Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabusinesss

Hardnekkig wild gras verwijderen

Recommended Posts

Roundup haal je zelfs bij de praxis nog.

Nogmaals, het is niet zo onschadelijk als de reclamespotjes beweren.

 

Daar werd ik deze zomer door een Franse boer op gewezen. Ik heb toen wat onderzoek gedaan (lees: gegoogled en allerlei pdf-jes, documenten en websites gelezen) en kan niet anders zeggen dan dat het onschadelijke van roundup minimaal discutabel is.

 

Je bent wel snel over te halen trouwens... :D

 

Anyway, HIER nog zomaar een link.

 

Citaat:

" Onderzoek aan de universiteit van Caen (Frankrijk) toonde via onderzoek op weefselculturen duidelijke

schade aan bij menselijke placenta-cellen, bij dosissen die 10 keer lager dan wat Monsanto als 'veilig'

beschouwt."

 

Monsanto is de fabrikant die in ieder geval roundup veiliger voordoet dan dat het is. Hoe schadelijk het exact is, ik weet het niet.

Weet wel dat ik die zooi niet wil.. :o

 

 

Groet!

Wv

 

PS: Om nou flessen spiritus in het bos leeg te gaan gieten, is nu ook niet een erg respectvolle manier van het telen van een rokertje. De volgende stap is zeker gifkorrels uitstrooien voor de wilde zwijnen zoals een forumlid dit afgelopen zomer deed... Van mij mogen ze zulk tuig kaput machen! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in de duinen of een ander natuurgebied fikkie gaat stoken, moeten ze je niet treffen. Dan ben je gelijk aan de beurt.

 

Een zware bieten hak is prima om onkruid te verwijderen. Spit dit gras niet onder, je krijgt direct N tekort.

 

Ik zelf maak geen grote stukken grond bloot, dat valt alleen maar op.

 

Waar ik een plant zet knip ik het meeste gras kort, meer niet.

 

Tegen konijnen en herten vraat (jawel, die lusten het ook B) ) spuit ik Bitrex. Dit is een niet giftige zeer bittere stof die we ook gebruiken bij nieuwe bos aanplant.

Als je slakkenkorrels gebruikt, let dan op dat er Bitrex in zit. anders gaan andere dieren eraan eten.

 

Gif strooien tegen zwijnen is natuurlijk van de gekke.

 

Schade beperk je door 2x zoveel te planten als je nodig hebt, en pas gaan planten als de dieren geen honger meer hebben. Zo na half mei.

 

En over Glyfosaat: wat voor elk gif geld, zorgen dat je het niet binnen krijgt. Je kan er nooit van uitgaan dat het wel meevalt.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietvriend

 

Snel over te halen niet bepaald.. maar liever een euro minder dan meer natuurlijk.

 

@ hjm

 

Gifkorrels gaat mij te boven, daar hebben we gaas voor! slakkenkorrels moet ik nog even kijken, naar alle waarschijnlijkheid niet eens nodig!!

Ik vind die graskluiten altijd zo akelijk dan trek je gelijk een halve meter grond mee, akelige troep.. Ik moet een deze dagen er maar eens heen gaan als het niet meer vriest en dan alvast de nodige voorbereiding treffen qua wieden etc!

beetje wormenmest en kippenmest korrels mee mengen, kan het al lekker inwerken.

 

Maar waarom N tekort zuipt het dooie gras de N uit de grond of?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkruid weghakken met een bieten hak gaat goed als de grond bevroren is.!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan hak je het op de wortel grens weg.

 

Over de Stikstof.

 

Ik moet dat maar eens ergens deponeren, dat verhaal over CN verhouding.

Een of andere voedings hoek? Hey Modjes......................help.

 

Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....................OK

 

Als je niet verteerde organische stoffen met een hoog koolstof © gehalte onderspit, (zoals stro, hooi, zaagsel, cocos, bladeren enz.) gaan bactererien dat verteren. Daar hebben ze o.a. Stikstof (N) voor nodig, wat ze dus aan hun omgeving onttrekken.

Vandaar dat er eerst een N tekort optreed.

 

Ook lok je emelten en ritnaalden aan, die de wortels aanvreten.

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het kweekgras is, zit de meeste ellende ondergronds.

Maaien of branden helpt tijdelijk.

Na het spitten of frezen de wortelstokken goed eruit harken helpt wel.

Een gat maken waar je plant komt, en opvullen met schone aarde kan ook, een grote plant heeft van het gras geen last.

De boel valt dan ook niet zo op.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal steek ik een gat met m'n pioniersschopje, en poot daar een plantje in.

 

Als het erg wordt sla ik met hetzelfde scheppie de boel aan de kant en doe bovenstaande.

 

70-80% overleeft dat. (en de herten, konijnen en bothrytis)

 

..........g er gebeurt weer van alles :D Excuses, blond B)

 

Ik heb geen idee of dit nog lukt.

 

Groet, hjm

 

Bedankt FoolOnTheHill :D

 

Plug and Pray :o

 

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey modjes, Knippen en niet plakken.

 

Geen flauw idee wat er gebeurde, of ligt er nu iemand in een deuk?

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd geleerd dat je grond met wild gras niet mocht omspitten omdat er dan nog meer komt door worteldeling, of klopt dit niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
komt door worteldeling, of klopt dit niet ?

idd, goed eruit halen die rommel, doorsteken helpt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het hier over wortel onkruiden.

 

Als je een wortel doorsteekt, lopen de knopen uit. Klopt.

 

Wat je vooral doet is het vertragen van de omgeving ten voordele van jou plantje.

 

En aangezien dat deze groeit als brandnetels......................

