Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SativaBelieva

Hash rituelen

Recommended Posts

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Heb je al eens deze olie in een etherische oliebrander gerpobeerd, zo 1 met een waxinelichtje eronder. Misschien dat deze wel warm genoeg word.

In ieder geval wel creatief met zo'n Airwick B)

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijke blokjes/balletjes toch allemaal :o

 

Ik heb zelf van een mislukte buitenoogst wat gumby hasj gemaakt:

 

Hier zie je de echte kleur het best(geen flits, maar bijgelicht met LED):

gallery_17121_7006_1045138.jpg

 

't Is jammer genoeg maar een krap grammetje :j Maarja, kon het natuurlijk niet laten om alvast wat te roken toen ze nog zacht was B)

gallery_17121_7006_330029.jpg

 

Nog ééntje dan:

gallery_17121_7006_152901.jpg

 

Ritueel?

Dun jointje :j

 

:D

 

 

edit: De ongelofelijke space van het wietje waar ze haar oorsprong vindt is trouwens bewaard gebleven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het meest van hasj waar je zonder te verwarmen, gewoon met je handen worstjes van kan rollen. Liefst 1 lang ,niet te dun en dat in een jointje. Ik durf het ook wel eens met de bong te roken, maar sommige hash heeft nogal de neiging een beetje na te smeulen, en dat vind ik verspilling...

 

Heb hier in deze draad al lekkere hasjiesj zien passeren B) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister op de meeting even gezellig naast SB gezeten meteen kreeg ik die mooie kleine glazen pijp in me handen gedrukt , lekker stukje hash (zie eerste post ) op de bakplaat

Daarna nog even aan de waterpijp met dubbelekamer gelurkt en dit was zeker zo lekker

 

Tijd gelden dat ik lekkere hash als kasmir of afghaan gerookt/gezien hebt , rode libanon en een turkse hash daar ben ik mee begonnen maar zou de smaak niet meer kennen , ik rook nu al jaren alleen maar weed en nu ook regelmatig me iceolate-hash

Ik ga zeker die ice een keer eten om te kijken wat voor effect dat heeft

 

med_gallery_5651_3359_966105.jpg

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buble maakt meteen zijn naam waar... puik werk!

 

Klopt Rock Fever, goede hash hoef je niet met de aansteker te verwarmen om te kunnen brokkelen... sterker nog, dat is taboe!... gewoon in je hand houden en kneden moet genoeg zijn...

 

Ziet er goed uit, Nana... heb je de hash ook goed laten drogen?... een weekje is het beste voordat je gaat persen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk... is het weer zover... een nieuwe (2de handse) vriezer... wat vrije tijd... en 180 gram knipafval... van gemengde soorten... waaronder Sour Diesel en Chemdog x Diesel...

 

Te beginnen met het ijs... tel in liters, niet in aantal blokjes...

 

gallery_6144_695_1742583.jpg

 

Met een hamer sla ik dat ijs tot gruis... en laat het even in een bak met water wachten... totdat ik klaar ben met de rest van de voorbereiding... zoals de Bubblebags over de rand van de emmer vouwen... ik heb er 7 maar de 25mu doet ff niet mee... alleen de 120, 73 en 45 zijn goed... de 73mu is mijn favoriet...

 

gallery_6144_695_911433.jpg

 

2x 15 minuten draaien in de Bubble-a-tor... dan zeven... en de hash uit de zakken scheppen... let op, niet het water eruit proberen te knijpen... ook niet de hash alvast persen...

 

De 73mu levert vaak het meeste en de beste kwaliteit... ditmaal zit er ook behoorlijk veel in de 45mu zak... dit duidt op een vrij hoog sativa aandeel... bij indicas zit er meer hash in de 120mu zeef...

 

gallery_6144_695_157797.jpg

 

Het gewilde goud... de 73mu...

 

gallery_6144_695_871762.jpg

 

Om de hash goed droog te krijgen laat ik eerst de zak goed uitlekken... dan zet ik de zak op een aantal keukenrol vellen... eventueel het gaas over een kom... en dan met een lepel de hash eraf scheppen... dan minimaal 1 week op kamertemperatuur laten drogen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

poe dat ziet er smakelijk uit maar weer....

als je de ice door een zeef haalt,

 

heb je allmaal kleine wormpjes

dus meer oppervlakte

dus mooier droog.

 

Ojah, en in 't donker he?

 

boom shankar,

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Weetje, in het donker drogen is een goede aanvulling... maar ik haal ice nooit door de keukenzeef om te laten drogen... je moet dan toch een beetje kracht zetten... en duwen of persen is niet goed als de ice nog nat is... op die manier kan je watermoleculen tussen de hash inklemmen...

