Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabusinesss

Hardnekkig wild gras verwijderen

Recommended Posts

Yo mensen,

Ik heb een vraagje ik heb de spot net bekeken vanuit een winter positie, ziet er nog steeds erg goed uit nu heb een klein probleempje er blijkt nogal wat hardnekkig gras te staan op de plek, nu heb ik geen zin om 100m² om te spitten met een schep en hopen dat alles een beetje wegrot.. nu ben ik op het idee gekomen om plaatselijk wat weg te branden met een gasbrander om daarna de grond plaatselijk om te spitten zodat ik niet het hele veld hoef te doen.. door de wirwar van gras en andere planten moet dat eerst vrij gemaakt worden voor degrond fatsoenlijk te spitten is. Kortom, Gasbrander goed idee? of hebben jullie een goedkoper idee..

 

Greetz

 

med_gallery_5606_5890_94777.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo

 

Huur een freesmachine en frees alles om

dan hoeft je geen schup te gebruiken tenzij je nog jong bent en een goeie rug heb.

 

h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit je alleen weer met de opvallendheid. Heb hetzelfde probleem. Ik denk dat ik gewoon voor de schep ga. Maakt geen lawaai,duurt wel langer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen alleen zien vanuit de lucht tijdelijk, want er kunnen zo 80 tot 100 double fun heen wat ook de bedoeling is..

 

De grond is goed, van dat molshoop grond noem ik dat.. beetje van dat korrelklei achtige grond, beter kun je niet hebben naar mijn mening.

 

Gaat sowiso veel werk worden.. maar ik wil zoveel mogelijk moeite besparen natuurlijk vanwege de schaal..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwa opvallendheid doelde ik ook op het lawaai. Ligt er natuurlijk aan hoever je van bewoonde wereld en straten bent,maar dan nog. Als je daar met een gasbrander staat,of een frees,dat maakt toch flink wat geluid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jou was ook gewoon wat met een schep doen.

Het lijkt mij dat je er niet op zit te wachten dat mensen je horen en komen kijken.

Veel suc6. ik volg je

 

Mvg, Kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier gaat geen verslag van komen! de wouten tegenwoordig komen te kort en doen alles om aan geld te komen en inkomsten van andere te verpesten, dus dat laat ik hun niet toe :D jammer maar helaas.

 

Ik wou dat zulk spul gewoon gedeeld kon worden zonder achterhaald te worden :P

 

@Dull:

Het is een stukje stuikengebied wat ver van de bewonnde wereld licht dus ze zullen me vrijwel niet horen.. ja niet een echte gasbrander gewoon zo een handbrandertje weet je wel die je bij de gamma kan kopen, ik ga niet met een 50L gasfles op me rug lopen :blink:

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

platspuiten met round-up zo krijg je ook de wortels dood,dan het dooie spul zo wegharken

 

je kan er ook een stuk zeil over leggen maar zo krijg je de wortels niet allemaal dood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levert dit geen problemen op voor de wietplanten die er laten komen te staan? Anders ga ik nu beginnen met het spuiten ervan. Scheelt een hele hoop werk :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

huur toch een freesmachine bij de boels ben je zo klaar hahaahahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roundup??? Dat is rotzooi man.

 

Dat dooie gras kun je wel weg gaan branden maar dat schiet na de lenteregens net zo hard weer omhoog.

Ik zou zo min mogelijk bewerken om de plek zo natuurlijk mogelijk te laten lijken.

 

Hoe hoog wordt dat spul?

 

Wiet groeit harder, dus voordat je gaat zaaien/planten zorgen dat alles plat is (zeis, maar kan ook met een schop) wiet erin en gaan.

 

Gr]Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet klakkeloos de fabrikant nalullen! Roundup is rotzooi.

 

Doe maar eens wat onderzoek te beginnen op google " roundup schade" .

 

Groet

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de aangeplante double funs eenmaal in hun sas zijn op de plek dan kan het me niks meer schelen dan is het alleen maar goed dat het gras weeraangroeid dan is het vanuit de lucht niet meer te zien..

 

wortels gaan vanzelf dood als ik het gras tot de grond platbrand maandje wachten en ik kan de grond zo omspitten.. beetje bijmesten nog een keer omspitten en weer 2 maandjes later in half april/mei dan is het zaaitijd :blink:

 

ik ga niet met plant verdelger aan de gang er moeten immer planten voor terug komen en mensen moeten dit uiteindelijk gaan roken! dan lijkt mij de gasbrander nog steeds de beste optie..

 

dat spul word wel een halve meter of langer, als het eenmaal een keer volledig weg is gegaan is het makkelijker bijhouden.

 

Ikhad ook gedacht om er een zijl neer te leggen maar dan heb je weer opvallendheid. Ik moet ergens aan brandnetelzaden komen die gooi ik daar op de plek neer vlak voor je erin loopt dan komen er geen mensen langs of een paar flinke distels :P

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Ja Ja :P Glyfosaat (natrium) is in Skandinavie vaak niet toegestaan omdat het het genetisch materiaal aan zou tasten. (maakt niet meer uit voor mij) :D Ook zou Glyfosaat afbreken in schadelijke delen.

 

Ook is Mosanto op een gore mannier bezig domme boertjes afhankelijk te maken van hun product door genetische manipulatie, I know. :blink:

 

Toch is het minder schadelijk dan vuur in de natuur. Ook is persoonsbescherming altijd verstandig als je spuit.

Bovendien zijn wij te klein om indruk te maken op die grote jongens door dat 250cc flesje niet te kopen.

 

Als je toch geen Glyfosaat wil gebruiken kan je ook zien of je aan Gramoxone of Reglone kan komen, maar dat dood alleen boven de grond en is voor de gebruiker oppassen.

 

Glyfsaat spuit je op groeiend gewas, wachttijd 1 week.

Gramoxone/Reglone is een doodbrand middel, zodra het de bodem raakt, breekt het af.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is het juist, het is dood en levend tegelijk en niet alleen gras.. het liefst zou ik een paar gerricans benzine over het gras flikkeren en er een lucifer op gooien dan is het probleem snel van de wereld :blink: ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elk jaar spuit ik ook met round-up dan pas na 14 dagen gaan planten .. gaat elk jaar goed !

 

 

Of koop een geit :blink:

 

Suc6

 

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het word tog de snijbrander jongens.. eerst even met de hark erover ff globaar het gestorven gras wegharken en vervgolgens de fik erin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snijbrander?? Er zijn van die brede branders te krijgen speciaal bedoelt voor dit doeleinde. Kan je gewoon aansluiten op een "camping" gasfles. Of eventueel gewoon zo'n dakdekkers brander, is ook al fijner werken lijkt mij. Volgens mij zijn ze zelfs te huur bij de meeste machine/gereedschap verhuur bedrijven.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet er een schaap of een geit neer. :blink:

kan ie gelijk de planten bewaken,moet je hem wel eerst leren dat hij NIET AAN DE PLANTEN MAG KOMEN.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar ook round up gebruikt

 

na 5 dagen dode plantenresten wegharken

 

En na 12 dagen planten werkte hier prima

 

 

Succes met de brander

 

Laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

het moet niet zo zijn dat ik meer dan 50 euro moet neerleggen voor een brander natuurlijk..

 

waar is dat round up te krijgen? klinks wel interessant..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop gewoon een paar flessen spiritus B) zo haal ik ook het onkruid weg tussen de voegen van het terras, vinden de mieren ook niet egt leuk trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...