Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SativaBelieva

Hash rituelen

Recommended Posts

Tering zoveel lekkere plaatjes had ik van hasj niet verwacht :lol: Rook zelf bijna nooit hasj, maar na het zien van dit topic ga ik vanavond eens op zoek naar een echt lekker hasje :lol:

 

@Bon, Sativabelieva n FritztheCat

Ongeloofelijk lekkere foto's ;) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Nomar,

 

Dat is de keukenzeef die met de bubbleator meegeleverd wordt, ik vindt het zelf niks.

blijft veel in de zeef plakken, ik borstelde het er dan uit met een tandenborstel.

Klopt dat het wel sneller droogt.

 

Ik gebruik nu zelf een kom wat ik veel fijner vindt werken, en er blijft minder achter in de bags.

Ik had hoe het werkt ooit eens gepost met een filmpje van youtube maar zag dat deze is verwijderd.

Ik zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.

 

Grtz,

Fritz

 

En dan nog een klein beetje BHO

En ja er zit wat zooi in die uit mijn filter viel ;)

:verrygood

 

gallery_16408_7355_773569.jpg

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie opbrengst, Fritzy!

 

Enkele fototips: zorg voor goede belichting, liefst daglicht... soms werkt flits goed soms niet... maak elke foto 2x... met en zonder flits... gebruik een statief een combinatie met de macrozoom... of zet je camera op een vaste ondergrond... de macroknop herken je vaak aan het icoontje van een bloem... en houdt de lens zo dicht mogelijk op de hahs... met het gratis programma Picasa kun je makkelijk foto's bewerken... er zit een knop "doe een gok" en die zoekt automatisch de beste instellingen... 8 van de 10 keer wordt je foto er beter van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

ik weet, ik weet...

ik heb me nog niet voorgesteld, maar dat komt nog wel als ik mijn kweekverslag ga plaatsen.

 

hier wil ik reageren omdat ik een hasjroker ben en geen wietroker.

dwz, ik houd meer van H. dan van W. eigenlijk...

 

en het is diep, en diep triest gesteld met de hasj in NL.

 

mijn eerste was 29 oktober 1979.

 

ik kan me volledig aansluiten bij SativaBelieva. echte hasj is niet meer te koop.

met alle respect, maar het spul dat je tegenwoordig in de shops krijgt is die naam niet waardig.

dat lijkt net zoveel op hasj als margarine lijkt op boter.

Hasj is hars. zie de foto's van Bon vanaf 27 Feb 2009, 11:18. niet dat zielige zand dat

 

tegenwoordig hiervoor moet doorgaan. en die prijzen die SB noemt, jah, ik ken het. en die hasj ook.

zalige maroc, honing, alsof een engeltje op je tong piest :lol:

Heerlijke rode, gele libanon uit de bekaa vallei en blauwe(!) . die blauwe kwam uit de bergen.

daar vriest het 's nachts. Nepal uit de mustangvallei (40 gulden per gram), Bruine en zwarte

afghaan. die libanon was trouwens 1600 gulden per 100gr. die was ik na een week allemaal kwijt.

veel liefhebbers die maar terug bleven komen voor meer. kwaliteit verkoopt altijd. let wel in een

tijd dat je nog 4 gram zero of 5 gram ketama kon kopen voor 10 gulden....nostalgie, zwijmel, zwijmel.

coffeeshops? daar had nog niemand van gehoord. alleen huisdealers.

 

in elke stad waar ik kom ga ik op zoek naar een shop, en koop dan een sampeltje van de (duurste)

hasj. in de hoop er weer eens tegenaan te lopen. helaas. maar soms, heel soms rook je iets waar

een ondertoontje van de ouwe smaak in te vinden is.

 

Het antwoord op de vraag welke hasj ik rook is dat ik mij tevreden moet stellen met wat er te

krijgen is. voornamelijk maroc. maar soms probeer ik wat anders. Nepal op dit moment van schrijven.

(redelijk, redelijk)

 

over de hasj van nederwiet kan ik kort zijn: het meeste is bagger. net zomin als alle druiven

geschikt zijn om champagne te maken, zomin is elke wiet geschikt om hasj af te halen. waarom weet

ik eigenlijk niet. het is een constatering of zoals je wil, een kwestie van smaak. deels heeft het

te maken met het feit dat mensen niet weten hoe het nou eigenlijk precies gaat met dat zeven en

persen. dat persen is even belangrijk als het zeven.

Maar het gaat wel de goede kant op met de hasjmakerij. (zie 'bon')

Sannie, iets voor jouw? een wietsoortje maken gericht op de productie van hars speciaal voor de hasj.

wie weet? een wietje dat je nog niet in de kachel zou willen verstoken maar waar wel super-hasj

vanaf komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SB De macro had ik ingesteld maar ik had hem uit de hand genomen daardoor waarschijnlijk minder scherp.

Heb geen statief maar volgende keer zal ik de camera proberen vast te zetten.

 

Picasa net gedownload ziet er eenvoudig uit dus dat moet me wel lukken. Ga er eerst nog wat mee spelen.

