Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GaNjaSmoKer

Eerste Kweek

Recommended Posts

Hallo,

mijn eerste kweek :tu enigste probleem: heb geen geld.

-20x Purple Haze + ?

-heb zelf een kot in elkaar gestoken en geisoleerd.

gallery_20541_7054_57520.jpg

-een timer gefixt

gallery_20541_7054_14926.jpg

-en een soort verwarming Merk Laco

gallery_20541_7054_92021.jpg

-er staan 3 burealampjes op (ga morgen een 250 watt lamp halen)

gallery_20541_7054_3133.jpg

gallery_20541_7054_39500.jpg

 

Hier zijn ze al wat groter.

gallery_20541_7054_36334.jpg

gallery_20541_7054_70591.jpg

 

sorry voor de kwaliteit van de foto's ^^

heb nog geen afzuiging. heb wel een (lichtdicht) gat waar lucht door kan.

Heb nog geen ervaring met kweken dus alle tips zijn welkom!!!

Hou wel rekening met m'n beperkt budget :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet spaarlampen gebruiken of tl lampen.

De planten zijn aan het schieten.

 

no money no honey :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Ganjasmoker!

 

Welkom hier! (misschien kan je je ook eventjes voorstellen op het forum?)

 

Ik kan je 1 ding zeggen.... LICHT! Zorg ervoor dat je een goeie verlichting hebt, en dat je plantjes er dichtgenoeg opstaan. Dit is 1 van de meeste beginnersfouten.

Je krijgt dan gestrekte, dunne stengeltjes en die niets opbrengen. Zonde natuurlijk, voor een prikje heb je immers een goed lampje tegenwoordig.

 

Misschien kan je eens bij een tuincentrum langsgaan, en beetje voorbemeste aarde kopen voor een paar euro en een paar mooie plastic, 4kante potten. Dan kun je de plantjes dichter bij elkaar zetten en efficienter belichten.

 

Als je de elementaire dingen zoals kweekmedium, en licht en water tot een goed einde hebt gebracht, dan kan je je zorgen beginnen maken over PH, EC, ventilatie etc.

 

First things first. :tu Binnenkant van je hokje kan je met radiatorfolie bekleden, dat houdt de warmte binnen en reflecteert het licht. Kan het ook wit verven vanbinnen, voor de reflectie. Maar alles is beter dan niets he! :P.

 

Als je vragen hebt, vuur maar af, ik wil je best wel volgen :)

 

Boks,

 

Domi

 

 

Oja, hoe kom je dan aan de zaadjes, zonder centen? En is het echt purple haze???

 

Enneuh, best dringend hoor als je alles nog tot een goed einde wilt brengen. Ga onmiddellijk licht kopen, bedek de steeltjes een beetje met wat aarde (niet te veel) en zet een een klein ventilatortje op! Dan zul je binne 7 dagen resultaat zien!

 

anders......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oja, hoe kom je dan aan de zaadjes, zonder centen? En is het echt purple haze???

heb de zaadjes van een maat gekregen, er zouden purple haze zaadjes bijzitten maar geen idee in welke mate.

ik ga morgen meteen een lamp halen, wat zou het beste zijn? TL (wat voor een dan?) of gewoon een 250 watt lamp(of meer?)

het grootste probleem is dat ik een belg ben die dingen zijn hier moeilijk te verkrijgen^^

Edited by GaNjaSmoKer

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de Info-sectie van het forum, of de Micro-Fluo -sectie, daar kan je info vinden over het licht dat je moet hebben. Als we dat hier zouden moeten uittypen, dan zijn we nog lang bezig.

 

Je kan eventueel gewoon een paar spaarlampen halen, en dan online een degelijk lampie bestellen (250W HPS ofzo) en in de tussen tijd, totda het geleverd wordt, doe je het met de spaarlampen. Maar ik zou je nog een goudenraad willen meegeven, daar moet je maar eventjes over nadenken : " LICHT = GEWICHT "

 

Boks,

 

Domi

 

 

*we horen het morgen wel wat je gekocht hebt he :P *

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Machtig, gewoon beginnen met het minimale! :tu

Ik zie dit wel goedkomen, wie niet waagt, die niet wint :P

Heb ook tijden gekend van absolute bodem-resessie, onderin de put met geen knaak op zak.