 

Hoe jij omschrijft is hoe Mila het ook doet... Bubbleman daartegenover perst zijn hash niet door een keukenzeef... 2 verschillende stijlen...

 

Een andere hash kenner adviseerde me eens om de ice niet op karton te laten drogen maar op iets dat geen vocht opneemt, bijvoorbeeld glas... daar denk ik nu weer aan... dat zal ik de volgende keer eens proberen...

 

Edit: het karton is inmiddels goed nat geworden... nu heb ik 73mu op een droog karton gezet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zeef gebruik ik ook niet meer.

Ik gebruik tegenwoordig de kom werkt voor mij perfect en de zeven blijven veel schoner.

En ik moet zeggen deze hash bubbelt al zonder dat de vlam het raakt. Hoe het rookt, komt wel erg hard aan :)

Laatst een mijn vloei ingesmeerd met BHO en een klein stukje van deze hash, effect toen ik ging liggen voelde ik mijn benen niet meer :P

Laatst wat uitgedeeld aan vrienden, die noemen het al killerhash :verrygood

 

 

Ben zelf ook nog aan het uitzoeken op welk materiaal het beste droogt, zal het ook eens op een glasplaat proberen.

Ik draai het overigens wel in 2 rondes 1e 8 minuten en de 2e 15 minuten en afhankelijk van de opbrengst de 3e keer 15 minuten

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daaaamn, wat zou ik eens graag zo'n hasjies roken :verrygood . Heb spijtig niet echt de mogelijkheid degelijk te kweken, en zeker niet hasj maken :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, Fritz, die komtechniek is perfect... toch heb ik de 73mu zeef na het uitlekken eerst op keukendoek gezet... je kunt gewoon zien dat de 45 en 120mu natter zijn... zie ook het verschil telkens met de 2e schep onder de 1e grote schep...

 

gallery_6144_695_157797.jpg

 

De 1e grote schep 73mu heb ik op een ander kartonne schaaltje gezet... en later nogmaals verplaatst naar een droog stukje... als het karton nat is blijft de hash dat ook...

 

Ik heb deze 2x 15 minuten laten draaien... daarna haalde ik de wiet uit de triangelzak en draai ik graag nog ff met de hand na... helaas brak ditmaal mijn houten spaan af... hoe korter de hash in het water, hoe beter de kwaliteit... hoe langer je zeeft, hoe meer opbrengst... ik ben zelf te lui om meerdere rondes te draaien... maar zolang als je het water op maximaal 4 graden houdt en de hash binnen 1 uur op het droge hebt zit je wel goed...

 

Inderdaad de mate van het bubbelen verraadt de kwaliteit... FMCD is een term voor de ultieme bubble kwaliteit... full melt clear dome... die hash smelt volledig... en verdampt als olie... zonder verbranding... met minimaal residu...

 

Yo rock, de beste bubble hash kost in de coffeeshops 2x zoveel als goud... gram voor gram... en dan is het niet eens FMCD...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit SB

Eerdaags ook weer eens ijs halen en goud produceren :verrygood

Het rookt zo heerlijk weg :P

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yo rock, de beste bubble hash kost in de coffeeshops 2x zoveel als goud

 

Ja lol, en dat heb ik er niet voor over:p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige foto's!

Helaas geen foto's van me gumby hash, had het gemengd met ''2de zeef'' wat achteraf fout blijkt te zijn.

De ''2de mix'' heeft Graaf appart gehouden en hij gaf ook al aan dat dit waarschijnlijk niet rookbaar was.

Ik heb dit helaas gemengt met me 1e zeef (Die wel goed was) 3 gram Gumby ice van Amnesia Haze weg kunnen pleuren.

Rook ook zuur achteraf.. :verrygood

 

Maarja wel ervaring rijker en nu maar de BESTE manier zoeken om iets van me buitenwiet te maken komend seizoen..

Wat raden jullie me aan?

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SativaBelieva: Is die hash spray effectief? Want het is inderdaad wel handig voor 'even tussendoor' te nemen :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zééééér leuke draad, SB!!!

Ik zal thuis eens door m'n archief gaan en zien of ik ook mijn bijdrage kan leveren met fototjes :verrygood !

 

cheers mate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool bon!... volgens mij heb je een ton aan hash foto's... import, ice en olie... technieken om zelf te maken... en rookverslagen... jouw olie hoort tot de allerbeste... niet aangelengd... ik zou graag veel meer over jouw oliebrouwervaringen lezen...

 

Maarja wel ervaring rijker en nu maar de BESTE manier zoeken om iets van me buitenwiet te maken komend seizoen..

Wat raden jullie me aan?

