Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sannie

Chat is verhuisd

Recommended Posts

wij vonden het toch verstandiger de chat te verhuizen naar een betere en meer volwassen chat kanaal.

 

Word dan toch eens hoog nodig tijd dat er volwassen chat moderators komen, enig idee wanneer dat gerealiseerd wordt ?

 

 

Een deel van de mods heeft waarschijnlijk geen flauw benul dat hun ip gelogged kan worden zodra ze op die gezellige chat inloggen..

 

Waar mag ik dumpen ? B)

Heb ondertussen een scrollback buffer van *trommel geroffel* 160 dagen..., maar ik log niet :j

 

 

Last, wat is last? Ik stoor me er wel degelijk aan, en ik ben zeker niet de enige. Ook al heb ik totaal geen behoefte om op de chat te komen, het gaat mij om het principe. WF zou een dergelijk simpele stap gewoon moeten nemen om de privacy van z'n bezoekers iets meer veilig te stellen. Of ze op z'n minst waarschuwen.

 

Waarschuwen doen ze volgens mij alleen als het al te laat is. En inderdaad Tomas, ze zouden op zijn minst een irc-server moeten hebben wat 1) host scrambling doet en 2) SSL.

 

ChanServ(ChanServ@services.)- [#wietforum] Welkom op de chat van WietForum.nl, aub geen illegale handel hier, en neem een nick /nick jounicknaam. Dat houd dus in dat je niet iets met Guest er in neemt. Ook is het niet onnodig hangen in het kanaal niet gewenst Het niet naleven van de regels kan in een kickban resulteren

 

Welke analfabeet heeft dat geschreven ? :lol:

 

//edit;

 

Kan iemand mijn 'rant' topic genaamd 'chat' in het algemene gedeelte weer open gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je me kan vinden ben je uitgenodigd om thuis bij mij koffie te komen drinken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

roken we dan ook een amnesia??

 

bakkie lus ik wel hoor.

 

grtz twin

 

@mike

 

het houd je wel bezig he,die chat.get a life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handig om over een chat te bashen dit heeft dan ook geresulteerd in een ban het loggen en onnodig gek maken van mensen ben ik nu zat

ook om nog even duidelijkheid te scheppen in hoe we aan deze server komen was omdat

 

De gene die nu hier het hardst loopt te bashen het een geweldige chat server vond en dat was de server waar we heen moesten alleen dit was goed genoeg want al het andere was niets hier zat die al dus dit was handiger en jawel jullie raden het al die was mijn vriend Mike.

 

Nee sorry hoor ik heb het gehad met dat mannetje.

 

GroeT Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites
@mike

 

het houd je wel bezig he,die chat.get a life

 

Het is meer uit princiepe dat ik juist op dit onderdeel blijf hameren, maar dat heb ik jou ook al meerdere malen uitgelegd.

 

boohoo Volgens mij is er iemand boos.

2009/11/07 17:45:06 -!- mode/#wietforum [+b *!*@2001:1af8:2:444:0:0:0:2] by Bl0wer

2009/11/07 17:45:06 -!- |Mike| was kicked from #wietforum by Bl0wer [en nu ben ik klaar met je]

 

Wanneer gaan we communiceren ipv roekeloos acties te ondernemen?

 

Handig om over een chat te bashen dit heeft dan ook geresulteerd in een ban het loggen en onnodig gek maken van mensen ben ik nu zat

ook om nog even duidelijkheid te scheppen in hoe we aan deze server komen was omdat

 

De gene die nu hier het hardst loopt te bashen het een geweldige chat server vond en dat was de server waar we heen moesten alleen dit was goed genoeg want al het andere was niets hier zat die al dus dit was handiger en jawel jullie raden het al die was mijn vriend Mike.

 

Nee sorry hoor ik heb het gehad met dat mannetje.

 

GroeT Bl0wer

 

Zou je bovenstaande gequote tekst naar het Nederlands willen vertalen, misschien dat onze mede forummers het dan ook begrijpen.

Because, I don't.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mike

Heb je er nu nooit genoeg van om te zoeken naar vuilnis ?

 

De chat is een open kanaal waar je op mag komen maar je bent het niet verplicht,als je niet met de gang van zaken eens bent op de chat adviseer ik je er niet meer te komen.

De chat zou uit zichzelf moeten draaien zonder veel gezeur aangezien we er niet het vermogen voor hebben om daar als politie agentje rond te hangen.

