Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Gold Label Remix

Recommended Posts

vandaag gaat het spul de pitpots in.dus over een week of 2 zal de test van startgaan.ik heb nu 50liter gebruikte specialmix staan die ik ga remixen.ik zal dus wat overhouden.daarvan ga ik in een volgende ronde testen wat ze per pot kunnen met stekken van een zelfde moeder.

 

wat zijn de ingredienten van de remix ookal weer??

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het de bedoeling om na één ronde ZONDER voeding te geven, (het specialmix devies) deze remix bij de aarde te mixen en het dan weer opnieuw zonder voeding te gebruiken ?

 

Ik wil namelijk mijn aarde liever twee ronden gebruiken, maar dan zonder de wortelkluit op te breken, ik wil de pot spoelen met enzymen, deze ronde geef ik wel wat van die biologische meuk voeding en bodemleven mee (ik kom nog thee halen, hehe misschien toch maar VOF Compostthee beginnen, zat boeren hier) en volgende ronde zou ik graag de stekken gewoon in de aarde willen prikken zodat de structuur behouden wordt...

 

Sowiso vraag ik me af hoe erg de structuur achteruit gaat als je een klein beetje extra cocos er bij toevoegt.....

 

Voor m'n buitenspul moet ik sowiso maar de remix hebben, 50 liter ofzo... En een zak cocos, dan kan ik de komende paar jaar dezelfde aarde gebruiken...

 

Ik wil die remix wel een keer proberen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de meeting bij kj dus zoals afgesproken een zakje premix meegekregen om te testen.

bij deze ga ik dus me afspraken nakomen.

 

ik heb er meteen ook de aardebakken van specialmix bij gepakt om te proberen dus die kan iedereen ook mooi hier bezichtigen.

 

de opstelling:

 

dr80

250watt lumatek vsa met philips son-t en diamond kap

vk125 afzuiging naar een 500m3 carboriginal filter

clip on circulatie fan

diamondline fancontrol

thermometer

tensiometers van blumat

 

de decoratie

 

1madonna in een 40liter specialmix aardebak,gevuld met verse specialmix.schimmels erbij en ingewaterd met EM-bacto

 

1sourneville ook in 40liter specialmix aardebak,alleen gevuld met gebruikte specialmix aangemaakt met 2liter premix.ook deze plant heb schimmels onder ze voetjes gekregen en ingewaterd met EM-bacto.

 

tot op heden hebben de planten 1x cropmax gekregen en verder alleen bacto en soms een beetje yucca.ook zijn ze gesproeid met pvp,microsulfo,pro active en een drupje yucca.dit omdat ik toch wat last van meeldauw hield.

 

START 25-02-09

 

gallery_12558_7319_14476.jpg

 

10-03-09

 

gallery_12558_7319_1516145.jpg

 

gallery_12558_7319_2356363.jpg

 

gallery_12558_7319_2929302.jpg

 

15-03-09

 

gallery_12558_7319_1379718.jpg

 

gallery_12558_7319_966236.jpg

 

gallery_12558_7319_3218646.jpg

 

22-03-09(11dagen 12/12)

 

gallery_12558_7319_2312135.jpg

 

gallery_12558_7319_2858008.jpg

 

gallery_12558_7319_598917.jpg

 

ondertussen staan ze dus al een 4weken in de aangemaakte specialmix.geen voeding gegeven alleen bacto en 1malig cropmax voor extra stimulans.ben wel van plan in loop van 2 weken rustig aan een drupje voeding te gaan geven.op het moment zie ik niks aan tekorten dus laat ik het zo gaan.

 

reacties welkom

 

grtz twin

 

ps.als de mods/admins willen dat dit een apart topic word heb ik daar niks op tegen.ff pm is voldoende

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even voor de duidelijkheid: Om te upgraden moet je dit wél met je gebruikte specialmix mengen. Voordat je dat doet is het wel zaak om te spoelen met enzymen of bijvoorbeeld een product als The Final Solution te gebruiken op je medium om afvalzouten te verwijderen.