 

Uhm, wat wil je zelf?... droge zeef, ice of olie?... of een combo... bijvoorbeeld kort droog zeven en daarna olie maken... ik kies voor ice boven olie omdat hier geen toevoegingen inzitten... olie is ook gevaarlijk om te maken en wordt tot de hard drugs gerekend... en ice boven droge zeef vanwege de potentie... door de mogelijkheid van 7 of meer zeefmaten kun je de beste trichomen selecteren... deze hebben andere afmeting dan steeltjes of groene danwel overrijpe bolletjes... ice heeft ook minder stof en gruis... maar droge zeef is aromatischer en langer houdbaar...

 

De uiteindelijke kwaliteit ligt ook aan welke soort je kweekt... en hoe goed je kweek verloopt... als je meerdere zeefmaten gebruikt leer je ook de verschillen tussen soorten... en zelfs verschillen tussen phenos binnen dezelfde soort... een mooie metafoor: zie kristallen als sinaasappelen... de ene soort heeft een dikke schil... de andere soort is heel groot... de een heeft veel vruchtvlees... en weer een ander geeft veel sap... natuurlijk zoeken we allemaal die ene speciale plant die heel veel thrichomen heeft, met hele dikke kopjes en dunne wand, en propvol THC zitten... onder alle omstandigheden veel oplevert, snel afrijpt en erg smaakvol is...

 

Daaaamn, wat zou ik eens graag zo'n hasjies roken :verrygood . Heb spijtig niet echt de mogelijkheid degelijk te kweken, en zeker niet hasj maken :P .

 

Yo rock, de beste bubble hash kost in de coffeeshops 2x zoveel als goud...

 

Ja lol, en dat heb ik er niet voor over:p.

 

Lastig rock... kopen of zelfmaken, hoe wil je er anders aan geraken?... krijgen?... misschien als je geluk hebt kun je zo'n kwaliteit eens op een meeting proberen... maar wat als het je zeer goed bevalt?... eigen hash behoort tot de growers perks... euh, kwekersprivilege... en is niet commercieel interessant tenzij je hectares wiet verbouwt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SB Ik ben zelf ook lui en heb dus een extra campingwasmachine gekcht op marktplaats voor €15 en een 2e piramidezak, eerst 8 minuten in de ene en dan hop meteen in de volgende machine.

Ik heb zelf 3 zeven 220, 73 em 38 MU, maar zo te lezen ga ik toch een extra 45 en 120 MU zeef erbij haal. maar dat wordt een klus om het apart te houden en helemaal met verschillende rondes. :P

Wat ik overigens wel doe is als de hash de volgende dag al wat gedroogd is met een oude bankpas het in wat klienere stukjes te verdelen zodat het wat beter droogt. Worden dan kleine brokjes.

Voor de houdbaarheid vries ik het ook in als het goed droog is.

Nu heb ik alleen een vraag waar ik nog niet over uit ben, kun je het beter geperst of ongeperst bewaren ????

 

@Rock Ik kweek zelf ook niet zit in een huurhuis met kind, mijn vriendin vindt het toch iets te link. Maaar ik heb hele goeie kennissen die wel kweken en hun knipafval aan mij afstaan, vaak met nog hele toppen erbij. :) (toch goed voor zo'n 4 a 5 kilo afval per keer) Ik ben wel van plan dit jaar wat buiten uit te zetten.

Als ik eraan toekom bij een meeting aanwezig te zijn zal ik wel een stukje voor je meenemen :verrygood

Laatst Bubble hash gezien in de CS van €55 p/g. Was wel uitzonderlijke kwaliteit deze was van goede rijpe toppen en maar 3 minuten gedraaid. Ik heb het niet gerookt was mij iets te kostbaar.

 

@Bon kom op met je verslagen en foto's nu wordt ik nieuwsgierig.

 

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belachelijk 55 euro de gram wie betaald dat nou :P

 

Sativa polm is echt mijn hash, maroc achtig..

van 5 buitenplatnten kun je toch best toch wel wat hash maken achteraf?

Zag bij opa en oma straks nog een zeef liggen, een ''spatdeksel'' of juist anti...

Misschien kan ik daarmee aan slag? Het zag er zo iut:

 

2250920172439595467.png Het bovenste

 

Met water vind ik niks (kijkend naar de gumby mislukking) :verrygood

 

gr

 

Nomar

 

@ Bon: welkom, posten die foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Nomar,

 

Zo'n spatdeksel is erg grof je zal veel afval meekrijgen. Kun je beter zeefdruk gaas gebruiken.

 

Het zijn hoofdzakelijk toeristen die dat geld ervoor neer willen tellen, ik betaal het er ook niet voor hoor.

 

Gumby methode kan je niet vergelijken met een bubbleator, deze is veel schoner en met meerder zeven verschillende kwaliteiten. De zeven zijn alleen niet goedkoop.

