Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

parve

Kweken op cocos

Recommended Posts

hoi fellas

 

he effe een vraagje heb een hokje van me wat al een tijdje leeg staat kan er nog een kweekje in draaien voordat ik het huis

weer weg doe i.v.m. einde huurcontract, zat me af te vragen heb net 40 vuilniszakken met aarde eruit gehaald en weg gegooid. Om nu weer effe iets van dertig zakken aarde te naar binnen te halen voor een kweekje vindt ik iets te veel van het goede. Zat me dus af te vragen om effe voor dit ene kweekje over te stappen naar cocos. Dit ook omdat al een beetje bezig ben om over te stappen naar cocosslabs. In dit hokje kan het niet omdat het maar 2.10 m hoog dus kom ik niet goed uit met de hoogte. Vandaar dus het idee om effe wat cocosbricks te halen en daar de potten mee te vullen, nu stuit ik alleen wel op een paar vraagjes. Dit vooral omdat er weinig mensen zijn die hier op kweken en vaak in de problemen komen.

 

Als ik het een beetje goed heb doorgenomen dan zie ik dat een van de meest voorkomende problemen op cocos is:

 

-een te lage opstart met de EC, waardoor de planten niet goed opstarten

 

-Dat er te snel en te veel voeding wordt gegeven waar door er een te hoge opbouw van zouten optreedt.

 

-Te veel water wordt gegeven en dat de planten het beter doen op wat drogere cocos.

 

Enkele van mijn vragen:

 

-Is het uberhaupt wel slim om effe zo een cocos kweekje tussendoor te doen i.v.m. de moeilijkheidsgraad of valt dit wel mee en is

het niet zo moeilijk als ze zeggen.

 

-Ik kan de potten niet op een verhoging zetten dus als ik zou willen spoelen dan loopt dit water direct weg in de bak

Dus heeft dit spoelen wel zin in dit geval en kan je het ook zonder spoelen doen.

 

-iemand nog ideeen voor een goede voeding?

 

-Ik ga gebruik maken van cocosbricks van plagron, iemand nog goede ideeen voor het inwateren?

 

-Tips?

 

Nou dat was het wel voor nu start dinsdag op dus zit een beetje spoed achter hoor het wel als iemand wat meer over wil zeggen.

Iedere input is welkom en bij voorbaat dank.

 

groetjes parve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk gezegd lijkt het me niks, je bent totaal niet voorbereid.

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer ben je voorbereid dan? ik vrees dat je een punt mist Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je eerst goed inlezen over het onderwerp en begin er dan pas aan.

Andersom loopt meestal anders af als verwacht.

Ik ben veel aan het lezen over de cocosslabs en lijkt me niet veel af te wijken van dit.

En merk dat het niet zo 123 werk is.. je moet toch aardig wat ervan weten wil je een mooie oogst behalen.

 

Als je foutjes maakt zie je dat direct en dat zou zonde zijn.

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

normar zit mijn topic niet te vervuilen lees eerst eens goed door wat ik geschreven heb voordat je met dit soort dingen komt.

 

ah ik zie dat je geedit hebt als je mij nou een uitlegt waarom je denkt dat het kweken op cocos een beetje het zelfde is als op cocos slabs. Ben ik je al erkentelijk aangezien ik daar al een tijdje mee bezig ben en dus wat meer vergelijkings data heb. Want mijn inziens dacht ik dat het anders was ben benieuwd...

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx normar voor info zijn er nog meer mensen die wat info hebben?

 

greet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola,

Snap de overweging...maar als het maar voor 1 keer is. Het uitzoeken alleen kost je meer tijd dan een paar zakken te slepen, contract loopt af dus gesleep met zooi is aannemelijk. Risico op mislukking is te groot en je bent wel tijdsgebonden, als het mislukt, moet alles er ook uit...

Had die zakken aarde nooit weggegooid, maar nog een keer op gedraait :)

Gtz Dedos

Share this post


Link to post
Share on other sites

aarde ga ik zowieso niet doen vandaar deze topic ook geopend alle advies is welkom hoe meer tips des te blijer ik ben. Het heeft vrij

weinig te maken met het feit dat het heel veel werk is hoor, dat maakt me niet zo uit het zit hem meer in het feit dat het gewoon opvalt als ik

nu weer eens tig aantal zakken/dozen naar binnen ga zitten sjouwen en over twee maanden er weer uit ga halen.

Jullie moeten niet denken dat ik helemaal niets weet en dat ik effe dit in de laatste dagen bedenk ofzo. Kweek al lang genoeg

om te weten dat er altijd haken en ogen zitten aan het overstappen van kweekmedium. Maar het betekent niet dat het onmogelijk is ofzo en dat je meteen je hele oogst verprutst en er 100 gr per lamp afhaalt. Blijf echt wel mijn medium controleren mocht er onverhoopt toch een ophoping van voedingszouten dan spoel ik iedere pot wel met de hand door. Maar om dit soort dingen te vermijden dacht ik zo duik ik maar effe in alle informatie die ik kan vinden hierover en vraag ik het aan jullie guys. Misschien dat er iemand uit onverwachte hoek wat goede info kan bij stoppen waar ik nog wat aan heb.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geheh thx m8 maar denk wel dat het goed loopt heb al wat testjes gedraaid met cocosslabs onder 1 lampje

Nu goed voedingschema in handen dus heb er wel een beetje vertrouwen in hoor.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...