefundeerde babbeleritis weer mensen geld uit de zakken te kloppen...

Nergens, maar dan ook nergens kom je ook maar met een bewijs.

Het zijn alleen maar woorden. High-power leds, jarenlange tests, blablabla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Hey,

 

kijk vragen mag, dat is goed wordt iedereen wijzer van. Maar laat wel een klein beetje dat kleinerende eruit.

Als antwoord de lampen zijn inderdaad 156 wat en niet 150. Echter is 150 een makkelijker aantal en beter te vergelijken.

 

We komen met de 2* 25 watt, door de ventilator en het overige stroom wat de lamp in zijn geheel verbruikt ook te vermelden.

Dit doen we ook bij HPS, zie onze vergelijking. Verder wordt het minder warm in je hok, waardoor je ventilator minder hard draait, wat wee een beetje minder stroomverbruik oplevert.

 

De combinatie van onze rode en blauwe leds zorgt voor nog iets anders wat er uiteindelijk ook voor zorgt dat de bloei beter verloopt.

De termen high power leds is heel bekend. Bewezen is ook dat low power, hetgeen veel lampen nog gebruiken, niet werkt.

 

Wat betreft je bewijs. In onderling overleg hier, hebben we besloten dat we de test foto's van onze huidige plant online zullen plaatsen.

 

Greetz AP!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat betreft je bewijs. In onderling overleg hier, hebben we besloten dat we de test foto's van onze huidige plant online zullen plaatsen.

 

Greetz AP!

 

Sympatiek, ik hoop dat er een compleet, betrouwbaar verslag van is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Symphatiek dat je inderdaad toegeeft dat je meer Watts in je armaturen hebt. Bij 2 armaturen hebben we het dan al over 12 Watt. Nog steeds peanuts, maar toch. Daar nog bij opgetellen de fans in je armatuur, en het is toch ruim 60 Watt meer in verbruik. Misschien bespaar je later weer wat in je afzuiging.

 

Kleinerend... wellicht, maar ik was niet degene die hoog van de toren blies. En als jij al spammend allerhande stellingen en 'feiten' poneert op dit forum en op je site, zul je die ook moet kunnen verdedigen. En niet meteen gaan huilen. Dat heet ondernemerschap.

 

Mijn eerdere vragen blijven:

Hoe zit het met de verhouding 8:1

Waar zitten de andere Led's verstopt (het 3de spectrum)

 

En ik weet wel van een high-power led is. Ik heb nog een ergens een doosje Cree's liggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is grappig dat ik mijn eerste post weer naar boven moet laten komen.

Met deze post ben ik dit topic begonnen.

Had ook niet verwacht dat in dit topic reclame zou worden gemaakt voor het gebruik van leds.

Dan heb je wel hele grote cahones.

 

Als leverancier van mooie materialen kom ik op vele plekken spreek veel mensen en zie veel dingen.

Wandelend over de hortifair en daar bijv babbelen met de mensen van TNO komen er veel vragen over de led naar boven.

Ik begin nu pas te reageren omdat ik in de bladen grote advertenties zetten met behoorlijk heftige claim's.

Een paar jaar geleden hadden we allemaal rare vertikale systemen die niet werkten.

Dat was toen ook een hype en veel mensen hebben toen hun dure geld gestopt in niet werkende systemen.

Dit is de reden dat als je tegenwoordig een vertikaal systeem aanbied die wel werkt dit met enige scepsis ontvangen wordt.

Zover ik het kan zien zitten de leds nog in experimentele fase en zijn nog niet klaar voor daadwerkelijk gebruik.

Ik vrees voor veel beginnende kwekers die door mooie advertenties het idee krijgen dat 90w led gelijk staat aan 400w hps.

Bij deze daag ik ook elke ledleveracier uit om een test aan te gaan om die claim waarheid te laten worden.

Ik ben niet tegen ledverlichting, integedeel als het zou werken zie ik er duidelijke voordelen in.

Het experimenteren met led juich ik toe maar om het op dit moment al aan beginnende of onervaren kwekers gaan verkopen zie

ik als een nare manier van commercie bedrijven. ;)

 

at this moment led talks the talk only not walk the walk.

 

wat is jou mening

 

Doc

 

@ledcan

Ik zie graag het tegendeel bewezen.

Ben ook erg benieuwd naar het veschil in rendement tussen led en een moderne evsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij leveren zelf niet de spaarlampen als hoofdproduct en zijn daar dus niet bij gebaat om die massaal te verkopen. Ik heb zelfs liever dat die ergens anders worden gekocht, maar als service naar de klant toe verkopen wij deze ook.