 

De enigste klacht over blower krijg ik van jou en dat haantjes gedrag tussen jullie is jullie probleem en niet van het forum.

 

Mike je zondert jezelf enorm uit als niet blower en dit merken we allemaal door je niet chille gedrag

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welke analfabeet heeft dat geschreven ? B)

ahum... wil niet lullig doen hoor maar zelf ben je ook een meester in het verbasteren van woorden :lol:. Daarom maak ik je nog niet voor analfabeet uit.

 

Als je komt chatten log je in en als je niet komt chatten ben je niet ingelogd, da's toch niet zo moeilijk lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

/me pakt de chips en de cola erbij, en verneukelt zich over de altijd boeiende dialogen die in dit topic gehouden worden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle respect naar jou Sannie

 

*Mikeh mompelt iets met naar pijpen dansen......*

 

Dat de chat verbeterd (lees beveiligd) moet worden is ondertussen wel duidelijk, echter is er niemand achter de schermen die er verbetering in brengt. Dus vind iemand die die taak op zich wilt nemen and let him pull some strings.

Of ben ik hier de enige die over de veiligheid van onze mede-chatters zeurt?

Maar zoals ik al eerder en vaker gezegd heb, 90% op WF zijn digibeten. Die weten niet beter van 'ej, leuk een chat, laten we chatten' maar niet weten dat bijv ik (in this case) hun IP adres kan zien & ook hun chat gesprek mee kan lezen.

 

Maar verder over het chat beleid in het algemeen, er zijn totaal geen geschreven regels op 1 na. (zie 2 posts hierboven)

En voor de verderest zijn er geen geschreven regels. Dus verklaar je nader over het beleid waar je over spreekt.

Als ik de keus maak om deel te nemen aan de chat, sprekend of idle is dus ook mijn keus. Een ander hoeft mij niet te controleren of ik idle ben of deel neem aan het gesprek/topic want er zijn gewoon geen regels. (punt ondertussen gemaakt of moet ik harder wrijven?)

 

Het gedoe met Marco komt deels van mij af in de HD tijd. Meneer is blijkbaar nogal pissed off omdat ik hem in het HD tijdperk (waar geschreven regels waren omtrent de chat) regelmatig van de chat gekickt heb. Nu moet je je dus serieus afvragen wat er fout is en wie & het waarom.

Ik heb niks tegen of voor hem, maar als iemand mij duidelijk op de korrel wilt nemen door me dag in, dag uit te kicken dan ben ik ook een eikel tegen de persoon in kwestie. ( 1+1=2 )

 

Mike je zondert jezelf enorm uit als niet blower en dit merken we allemaal door je niet chille gedrag

 

Die keuze maak ik zelf (ofja, mijn werkgever(s)). Dat jullie niet zonder kunnen is jullie probleem.

Jullie kunnen toch ook gewoon je 'ding' doen tussen de overvloed aan nuchtere mensen in het dagelijks leven?

Waarom zou een niet blower dan niet tussen een grote groep blowers passen?

elaborate yourself Sanmans B)

 

Maar om even met wat feiten op de tafel te komen;

 

Afgelopen 160 dagen hebben de chatters in #wietforum aardig wat aan scrollback meuk opgeleverd.

Namelijk bijna 300.000 regels die uitgesproken zijn in 26 miljoen woorden. En een kleine 5000 unieke IP adressen opgeleverd hebben.

 

Wanneer gaan we iets aan host scrambling + ssl gebeuren doen ? :j

 

Als je komt chatten log je in en als je niet komt chatten ben je niet ingelogd, da's toch niet zo moeilijk lijkt me.

 

Werkt handig als je via een web-browser naar de chat komt ja.

Maar in mijn client zou ik iedere keer het channel handmatig moeten parten en joinen, not handy aangezien ik niet eens weet in welk van de ~45 windows #wietforum zit :lol:

 

/me pakt de chips en de cola erbij, en verneukelt zich over de altijd boeiende dialogen die in dit topic gehouden worden....

 

Toch wel paprika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikeh

 

Waar maak jij je druk om man.

 

Denk je dat je zomaar met iemand ze ip achter ze adres kan komen? Geloof ik niet!

En politie gaat dit ook niet doen, zonder er een gegronde reden voor is.

 

dus chillllll, maar ik snap waarom je geen mod meer ben B) of was je ontslagen :lol:

 

Laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Handig om over een chat te bashen dit heeft dan ook geresulteerd in een ban

 

Beetje overtrokken om hier iemand voor te bannen. Waar 2 vechten zijn 2 schuld!

