Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
incognito

Secret Jardin "300x150x200cm"

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Zoals sommige misschien al gelezen hebben, moest ik mijn project afblazen vanwege omstandigheden.

Maar niet getreurd er zal zeker nog een mooi verslag van mij komen hier op het forum :D

 

Maar om even ontopic te blijven,

 

Ik wil een Secret Jardin "300x150x200cm" tent gaan kopen, en daarbij voor het eerst gaan kweken in een tent. Ik heb dus totaal geen ervaring met kweektenten maar heb vernomen dat het klimaat beheersen etc nog makkelijker moet zijn in een tent. Ik ben erg nieuwschierig wie deze tent ook heeft of heeft gebruikt en wat ze er van vinden.

 

Ben erg benieuwd wat voor set-up jullie mij hierbij aanraden, qua kosten maakt het niet zoveel uit dus jullie hoeven niet te besparen op de eventuele set-up die jullie mij aanraden :lol: . Of ik ditmaal weer op mapito ga kweken daar ben ik nog niet over uit, het lijkt mij nogal lastig met een tent.

 

Wie weet toevallig waar in NL ze deze tentjes voor een mooie prijs aanbieden, wat dat betreft ben ik wel weer gierig B) maar als ik de prijs verschillen op internet zie dan moet je dit wel even uitzoeken vind ik :P

 

Ben benieuwd wat jullie mij aanraden enz.

 

ps; BigButtBram , wou ook naast jou mening nog even de andere hier om info vragen :lol: :)

:tuMvg. Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar heb vernomen dat het klimaat beheersen etc nog makkelijker moet zijn in een tent.

ps; BigButtBram , wou ook naast jou mening nog even de andere hier om info vragen

 

Klimaat beter beheersbaar komt niet van mij :tu Vind zelfs het tegendeel waar. :)

De geringe hoogte van een tent zorgt al gauw voor warmte problemen zodra één van de schakels iets af wijkt (extra lamp, iets te kleine afzuiger, enz.)

 

Hoe groter en hoger de ruimte, hoe constanter het klimaat. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp, kan ik beter voor wings gaan "de echte" dan voor de diamonds omdat die minder warmte vasthouden.

 

kan dus gaan kiezen uit 3x600watt of 6x400watt beide opties zou ik voor de wings gaan aangezien ik in een tent ga kweken.

Ik ga gebruik maken van evsa's dus qua lumen enz zit ik wel goed. Nu mogen jullie mij overtuigen of ik voor de 3x600 moet gaan of de 6x400

Het lijkt mij dat je bij de 6x400 een betere lichtverdeling hebt en een opitmale verspreiding over alle plantjes.

 

Ik neem aan dat ik met een actieve in en uitblaas moet gaan werken? welke bevelen jullie mij aan, en daarnaast met welke potten zou ik het hoogste rendement moeten halen.

 

:tuMvg.Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede avartar! :P oei zo zie ik ze graag

 

maar je vragen kan je makkelijk hier op het forum vinden allemaal :tu

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was niet echt m'n vraag, maar als iemand toch bereid is om mij hier advies te geven alvast bedankt daarvoor

 

:tuMvg.Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou zal ik maar ff andwoorden dan omdat je geen zin hebt om te zoeken

 

ik zou voor 6 x 400 watt gaan indd vanwege de lichtverspeiding.

 

daar heb je voor nodig ,minimaal 2500m3 afzuiger en 1250m3 inblazer ,goed afstellen dan je tent een onderdruk hebt. Zodat hij net aangezogen word ipv bol staan.

 

de potten kan ik kort over zijn ,hoe groter hoe beter :tu

 

ik zou er een grote aardebak in maken ,dat werkt perfect.

 

dat verschillende kappen meer warmte vasthouden is volledig te verwaarlozen een optie is ook nog cooltubes

 

hoop dat ik je zo geholpen hebt :P

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :)

 

Super reactie hier kan ik veel mee :P :tu , verder ben ik geen voorstander van een bak, daarbij heb ik altijd mapito gebruikt tot nu toe, maar twijfel ik ditmaal of ik in een tent dat ook ga doen. verder hoezo hoe groter hoe beter? is dat beter qua opbrengst ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer wortelruimte ,betere planten en indd meer opbrengst , in de meeste gevallen :tu mapito is indd anders.