 

Geinteresseerde kunnen zich in die tussentijd aanmelden.

Jullie hebben iets tegen geld verdienen...apart. :rolleyes:

Tweede punt uit de quote : No thanks!

Hey,

 

Maar laat wel een klein beetje dat kleinerende eruit.

Hey...pot-ketel? :rolleyes:

 

De combinatie van onze rode en blauwe leds zorgt voor nog iets anders wat er uiteindelijk ook voor zorgt dat de bloei beter verloopt.

Iets anders,oei spannend hoor,maar zeker streng bedrijfsgeheim?

Anders mag je dat best vermelden hoor.

Wat betreft je bewijs. In onderling overleg hier, hebben we besloten dat we de test foto's van onze huidige plant online zullen plaatsen.

Is dat alles wat jullie hebben na jarenlang testen?

Een fotootje van de nog niet afgeronde test,waar we nog op moeten wachten. ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

ben nieuw hier op het forum :rolleyes:

Is dat hier om me voor te stellen? :rolleyes:

 

Ik heb het warm water uit gevonden, samen met m'n neefje fritz de Duitse stuntpiloot.

In mede werking met de meiden van K3, jawel van studio 100, (lekkere wijven, maar er is er ene van weg heb ik gehoord...waarschijnlijk krijg enkel maar trio's van hen vanaf nu???), heeft oompie het bad uitgevonden.

Eerst zat oompie in z'n koud bad met tantietje (tante met de dikke tietjes :rolleyes: ), en toen kwam tantietje op het idee om van haar wasproduct ( zoals de Belgen Ajax noemen :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: ) een zeepje te maken.

En dan besloten oompie, Fritz en ik zelf natuurlijk om dat bad te combineren met dat warm water.

Maar dan wou tantietje niet onder doen en heeft ze maar het badschuim uitgevonden.

Maar voor dat varkentje met z'n lange staart komt....ik wil ook niet testen :rolleyes:

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffffff........................gna.........................WHAHAHAAHAHAAAAA ;) :rolleyes: :rolleyes:

 

 

.........sorry kan er niets aan doen :rolleyes:

 

@ledcan

Ook ik ben in het begin wel eens door Whazzup gemodereerd en uitgevlakt door de leden.

Gewoon opnieuw proberen en het beter doen.

Je moet een forum begrijpen en ook de leden begrijpen.

Vanzelf ga je er dan uitvinden dat het hele aardige jongens zijn.

Behandel ze niet als kinderen want ze zijn niet dom hier.

Het IQ van de gemiddelde user hier is hoger als wat jij gewend bent in onze markt.

 

Ik wens je veel succes hier

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc

;)

Die les was zeker zuur voor jouw. :rolleyes:

Maar, ik geef je gelijk, de meesten kwekers weten wat zij willen en wat zij hebben en kunnen.

 

@Ledcan,

Mijn mening;

Er bestaan zoveel verschillende verlichtingstypen. Het is niet voldoende voor de meesten van forum, om een sterk verhaal voorgeschoteld te krijgen.

Ikzelf ben op TL gefixeerd, om mij over te halen naar LED is meer nodig als beweringen en zogenoemde feiten.

Leg een mooi kweekverslag neer, of beter, iemand, met veel ervaring in het kweken legt een mooi verslag neer, dan zijn de medeforumers misschien bereid om hun verlichting te veranderen.

Tot nu toe, volg ik, wat LED´s betreft, de mening van Wildplant. En deze is tot nu toe niet positief.

Mijn mening over LED-verlichting op een ander gebied: De duiklampen van mij zijn van het merk Gibelle, het zijn LED-lampen en perfect!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je wilt adverteren koop dan wat bannerspace.. ;)

 

Het antwoord van het forum over mijn uitglijder.

Heb het advies ter harte genomen :rolleyes: .

 

Bedankt Tomas :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer zo'n topproduct uit china

 

150%20watt%20track.jpg

 

320 euro

 

Lang leve google en alibaba.com...google eens op made-in-china.com

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij vindt ook alles

bloedhond.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Dus je bent gewaarschuwd met wat je nog allemaal in petto hebt en wil laten zien :rolleyes:

Ik google net zo lang tot ik het heb gevonden.....en ik doe meteen alles uit de doeken ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die KVT-chinezen!

Hebben een paar jongens in Nederland jarenlang lopen testen en ploeteren en een werelddoorbraak behaald, maken die chinezen het in no time na.

Ze hebben zelfs de foto uit Nederland gepikt. Alleen de kabel weg-geshopt.

Wat een boeven!!! ;)

Nou, wacht maar tot Ledcan er van hoort, dan zijn ze nog niet jarig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...