 

Gewoon ervoor gaan! Veel lezen in de tussentijd.

Jij post tenminste nog een verslag, 100 punten!

Even voorstellen is wel zo netjes ja.

 

Succes,

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet jezelf niet voor te stellen!In de wie is wie sectie van het forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja nou eh ten eerste wat ik ff kwijt wil is dat mn nekharen overeindkomen als ik dat zie ...

Heb je nou iets van karton en hout in elkaar geflanst ?.

En dat ding wat erin hangt is een kacheltje waar op nog geen 15cm afstand een doek overheen hangt ?.

Ik krijg er de kriebels van hoor...

 

Maar goed je wilt er iets van maken zonder geld te kunnen spenderen,tja dat word lastig natuurlijk ,wat je wel kan doen

is de binnenkant bedekken met gewone huis,tuin(lol),en keuken zilverfolie ..zit 30m op een rol voor 2 euri bij de supermarkt.

Plak dat aan de binnenkant met dmv een buis spuitlijm ofzo of als het kan met behanglijm,zo krijg je nog wat reflectie.

 

Qwa verlichting,das het belangrijkste ..zou je mischien een paar van deze erin kunnen hangen ?.

http://www.totaalduurzaam.nl/34-spaarlampe...5-watt-e27.html

verder kan je mischien een pc fan op dat gat zetten met een 12v voeding ?.

 

Tja tis lastig allemaal zonder budget,meer zou ik er dan niet van kunnen maken..... :tu

 

Ik lees dat je een 250watt lamp wil gaan kopen ?..ga je dat in die kist/doos hangen dan ?...

Ik bedoel het niet verkeerd natuurlijk maare kijk je uit !?...kan je niet gewoon je kledingkast leeghalen en alles daarin zeten ?.

Of je lampen onder een buro plaatsen en je plantjes op de grond zetten en dan de zijkanten afdekken (lol ik kende iemand die deed dat )

Het idee dat je alles in die doos wil gaan proppen staat mij niet aan hoor ..

 

Maar goed ...

 

Zoals altijd Suc6 !!

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :tu

 

Hehe die "doos" is een omgekeerde tafel geisoleerd met isimo en karton, geloof mij de temp blijft er constant 21°

Wat die 15 watt spaarlamp betreft, die heb ik al.

gallery_20541_7054_39500.jpg

in dat lampje zit ie.

Ik ga straks een 250 watt HPS/TL lamp halen en me ff voorstellen heb ik namelijk nog geen tijd voor gehad :P

zilverpapier reflecteerd toch ook is dat ook goed dan?

eneuh dat kacheltje is wel veilig hoor^^ er is een gat in de isolatie waar de lucht rechstreeks naar buiten kan v.h kacheltje.

Met het kacheltje aan loopt de temp al snel op tot 25° is dat nog gezond? :)

 

Ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt voor de snelle reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo brand gevaarlijk.

zou toch maar ff gaan sparen voor wat fatsoenlijks.

Suc6

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde van de zaden, mensen zonder geld moeten slim zijn om te kunnen overleven in deze wereld!

 

Waarom heb je niet gewacht dat het zonnetje ging schijnen, beter voor je zelf en nog beter voor je plantjes en beter nog kost niet zoveel dat zonnetje.

Met alleen de 250 w ben je er nog niet, dus ik zou maar snel even wat gaan lezen krijg je gratis kennis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iooo

 

hehe, het doet me denken aan mezelf, de 1ste keer da ik zaad had heb ik het laten ontkiemen op mijn vensterbank zodat mijn ma het niet kon zien :tu

Mijn plantjes leken net die van jou!!! :P

Kwens u veel geluk, tga mss nie volledig lukke, maar ge gaat er wel zeker veel uit leren!!