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm bieten hak.. gaat dat ding niet buigen aan alle kanten door harde bevroren grond? lijkt me geen oersterk gereedschap alhoewel het wel gemaakt is voor grond bewerking..

 

dan kan ik net zo goed me schep pakken daar lukt het dan ook wel mee, ik wist in eerste instantie niet wat er met een bieten hak bedoeld werd maar google doet wonderen B)

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook niet de bedoeling dat je met een hak de grond omspit, daarvoor heb je een drietand of kan je gewoon met je spade doen...

 

Een hak gebruik je om het onkruid net boven de wortel weg te snijden (net boven de grond dus) vergelijk het een beetje met je baard scheren, je wil enkel baard meehebben, geen vel. Als de grond bevroren is neem je geen grond mee met je hak doordat die zo hard is, maar schuift ie mooi over de harde grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar de guerrillaplek ook met round-up aangepakt. (uit frankrijk, schijnt heftiger te zijn) 2 Keer gespoten met 3 dagen ertussen. Toen zeker 2 weken gewacht, als het er geen 3 waren, en toen plantgaten gegraven en met goede aarde gevuld. Ging perfect, zonder veel werk, al viel het spitten daarzo flink tegen B)

 

Maar aan de planten viel niets te merken, sloegen prima aan.

 

suuk6 ermee!

 

groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik een oude schep pak, deze in een hoek van 90 graden buig even slijpen en ik heb ook een bietenhak B)

 

wat moeilijk allemaal door die verrekte prijzen, bah :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja roundup werkt wel, daar gaat het niet om beste goudjagers. DDT werkte ook. B)

 

Ik zou toch voor het mechanische werk gaan en binnenkort wat organische mest en maerl meenemen, een pioniersschepje en evt een hakker en de aarde gaan voorbewerken. De plekken die je wil gaan beplanten bemesten.

 

Al het gras wat ver genoeg van je planten blijft staan is mooie camouflage. De plekken waar je gaat planten voorbewerken e.d. Maar vergis je niet de grond zit daar ook vol met (gras)zaden. Je kan alles volgende week platbranden of weghalen maar na de eerste lenteregens en wat hogere temp schiet het de grond uit.

 

Zaai/plant ook niet teveel in strakke rijen, dat valt ook erg op.

Dus niet in de natuur roundup gaan gebruiken waarvan inmiddels best wat negatieve zaken bekend zijn. Als het je eigen lichaam was zou je het risico dan ook nemen? Hopelijk niet.. ;p

 

Mr Inferno, succes! :D

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een bronzen bieten hak B) Is dat zo'n ding die sporen elementen in de grond zou achterlaten?

 

Geitenwollen sokken geneuzel.

 

Een hak haal je bij de Boerenbond of Welkoop. Neem de zwaarste. En let er op dat er een rechtdradige essen steel op zit.

(En zeker geen lindehouten steel!!!!!!!!!Veel te zacht)

Goed scherp maken met een vijl of flex. (aan de binnekant slijpen, nooit aan de buiten kant!!!!)

 

Evt bijbuigen naar je lengte. In de werkhouding moet het mes ongeveer onder <5 gr ten opzichte van de bodem.

 

Die dingen gaan een leven mee.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, wat een reacties allemaal.ja als t eenmal weg is kan ik het zonder meer goed bijhouden..

 

Maar ze worden tog groter dan een meter dus opvallen is niet erg, als het ontdekt word is het tog al naar de klote..

 

Ik ga een deze dagen voorbereiden, ik zal er nog wel ff een nachtje over slapen B)

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst voorgroeien in de tuin in 0.45L potjes een weekje, zodat er al ietwat kluitvorming is. Bij de meeste plekken werk ik met zaailingen deze zijn veel rapper in ontwikkeling, slaan sneller aan, wortelstelsel ontwikkeld sneller etc.. en bovendien meer weerstand dan stekken want de vorm van het gewas is in pure vorm, namelijk uit zaad.. snappie.

 

eind april/begin mei.. poten op de plek grasbeetje verwijderen, grond omspitten en wat allmix en wormenmest meemengen. Vervolgens bewateren met toegevoegde Bcuzz wortelstimulator.

 

de soort die er komt is double fun

 

Werkt perfect B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is nou precies het probleem van dat gras? Waarom gewoon niet gras kort houden, en een mooi plant gat graven wat je vervolgens lekker opwaarderen kunt...Zoiets zou ik doen in die omstandigheden. Als je zo'n 1 keer per week / 2 weken bij de spot komt en dat gras wat kort houdt, scheelt het je een hoop werk in platbranden e.d. Daar komt bij dat het nog eens natuurlijker lijkt.

 

Of zie ik dit nu helemaal verkeerd B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik vind van niet! :D

 

 

 

Zeker niet als je met voorgegroeid spul aan de slag gaat.

 

Op moment van planten (mikorieza in de kuiltjes doen B) ) directe omgeving van plantje kort maken en dit eerste weken bijhouden, gegeven moment is plant groot genoeg om voor zichzelf te zorgen.. ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

het probleem ligt hem niet zozeer boven de grond want dat kan ik zo weghakken/knippen maar de kluit die het gras heeft.. dus ik wil het gras dood hebben op de plekken waar de plantjesgaan komen, als de plant dood is dan rotten de wortels weg en dat scheelt veel werk in het omspitten straks van de plantgaten want deze plek ga ik geheel zelfstandig runnen.

 

Stekken doen het ook wel goed, alleen hebben een iets mindere wortelontwikkeling dan een zaailing, je snapt wel waarom :D

 

It's all about the roots B)

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...