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites
@SativaBelieva: Is die hash spray effectief?

Ja, zeker weten... getest tijdens een 6 uur durende treinreis in het buitenland... er bestaat ook een zoetere variant... smaakt meer naar honing dan naar THC of alcohol... die kun je op je pik spuiten... om je vriendin te conditioneren... dan wordt ze high elke keer als ze je pijpt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik overigens wel doe is als de hash de volgende dag al wat gedroogd is met een oude bankpas het in wat klienere stukjes te verdelen zodat het wat beter droogt. Worden dan kleine brokjes.

Voor de houdbaarheid vries ik het ook in als het goed droog is.

Nu heb ik alleen een vraag waar ik nog niet over uit ben, kun je het beter geperst of ongeperst bewaren ????

OK, dat met die bankpas kan nog net... als je er maar geen cokelijntjes van maakt... ik probeer het in 1 klont te laten... die kan ik makkelijk omdraaien of op een droog kartonnetje leggen...

 

Als je het in de vriezer bewaard hoef je het niet te persen... ongeperst bevroren is misschien wel makkelijker om een portie eruit te halen... maar als je het op kamertemperatuur bewaart zou ik het wel tot een balletje persen... hash oxideert... een bal heeft het kleinste oppervlak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook eens zo'n spray knutselen...

 

Zal m'n vriendin leuk vinden...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Low tech

 

Nomar, een low tech manier om droge gezeefde hash te maken begint met de toppen of het knipafval... eerst goed drogen... dan kort invriezen... neem een grote plastic emmer of ton... gooi het afval daarin... deksel erop en schudden... daarna pak je de fijnste keukenzeef... vul die voor de helft en schud boven een groot schoon oppervervlak... dan leeg de zeef en vul de zeef opnieuw halfvol... herhaal dit totdat de emmer of ton leeg is... pak een oude bankpas en schraap de emmer of ton leeg... en het laatste haal je met je vingers eruit... door de statische lading zal er goede kwaliteit hash vanaf komen... dan verdeel je de hash en wietgruis die door de zeef gevallen is... pak met een pincet de grote stukken eruit... daarna ga je er licht met de bankpas overheen om zo de grootste groene wietdeeltjes naar een kant te schuiven... en vervolgens duw je wat harder om de hash naar de andere kant te vegen... dan kun je de hash weer terug in de ton gooien... rond laten draaien... de groene deeltjes op het gladde oppervlak uitstrooien... en de hash met de bankpas en vingers van de plastic emmer of ton halen... herhaal dit proces een paar keer totdat je tevreden bent over de opbrengst en de kwaliteit... dit proces is erg bewerkelijk en niet de efficientste manier... maar wel simpel, schoon en goedkoop...

 

gallery_6144_695_48749.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
die kun je op je pik spuiten... om je vriendin te conditioneren... dan wordt ze high elke keer als ze je pijpt...

 

LOL, creatief met hash spray!!

 

Ben net enkele dagen bezig geweest met door m'n archief van foto's te gaan...

 

On Topic:

Ik ben een groot hash liefhebber, alle soorten, vormen, BHO, dry sift, ice, en "last but definatly not least" import hash. Heb al veel brol gerookt, maar ook al veel lekkers. Een expert ben ik zeker niet...

 

Thuis heb ik de ice zakken van Mila met een bubbleator, een tumbler van o'kief en een BHO tube ook van o'kief.

 

01 - BHO

 

De beste BHO krijg je door toppen te gebruiken ipv knipafval! Voor de rest kan het kleinste kind het, alleen een beetje logisch verstand gebruiken tijdens het maken van...

Een ander belangrijk aspect is de "purge", butaan uit de BHO krijgen... Ik doe dit au bain marie, maar het water net niet laten koken, en met een pyrex schotel met een deksel.

 

gallery_9859_7318_2614095.jpg

Klaar om te schrapen!

gallery_9859_7318_2025371.jpg

Sugaree (C99 x Sour Diesel) BHO

gallery_9859_7318_1976166.jpg

Sugaree BHO met tegenlicht

gallery_9859_7318_403198.jpg

Sugaree BHO, in vastere vorm

gallery_9859_7318_1495265.jpg

Jack Hammer BHO

gallery_9859_7318_664222.jpg

Jack Hammer BHO, dichterbij :-)

gallery_9859_7318_1843382.jpg

Group-shot!

gallery_9859_7318_2675875.jpg

Verschillende kleuren

gallery_9859_7318_946370.jpg

Witte BHO

gallery_9859_7318_453917.jpg

Opgeklopt

gallery_9859_7318_836003.jpg

gallery_9859_7318_774457.jpg

Zwarte BHO

gallery_9859_7318_147850.jpg

gallery_9859_7318_1770404.jpg

De beste BHO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...