 

peace,

celibie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GaNjaSmoKer

 

Je kan geen winst maken zonder te investeren. :tu succes.

 

Gr Schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :tu

 

 

Boeit me geen fuck man, is me eerste kweek en ik zal er veel uit leren

Gr Smoker

Edited by BigButtBram

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet eerst investeren om wat te gaan verdien ook al is het om terugte verdienen .

 

ziet er wel heel erg grappig uit maar vriend gaat eerst sparen voor watfatsoenlijks.

 

greets damian. :wtf: :tu :P :) :D :lol: :lol: B) :j ;) :P :P :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een eng hokje zeg!!!

Je geeft zo te zien niet zoveel om je eigen veiligheid.

 

Er zijn manieren genoeg om met weinig geld toch wat leuks te maken.

 

Dit hokje gaat helemaal nergens over.

 

a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste ganjasmoker,

ik hou van klein en micro en lekker spelen en een beetje klunsen.....

zijn we zelf ook dagelijks mee bezig...

 

Maar...... ik vind het ook niet veilig.

sterker nog. het is niet veilig.

Probeer echt een kastje op de kop te tikken,kringloop, oid.

want dit gaat niet lang goed.\

 

kweektechnies heb je al wat goede tips gekregen, he.

 

suc6 weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gemiddeld iemand die kweekt is toch wel minimaal 18jaar lijkt me.. hoe kan je op je 18jaar niet eens wat centjes hebben om iets te fabriceren? Desnoods haal je een kastje/dressoir of wat dan ook bij de vuilnisbelt/kringloop en bouwt daar iets van.. Karton+elektrischetijd+Deken is toch echt een gevaarlijke combinatie.. en dat kacheltje ziet er ook niet echt betrouwbaar uit :/

 

Als ik jou was zou ik zo klein mogelijk beginnen.. en dan ondertussen werk zoeken en door sparen om langzaam uit te breiden.

En als eerste kweekje raad ik stekjes aan.. weet je zeker dat je vrouwtjes heb zodat je eerst bekent word met hun cyclus.. en dan later pas uit zaadjes.. een stekje kost //Edit,BBB: Het noemen van prijzen is in strijd met de wf regels !

ofzo... drink je maar een paar biertjes minder in het weekend.. als je wat wil moet je er wat voor overhebben :)

 

 

Verder wens ik je natuurlijk alle succes van de wereld en dat het mooie dames mogen worden... maar geloof het nou maar... veiligheid is het belangrijkste van alles..

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zoals andere al zeiden neem een kastje en beetje geld sparen voor kleine investering, want heb je er 1e keer gelijk uit..

 

anders voorspel ik 10gr fluffige shit als al dat.. en planten die tegen het plafond aangroeien van dat bouwsel daar. zelfs al als je ze nu op 12/12 zou zetten worden t waarschijnlijk al stengels die tegen t plafond komen.

 

en lees heel de growguide door daar leer je veel van :)

 

 

succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

stop met zagen aub je kan ook kweken zonder er direct massa's geld aan te geven.

is me eerste keer en zal er veel van leren ben trouwens geen 18 maar 16 :)

Heb vandaag een Blauwe TL lamp gekocht (18 watt) zal morgen updatje posten hoe het met de plantjes gaat :D

Gr ganjaSmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop je een 250/400/600 watt hps setje, of een paar tl buizen+armateuren a 6 euro per stuk. Ben je voor max 65 -80 euro ofzo. Hang deze in het minden van een lege kamer en kweken maar. Of desnoods een hoek van je slaap/woonkamer kamer. Af en toe een raampje open en er op letten dat je soortjes kiest die niet sterk ruiken, of anders dan wiet ruiken. Bij lange na niet de ideaalste oplossing, maar ik denk wel een van de goedkoopste oplossingen met kans op een rokertje.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) ik denk niet dat je 16 bent, want dan mag je hier niet zijn

 

en geloof me jongen, wat je aan het doen bent is zelfmoord

 

stop ermee en bouw iets goeds...

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...