 

Net weer wat knipafval gekregen, dus volgende week weer aan de slag.

 

Toen alles zo uitgestald stond had de kamer de geur van vroeger bij de huisdealer toen we nog geen CS hadden, mooie herrineringen.

 

@jammerdan tja dat waren nog eens tijden

In die tijd veel rooie/gele lieb gerookt en mijn favorieten waren toen citral, kashmir en zwarte afgaan. Heerlijk in een pijpje of bij de dealer thuis lekker lurken aan de waterpijp met een heerlijk muziekje erbij gezellig met zijn allen op de grond zittend.

 

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Heb wat sampeltjes gekregen :lol:

 

gallery_18870_6283_509837.jpg

 

Die zwarte afghaan is leuk gedaan he???!! Caduceus!

 

Die linkse is ketama en wat lastiger te kneden, kruimelt wat

 

Die rechtse is lichtere en ook grijzer, die kneed zich beter, gaat da ook langzaam tegen het d. bruin aan.

En ja ik weet, heb teveel vrije tijd hehe :D

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic is echt m'n favoriete topic van het hele forum !! Top voor al jullie bijdragen!!

 

Olie is klaar Sativa,

 

we dachten eerst dat het niet lukte, maar achteraf is het toch gelukt, perongeluk!!! En het is vreemdgenoeg, goudhelder... Of de smaak goed bewaard is weet ik nog niet, het ruikt zachter dan BHO en minder muf als alcohololie... We shall see...

 

med_gallery_9137_4028_494161.jpg

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreemd eigenlijk, toen ik 16 was durfde ik geen hasj te roken, te sterk voor mij dacht ik, ondertussen wel superskunk roken. Is trouwens ook nergens meer te vinden, de skunk van 15 jaar terug. Ouwe lul wordt ik al hahah, maar goed, altijd buitenwiet gerooktt, tot ik op een gegeven moment een huisdealer leerde kennen die rechtstreeks van marokkanen kocht en echt een liefhebber was/is van goede hasj. Heerlijke hasj was dat. Deze meneer X verkoopt nog steeds stuff, heeft me ook geholpen aan de flinke brok BORDER hasj die ik medicinaal gebruik. Hij heeft flink navraag moeten doen maar na enkele weken kwam hij bij mij thuis met 20 gram hahah, met een kameraad het stuk gekocht voor 2.5 euri per gram! heerlijke zwarte hasj, voor medicinaal doet hij extra zijn best en wat goedkoper ( zo lijkt het ). Vroeger rookte ik hasj puur, nu dus met wat tabak, 1 klein vloeitje, paar brokjes hasj erin en smoken maar!

 

Soms rook in nepal hasj, fokking hell, zeker voor een goede vrijpartij, alle poriën die je hebt komen klaar hahahahah, AANRADER!!!!! je vliegt erover hahaha kikke man!

 

een vriendin van me werkt in een koffieshop, dus heb veel soortjes thuis liggen, voor elke stemming een stukkie stuff.

 

Jammer dat columbia wiet zeer moeilijk te verkrijgen is, en gele lib. whaaaaa waar is het gebleven? of een mooi stukje kashmir?

 

zo veel soortjes, zo veel lekkers! zo veel verhalen, prachtig man!

 

groeten oet grunn van ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker plakkerig uit Kees, gezondheid! :lol:

 

Voor de mensen die het ook puur in de pijp roken is het leuk om beetje te stunten met de smaak en uitwerking,

Je hebt 2 soortjes? Maak je er gewoon 3 van :D Hoe?

 

A (...)

B (...)

A+B mixen (...)

 

Toch 3 soortjes op je plank liggen ;)

Jullie zullen niet eerste zijn die zeggen: Oja!

 

grrrtz en fijn wekend allemaal!

 

grrtz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heerlijke rode, gele libanon uit de bekaa vallei en blauwe(!). die blauwe kwam uit de bergen. daar vriest het 's nachts. Nepal uit de mustangvallei... Bruine en zwarte afghaan.

...

Sannie, iets voor jouw? een wietsoortje maken gericht op de productie van hars speciaal voor de hasj.

wie weet? een wietje dat je nog niet in de kachel zou willen verstoken maar waar wel super-hasj

vanaf komt...

 

Blauwe Lib? Die ken ik nog niet... als iemand die weer eens tegen komt, hou ik me aanbevolen!

 

Er zijn natuurlijk al soorten gericht op hashproductie... eigenlijk alle landrassen van waar we hash vandaan importeren... daar zijn ze al honderden jaren bezig met selectie... maar er zijn ook moderne breeders met soorten die mooi gekleurde hash opleveren... zoals bijvoorbeeld ttsco.bhs met paarse drooggezeefde Pakistan Chitral hash... of Soma met oranje bubble van zijn Hash Heaven...

 

Hey Nomar... lekker creatief met hash... super mooie foto... en trouwens, gemengde hash heet ook wel hash salade... afgeleid van een mix van wiet... wietsalade... een goede hash salade maak je met behulp van een brander en 2 eetlepels... leg de hash in een lepel en verwarm deze... pers met de andere lepel... schraap de hash met de ene lepel uit de andere... verwarm en pers opnieuw... totdat de hash mooi homogeen gemengd is...