 

Ik denk dat het allemaal eenvoudiger en goedkoper is door gewoon nieuwe special mix te gebruiken i.p.v. al dat gedoe...

Er is elke week wel weer ergens een nieuw middeltje, voeding of wat het allemaal maar mag heten...Maar is vlgs. mij is niets zo veranderlijk als "hobby"growers..

Net de postcode lotterij...op zoek naar het miljoen.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom is het ook een test.en zo wisselvallig als de hobbykweker,zo stabiel is het bodemleven.dus beter hou je iets wat goed is intact.maar je kan ook ledjes testen als de hps goed is.

 

zullen we stoppen met modder gooien en gewoon een goede test gaan volgen met adviezen??

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijker op de kop Twin, stabiel bodemleven is iets wat je niet even vervangt door een nieuwe zak aarde. Daarom is mijn huidige kweek al op 5x opgewaardeerde aarde en kerngezond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het led verhaal is niets anders dan het zoeken naar zuiniger energie en vooral buurtbewoners te beschermen tegen onverlaten die het niet zo nauw nemen met brandveiligheid..

Moddergooien staat los van een mening geven...Of mag dat hier niet...

Planten groeien het beste in balans en niet net als dat je ziek bent om met het ene middeltje (pilletje) een ander bijverschijnsel op te heffen met andere pilletjes....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wildplant, juist met nieuwe aarde is het maar afwachten wat het doet met je planten. Opgewaardeerde aarde met een goed bodemleven is stabiel en voorspelbaar. Ik heb in al die 5x nog nooit 1 druppel ph- gegeven bijvoorbeeld, meten doe ik ook niet en mijn kraanwater is ph 8.1, ik heb geen rare bladeren of wat dan ook.

Enige wat ik doe is elke ronde de bovenste 10cm van het medium vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wildplant, juist met nieuwe aarde is het maar afwachten wat het doet met je planten.

 

 

Daar ben ik inmiddels achter !! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

wildplant ik weet niet wat jij erbij betrekt maar wie heeft het over pilletjes of middeltjes.ik heb hier gewoon een test met nieuwe voedingsstoffen voor me bodemleven.je kan ook een nieuwe zak aarde kopen.zit het allemaal doorheen.je kan ook alleen hetgene nemen wat je mist.de voedingstoffen dus.de rest is allemaal aanwezig.maarja sommige mensen denken slimmer te zijn.

 

en veiligheid met led tov hps??ik weet niet in welk tijdperk je leef maar in mijn tijdperk bestaan er lumateks en relais.dus over veiligheid valt niet twisten.

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort producten zijn naar mijn insziens enkel goed te beoordelen door middel van een vergelijkingstest. Dus 2 (synchrome) kweken van planten uit stek - van dezelfde moeder - onder exact dezelfde omstandigheden, afgezien van het te testen product.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volledig met je eens tomas.als het om een vergelijkingstest gaat.dit gaat puur om te kijken hoelang je kan doorgaan op je oude aarde als je er nieuwe voeding aan toevoegd.daarom dat er ook een extreem langbloeier op staat.de madonna staat er naast als opvulling en stash voorraad.heeft niks met de test te maken.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet een product wat ik adviseer om meer als 2 keer toe te passen.

Het is makkelijk voor mensen die onopvallend hun spullen naar binnen moeten brengen.

Ik denk dat het allemaal eenvoudiger en goedkoper is door gewoon nieuwe special mix te gebruiken i.p.v. al dat gedoe...

Er is elke week wel weer ergens een nieuw middeltje, voeding of wat het allemaal maar mag heten...Maar is vlgs. mij is niets zo veranderlijk als "hobby"growers..

Net de postcode lotterij...op zoek naar het miljoen.. :smoke

 

Ik vindt mijn substraat lijn wel basic.

We maken namelijk nog geen voeding.