Bannen is wel de makkelijkste oplossing om van het probleem af te zijn.

 

Beetje misbruik van je powers, als je het mij vraagt.

 

Niet omdat ik partijdig ben, maar er zitten aan beide kanten van het verhaal wel duidelijk aandachtspunten die genegeerd worden.

 

Maar ik vind ook niet dat dit uitvechten in het openbaar moet gebeuren. Het komt de naam van WF niet ten goede.

 

Just4fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar maak jij je druk om man.

 

 

IreZumi1! Wat fijn om te horen dat er ook nog naieve vmbo'ers zijn... De teloorgang van het onderwijs en het resultaat van tig jaar nivellering in 1 post.... Wat een geweldige wereld leven we toch.

 

Dus MikeH, waar maak je je zo druk om ? :lol:

 

 

/me neemt nog een chipje (paprika voor de info)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang jij je pappa en mamma niet meer slaat mag je tikken wat je wil zielig aandacht zoekend jongentje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tissue ! Wat horen we nu? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na overleg met de andere moderators en opperator hebben we besloten de regels iets aan te scherpen :

 

* het langer als 2 uur hangen op de chat zonder wat te zeggen is niet toegestaan,beter even uitloggen en later terug komen.

*handel is verboden op de chat en al helemaal wiet grerelateerde producten

*Met respect elkaar behandelen

*Guest dient een nick naam aan te meten

*veel blowen

 

Houden we ons hieraan dan kunnen we genieten van een relaxte chat

alvast bedankt

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spliff:

Met een kleine aanpassing van de laatste regel,bv. veel blowen en/of dampen,helemaal mee eens. ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou iemand mij duidelijk kunnen uitleggen hoe onveilig die chat nu werkelijk is, en wat de eventuele risico's zijn?

Heb wel het hele topic doorgelezen, en begrepen dat je ip adres zichtbaar is enzo, en is dat precies het probleem?

 

Ben er benieuwd naar...

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ip adres is openlijk zichtbaar voor iedereen op de chat.

Dit houd dus in als mensen dat niet willen dat zij hier zelf voor een ip masking moetten zorgen dit kan door te lezen op

www.freenode.net (hostmasking)

Of door een bouncer te gebruiken (www.stable-bouncer.nl)

 

Echter kunnen gewoone gebruikers niet veel met je ip adres als alleen maar achterhalen in welke stad je woont.

 

In het hele erge geval zou de politie je ip adres kunne tracen via je provider echter zijn hier wel wettelijke dingen aan verbonden en zal alleen

het vermoeden tot chatten op een wietforum chat niet voldoende zijn.

 

GroeT Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe jouw versie van het verhaal eens dan Mikeh, wat zijn precies de gevaren volgens jou en hoe kan/moet het anders?

 

Alvast bedankt!

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat betreft ip zie ik niks fout.

gewoon connecten via mirc, je nick registreren en je krijgt een masked ip.

 

—I-n-v-i-s-i-o-n— Nick: w13rd0

> Address: n=barney@5356D5DC.cable.casema.nl «Netherlands»

> Name: barney

> Server: orwell.freenode.net, Helsinki, FI, EU

> Given Host - is identified to services

> Given Host - is signed on as account w13rd0

> Idle: 15 Seconds

> SignOn: Tuesday, November 17th, 2009 at 9:57pm

 

zie geen problemen toch ?

 

en wat betreft die trace word vrij lastig om daar een bevel voor te krijgen op basis van onduidelijke foto's of tekst. ze hebben wel betere dingen als rechtzaken tegen zich krijgen wegens het schenden van privacy in eerste instantie.

 

ik maak me nie druk.

 

edit: als je registreert zie je ook dit verschijnen .

 

We would like to remind

- you that unauthorized public logging of channels on the

- network is prohibited. Public channel logging should only

- take place where the channel owner(s) has requested this

- and users of the channel are all made aware

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, de chat doet het bij mij niet...

 

ik krijg dit te zien, iemand enig idee?

 

gallery_29971_11883_79340.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik ook vaak ja

 

opnieuw opstarten en dan doet ie t weer

 

En als ie vragen stelt

 

dan moet je die 2e NO drukken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt hij is gefixt,

danku

Share this post


Link to post
Share on other sites

die werkt hier nooit

geen idee wie wat uitspookt

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...