 

Vriendelijke prijzen die je noemt ejb... bubbelt die hash ook?... en Nepal, daar hou ik ook van!

 

Kees, ik ben zeer nieuwsgierig naar wat je gebrouwen hebt... hopelijk zie ik je gauw...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze Nepal heeft een milde smaak en lekkere high... en is daarmee ideaal om mee te beginnen... net als 'wat' en 'wanneer', hoort ook 'hoe' bij het rookritueel...

 

Pak een grammetje en pers dat in een bolletje...

gallery_6144_695_224079.jpg

 

Pers dat verder tot een dun velletje...

gallery_6144_695_130281.jpg

 

Knip dat in stukjes

gallery_6144_695_200208.jpg

 

Een stuk of 20 vlokjes

gallery_6144_695_332548.jpg

 

Normaal zet ik hier de vlammenwerper op... maar om te laten zien hoe het bubbelt... en verder opbrandt... heb ik een gewone aansteker gebruikt en voorzichtig 1 hoekje aangestoken...

 

gallery_6144_695_958360.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er fantastisch uit SB!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 SB, nee de hasj bubbelt niet maar wel erg zachte hasj....ruikt zeer lekker en zacht voor de keel! komt niet te hard aan die border die ik heb!!! voor 2.5 euri de gram een zeer goed gematst prijsje, een zeer goede hasj!!!

 

weet iemand een shop waar ze lekkere milde gele lib verkopen? beetje in de buurt van grunn of amsterdam?

 

ik hoor dit graag! gele lib nergens te krijgen zo lijkt het.

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei oei oei...

 

Wat een lekkere foto's sativa...

 

Hehe ehm... Ik voel me alweer heel wat beter.. Ik laat wel wat horen binnenkort.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke foto's, kan het bijna ruiken en proeven.

Je maakt het Essensie wel heel moeilijk met zulke pics :rolleyes:

 

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad... alleen al kijken naar de bubbels is verslavend... die Zool is wat sterker... en geeft ook wat meer bubbels... als je zo'n vlokje in de pijp oprookt is het leuk om te zien hoe die opzwelt... net een rijzend koekje in de oven... helemaal geil is om te zien hoe dat een dun vlokje goede Ice eerst tot een druppeltje olie smelt en zo verder opbubbelt totdat er wat zwarte residu overblijft... je moet daarbij wel opletten dat het druppeltje olie niet gaat lopen en de pijpenkop invloeit... het zwarte residu kun je ook nog verder oproken, maar dat geeft niet zoveel effekt...

 

Chemdawg/Diesel ICE 73mu

 

gallery_6144_695_307984.jpg

 

gallery_6144_695_581011.jpg

 

Overigens, tegen betaling zijn mijn foto's beschikbaar voor eenmalige publicatie in de brancheblaadjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi, dat zou leuk zijn, of niet Sativa ?

 

Afgelopen week was ik op bezoek bij SB, daar is het nodige verdampt met de Phedor, wat een mooi apparaat is dat... Na stevig nadenken en denken en nog een dampie, is daar deze foto uit komen rollen... Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik vind het wel mooi...

gallery_19_8_61874.jpg

 

Die dag lekker veel Nepalees gerookt in twee versies, de Charras en een wat hardere variant, die we uiteindelijk toch lekkerder hebben bevonden. De charras bubbelt wel meer maar mist een beetje smaak en heeft ook een tikkeltje minder effect, maar zeker weten doe je zoiets pas aan het einde van de zitting, want het lijkt toch wel veel!!!

 

Één ding is zeker... Er komt een phedor, nu nog op zoek naar iemand die costum wat glas wil blazen... :P Voor op de verdamper...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UUhhhhhhhh :P wat is dat witte en zwarte??????? snap niks van die foto behalve dat het een kopje van een pijp is :D

Dit topic verdiende inderdaad een bump, was ik laatst nog aan denken.

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zwarte met witte is de "Aansteker" alleen is het hier een soord Jedi-zwaard... Een keramisch staafje van 800C... Dat Whazzup er nog geen heeft... Hasj verdampt als je het staafje er tegenaan drukt, olie kun je gewoon het staafje in dippen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik voorlopig een stop op de kweek heb gezet dacht ik laat ik me knip afval weer eens ice-o-laten

ook had ik nog wat liggen van een zaden kweekje ,dus dat ook meteen verwerkt

 

gallery_5651_3359_348851.jpg

 

gallery_5651_3359_1156141.jpg

 

gallery_5651_3359_906956.jpg

 

Foto's van verschillende zeefen

Grammetje of 40 als het droog is vermoed ik , puur goud en een hoop lol

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen in een shop bruine libanon halen.....ik weet dat er rode en gele lib. is maar bruine??????? dus ik ben benieuwd....

 

het schijnt echt uit libanon te komen....vreemd verhaal 8 euri per gram, te duur als je mij vraagt maar goed...

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...