 

Op zoek naar het miljoen met onzin...(ging dat niet over ledverlichting ;) )

verdien een miljoen met led

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe voor de duidelijkheid: het is dus gewoon om je medium nog een keertje makkelijk te hergebruiken, maar de voeding weer op peil te brengen. Vaak gaat een kweek de tweede keer op een medium zelfs beter dan de eerste keer. En dat komt niet door de voeding :smoke

 

Dus ik denk inderdaad dat de test legitiem is: heb je met opgewaardeerde special mix weer net zo'n krachtig mengsel als met de originele special mix (zodat je niet of vrijwel niet hoeft te voeden).

 

Gaan we weer volgen twindaddy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een handige kapstok, he. Zo'n forum. :smoke

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook die zak bij Doc mee genomen.

En heb de oude aarde bewaard.

 

Als ik weer kan draaien ga ik het ook door mengen.

 

Je moet het ook een beetje zien als voor de luie kweker :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is niet een product wat ik adviseer om meer als 2 keer toe te passen.

Het is makkelijk voor mensen die onopvallend hun spullen naar binnen moeten brengen.

 

 

Ik vindt mijn substraat lijn wel basic.

We maken namelijk nog geen voeding.

 

Op zoek naar het miljoen met onzin...(ging dat niet over ledverlichting :smoke )

verdien een miljoen met led

 

Ik ben nog altijd bezig met de Golden Label test.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor de weekelijkse update

 

meteen de foto's maar

 

gallery_12558_7319_2386347.jpg

 

gallery_12558_7319_324394.jpg

 

gallery_12558_7319_3119925.jpg

 

gallery_12558_7319_1719205.jpg

 

gallery_12558_7319_1777123.jpg

 

gallery_12558_7319_2687166.jpg

 

tot nu toe nogsteeds geen voeding gegeven.op het moment staan ze alweer 5weken in deze mix dus word het rustig aan wel tijd om een beetje voeding te gaan geven.dit zal de bloeivoeding van bac zijn.

verder ga ik ook de madonna eerdaags verhogen.het verschil word tegroot.ook moet ik nodig gaan dieven in die bak zodat er wat licht door het bovenste bladerdek komt.

 

commentaar is welkom,mits goed onderbouwd.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vol gaat het in ieder geval wel worden...

 

Moet die fan niet wat hoger ? Ik hou daar nooit zo van, om de wind direct door m'n toppen te jagen... (ik laat dat ding boven in de tent storm maken)

 

Nog 14 weekies ?

 

Succes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn theorie erachter is dat ten eerste de warmte echt onder die diamond word weggeblazen,en ten tweede zijn de stelen zo flexibeler en dus sterker om het gewicht van de toppen te dragen.met storm bovenin je tent haal je naar mijn mening weinig resultaat omdat daar ook de afzuiger meteen hangt.maar uiteindelijk heeft iedereen ze eigen methode wat tot hetzelfde leid.

ik zal je tip onthouden mocht het ooit nodig zijn.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Twin, :oeps

Kan je 1 plantje geheel zonder voeding proberen???

Leuk om te kijken of dat lukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

c'est maggnifique :oeps

 

ik kan ze bijna ruiken :)

 

Sour side wordt aardig vol idd, nog ff volhouden.. aanhouder wint ;)

 

Gr

 

BKtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog voeding gebruikt???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope nog geen voeding gebruikt.maar dat ga ik wel doen.de sour neville moet een week of 16 bloeien dus dat ga ik niet lukken.rondje helemaal geen voeding doe ik meteen als de madonna klaar is met wat kortbloeiende stekken naast de sour neville.dan is de verse specialmix van de madonna uiteindelijk ook gebruikte dus ff aanmaken en meteen verder.

 

komt goed doc.

 

@beekaa

 

je had me gewaarschuuwd voor de sourside,maar ik was toch weer te eigenwijs.poeh wat kan die groeien zeg.maar je kent me,ik vind wel een oplossing.

 

grtz twin

 

ps @doc me chili's staan in je korrelmedium van de meeting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het korrelmedium vaak bewateren.

Liefst iedere dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...