 

en als je op een bericht erboven reageert hoef je niet te quoten. :P

succes man

het zijn goede plannen

 

reken er wel op dat je afzuiger bijna altijd volluit staat met zoveel lampen.Dus isoleer goed voor het geluid.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kga zoiezo voor de softbox en daarbij neem ik denk grotere zodat ze minder hard hoeven te draaien, lijkt mij een verstandig iedee..

 

:tuMvg.Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is het ook! :tu wat ik aangaf is een minimale basisregel zeg maar

 

komt helemaal goed zo te horen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah ik hoop het, wordt de eerste keer in een tent, zie er wel veel voordelen in. Moet nu nog alleen de knoop doorhakken of ik op aarde of op mapito ga ditmaal en welke luchtbevochtiger ik ga gebruiken.

 

:tuMvg.Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites

ultrasonisch boneco koud

 

ofzoiets

 

ik zou aarde nemen en dan bio met bac werken

 

das gewoon goed :tu

 

als je een verslagje gaat maken volg ik je

 

laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom bedankt voor de tips, en ik ben zeker een bescheiden verslagje te maken. Blijf het toch allemaal maar risicovol vinden het internet.

 

 

:tuMvg.Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee joh niks aan de hand

 

ze pakken eerst de grote

 

dus als je daar kleiner als blijft :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het niet helemaal mee eens :P , maar wees niet ongerust komen heus wel foto's enz

 

 

:tu Mvg.Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor je heb gelijk ,maar ik denk wel dat die als eerst gaan.

 

maar via internet deze hobby uitvoeren is over het algmeen niet betrouwbaar nee :tu

 

maar je word er vanzelf laxer mee ,tenminste ik wel :P

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die eigenschap moet je jezelf zien af te leren, kan je veel euro's gaan kosten die laxheid :P

 

trouwens hoeveel 11liter potten passen in die tent, weetje dat toevallig?

 

:tuMvg.Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja indd ,maar ja :tu

 

6,5l potten 19,5x19,5x25 = 25 planten/m²,

11 l potten 25x25x24,5 = 16 planten/m²

 

Hier nog wat maten;

 

3,5l potten 15x15x20

4,5l potten 18x18x19

5,5l potten 18x18x24

7 l potten 20x20x25

12l potten 24,5x24,5x29

18l potten 30x30x30

 

(--x--x-- = lengte x breedte x hoogte)

 

 

grtzz michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :P

 

Dan is 6,5 nog helemaal geen slecht iedee lijkt mij? dan komt de 6x400watt meer tot z'n recht lijkt mij zo

 

:tuMvg.Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou indd een leuke ronde zijn :tu

 

alleen wel veel meer stekken ,maar als dat geen punt is ,gewoon doen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je neemt de wings omdat die de oppervlakte kunnen beschijnen die je nodig heb.De 150cm breedte.

 

Of je 400 of 600 neemt ligt aan je keuze van je aantal planten.Bij weinig planten moet je het dus van de grote hebben.Grote struiken.Deze beschijn je dus met een 600watter omdat hij verder doordringt.

 

Neem je veel planten en kleinere potten.Dan kan je rustig een 400pakken omdat je met kleinere planten werkt.

 

Voordeel van een wing is dat je uiteindelijk 20cm van je plant af zit met je lamp.

 

Inblazer is niet direct nodig.Ik draai al bijna 2jaar in een tent met 4x600 en alleen een 2000m3 afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips,

 

Maar dat van de inblaas hangt natuurlijk van de plaats af waar de tent staat.. Moet rekening houden met de tempratuur

En als ik alles zo op een rijtje heb, denk ik dat ik voor aarde ga ondanks ik dat altijd klote vind qua afval enz. Maar als ik het goed begrijp is 6x400watt waarbij je een groter aantal stekken hebt, makkelijker is dan wanneer je 11L potten gaat gebruiken en daarbij 600watt lampen nodig hebt. Maar qua rendament verschilt dat zoveel denken jullie?

 

:tuMvg.Incognito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je benut je licht veel beter.Lampen vlak boven de planten en gaan.Je hoeft immers geen grote oppervlakte te beschijnen.

 

Alhoewel....150cm voor een 400watter :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...